Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
AMZ Tur
Opublikował Wiadomość
TomSon 
6



Wiek: 42
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 1308
Wysłany: Sro 03 Wrz, 2008   

Cannon Fodder Media Group informuje o powtórzeniu przetargu na LOSPA z udziałem naszego zawodnika Tura II doroślejszego bo ponad 9 tonowego na bazie militarnego podwozia. To chyba jest nadużycie, co?

Rzeczpospolita napisał/a:
MON POWTÓRZY PRZETARG WART 360 MILIONÓW ZŁOTYCH.

Zmienią się jego zasady, potencjalni oferenci pozostaną ci sami - wśród nich Iveco i AMZ z Kutna.

Mimo zagrożenia dla polskich konwojów wAfganistanie MON nie udało się kupić opancerzonych
samochodów patrolowych, które zastąpiłyby mało bezpieczne humvee. Do przetargu nie
przystąpił żaden z producentów.


Armia w ekspresowym tempie - w ramach tzw. pilnej potrzeby operacyjnej - miała
zamówić najpierw 40, a potem jeszcze 140 lekkich opancerzonych samochodów
patrolowych za ponad 360 mln zł. Pierwsze LOSP miały chronić żołnierzy w przyszłym
roku. Zaproszenia do konkursu trafiły m.in. dopolskiej prywatnej firmy AMZ Kutno
(pojazdy Tur), a także przedstawicieli włoskiego Iveco (pojazd LMV), brytyjskiego
koncernu BAE Systems (RG 32 Patrol) i szwajcarskiego Mowaga (samochód Eagle IV).
Żadnaz tych firm nie złożyła jednak oferty w przetargu. - Popyt na samochody
patrolowe odporne na miny jest dziś ogromny. Okazało się, że firmy, składając
wcześniej obietnice, przeceniły swoje możliwości. Nie były wstanie wywiązać się z
terminów -tłumaczy płk Jerzy Pikuła, wicedyrektor Departamentu Zaopatrywania Sił
Zbrojnych MON. - To tylko część prawdy - twierdzi Grzegorz Hołdanowicz, redaktor
naczelny fachowego „Raportu WTO“. Zdaniem eksperta wojsko postawiło producentom
wyjątkowo wyśrubowane, nierealistyczne warunki. Armia oczekiwała, że każdy
zoferowanych pojazdów przejdzie testy odporności na eksplozję pod kadłubem dużego
ładunku wybuchowego. Producenci, których samochody przeszły takie próby w
przeszłości, nie zdecydowali się na zniszczenie na własny koszt tak drogich pojazdów

Do rywalizacji nie stanął także jedyny polski samochód Tur skonstruowany w AMZ
Kutno. Producent w ostatniej chwili poprawił go technicznie. Zmiany spowodowały
jednak zwiększenie wagi pojazdu - nowa konstrukcja nie miała więc szans w kategorii
LOSP przy założonej masie do7,5 tony.

Poprawiony przetarg zostanie ogłoszony we wrześniu - zapowiada Jerzy Pikuła. Może
się jednak opóźnić, Sztab Generalny zastanawia się bowiem, czy nie zamówić najpierw
większych, lepiej opancerzonych pojazdów. Wojskowi sugerują, żeby niezwłocznie kupić
ciężkie samochody RG 31 produkowane w RPA przez koncern BAE Systems. To silnie
opancerzone pojazdy mieszczące dziesięciu żołnierzy. Ich parametry zbliżone są do
rosomaków. Jest też kolejny powód do zwłoki: zamówienie musi uwzględnić fakt, iż
rozpoczęliśmy z Amerykanami rozmowy w sprawie rozwiązania doraźnego:
wypożyczenia kilkudziesięciu bezpieczniejszych samochodów od US Army.


http://www.cannon-fodder....hp?readmore=294
Przy odrobinie złej woli można podciągnąć to pod "próbę nieuprawnionej reklamy", proszę o rozwagę!
 
 
ajzik 
Banita


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 3557
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

Koniec świata - Navistar wygrał konkurs na "afgańskiego MRAPa' dla US Army na bazie MaxxPro - 822 sztuki
Zwać się to będzie MaxxPro Dash i po prostu będzie to odświeżony, nieco zmniejszony ( przez co podobno bardziej stabilny - ale to raptem ok 2 stóp mniej w wysokości i 2 tony w masie ) MaxxPro ( w przeciweństwie do cięższego MaxxPro Plus )

A to się GI-e w Afganie ucieszą, ależ ta firma ma wejścia w Pentagonie, niesamowite :-)
A i my może te Dashe dostaniemy zamiast RG 31 ?
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

Ale tam jest transparentnie i uczciwie :) :lol:
A na poważnie to jeszcze inne postępowanie niż to ostatnio ogłoszone na rzeczywiście małego (do 10 t) MRAP-o podobnego stworka.
Może Dashe nam nie groźne, zanim będą my już dawno powinniśmy :-o mieć uzgodnione ewentualne wypożyczenie czegoś albo kupno na szybko :???:
Zobaczymy.
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
ajzik 
Banita


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 3557
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

Koniec dostaw zamówionej partii MaxxPro Dash to luty 2009, czyli pierwsze powinny się pojawić jakoś na jesień 2008. Zresztą tak jak napisalem to jest de facto MaxxPro ( minimum 85 % zamienności części ) więc uwiną się raz, dwa z produkcją .

Chyba sam Bush jest udziałowcem w Navistarze :-), że mają takie branie w DoD, coś niesamowitego, zdecydowanie nagorsza konstrukcja i kiedy wydawało się, że to koniec MaxxPro wygrali kolejny kontrakt z odpicowanym pojazdem ...
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

Plus kontrakty - praktycznie bez konkurencji - na dostawy ciężarówek dla nowych wojsk Iraku i Afganistanu... Co na to Transparency International?
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008   

A Czesi na zakupach.

http://www.altair.com.pl/start-1691

Pewnie procedur "anty" u nich nie mają.

Arrakis
 
 
Miazgowski 
5
scientia-virtus-pax


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 610
Skąd: Skąd
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008   

Czechom to my nie podskoczymy, mają anty i to silne(zakup myśliwców i KTO uwalili bezpardonowo swojego czasu), ale ogólnie lepiej u nich wszystko funkcjonuje jakoś....
 
 
ajzik 
Banita


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 3557
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008   

Arrakis napisał/a:
A Czesi na zakupach.

http://www.altair.com.pl/start-1691

Pewnie procedur "anty" u nich nie mają.

Arrakis


Przy czym żołnierze z ich kontyngentu, choć pozytywnie przyjmują Dingo ( i nieco mniej LMV - ten atak 3 września to nie było nic groźnego nawiasem mówiąc - taki sobie fugas i to nie pod pojazdem ) wcale nie uznają tego wyboru za optymalny - to tak na marginesie. Oni też woleli by RG 31 Mk 5 ( to jest faworyt chyba wszystkich kontyngentów narodowych w ISAF, no może za wyjątkiem Niemców - z nimi jeszcze nie dane mi było nawiązać jakichś nieformalnych kontaktów :-) ) Za to już wiem co GI-e służący w Afganie myślą o newsie z 4 września czyli MaxxPro Dash do Afganistanu - tego nie da się powtórzyć na forum :-)

Ale oczywiscie samo tempo decyzyjne u Czechów należy wyłącznie chwalić
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008   

Cytat:
Ale oczywiscie samo tempo decyzyjne u Czechów należy wyłącznie chwalić


Tu się jak najbardziej zgadzamy. Zakup awaryjny. Myślę, że na spokojnie szukają teraz czegoś innego.

Arrakis
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2008   

Miazgowski napisał/a:
Czechom to my nie podskoczymy, mają anty i to silne(zakup myśliwców i KTO uwalili bezpardonowo swojego czasu), ale ogólnie lepiej u nich wszystko funkcjonuje jakoś....


Panie Łukaszu, chyba Pan żartuje - tamte "uwalenia" były czysto polityczne, nie miały nic wspólnego z procedurami anty (prócz stworzenia takiego wrażenia). KTO to tylko pretekst dla renegocjacji. A RBS-70 to tak otwarcie kupili tak? I ARTHUR-y? I te Dingo też tak dziwnie, biorąc pod uwagę poziomy ochrony...
Żarty, psze Pana :gent:
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
Matchwat 
5
mjr Kupricz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2008   

ajzik napisał/a:


Przy czym żołnierze z ich kontyngentu, choć pozytywnie przyjmują Dingo ( i nieco mniej LMV - ten atak 3 września to nie było nic groźnego nawiasem mówiąc - taki sobie fugas i to nie pod pojazdem ) wcale nie uznają tego wyboru za optymalny - to tak na marginesie. Oni też woleli by RG 31 Mk 5 ( to jest faworyt chyba wszystkich kontyngentów narodowych w ISAF, no może za wyjątkiem Niemców - z nimi jeszcze nie dane mi było nawiązać jakichś nieformalnych kontaktów :-) ) Za to już wiem co GI-e służący w Afganie myślą o newsie z 4 września czyli MaxxPro Dash do Afganistanu - tego nie da się powtórzyć na forum :-)

Ale oczywiscie samo tempo decyzyjne u Czechów należy wyłącznie chwalić

To ciekawe, te opinie o LMV, bo ja znam inną wersję, poza tym SOG raczej nie ujawnia wielu informacji o swoim nowym sprzęcie.
A co do Dasha, to jest on krótszy, niższy i szerszy od RG-31 MkV, więc wcale nie musi być od niego gorszy, zważywszy, że wytrzymałość na wybuchy MaxxPro ma sprawdzoną, zarówno w Aberdeen, jak i w "polu". A do tego Dash ma możliwość montowania opancerzenia przeciwko IED i EFP. Niech trafią Dash'e do Afganu, to zobaczymy jak się tam spiszą. O ile zwykłe MaxxPro, czy maxxPro MEAP i Plus nie uważam za udane konstrukcje (pomijając ich odporność na wybuchy), gdyż łatwiej w nich zginąć w wypadku niż od miny, to Dash może nie być taki zły. Czas pokaże. Navistar to duży koncern i w ramach marki International ma szereg różnych konstrukcji i to dosyć ciekawych. U mnie pojazdy zza oceanu nie wywołują reakcji alergicznych i w czambuł nie krytykuję wszystkiego co amerykańskie. Oczywiście nie można sobie dawać wciskać miernoty, tylko dlatego, ze jest made in USSR, lub USA, lub UE (zależnie od opcji politycznej, światopoglądu, czy panującego ustroju ;) ). Jednak na pewno wolałbym Dasha od Żubra, jeśli miałbym wybierać pojazd dla siebie na wojnę w Afganie, albo wziąłbym MXT-MV, w końcu pick-up bardziej pasuje do tamtego krajobrazu ;) .
_________________
God, guns & gas!
 
 
nomad 
5



Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: torun
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008   

Nie widze by ktoś to cytował: http://www.newsweek.pl/ar...p?Artykul=29436 to wrzucam. Jeśli było proszę Moderatorów o skasowanie.
 
 
corran 
9
pasożyt


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 5036
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008   

To RG-31 czy RG-32 to dwie zupełnie różne konstrukcje o różnym poziomie ochrony.
_________________
Fotorelacje z imprez wojskowych i zbrojeniowych
 
 
 
nomad 
5



Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: torun
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008   

Owszem a tutaj wyraźnie piszą o RG-32 (choćby, że znany z Syrii). Czyżby wygrała jednak opcja LOSP tzn lekkiego wozu?!
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 51
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008   

Zwyczajnie pomieszali typy i tyle. Paranoja.
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Patronat prawny Forum
EGIDA - Kancelaria Radcy Prawnego Robert KŁOSIŃSKI