Może im się wreszcie te Mirage2000 z Bliskiego Wschodu odkupić.. Nowy przetarg na samoloty myśliwskie staje się typowym "indyjskim przetargiem", czyli w skali międzynarodowej, jakies trzy razy dłuższym niż "przetarg polski". Fatamorgana. Jest bardzo fajny artykulik o tym w JDW, gdyby kogoś interesowało bardzo to się mogę przemęczyć i zeskanować.
Temat jest o MiG 23 -w sprawie Indyjskich przetargów proponuję rozpocząć nowy temat.
GRYZLI-mod
Robal2pl [Usunięty]
Wysłany: Sob 28 Kwi, 2007
Z tą "przestarzałością" bym uważał => patrz dzieje A-10 które dowództwo USAF kilka razy usiłowało wycofać..i na szczęście nic z tego A-7D - też wydawał się przestarzały a się sprawdzał długo po Wietnamie czy choćby casus A-1 które ściagano z pustyni w Arizonie do Wietnamu...
Bardziej niż wiek maszyny liczy się to czy będzie dla niej "nisza ekologiczna" - jak w przyrodzie
Odkopałem temat bo mam problem i przyznam liczę na pomoc fachowców.
Znalazłem dwie fotki chyba Irackiego lub Syryjskiego (niestety jakość kiepska) Miga 23 MŁ z dziwnym pociskiem pod kadłubem.
Na pierwszy rzut oka wygląda to na Exoceta ale może sie mylę?
Może ktoś z kolegów jest w stanie powiedzieć coś wiecej na ten temat,bo jakoś nie słyszałem o próbach integracji tego pocisku z MiGiem 23
Z góry dzięki.
_________________ "...Nic nie jest skończone dopóki się nie skończy..." MIŚ YOGI
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Sro 17 Wrz, 2008
To są klatki z filmu, który kilka lat temu krążył po sieci, chyba z 1988 roku. Irakijczycy kombinowali trochę z tym samolotem, ale skończyło się na prototypach. Próbowali podobno też coś z francuskimi radarami, itd... Tyle pamiętam.
Film raczej wskazuje na błąd pilota (za mała prędkość i wysokość) ale bardziej zastanawiające dlaczego się nie katapultował przed lub zaraz po pierwszym uderzeniu?
Edit: doszedłem, że pewnie zginął od uderzenia o ziemię (teksty w internecie).
Katastrofa miała miejsce w bazie Papa na Węgrzech w 1991 roku.Zginął wtedy zastępca dowódcy tamtejszego pułku.
Z tego co pamiętam przyczyna nie leżała po stronie sprzętu.
Pilot żle ocenił wysokość przy wychodzeniu do lotu poziomego.
_________________ "...Nic nie jest skończone dopóki się nie skończy..." MIŚ YOGI
Na Węgrzech był też podobny wypadek w czasie trenigu przed pokazami.
Opisywało to "stare" Lotnictwo.
Pilot zachaczył płetwą podkadłubową o ziemię .W wyniku tego nastapiło rozszczelnienie kadłuba , wyciek paliwa , zapłon od płomienia za silnikiem.
Ma może ktoś zdięcia z tamtego wypadku ?
To jest prawdopodobnie ten sam wypadek.
U nich pod koniec lat osiemdziesiątych rozwalił sie jeszcze jeden MiG 23- przyczyną było oderwanie się stabilizatora płytowego w kosekwencji czego samolot wpadł w płaski korkociąg z którego już nie dało sie go wyprowadzić.
Maszyna rozbiła sie gdzieś na przedmieściach Budapesztu i tylko duży fart spowodował że nie było ofiar.
Po tym incydencie wszystkie migi 23 na całym świecie przechodziły kontrolę stanu węzłów obrotu stabilzatorów płytowych.
Jeździła po wszystkich jednostkach latających na tych samolotach secjalna ekipa z zakładów Mikoyana i badali samoloty przy pomocy defektoskopów utradźwiękowych i defaktoskopii barwnej.
Coś było na rzeczy bo w Słupsku też w tym samym czasie na jednym samolocie o mało nie odjechał ster wysokości.
Samolot jednak cudem wylądował bo po pęknięciu wału płyta stabilizatora zaklinowała się pod kątem i nie spadła. Co ciekawe pilot po locie stwierdził że w zasadzie to odczuł jakiś lekki wstrząs ale nie miał specjalnych problemów ze sterowaniem.
Samolot jak wylądował to z jednej strony wyglądał jak Phantom z przyklapniętym do dołu stabilizatorem.
W sumie dobrze to świadczy o wytrzymałosci płatowca MiG-a 23 MF,ale najważniesze że nikomu nic sie nie stało a pilot (zresztą bardzo fajny gość) w dobrym zdrowiu dotrwał do emerytury
_________________ "...Nic nie jest skończone dopóki się nie skończy..." MIŚ YOGI
To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich.
Mam kilka pytań odnośnie miga 23 do byłych pilotów i techników
1)Jaki był zasięg skuteczny rakiety R-23? Bo liczby które widziałem dosyć się różnią, od 25km w aeroplanie do 35 w Lotnictwie wojskowym rosji Butowskiego. A jak pokazał przykład z zasięgiem radaru miga z pierwszych stron tego tematu obie te liczby mogą być bzdurą.
2)Jaka była przydatnośc termonamiernika TP-23-1? W monografii Fiszera i Gruszczyńskiego pisze się problemie z manewrującymi celami, nawet przy ich niskich prędkościach kątowych, jak sprawował się on podczas ćwiczeń itp?
3)Sporo było mówione o możliwościach bojowych Miga 23, więc tak z czystej ciekawości, jak wypadał w ćwiczeniach? W aeroplanie wspominano o cwiczeniach z migami-29, gdzieś w internecie znalazłem że nasze migi podczas ćwiczeń Orli Szpon 97 "złapały" F-15..jakieś konkrety można?
4)Jaka była sprawność migów 23 w 28plm? Tyle się pisze o problemach z obsługą tego samolotu, jak to wyglądało u nas (w procentach)?
5)To apropo rosyjskich Floggerów, Fiszer z Gruszczyńskim wspominają o celowniku nahełmowym w migu-23 MLD, z drugiej strony spotkałem się z opiniami że to bzdura, a na zdjęciach z kabiny miga-23MLD nie widać potrzebnego osprzętowania,wie ktoś może jak to było naprawdę?
Jeden z miłośników MiG-a 23 umieścił na Youtube bardzo interesujące-historyczne już materiały dotyczące MiG-a 23
Filmy przedstawiają loty na DOL Września w 1989 roku oraz loty w Redzikowie.
Naprawdę warto to zobaczyć !
Specjalnie zamieszczam w tym wątku bo dotyczy on konkretnie MiG-a 23.
Ale hałas!
One były tak wyjątkowo głośne czy po prostu na filmie tak to potężnie brzmi?
No... w tym trzecim filmiku te niskie przeloty na dopalaczu... robi wrażenie
Noo....ciche to one nie były ,ale to są stare filmy wiec i głos nie jest najlepszy !
Kosiaki to była specjalność Floggerów- było w pułku kilku speców od tej sprawności
_________________ "...Nic nie jest skończone dopóki się nie skończy..." MIŚ YOGI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum