Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
26 śmigłowców= to jeszcze nie przetarg
Opublikował Wiadomość
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Cytat:
Ojejciu, nawet gdyby tak było to i tak się nie myliłem w mojej ocenie, skoro ktoś tworzy wymagania dla 70 czy 50 śmigłowców pod kątem operowania z okrętów, podczas gdy 64/42 z nich prawdopodobnie nigdy nie wyląduje na pokładzie okrętu. Przepraszam, jednak się pomyliłem. Ktoś taki nie jest cymbałem, on może już śmiało starać się o rentę inwalidzką z powodu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu znacznym (niegdyś debilizmu).

Tu mamy kliniczny przykład zaniku w społeczeństwie polskim umiejętności przeczytania ze zrozumieniem prostego zdania w języku ojczystym. Takiego już tu cytowanego:

Cytat:
Jedynym wymaganiem dotyczącym masy jest maksymalna masa startowa śmigłowca w wersji morskiej - określona na 11 ton – determinowana nośnością lądowisk na okrętach;


Kilka ciekawostek, których wcześniej chyba nie było w przestrzeni publicznej:
http://www.defence24.pl/2...metrow-caracala

Arrakis
 
 
makary21 
Mod
wieczny malkontent/cywil banda



Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5674
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Testy to chyba trwały paręnaście dni, więc nic dziwnego, że nie sprawdzono wszystkiego.
Żeby się nie okazało potem, że będzie tak jak pewna wieść gminna niesie - w temacie budowy dróg czyli, że jest firma, która wygrywa ceną, a potem mając dobrych prawników - renegocjuje kontrakt. W efekcie wychodzi drożej.
_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny. Platon
 
 
 
239099 
9
nie taki ekspert



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 4528
Skąd: z nikąd
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Firma?

Firmy... - taka "praktyka"...

Ale o niegospodarności przy inwestycjach publicznych to ani opozycja nie powie, ani wprost czy inny pismak nie napisze...
_________________
Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
 
 
mjacenty 
5


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 852
Skąd: sosnowiec
Ostrzeżeń:
 1/3/4
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Makary21 sprawdzono wszystkie istotne parametry śmigłowca jako płatowca .
Czyli tak kluczowe jak prędkość ,udźwig , prędkość wznoszenia , ,pułap , zasięg i zużycie paliwa . Oczywiści i pozostałe ważne. Sprawdzenie pozostałych parametrów jest możliwe dopiero jak powstanie wersja w naszej specyfikacji . Np nie sprawdzisz zasięgu identyfikacji celu głowcy obserwacyjnej , jak jest zamontowany inny typ. Działania systemu łaczności jeśli jest zamontowane inne radio. nie sprawdzisz systemów obrony i systemów walki , jeśli w prezentowanym egzemplażu są inne systemy.
Śmigłowiec jako taki ma kilka tysięcy możliwych wersji wyposażenia i nikt nie zbuduje ci jednej szt. w twojej specyfikacji ,abyś mógł go sobie poogladać . Oczywiście wszystkie te systemy istnieją i są przetestowane , ale możliwośći zestawienia ich sa tysiące.
Dlatego też dopiero powstanie pierwszego śmigłowca z serii pozwoli na sprawdzenie absolutnie wszystkich założonych parametrów.
Zgodnie z tym co tu wcześniej padło cały zestw wyposażenia jest ujęty w tabelki i zestwienia ,a ty sobie wybierasz i sumujesz pozycje . I nie ma że nagle coś będzie droższe .
Możliwe że będzie tańsze , bo toczą się negocjacje przedstawionej oferty . Ale do tego trzeba spokoju ,a nie burzy medialnej i pomówień.
 
 
makary21 
Mod
wieczny malkontent/cywil banda



Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5674
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

mjacenty, i masz rację i możesz jej nie mieć.

Masz rację co do sumowania i tego, że nikt nie zbuduje śmiglaka w jednym egzemplarzu.
Znowu możesz nie mieć racji, bo nagle na pewnym etapie okaże się, że coś co zamówiliśmy wymaga jakieś kosztownej zmiany i co wtedy ... To było nawiązanie do tej spółki ...
_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny. Platon
 
 
 
mjacenty 
5


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 852
Skąd: sosnowiec
Ostrzeżeń:
 1/3/4
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Jeśli wybraliśmy rozwiązania z tabelki to są one opracowane i nie powiny rodzić problemów .Dodatkowo mają ustaloną cene i nie będzie żadnych dodatkowych kosztów .
Te na klate bierze dostawca. Dodatkowo wysoki procent kar umownych gwrantuje iż dostawca dopilnukje zgodności ze specyfikacją . Tu szczególnie Włosi nie chca się godzić na wysokie kary , bo w razie problemów lubią zostawić klienta z problemem, zapłacic karę , a ty się dalej bujaj sam .
Każdy ujawniany w mediach fakt potwierdza , iż to postępowanie jest przemyślane i bardzo rozsądnie prowadzone.
 
 
Michael444 
7



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 2494
Skąd: Z daleka
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Arrakis napisał/a:
Cytat:
Ojejciu, nawet gdyby tak było to i tak się nie myliłem w mojej ocenie, skoro ktoś tworzy wymagania dla 70 czy 50 śmigłowców pod kątem operowania z okrętów, podczas gdy 64/42 z nich prawdopodobnie nigdy nie wyląduje na pokładzie okrętu. Przepraszam, jednak się pomyliłem. Ktoś taki nie jest cymbałem, on może już śmiało starać się o rentę inwalidzką z powodu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu znacznym (niegdyś debilizmu).

Tu mamy kliniczny przykład zaniku w społeczeństwie polskim umiejętności przeczytania ze zrozumieniem prostego zdania w języku ojczystym. Takiego już tu cytowanego:

Cytat:
Jedynym wymaganiem dotyczącym masy jest maksymalna masa startowa śmigłowca w wersji morskiej - określona na 11 ton – determinowana nośnością lądowisk na okrętach;


A tu mamy kolejny przykład Twojej taniej manipulacji, o czym może przekonać się każdy kto cofnie się do poprzedniej strony tematu.

Bo było tak:
12:45
Cytat:
Cytat:
Może ten "cymbał" doszedł po prostu do wniosku, że jak pokład okrętu jest do 11 t, to wypada aby śmigłowiec nie był cięższy. Nie spodziewał się, że jego służba będzie oceniana przez różnych ekspertów od siedmiu boleści. Wątpię zresztą, żeby się tym strasznie przejął.

Ojejciu, nawet gdyby tak było to i tak się nie myliłem w mojej ocenie, skoro ktoś tworzy wymagania dla 70 czy 50 śmigłowców pod kątem operowania z okrętów, podczas gdy 64/42 z nich prawdopodobnie nigdy nie wyląduje na pokładzie okrętu. Przepraszam, jednak się pomyliłem. Ktoś taki nie jest cymbałem, on może już śmiało starać się o rentę inwalidzką z powodu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu znacznym (niegdyś debilizmu).


14:13
Cytat:
Odpowiedź MON na zarzuty:

Jedynym wymaganiem dotyczącym masy jest maksymalna masa startowa śmigłowca w wersji morskiej - określona na 11 ton – determinowana nośnością lądowisk na okrętach;
_________________
A poza tym uważam, że Polska powinna posiadać broń nuklearną.

Powiedzieć, że ludzie ciało jest konstukcją arcygenialną to jakby powiedzieć, że na słońcu jest ciepło. Stwierdzić, że ludzkie ciało jest dziełem przypadku to jakby utrzymywać, że Ziemia jest płaska.
Ostatnio zmieniony przez Michael444 Pon 17 Sie, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Cytat:
Bo było tak:

Faktycznie masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. No, ale jeśli ktoś korzysta ze źródeł typu
Cytat:
Zwionzkowce ze Świdnika

(cokolwiek by to nie było), to ja nie mam już więcej pytań. Pisz do mnie na Berdyczów.

Warto odwiedzać
https://twitter.com/JacekSonta

bo się trochę dzieje i wypływa.

Arrakis
 
 
jonasz 
6


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1245
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Ciekawe, że jakoś nikt nie krzyczał, kiedy sprawdzano "krytyczne" parametry mastera ;) Ile to trwało, 2 dni lotne?
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Dla przypomnienia. Głównymi powodami odrzucenia dwóch ofert były:
- niespełnienie terminów dostaw
- niekompletna oferta (bez uzbrojenia)
- niespełnienie w obydwu przypadkach bardzo ważnych (vide doświadczenia z W-3 i Mi-2) wymagań w zakresie ustanowienia zdolności serwisowych w Łodzi.

Kończy to jakąkolwiek dalszą dyskusję (i powoduje wielkie zdziwienia po przeczytaniu wypowiedzi gen. Skrzypczaka w ostatnim wprost).

W uzupełnieniu. (było, ale tym razem z komentarzem):

Cytat:
Stanowisko Zarządu PZL Mielec w sprawie informacji dotyczących oferty PZL Mielec w przetargu na śmigłowce wielozadaniowe dla MON

[...]

Jesienią 2014 roku konsorcjum (tzn. Sikorsky & spółka) sygnalizowało MON, że mogą pojawić się trudności w spełnieniu literalnie wszystkich warunków przetargu.

Konsorcjum mając na uwadze, że produkowany w Polsce BLACK HAWK to rozwiązanie tanie, skuteczne i przede wszystkim szybkie - w rozumieniu terminu dostaw, zmieniło zdanie i przystąpiło do przetargu. Mieliśmy nadzieję, że MON uwzględni te walory, pomimo luk formalnych w pełnej komplementarności naszej oferty z wymogami przetargowymi.

[...]


Regulacje wewnętrzne koncernu UTC, właściciela Sikorsky i PZL Mielec, zabraniają sprzedaży broni. Nie mogliśmy zatem zaoferować uzbrojonego śmigłowca bezpośrednio, co wcale nie znaczy, że oferowaliśmy wariant cywilny, bo taki nie istnieje. Proponowaliśmy zakup broni przez rząd, u dowolnego, wskazanego przez niego polskiego producenta. Konsorcjum zainstalowałoby ją na śmigłowcach, zintegrowało i w efekcie Wojsko Polskie otrzymałoby maszyny w pełni uzbrojone.

[...]
Nie mogliśmy zaproponować śmigłowca o większych rozmiarach, choćby S-92, ponieważ jego cena jednostkowa sprawia, iż zakup planowanej przez MON liczby śmigłowców nie mieściłby się w przeznaczonym na to budżecie.* Ponadto, nie jest on produkowany w Polsce.** Zdecydowaliśmy się więc zaoferować MON produkt, który będzie pasował do przedstawionego budżetu Ministerstwa, bez konieczności zmniejszenia liczby kupowanych śmigłowców.
W czasie walk, niesienia pomocy humanitarnej, czy innych misji, posiadanie mniejszych śmigłowców, ale w większej liczbie jest często bardziej preferowane.***
[...] Nie kwestionujemy, tego że śmigłowiec CARACAL może więcej.****

Kolejnym zarzutem było złożenie oferty denominowanej w dolarach, a nie w złotych. To również korporacyjna praktyka Sikorsky, stosowana także przez inne firmy na całym świecie. *****
[...]

Zarząd Polskich Zakładów Lotniczych Sp. z o.o.
w Mielcu

*Czytaj, ceny EC225 i S-92 są takie, że przy obecnym kursie euro i dolara ten drugi śmigłowiec byłby droższy. Ze względu na precyzyjne wymagania MON w zakresie części i kosztów eksploatacji nie było możliwości przecenienia śmigłowców i odbicia sobie potem na zawyżonych kosztach eksploatacji. Brawo MON.

**I, jak się domyślam, nikt raczej nie planował przenosin tej produkcji poza USA. Taka polityka firmy.

***Czytaj, kupując mniejszy, musiałbyś kupić więcej śmigłowców. Ciekawe, ile by to wtedy kosztowało? (Patrz publicznie dostępne, rządowe analizy nowozelandzkie.)

****Gwóźdź programu

*****Skutek wzrostu przez 12 miesięcy kursu USD o prawie 1/3. Niech się Polacy bujają z ryzykiem kursowym.

W zasadzie nic nie pozostaje do dodania. Dziwię się tylko wciąż, że ktoś coś takiego puścił publicznie.

Arrakis
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4760
Skąd: 3miasto
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Mala uwaga, kurs dolara wzrosl z 3,05 do 3,75, wiec to 23%. Co do reszty komentarza, pelna zgoda.
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
corran 
9
pasożyt


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 5035
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Zobaczcie kto jest patronem medialnym MSPO:
http://www.targikielce.pl/pl/mspo.htm :)
_________________
Fotorelacje z imprez wojskowych i zbrojeniowych
 
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

oskarm napisał/a:
Mala uwaga, kurs dolara wzrosl z 3,05 do 3,75, wiec to 23%. Co do reszty komentarza, pelna zgoda.

W chwili składania ofert było nieco ponad 3,50, co przy sumach, o których mówimy oznacza wzrost ceny o około drobne 2 miliardy w ciągu roku w stosunku do konkurencji operującej w euro. Potem kurs szedł do góry. My cały czas mieliśmy na papierze ofertę w USD, a nie w PLN, a licznik bił. Tego się nie przeskoczy. Amerykanie byli w sytuacji bez wyjścia, już nawet bez wchodzenia w śmigłowce.
Arrakis
 
 
Piekarz 
5


Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 410
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

corran napisał/a:
Zobaczcie kto jest patronem medialnym MSPO:
http://www.targikielce.pl/pl/mspo.htm :)

:oops1: Macki sięgnęły nawet tam.
 
 
jack ols 
6


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1884
Skąd: mleczna droga
Wysłany: Sro 19 Sie, 2015   

Cytat:


bo się trochę dzieje i wypływa.

Arrakis

Soft pisane. Bedzie wiecej, atmosfera dostala tlenu. Zwionzkowce ze Swidnika, widac lapneli, jak byli grywani.

I Nikt na swiecie nie sprawdza wszystkich punktow w zapytaniu przetargowym. Sprawdza sie kluczowe i budzace watpliwosci.

Nikt tez nie sprawdzal pod katem przydatnosci i ceny, mysliwcow wielozadaniowych, jak nikt tez nie sprawdzi tak Wisly. :gent:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Patronat prawny Forum
EGIDA - Kancelaria Radcy Prawnego Robert KŁOSIŃSKI