Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Stevie
Nie 16 Mar, 2008
Zobowiązania sojusznicze- Port Lotniczy Kabul.
Opublikował Wiadomość
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Pią 14 Sie, 2009   

Jakub napisał/a:
Panowie,
to się nazywa dyskusja w rodzinnym, zamkniętym gronie. Trzech dyskutantów i dalej nic.

Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, pytania, uwagi to z pewnością każdy postara się udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi-"będzie Pan zadowolony!!!"

[ Dodano: Sob 15 Sie, 2009 ]
Dziś o godz. 11.15 w TVP1 reportaż o KAIA, polecam.
 
 
Jamboree 
3


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 111
Skąd: ....
Wysłany: Sob 15 Sie, 2009   

Jakub napisał/a:
Panowie,
to się nazywa dyskusja w rodzinnym, zamkniętym gronie. Trzech dyskutantów i dalej nic.


Przecież dział forum: Służba Ruchu Lotniczego SZ RP temat: Zobowiązania sojusznicze- Port Lotniczy Kabul. Mi się wszystko zgadza i chętnie tu zaglądam żeby poczytać najnowszych nowości. Nikt nie zmusza........

Pozdrawiam wszystkich byłych i obecnych KAIA controllers ;) Dzisiaj w tv nawet było conieco o was.... ;) Tak trzymać ! :brawo: :hey:
_________________
Krzyknęli:Hop, hop !!! Po chwili ciszy jeszcze raz: Hoop, hoop !!!.... a echo miało ich w :pupa:
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Sob 15 Sie, 2009   

Czy ktoś może jest w posiadaniu informacji na temat możliwości obejrzenia tego 30 min reportażu? Będę wdzięczny za link. A może został on przez kogoś nagrany?
_________________
just pure truth...
 
 
s_k 
2


Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009   

Płk. Dubaja zastąpił płk Pikuła, d-ca 12 BLot
_________________
sk
 
 
Walles 
4
Walles


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 155
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009   

Witam!!! Jak wiecie nasza misja jako LEAD NATION KAIA została już zakończona - warto więc przytoczyć parę faktów z tego okresu:

W okresie wykonywania zadań mandatowych, Grupa Operacji Powietrznych zabezpieczyła 56 288 operacji powietrznych. Liczba zabezpieczonych operacji powietrznych było o ok. 24% większa niż w roku 2008 i aż o 49% większa w porównaniu do roku 2007. Średnie dzienna ilość operacji wyniosła 380, przy czym trzeba zauważyć iż, największe natężenie ruchu lotniczego (97%) przypadało na porę dzienną (0700 – 1700). Fakt ten sprawił, że średnie natężenie operacji na godzinę wynosiło 40-47, co w praktyce oznacza, że co około 1 minutę odbył się start lub lądowanie statku powietrznego. Ponadto odnotowano znaczny wzrost ruchu lotniczego w okresie wyborów prezydenckich – średnia dzienna wyniosła 455 operacji.
Podczas wykonywania zadań mandatowych odnotowano 164 sytucaje szczególne mające wpływ na bezpieczeństwo operacji powietrznych, w tym głównie:
a) nieuatoryzowane wtargnięcia na pole manewrowe;
b) niebezpieczne zbliżenia w locie (AIR MISS) na skutek nie wykonania instrukcji organu kontroli lotniska;
c) nieprzestrzeganie czasów SLOT przez załogi lotnicze;
d) zderzenia z ptakami podczas startu i podejścia do lądowania;
e) lądowanie z pękniętą oponą podwozia głównego;
f) lądowanie z niepracującym silnikiem;
g) zderzenia SP na cywilnych płytach postojowych;
Większość incydentów spowodowana była brakiem znajomości języka angielskiego jak również nieznajomością obowiązujących przepisów.
Duży zakres prac budowlanych związanych z rozbudową lotniska ograniczył możliwości parkingowe, co z kolei przełożyło się na opóźnienia w ruchu lotniczym. Wiele problemów przyniosło również współdziałanie z afgańskimi władzami lotniczymi. Różnice kulturowe, nieznajomość języka wraz z brakiem wiedzy z zakresu lotnictwa w specyficzny sposób wpłynął na proces zarządzania lotniskiem. Grupa personelu została w włączona do programu ICAO PROJECT, którego nadrzędnym celem jest dostosowanie lotniska Kabul do standardów ICAO we wszystkich aspektach jego funkcjonowania. Kontrolerzy ruchu lotniczego przeprowadzili praktyczne dla przyszłych instruktorów odpowiedzialnych za szkolenie personelu afgańskiego. W chwili obecnej 10 Afgańczyków rozpoczęło szkolenie praktyczne na stanowiskach operacyjnych organu kontroli lotniska Kabul.

A teraz to z czego się chyba najbardziej cieszę - wszyscy POL ATCo wrócili z ratingami, a wspomnieć należy, iż dwójce kolegów z innych krajów niestety się to nie udało. Podczas pełnienia zadań nie odnotowano żadnego zdarzenia (dla przykładu było chyba z 5 AIRMISSÓW) na które wpłynąć mogła błędna decyzja kontrolera.

A to co chyba najbardziej się tam liczy to doświadczenie które tam zdobyli...
 
 
baxior1 
5



Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 544
Skąd: MIL ATC
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009   

Cytat:
A to co chyba najbardziej się tam liczy to doświadczenie które tam zdobyli...


I tego wam zazdroszczę... ;)

PZDR :cool:
_________________
Czyż każdy zacny i poważny człowiek nie wyzna, że wiele nie wie i że ciągle powinien się uczyć?
 
 
Zwitt 
8



Wiek: 46
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 3290
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

Co prawda nie Kabul, ale też Afganistan:
http://lotniczapolska.pl/Zolnierze-z-Buffalo,25557
Szacun za kawał dobrej roboty panowie :gent:
_________________
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
trocin 
5



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

Dzięki ;)
_________________
Let the good times roll...

Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
 
 
Jamboree 
3


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 111
Skąd: ....
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012   

No no znajome twarze ze szkoły ... szacunek Panowie, szacunek :efendi2:
_________________
Krzyknęli:Hop, hop !!! Po chwili ciszy jeszcze raz: Hoop, hoop !!!.... a echo miało ich w :pupa:
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 14 Lip, 2012   

Sławek pozdrawiam Ciebie i całą Twoją Ekipę, trzymajcie się dzielnie i szczęśliwego powrotu do domu!!!
Trocin nie zapomnij czego Cię nauczyli Instruktorzy, VFR VFR-em, ale jak wrócisz "primo" separuj IFR, no chyba, że jeszcze MILVFR over 250 kt :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group