Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Premierze - sprzedaj Tupolewa!
Opublikował Wiadomość
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2010   

Pytanie. Czym nasza delegacja poleciała do Indii? Czy dobrze słyszałem, że czarterem?

Arrakis
 
 
Earpman 
8



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3948
Skąd: SZ RP
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2010   

W tle samolot.
Link
Kojarzę takie zdanie jednej ze stacjii radiowych "specjalnie wynajętym samolotem".

:gent:
 
 
marlowe 
4


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2010   

Arrakis napisał/a:
Czym nasza delegacja poleciała do Indii?
Arrakis


Tym

Źródło: http://lotnictwo.net.pl/3...html#post497536
 
 
TomSon 
6



Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 1308
Wysłany: Nie 07 Lis, 2010   

Samoloty dla VIP wkrótce decyzja

Cytat:
Decyzja dotycząca liczby i rodzaju samolotów dla najważniejszych osób w państwie zapadnie w drugiej połowie listopada. Stanie się to podczas spotkania ministra obrony i szefów kancelarii zajmujących się organizowaniem lotów dla VIP-ów - zapowiedział wiceszef MON Marcin Idzik. Przedstawiciele kancelarii prezydenta, premiera, Sejmu i Senatu oraz resortu obrony odbyli w ostatnich miesiącach cykl spotkań dotyczących wymagań wobec samolotów, m.in. jeśli chodzi o zasięg maszyn, liczbę pasażerów i wyposażenie
.

"Do końca listopada odbędzie się spotkanie finalne, podczas którego przez szefów kancelarii zostaną zatwierdzone wymagania techniczne na dane typy samolotów. Wówczas znana będzie ostateczna liczba i rodzaj maszyn" - poinformował Idzik.

"MON pełni w tym postępowaniu jedynie rolę operatora
- kupimy samoloty według konfiguracji przedstawionej przez kancelarie. Ich wymagania
zostaną uwzględnione w postępowaniu przetargowym, które ma zostać przeprowadzone na wiosnę przyszłego roku" - dodał wiceminister.

Przypomniał, że samoloty dużego i średniego zasięgu
do transportu najważniejszych osób w państwie mają być pozyskane w jednym postępowaniu. Ich zakup - jak powiedział - ma być sfinansowany z budżetu państwa.

Zapewniający transport lotniczy osobom pełniącym najwyższe funkcje w państwie 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego dysponuje obecnie jednym Tu-154, czterema Jak-40, trzema samolotami
M-28 Bryza oraz kilkunastoma śmigłowcami - Mi-8, Sokołami i Bellem-412. Nie wszystkie maszyny nadają się jednak do transportu
VIP-ów; nie wszystkie tez są stale dostępne z powodu okresowych przeglądów i napraw.

Do dyspozycji VIP-ów są obecnie również dwa wyczarterowane od LOT-u samoloty Embraer 175. Umowę na Embraery podpisano latem tego roku na maksymalnie cztery lata, a w 2012 r. kończy się resurs (okres zdolności użytkowej) czterech Jaków.

Źródło

W konsultacjach biorą tylko przedstawiciele Kancelarii urzędów centralnych, ani słowa o Siłach Powietrznych i potrzebach wparcia logistycznego kontyngentów Wojska Polskiego, ani o potrzebie wielofunkcyjności dużych samolotów. Duże samoloty rządowe powinny posiadać zdolność szybkiej adaptacji wnętrza (VIP, pasażerski-logistyczny, tankowiec, samolot dowodzenia, latający szpital). Generał Pacek dowodzący PKW Czad mówił, że potrzebuje dwóch dużych samolotów MRTT, skonfigurowanych jako szpitale. To są standardy a politycy myślą o 36 jako o politycznej linii lotniczej.
 
 
Prukfi 
5


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 301
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   

Zgodnie z treścią raportu, BBN zaleca MON nabyć dwa samoloty dalekiego zasięgu i sześć średniego. Oraz nowe śmigłowce (ile, nie podają).
Co najmniej dwa samoloty i dwa śmigłowce powinny być PSKP (powietrznymi punktami kierowania państwem).
Jest też mowa o ujednoliceniu floty i kupowaniu maszyn mniejszych niż większych.

Ciągle to kryterium zasięgu. Uważam że jest sztuczne. Maszyny powinny mieć jak największy zasięg i różnić się pojemnością/wielkością.

Źródło: http://www.bbn.gov.pl/por..._lotow_VIP.html
 
 
MariuszRB 
6


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 1140
Skąd: Chojnów
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   

Finansowanie z budżetu MON, czy z jakiejś rezerwy celowej Rostowskiego :?:
 
 
corran 
9
pasożyt


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 5037
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   

Duże maszyny powinny być wielozadaniowe (z opcją tankowca). Powinniśmy myśleć ponad załatwienie jednej potrzeby, jedynym zakupem.
_________________
Fotorelacje z imprez wojskowych i zbrojeniowych
 
 
 
Prukfi 
5


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 301
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   

To rozwiązanie optymalne. :brawo:
 
 
mar00da 
5


Wiek: 49
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 366
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pią 19 Lis, 2010   

Ale zmuszające do:
- kompromisów
- podnoszące cenę i wymagania co do wielkości maszyny.
Będzie to dyskwalifikowało takie podejście z uwagi na "dziennikarstwo śledcze" które wykaże, że jest to rozwiązanie:
- ponad stan (za duże względem potrzeb vipów, za drogie w porównaniu nawet do innych ktorzy kupują vipjet'y podobnej wielkości, ale oczywiście bez funkcjonalności tankowca),
- niepotrzebne (przecież my nie potrzebujemy Armii, jesteśmy w NATO).

Mówiąc szczerze, to będę bardzo zadowolony, jeśli kupią cokolwiek,
szczęśliwy, jeśli to nie będą Embraery,
Wniebowzięty jeśli to będą maszyny z funkcjonalnością centrum konuńikacyjnego innego niż telefon satelitarny i systemami obrony pasywnej.

Dodatkowo, to mam szczerą nadzieję, że ktoś to sensownie zweryfikuje w zakresie ilości. Bo inaczej to znowu nic z tego nie będzie. 2+6... Jakieś sny o potędze? 2+4 byłoby dużo, ale TO!?
 
 
Sundowner 
7
Dyżurny Malkontent



Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2115
Skąd: R'lyeh
Wysłany: Pią 19 Lis, 2010   

Podział na zasięgi jest idiotyczny, chyba, że ktoś tam myśli o zakupie np Gulfstream, jako ten o większym zasięgu i Cessna Citation, jako ten o mniejszym... ale to już lepiej kupić same Gulfstreamy wtedy. No i kupowanie czegokolwiek w ilości 2 sztuk jest brakiem znajomości specyfiki sprzętu lotniczego. Minimum 3, a najlepiej w ogóle nie schodzić poniżej 4 maszyn danego modelu, ale o tym już pisaliśmy do znudzenia.
 
 
 
rychu7036 
6



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 1062
Skąd: Z Polski
Wysłany: Pią 19 Lis, 2010   

A jakie maszyny konkretnie preferujecie? Chodzi mi o konkretne modele, w jakiej ilości i konfiguracji??
 
 
corran 
9
pasożyt


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 5037
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 19 Lis, 2010   

2 duże wielozadaniowe Boeing 767 / Airbus A310 (używki) wyposażone w sondę do pobierania paliwa i możliwość instalacji dodatkowych zbiorników paliwa na dolnym pokładzie (na co dzień latały by bez nich, samoloty zazwyczaj trenują połączenie z sondą bez przetaczania paliwa). Przydały by się też wrota załadunkowe na górny pokład (jak w maszynach cargo).

4-6 małych bizjetów o dużym zasięgu Dassault Falcon 900 / Gulfstream G550 / Bombardier Challenger 600 (wszystkie zabierają 14-19 pasażerów w zależności od konfiguracji).
_________________
Fotorelacje z imprez wojskowych i zbrojeniowych
 
 
 
Mason 
2


Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 25 Lis, 2010   

Chyba raczej Bombardier Global nie Challenger (wg. mojej oceny średni zasięg)

Marooda będziesz co najwyżej szczęśliwy ;-)

mason
 
 
mr_ffox 
5


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 348
Skąd: Nowa Deba
Wysłany: Sro 01 Gru, 2010   

Taki mały news przed przetargiem na samoloty:

http://tech.wp.pl/kat,100...ml?ticaid=1b57d
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Czw 02 Gru, 2010   

http://wiadomosci.onet.pl...,wiadomosc.html

Cytat:
Tomasz Nałecz przyznał również, że samolot Tu-154 nie jest jeszcze gotowy do lotu do USA, a inne samoloty, które przewożą w Polsce VIP-ów nie mają wystarczającego zasięgu, by dolecieć do Stanów Zjednoczonych.

- Wyczarterowanie samolotu LOT-u to są dziś setki tysięcy złotych, więc prezydent doszedł do wniosku, że to jest nieporównywalnie mniejsza suma, żeby kupić bilety i polecieć. Delegacja prezydenta w niczym nie będzie uszczuplona - powiedział w TVN 24.


To się nazywa oszczędność.
Do jakiego stanu doprowadzono naszą flotę vip :(

Arrakis
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group