Wracając na sekundkę do Bryz: proszę zwrócić uwagę na wartość umów ofsetowych podpisanych przy okazji umowy na zakup Bryz. Chyba się nie mylę, że na podstawie ich wartości można interpolować wartość sprzętu wchodzącego w skład kontraktu podstawowego. Ofset jest z 3 firmami o ile się nie mylę: silniki, awionika i systemy samoobrony. Awionika musi być serio bardzo wypasiona.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008
Z taką awioniką, to można już pokazać się w świecie.
Może taki jest właśnie cel, a te kilkanaście naszych Bryz, to jedynie droga, która do niego prowadzi.
Chyba nawet więcej niż 2,5 mln USD. Proszę mnie poprawić, o ile się mylę, ale ustawa wymaga zoobowiązania offsetowego w wysokości 100% oryginalnej kwoty zakupu (PO przemnożeniu przez przeliczniki najróżniejsze). Więc można założyć że awionika i systemy samoobrony kosztowały:
- 31 mln USD - awionika
- 15,7 mln EUR - samoobrona.
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 612 Skąd: Skąd
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008
G. Hołdanowicz napisał/a:
Awionika i system samoobrony są wypasione. Ok. 2.5 mln USD na samolot!
Może z czasem poznamy szczegóły techniczne np jaki systemy na jakiej szynie zintegrowano... jeśli jest to zrobione dobrze to cena wydaje się być dobra (jeśli jest ostateczna i prawdziwa), ale jeśli było to zrobione metodą chałupniczą i po prostu wciśnięto nam kolejną rodzinę systemów elektronicznych to mamy kapuchę... zastanawia mnie tłumaczenie ministra Klicha co do absurdów... będziemy mieli w Mar. Woj drugą rodzinę rakiet, a w Siłach Powietrznych (raczej szerzej trzeba to ująć na platformach powietrznych - bo są jeszcze śmigłowce WL) chyba 7 rodzaj systemów samoobrony... miodzio... złoty medal dla TERMY za super deal i dla MON za dwulicowość...
Z taką awioniką, to można już pokazać się w świecie.
Może taki jest właśnie cel, a te kilkanaście naszych Bryz, to jedynie droga, która do niego prowadzi.
Arrakis
Hmmmm do pokazania się w świecie ?? Samolot o max prędkości 350 km/h i max pułapie 3500 m (teoretycznie oczywiście więcej ale tlen tylko dla 3 członków załogi jest - a reszta .....) z kabiną nie ciśnieniowaną, z agregatami poupychanymi byle jak i byle gdzie nieodpornymi na wilgoć i ....... dziesiątki innych usterek.
Wydawało mi się 4 lata temu, że cena za Skytrucka =28 mln pln dla Straży Granicznej to był kosmos - ale samolot był przynajmniej wyposażony w Flira, MSS6000, ARS400M, z reflektorem oraz systemem rejestracji foto/video o dostosowaniu do lotów NVG nie wspomnę - z kupą agregatów zamiennych do magazynu i kilku wersjach.
Nie czepiam się samolotu - jest trudny ale wdzięczny - czepiam się TYLKO ceny !!!!
Poza tym mamy obecnie 19 Bryz/Skytrucków w SP i chyba 15 w BLMW - czy ktoś sobie zdaje sprawę ile z egz jest sprawnych i zdolnych do latania ??????
Czy nie lepiej zacząć od dojścia przynajmniej do 60% sprawności żeby nawet myśleć o kolejnych zakupach ?????????????
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 5037 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008
Oooo.. i o to właśnie chodzi.
Po jaką cholerę kupować nowe Bryzy skoro prawie nówka stoi nie używana w Krakowie (ile wylatała?) - wyremontować (i zmodernizaować 2 najstarsze An-28 w SP), doprowadzić do jakiegoś jednolitego standardu (jeśli dobrze liczę w SP jest łącznie 7 wersji wyposażenia kabiny), nie powiem kilka sztuk do tych 5 z silnikami PT można dokupić.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 695 Skąd: teraz tu, jutro tam
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008
I to właśnie nie jest takie proste i oczywiste, jak się wydaje. Dlaczego tyle samolotów jest nie sprawnych? Główną przyczyną jest brak silników TWD-10. Tak prawda. Ich się nie produkuje od lat. A jakość remontów pozostawia wiele do życzenia... Błąd popełniono lata temu zamawiając samoloty od 0203 dla Sił Powietrznych z tymi właśnie silnikami. Można było wtedy już zamówić samoloty z silnikami PT6. Teraz oczywiście również można samoloty starsze przerobić na te silniki. Ale za jaką cenę? Zdajecie sobie sprawę, że to około 60-70% ceny samolotu nowego? Czy się opłaca taki wydatek, skoro niektóre z najstarszych maszyn mają już 20 lat? Teraz psy się wiesza na zamówionej nowej awionice. Może za droga. Może zbyt wypasiona. Ale moim zdaniem teraz ktoś pomyślał. Zamawia teraz coś z górnej półki i za kilka lat nie będzie się martwił, że tego już nie produkują. A niestety, albo właśnie „stety” świat idzie do przodu. Taka awionika jest już dostępna w wyposażeniu awionetek i samolotów dyspozycyjnych.
No właśnie - może bez przesady.....
Samolot stoi przez silniki - po części tak.
A słynne upalające się masowo grzałki na hameyrykańskich śmigłach Hartzell- niby cudach techniki ?? Wiesz, że grzałki na rosyjskich śmigłach - ZAWSZE były OK ??
A słynny autopilot KFC-325 ????
A ...........???
Zadam dosyć łatwe pytanie - zgadnij, jak długo jeden z 3 samolotów w Gdyni czeka na naprawę platformy inercyjnej ????????
Wyobraź sobie teraz firmę, firmę lotniczą - świadczącą usługi cargo lub poczty lub przewóz ludzi - kogo na świecie byłoby stać na takie długie ( liczone w latach) przestoje ??????
Dochodzą do tego jeszcze prace okresowe robione miesiącami w WZL Dęblin ( a i mielec też nie jest sprinterem) i mając flotę trzydziestu paru samolotów obstawiam, że naraz możemy poderwać max 15
Czyż nie lepiej NAJPIERW - jak kolega Corran napisał - doprowadzić przynajmniej do 3 standardów kabiny pilotów, usprawnić to co się da i pomyśleć o zakupie ????
Chyba, że z tych 12, cztery samolotu będą przeznaczone na części zamienne
Te ponad 600 mln PLN to nie są pieniądze wykopane z ziemi lub otrzymane w spadku po baaaaardzo bogatej babci - to są nasze pieniądze - które gdzie indziej mogłyby się lepiej przydać
No właśnie - może bez przesady.....
Samolot stoi przez silniki - po części tak.
A słynne upalające się masowo grzałki na hameyrykańskich śmigłach Hartzell- niby cudach techniki ?? Wiesz, że grzałki na rosyjskich śmigłach - ZAWSZE były OK ??
Wg PZL Warszawa-Okęcie, które swego czasu produkowało śmigła do An-28, resurs śmigła wynosił 150 h ze względu na krótka żywotność grzałek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum