Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
26 śmigłowców= to jeszcze nie przetarg
Opublikował Wiadomość
RadArek 
8
A teraz cichuteńko...OGNIAAA!!!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 3328
Skąd: Polska, ale co 3 tyg.
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Wy lepiej myślcie co zrobić żeby te fakty dotarły do Antoniego...Bo jak widać, doradców ma chyba z Biedronki... Albo, ma takich którzy boją się mu prawdy powiedzieć...
_________________
Polak diabłu pamięta:)
 
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

asimo2 napisał/a:
jonasz - H145M.

Są próby przepchnięcia - poza maszynami biorącymi udział w postępowaniu - używanych BH.

Arrakis
 
 
asimo2
6


Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 1077
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Czesi są do bólu pragmatyczni - pamiętasz naciski aby wzięli F-16? A wybrali Gripena... teraz H145M oferują Niemcy (Czesi chcą kupić w formie umowy G2G) a to ważny partner dla tego kraju. I btw koszty eksploatacji H145M są znacznie niższe niż BH (bo to faktycznie smigła należące do 2 różnych klas...). Także imo wybiorą produkt AG. N marginesie dziwi mnie brak AS565MBe, które były oferowane przez Francję... chyba się wycofali.
 
 
Lumen 
5


Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 416
Skąd: z cywila
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Pragmatyczni?
Za JASie - przepłacają
Pandury rozegrali fatalnie (i drogo)

Historia innych programów np. T-72M4Cz czy ALCA potwierdza - Czech ma gdzieś ACR i to jest fakt...
 
 
asimo2
6


Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 1077
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 03 Lut, 2017   

Pamiętaj, że zakupy sprzętu wojskowego to w dużej mierze polityka....
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4760
Skąd: 3miasto
Wysłany: Sob 04 Lut, 2017   

Tak jeszcze na obrzeżach tematu, gdyby ktoś wpadł na pomysł AW159 dla MW:
Cytat:
Wildcats can operate for more than three hours if equipped with the FLASH dipping sonar alone, two hours if equipped with the dipping sonar and a single "Blue Shark" torpedo, and an hour or more when the dipping sonar and two torpedoes are fitted.

źródło:http://navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2017/february-2017-navy-naval-forces-defense-industry-technology-maritime-security-global-news/4864-pictures-rok-navy-first-four-aw-159-wildcat-naval-helicopters-now-operational.html
Czyli z samym sonarem śmigłowiec bez uzbrojenia śmigłowiec jest w stanie operować przez 3 godziny, z jedną torpedą czas spada do 2 godzin, z 2 torpedami do 1 godziny.
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Nie 05 Lut, 2017   

Oscarm,
pisałem już, że producent w kolorowym folderze informuje, że Wildcat zabiera w zaokrągleniu 800 kg paliwa, co daje 2 h 40 min. lotu, przy nierealnym założeniu przelotu na wysokości 6000 ft z ekonomiczną prędkością i lotu bez rezerwy. Lot bez rezerwy jest oczywiście wykluczony, a maszyny ZOP operują nico inaczej, tak więc na podstawie folderu to nawet 2 h lotu nie będzie.
Gdyby przeliczyć to powyżej, wychodzi ok. 300 kg paliwa na h lotu w podanych powyżej warunkach.

Cytat:
Czyli z samym sonarem śmigłowiec bez uzbrojenia śmigłowiec jest w stanie operować przez 3 godziny, z jedną torpedą czas spada do 2 godzin, z 2 torpedami do 1 godziny.

Torpeda Blue Shark waży 280 kg (plus jakieś podwieszenie). Skoro dodanie torpedy powoduje skrócenie długotrwałości lotu o ok. 1 h oznacza to, że odbywa się to kosztem zabieranego paliwa i faktycznie, jedna torpeda to ok. 1 h lotu (patrz powyżej). Idąc dalej, 2 torpedy + 3 członków załogi + paliwo na 1 h lotu + 30 min rezerwy daje nam w zaokrągleniu 1300 kg. Reszta to śmigłowiec z wyposażeniem, czyli jakieś 4700 kg, jeśli MTOW wynosi 6 t. W takiej sytuacji, aby osiągnąć długotrwałość lotu 3 h potrzebujemy 3,5 * 300 = 1050 kg i jest to wartość nieco zaniżona. Ergo, musimy dodać w kabinie dodatkowy zbiornik paliwa (jest taka możliwość). Sam zbiornik z instalacją też swoje waży, pewnie przynajmniej ze 100 kg. A gdzie załoga? Wniosek, 3 h lotu to owszem, po pozbyciu się przynajmniej części wyposażenia ZOP z kabiny, ograniczeniu załogi do 2 osób i zamontowaniu dodatkowego zbiornika paliwa.
No cóż, AW159 to maszyna zdecydowanie pokładowa.

Tak jak pisałem, Włosi mają tylko jeden śmigłowiec w ofercie, który by nas interesował, tylko że prędzej ich... dunder świśnie, niż to zrobią.

Ot, zamiast pisać Caracal albo śmierć, albo zanim odstrzelono poprzednie postępowanie, należało po prostu mieć świadomość (wiedzę), jakie opcje zostaną na szachownicy, jeśli zdejmie się z niej H225 :oops1:
Truizmem będzie stwierdzenie, że LM/LH/AH taką wiedzę posiadają. :brawo:
Arrakis
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4760
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Takie cuś się pojawiło:

Ktoś jest w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć?
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Źródło:
http://lotnictwo.net.pl/1..._ogolny-27.html

Arrakis
 
 
steell 
Mod



Pomógł: 20 razy
Wiek: 54
Dołączył: 23 Lip 2004
Posty: 7984
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

No to mamy kolejny efekt prywatyzacji. :zly3:
_________________
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda
Hiram Johnson
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Powiem tylko, a nie mówiłem (należałoby się cofnąć na forum do 2010-2011 r).
Ciekawe, czy ze śmigłowcami też tak będzie za kilka lat.
Swoją drogą, na lotnictwo.net warto przeczytać nie tylko ten wpis, ale całą stronę.
Czy ta Uganda coś komuś przypomina :cool:

Arrakis
 
 
Janek Kos 
5


Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 699
Skąd: Wlkp
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

steell napisał/a:
No to mamy kolejny efekt prywatyzacji. :zly3:


Raczej monopolu.
 
 
dranio 
5


Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 610
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Przed prywatyzacją nie było jakoś kosmicznie lepiej. Użytkownicy narzekali na obsługę posprzedażną Świdnika od dawna.

dranio
 
 
maciejko 
7


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 2142
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

Kolejny z serii artykułów sponsorowanych.

http://www.rp.pl/Przemysl...owcow.html#ap-1

Jakoś nie widać tego przyspieszenia w kwestii Anakond.

Do tego artykułu dorzucam wisienkę:

https://twitter.com/magda_rostocka/status/828601932281499648
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 06 Lut, 2017   

dranio napisał/a:
Przed prywatyzacją nie było jakoś kosmicznie lepiej. Użytkownicy narzekali na obsługę posprzedażną Świdnika od dawna.

dranio

Było "piknie" np. na przełomie wieków w sprawie remontów czajników, itd., ale teraz sytuacja jest nieco inna. Wtedy jakieś formy nacisku wchodziły w grę, a teraz... Jeśli mnie pamięć nie myli, to przy okazji sprzedaży Świdnika, czy Rzeszowa odpowiedni ministrowie zapewniali, że zapisy zabezpieczające interesy SZ zostały w zawarte w umowach.

Cytat:

Do tego artykułu dorzucam wisienkę:

Autor już tyle razy wyszedł z roli, że sprawa się rypła dawno temu :oops1:
Jest zresztą kolejny kwiatek, bo tym razem "my nie wiemy gdzie jest problem".

Prędzej czy później ludzie po dobrowolnych odejściach puszczą farbę, więc szkoda howoryty.

Z nerwowości tych działań i ilości publikowanej reklamy wnioskuję, że nie wszystko idzie po myśli. Jest więc jeszcze nadzieja.

Arrakis
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Patronat prawny Forum
EGIDA - Kancelaria Radcy Prawnego Robert KŁOSIŃSKI