Panowie,
to się nazywa dyskusja w rodzinnym, zamkniętym gronie. Trzech dyskutantów i dalej nic.
Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, pytania, uwagi to z pewnością każdy postara się udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi-"będzie Pan zadowolony!!!"
[ Dodano: Sob 15 Sie, 2009 ]
Dziś o godz. 11.15 w TVP1 reportaż o KAIA, polecam.
Panowie,
to się nazywa dyskusja w rodzinnym, zamkniętym gronie. Trzech dyskutantów i dalej nic.
Przecież dział forum: Służba Ruchu Lotniczego SZ RP temat: Zobowiązania sojusznicze- Port Lotniczy Kabul. Mi się wszystko zgadza i chętnie tu zaglądam żeby poczytać najnowszych nowości. Nikt nie zmusza........
Pozdrawiam wszystkich byłych i obecnych KAIA controllers Dzisiaj w tv nawet było conieco o was.... Tak trzymać !
_________________ Krzyknęli:Hop, hop !!! Po chwili ciszy jeszcze raz: Hoop, hoop !!!.... a echo miało ich w
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Sob 15 Sie, 2009
Czy ktoś może jest w posiadaniu informacji na temat możliwości obejrzenia tego 30 min reportażu? Będę wdzięczny za link. A może został on przez kogoś nagrany?
Witam!!! Jak wiecie nasza misja jako LEAD NATION KAIA została już zakończona - warto więc przytoczyć parę faktów z tego okresu:
W okresie wykonywania zadań mandatowych, Grupa Operacji Powietrznych zabezpieczyła 56 288 operacji powietrznych. Liczba zabezpieczonych operacji powietrznych było o ok. 24% większa niż w roku 2008 i aż o 49% większa w porównaniu do roku 2007. Średnie dzienna ilość operacji wyniosła 380, przy czym trzeba zauważyć iż, największe natężenie ruchu lotniczego (97%) przypadało na porę dzienną (0700 – 1700). Fakt ten sprawił, że średnie natężenie operacji na godzinę wynosiło 40-47, co w praktyce oznacza, że co około 1 minutę odbył się start lub lądowanie statku powietrznego. Ponadto odnotowano znaczny wzrost ruchu lotniczego w okresie wyborów prezydenckich – średnia dzienna wyniosła 455 operacji.
Podczas wykonywania zadań mandatowych odnotowano 164 sytucaje szczególne mające wpływ na bezpieczeństwo operacji powietrznych, w tym głównie:
a) nieuatoryzowane wtargnięcia na pole manewrowe;
b) niebezpieczne zbliżenia w locie (AIR MISS) na skutek nie wykonania instrukcji organu kontroli lotniska;
c) nieprzestrzeganie czasów SLOT przez załogi lotnicze;
d) zderzenia z ptakami podczas startu i podejścia do lądowania;
e) lądowanie z pękniętą oponą podwozia głównego;
f) lądowanie z niepracującym silnikiem;
g) zderzenia SP na cywilnych płytach postojowych;
Większość incydentów spowodowana była brakiem znajomości języka angielskiego jak również nieznajomością obowiązujących przepisów.
Duży zakres prac budowlanych związanych z rozbudową lotniska ograniczył możliwości parkingowe, co z kolei przełożyło się na opóźnienia w ruchu lotniczym. Wiele problemów przyniosło również współdziałanie z afgańskimi władzami lotniczymi. Różnice kulturowe, nieznajomość języka wraz z brakiem wiedzy z zakresu lotnictwa w specyficzny sposób wpłynął na proces zarządzania lotniskiem. Grupa personelu została w włączona do programu ICAO PROJECT, którego nadrzędnym celem jest dostosowanie lotniska Kabul do standardów ICAO we wszystkich aspektach jego funkcjonowania. Kontrolerzy ruchu lotniczego przeprowadzili praktyczne dla przyszłych instruktorów odpowiedzialnych za szkolenie personelu afgańskiego. W chwili obecnej 10 Afgańczyków rozpoczęło szkolenie praktyczne na stanowiskach operacyjnych organu kontroli lotniska Kabul.
A teraz to z czego się chyba najbardziej cieszę - wszyscy POL ATCo wrócili z ratingami, a wspomnieć należy, iż dwójce kolegów z innych krajów niestety się to nie udało. Podczas pełnienia zadań nie odnotowano żadnego zdarzenia (dla przykładu było chyba z 5 AIRMISSÓW) na które wpłynąć mogła błędna decyzja kontrolera.
A to co chyba najbardziej się tam liczy to doświadczenie które tam zdobyli...
Sławek pozdrawiam Ciebie i całą Twoją Ekipę, trzymajcie się dzielnie i szczęśliwego powrotu do domu!!!
Trocin nie zapomnij czego Cię nauczyli Instruktorzy, VFR VFR-em, ale jak wrócisz "primo" separuj IFR, no chyba, że jeszcze MILVFR over 250 kt
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum