Wysłany: Sro 02 Mar, 2011 ERA GSM traktowanie klienta
Nie należę do ludzi, którzy zmieniają telefon komórkowy co roku. W minionym tygodniu stwierdziłem, że chyba już czas zrobić to z jedną z moich staroci.
Skontaktowałem się z BOA. W ofercie dla stałych abonentów (śmiesznie to brzmi, zważywszy że posługuję się komórką od czasu kiedy w Polsce istniała wyłącznie ta sieć, w której jestem) zaproponowano mi promocję. Jeden warunek - podniesienie abonamentu na mój drugi numer.
Zgodziłem się. Telefon miał dostarczyć kurier.
Minęło 5 dni, a kuriera nie ma. Dziś postanowiłem podzwonić. Oto, jakie uzyskałem informacje:
1. Od sieci ERA:
Pańskie zamówienie zostało przekazane do realizacji firmie DHL.
2. Od firmy DHL:
Dwukrotna próba realizacji zamówienia nie powiodła się. Odbiorcy nie było w domu.
Na moje pytanie: dlaczego kurier nie skontaktował się ze mną otrzymałem odpowiedź od firmy DHL:
Firma eragsm nie podpisała z nami umowy na powiadamianie odbiorcy o realizacji przesyłki.
3. Od sieci ERA:
Firma DHL próbowała dwukrotnie dostarczyć przesyłkę. Odbiorcy nie było w domu.
4. Od firmy DHL:
Przesyłka jest do odebrania w siedzibie naszej firmy. Jeśli nie odbierze pan w przeciągu 7. dni odeślemy do nadawcy.
5. Od firmy ERA:
Nie wyślemy panu Pocztą Polską. Korzystamy z usług firmy DHL.
6. Od firmy DHL:
Mamy podpisaną umowę na dwie próby doręczenia. Kurier nie będzie do pana dzwonił, ponieważ nie mamy podpisanej takiej umowy z firmą eragsm.
7. Od firmy ERA:
Tak, ma pan podniesiony abonament. Abonament został panu podniesiony z chwilą wydania telefonu firmie kurierskiej.
Wiele rzeczy kupuję w internecie. Wiele rzeczy dostarczają mi kurierzy. Po raz pierwszy w życiu spotkałem się z takim traktowaniem klienta.
Wniosek jest dla mnie jeden. Podziękuję (jak tylko upłynie mi okres umowy) firmie ERA za dalszą współpracę, skoro klient, który jest z nimi od początków ich powstania jest dla nich nikim.
Zadzwonię do Rzecznika Praw Konsumenta. Zobaczymy co uzyskam.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Przetestowałem wszystkie sieci w Polsce. Byłem przedstawicielem dwóch z nich. Niemiło wspominam współpracę z Erą. To była mordęga.
Od 10 lat jestem w Plusie i nie mam z nimi żadnych problemów. Starzy klienci mają (od pewnego czasu) spore upusty. Telefony w przyzwoitej cenie.
_________________ Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.
Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 968 Skąd: piechota z lornetkami
Wysłany: Sro 02 Mar, 2011
Widać trafiłeś na jakiegoś lewego kuriera któremu nie zależało na dostarczeniu przesyłki. Ze wszystkich firm kurierskich ja najlepsze wrażenia mam z właśnie z DHL ale widać nie wszędzie tak jest. Co do Twojego problemu, to o ile pamiętam to sytuacja która spotkała Ciebie jest zgodna z procedurą dostarczania przesyłek, tzn. próbują dwa razy po czym musisz sam odebrać w ich firmie. ERA tu nie ma nic do rzeczy, po prostu kurier nie wykazał się dobrą wolą i zamiast załatwić sprawę jak człowiek (czyli zadzwonić) to poleciał po regulaminie, zostawił awizo i tyle.
Nie zmieniałem telefonu od 4 lat. I mi się zachciało. No to mam za swoje ... (pieniądze).
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 968 Skąd: piechota z lornetkami
Wysłany: Sro 02 Mar, 2011
A to łotr to jest podstawa do tego by zrobić awanturę w DHLu. Facet się pewnie wyprze i powie że zostawił, ale nie wypada im tego przepuścić bo się nie nauczą inaczej.
Jak mi znajdziesz numer telefonu do Działu skarg i zażaleń obu firm - to będziesz Wielki.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Cóż, zobaczymy co da mi wykonanie rozmowy do Rzecznika Praw Konsumenta. Ale to jutro.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Pomogła: 7 razy Wiek: 63 Dołączyła: 09 Sie 2006 Posty: 2017 Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 02 Mar, 2011
Problem tkwi chyba właśnie w pieniądzach a ściślej w umowach zawartych między operatorami a firmami kurierskimi. Coś tam chyba między nimi zaczyna iskrzyć, bo firmy kurierskie coraz częściej odmawiają zawiadamiania odbiorcy.
Ja również przeżyłam coś podobnego, chodziło o zmianę abonamentu i podpisanie nowej umowy.Inny tylko jest operator- Orange i inny firma kurierska-DPD POLSKA. Rozmawiając z przedstawicielem operatora, gdy zdecydowałam się na podpisanie umowy uprzedziłam go, że od następnego dnia będę w szpitalu a mąż pracuje na zmiany i konieczny jest telefon od kuriera. Przedstawiciel wszystko zanotował, kazał mi zostawić upoważnienie dla męża i skończyło się dokładnie tak samo jak u Ciebie i.Kilkanaście telefonów do operatora, firmy kurierskiej w Szczecinie i w Centrali, odpowiedzi też bardzo podobne. Prosiłam nawet żeby przesyłkę dostarczyli mi do szpitala , jeżeli w domu nikogo nie ma. W odpowiedzi usłyszałam ,że nie ma na zleceniu innego adresu a dzwonić nie mają obowiązku.
Pieniądze straciłam tylko na telefony, no i czas oczywiście , bo nowa umowa akurat obniżała mi abonament. Tyle że od nowego okresu rozliczeniowego nie mialam już aktywnej starej karty a nowa jeszcze nie dotarła.
Przy taki podejściu firm kurierskich wydaje mi się, że dopóki one nie dogadają się ze zleceniodawcami trzeba będzie wszystko załatwiać bezpośrednio w salonie.
_________________ więcej słuchać a mniej mówić---moja mądrość życiowa a i tak myślę,że gaduła ze mnie.
Mam wrażenie że Era tak się czuje mocna w swojej pozycji lidera na rynku że zaczyna sobie pogrywać ze swoimi klientami. Chyba czas żeby ludzie poszukali sobie alternatywy u konkurencji.
Pomogła: 7 razy Dołączyła: 14 Lut 2007 Posty: 1141 Skąd: z piekieł
Wysłany: Sro 02 Mar, 2011
I dlatego ja "lizę" ( czytać:idę) do salonu Plusa, paluchem pokazuję telefon, płacę i wychodzę.A wszystkie przesyłki do realizacji (mimo,że droższe) przekazuję poczcie.Denerwowało mnie jedno-informowałam firmy kurierskie, o której mogę odebrać przesyłkę, a one i tak siłą maniaka przywozili mi o innej.A już do furii doprowadzało mnie awizo z notką-proszę oddzwonić i się umówić.A za co ja niby płaciłam Miało być do domu, o określonej godzinie i w terminie do 7 dni.Najczęściej marnowałam pieniądze na dzwonienie, umawianie się na godzinę, która odpowiadała kurierowi i czekanie nie raz 2 tygodnie
Przedłużałem umowę 3 tygodnie temu, papiery miały przyjść DHLem. następnego dnia kurier zadzwonił, ale że nie było mnie w domu, to podjechał we wskazane miejsce i dostarczył kwity.
Zero problemów.
_________________ Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny! Wink
Postanowiłem dziś spróbować rozwiązać sprawę polubownie. Skrócę moje kolejne kilkanaście rozmów telefonicznych do dwóch punktów:
8. Od firmy DHL:
Pańskie zgłoszenie przekazaliśmy do działu interwencji. Skontaktuje się z panem pan (...).
Mój komentarz: oczywiście - nie skontaktował się.
9. Od sieci ERA:
Firma DHL ma obowiązek podjąć trzy próby doręczenia. Skontaktowaliśmy się z firmą DHL. Kurier zadzwoni do pana.
---------------------------
A ja mam kolejne nazwiska ludzi, którzy bardzo chcą mi pomóc, tylko nie widzą możliwości rozwiązania tej jakże (niestety, tylko dla mnie) prostej sytuacji.
Jakoś nie wierzę ani jednej, ani drugiej firmie:
- kurier, który nie kontaktuje się ze mną;
- era gsm, która nie wie jaką umowę podpisała z DHL.
Piękny przykład kapitalizmu made in Poland.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum