Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania do Posła Sejmowej Komisji ON
Opublikował Wiadomość
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017   Pytania do Posła Sejmowej Komisji ON

Tutaj proszę zadawać pytania do członka Sejmowej Komisji Obrony Narodowej Pawła Szramki.
Jeżeli ktoś ma sprawę, a która nadaje się do zadania pytania w formie interpelacji to będzie odpowiednie miejsce.

Proszę o merytorykę, gdyż inaczej pytania lub sprawy nie będą publikowane.

Jednocześnie przypominam, że obronność jest specyficzną dziedziną życia państwa i nie wszystkie sprawy nadają się do publicznej wiadomości. Piszę dlatego, żeby nie było rozczarowania o braku lub niepełnej odpowiedzi.

:gent:
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
markus 
5



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 768
Skąd: z przypadku
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

To ja mam temat do podrzucenia dla Pana Posła.
Bardziej chodzi o stanowisko jego ugrupowania ale być może stanie się to tematem wystąpienia do samego MON`a.

Czy w opinii Ministerstwa Obrony Narodowej Program Modernizacji Technicznej SZ RP i sposób jego realizacji odbiega od standardów przyjętych w krajach członkowskich NATO, ze szczególnym uwzględnieniem krajów zachodnioeuropejskich?
Jeżeli, zdaniem MON standardy przyjęte w RP nie odbiegają w znaczący sposób, to co stoi na przeszkodzie, aby najbardziej kosztowne programy operacyjne (z kontraktami o wartości przekraczającej określony pułap, np: 1 mld PLN) stawały się przedmiotem otwartej debaty parlamentarnej i podlegały obowiązkowej akceptacji przez SKON, a jeszcze lepiej przez Sejm.

Jeżeli parlamenty Niemiec, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii czy krajów skandynawskich mogą debatować nad sensem wydatków zbrojeniowych i je akceptować to dlaczego nie w Polsce?
Niech wojskowi wytłumaczą się przed podatnikiem dlaczego potrzebny jest im taki a nie inny sprzęt, z jakich analiz wynikają te czy inne potrzeby operacyjne? A politycy niech wywiążą się ze swojej odpowiedzialności za stan obronności państwa.

Niejawność informacji nie ma tu nic do rzeczy. Informacją cenną jest charakterystyka wiązki radiolokacyjnej, pola fizyczne obiektu, metody crypto, itp.
Liczba, rodzaj sprzętu, możliwości jego pozyskania powinny być przedmiotem normalnej debaty.
Być może unikniemy w ten sposób błędnych i całkowicie nie uzasadnionych decyzji zakupowych?
_________________
"Gdy Polak ginie na ruskiej ziemi to Polska płacze i przez łzy nie wierzy w jedno ruskie słowo"
 
 
i 
Guru



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 13476
Skąd: ---
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Może to nie będzie pytanie.
Proszę postarać się o ujawnienie informacji o skali odejść żołnierzy wszystkich korpusów z Wojska Polskiego od czasu rządzenia partii Prawo i Sprawiedliwość.
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
looker 
7
żołnierz naprawdę uniwersalny...



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lis 2004
Posty: 2677
Skąd: WL
Wysłany: Wto 25 Kwi, 2017   

Pytanie/propozycja:

W meldunkach o nastrojach ciągle zgłaszamy istnienie problemu nierównego traktowania kadry w służbie kontraktowej i stałej pod względem zaspokajania potrzeb mieszkaniowych. Żołnierzom kontraktowym "wciskane" są na siłę nieatrakcyjne mieszkania, często w innych (ale nadal pobliskich) garnizonach nawet gdy okażą się oni aktem notarialnym i udowodnią iż takowe już posiadają. Efekt jest wiadomy - wstrzymanie wypłaty dodatku mieszkaniowego.
Pan Poseł, jako były szeregowy zawodowy będzie doskonale wiedział o co chodzi.
_________________
"Wojna uczy najwięcej kiedy coś idzie nie tak"
Jocko Willink
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017   

Panie Pośle, ile spraw MON zgłosił/wysłał do Prokuratory od objęcia rządów czyli od jesieni 2015 r. ? Czego dotyczą to sprawy? Jak daleko zaawansowane są śledztwa? Czy komuś postawiono już zarzuty?

:gent:
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
Brzytwa 
6



Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 1726
Skąd: z kątowni
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017   

Haha, ile z tych spraw zakończyło się umorzeniami? I co z tego, że zgłoszono do prokuratury? Liczy się efekt, czy coś wyjaśniono itd.

Ja mam pytanie do Pana Posła. Jakie działania zamierza podjąć w celu zwrócenia uwagi na ogromną biurokrację w wojsku? Putin jednym pyknięciem palca przenosi na ćwiczenia cały okręg wojskowy, a nasze wojsko? Kwity nas zabiją, wystarczy sparaliżować zielonymi ludzikami drogi dojazdowe do WOG i żadna JW nie dostanie nawet amunicji.
_________________
....
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017   

Polska ma największe naturalne złoża tytanu i rud zim rzadkich – niezwykle unikalnych i wartościowych. Jak MON zamierza wykorzystać ten atut?
A co z innymi doniesieniami na temat innych złóż?
prof. R. Kozłowski o naszych złożach
:gent:
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017   

Pytania zostały przekazane. O formie odpowiedzi poinformuję później.

:gent:
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Dla zainteresowanych - wykaz interpelacji oraz wykaz zapytań. Uprzedzam, że tematyka różna i trzeba wyłuskać te odnoszące się do naszego środowiska.

:gent:
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
Brzytwa 
6



Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 1726
Skąd: z kątowni
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Z niecierpliwością czekam na odpowiedź MON na ten temat. Wypadałoby go za jakiś czas znowu pocisnąć, podając jakieś przykład np. bezsensowne (!) wystawianie tzw. KUT na wymianę opon z letnich na zimowe w pojazdach służbowych. Kwity, wpis w książkę - po co? :lol:
_________________
....
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

Kilka interpelacji Posła Szramki do MON:

Cytat:

Zapytanie nr 2848

do ministra obrony narodowej

w sprawie zgłoszeń Ministerstwa Obrony Narodowej do prokuratury

Zgłaszający: Paweł Szramka

Data wpływu: 19-05-2017

Zostałem zapytany przez grupę żołnierzy o sprawy związane z wnioskami MON kierowanymi do prokuratury. Dlatego proszę o odpowiedź na poniższe pytania.

Ile spraw MON zgłosił/wysłał do prokuratury od czasu rozpoczęcia VIII kadencji Sejmu?

Czego dotyczą to sprawy? Jak daleko zaawansowane są śledztwa? Czy komuś postawiono już zarzuty? Czy umorzono jakieś śledztwa?
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=6C0D3EA2


Cytat:

Zapytanie nr 2847

do ministra obrony narodowej

w sprawie potrzeb mieszkaniowych żołnierzy

Zgłaszający: Paweł Szramka

Data wpływu: 19-05-2017

Niestety cały czas w meldunkach o nastrojach żołnierz zgłaszają problem nierównego traktowania kadry w służbie kontraktowej i stałej pod względem zaspokajania potrzeb mieszkaniowych. Żołnierzom kontraktowym "wciskane" są na siłę nieatrakcyjne mieszkania, często w innych (ale nadal pobliskich) garnizonach nawet gdy okażą się oni aktem notarialnym i udowodnią, iż takowe już posiadają. Efekt jest wiadomy - wstrzymanie wypłaty dodatku mieszkaniowego.

Czy planowana jest zmiana zasad w zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych żołnierzy?
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=15E25021


Cytat:

Zapytanie nr 2846

do ministra obrony narodowej

w sprawie skali odejść żołnierzy ze służby

Zgłaszający: Paweł Szramka

Data wpływu: 19-05-2017

Bardzo głośno medialnie przedstawiana jest sprawa odejść żołnierzy ze służby przez ostatnie 1,5 roku.

Jaka jest skala odejść żołnierzy wszystkich korpusów z Wojska Polskiego od czasu rozpoczęcia VIII kadencji Sejmu?

ODPOWIEDŹ


Odpowiedź na zapytanie nr 2846

w sprawie skali odejść żołnierzy ze służby

Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Bartosz Kownacki

Warszawa, 20-06-2017

Szanowny Panie Marszałku!

W odpowiedzi na zapytanie Pana Posła Pawła Szramki (nr 2846) uprzejmie informuję – z upoważnienia Ministra Obrony Narodowej – że w okresie od dnia 1 grudnia 2015 r. do dnia 30 kwietnia 2017 r. z zawodowej służby wojskowej odeszło 7284 żołnierzy zawodowych.

Jednocześnie nadmieniam, iż we wcześniejszym okresie – od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia 30 listopada 2015 r. – liczba tych odejść była o około 600 większa i wynosiła 7868 zwolnionych żołnierzy zawodowych.

Łączę wyrazy szacunku,

Bartosz KOWNACKI
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=2293125D
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

C. D.

Cytat:

Zapytanie nr 2845

do ministra obrony narodowej

w sprawie Programu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP

Zgłaszający: Paweł Szramka

Data wpływu: 19-05-2017
Czy w opinii Ministerstwa Obrony Narodowej Program Modernizacji Technicznej SZ RP i sposób jego realizacji odbiega od standardów przyjętych w krajach członkowskich NATO, ze szczególnym uwzględnieniem krajów zachodnioeuropejskich?

Jeżeli, zdaniem MON standardy przyjęte w RP nie odbiegają w znaczący sposób, to co stoi na przeszkodzie, aby najbardziej kosztowne programy operacyjne (z kontraktami o wartości przekraczającej określony pułap, np: 1 mld PLN) stawały się przedmiotem otwartej debaty parlamentarnej i podlegały obowiązkowej akceptacji przez SKON, a jeszcze lepiej przez Sejm.

Jeżeli parlamenty Niemiec, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii czy krajów skandynawskich mogą debatować nad sensem wydatków zbrojeniowych i je akceptować to dlaczego nie w Polsce?

Niech wojskowi wytłumaczą się przed podatnikiem, dlaczego potrzebny jest im taki a nie inny sprzęt, z jakich analiz wynikają te czy inne potrzeby operacyjne? A politycy niech wywiążą się ze swojej odpowiedzialności za stan obronności państwa.

Niejawność informacji nie ma tu nic do rzeczy. Informacją cenną jest charakterystyka wiązki radiolokacyjnej, pola fizyczne obiektu, metody crypto, itp.

Liczba, rodzaj sprzętu, możliwości jego pozyskania powinny być przedmiotem normalnej debaty.

Być może unikniemy w ten sposób błędnych i całkowicie nieuzasadnionych decyzji zakupowych?
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=698C731F

ODPOWIEDŹ


Odpowiedź na zapytanie nr 2845

w sprawie Programu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP

Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Bartosz Kownacki

Warszawa, 27-06-2017

Odpowiadając na zapytanie Pana Posła Pawła Szramki w sprawie Programu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP (nr 2845), uprzejmie proszę o przyjęcie następujących wyjaśnień.

Zgodnie z art. 26 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Siły Zbrojne RP podlegają cywilnej i demokratycznej kontroli. Rolę taką pełni między innymi Sejmowa Komisja Obrony Narodowej (SKON), której zakres zainteresowania obejmuje kwestie polskiego przemysłu obronnego, modernizacji technicznej, budżetu oraz struktur Sił Zbrojnych RP. Na posiedzenia SKON zapraszani są przedstawiciele resortu obrony narodowej w celu informowania członków Komisji o działalności Sił Zbrojnych RP, w tym także o realizowanych przedsięwzięciach dotyczących procesu modernizacji armii. Ponadto, Parlamentarzyści w każdej chwili mają prawo zwracać się do Ministra Obrony Narodowej o udostępnienie informacji dotyczących działalności Sił Zbrojnych RP.

Na decyzje resortu obrony narodowej w zakresie modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP ma także wpływ uchwalana przez Parlament ustawa budżetowa określająca wysokość środków finansowych przeznaczonych na zabezpieczenie potrzeb Sił Zbrojnych RP.

Rozwój Sił Zbrojnych RP prowadzony jest w oparciu o rządowe dokumenty strategiczne oraz wytyczne polityczne, w tym wytyczne Prezydenta RP wskazane w „Głównych kierunkach rozwoju Sił Zbrojnych RP oraz ich przygotowań do obrony państwa”. Na tej podstawie opracowywany jest w resorcie obrony narodowej „Program Rozwoju Sił Zbrojnych RP” i wynikające z niego plany pochodne, w tym „Plan Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP”.

Funkcjonujący obecnie w resorcie obrony narodowej system pozyskiwania sprzętu wojskowego nie odbiega od przyjętych standardów w innych krajach europejskich. Jest systematycznie doskonalony między innymi poprzez implementowanie rozwiązań opracowanych w ramach NATO, w celu osiągnięcia poprawy efektywności jego funkcjonowania.

Zgodnie z przepisami prawa powszechnego jak i resortowego, proces pozyskiwania sprzętu wojskowego przebiega według procedur określających sposób realizacji zadań, uczestników, terminy realizacji poszczególnych etapów i obejmuje mechanizmy zapobiegające wpływom działań lobbystów i przeciwdziałające korupcji. Decyzje dotyczące pozyskiwanego uzbrojenia, poprzedzone złożonymi pracami analitycznymi prowadzonymi przez zespoły specjalistów resortu obrony narodowej, podejmowane są przez Ministra (lub Wiceministra) Obrony Narodowej.

Przytoczone przykłady świadczą o tym, że Parlamentarzyści mają znaczący wpływ na przebieg modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP i w opinii Ministerstwa Obrony Narodowej wpływ ten jest wystarczający. Poddawanie otwartej debacie takich kwestii jak rodzaj, ilość, parametry taktyczno-technicznych, sposób pozyskania sprzętu wojskowego mogłoby spowodować:

ujawnienie informacji newralgicznych z punktu widzenia procesu pozyskiwania,
wydłużeniem terminów pozyskania sprzętu wojskowego,
zwiększenie podatności procesu pozyskiwania na działania lobbystyczne i korupcyjne,
uzależnienie procesu pozyskiwania od opinii osób nie posiadających wymaganej wiedzy merytorycznej w przedmiocie.

Bartosz KOWNACKI
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=7F81609E
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

C.D.

Cytat:

Zapytanie nr 2662

do ministra rodziny, pracy i polityki społecznej

w sprawie łączenia pracy zarobkowej z pobieraniem świadczeń emerytalnych

Zgłaszający: Maciej Masłowski, Wojciech Bakun, Paweł Szramka, Paweł Skutecki, Norbert Kaczmarczyk, Jarosław Sachajko

Data wpływu: 08-05-2017

Szanowna Pani Minister,

rekomendacja ZUS z roku 2016 zalecała wprowadzenie uregulowań prawnych, ograniczających lub zakazujących możliwości łączenia pobierania świadczenia z pracą zarobkową. Taki zakaz obowiązywałby do czasu osiągnięcia podniesionego wieku emerytalnego wynoszącego docelowo 67 lat.

Obecnie ograniczenia co do dorabiania dotyczyły wyłącznie wcześniejszych emerytów (czyli osób, które przeszły na emeryturę przed osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego). Kwestia ograniczenia łączenia pracy z pobieraniem świadczeń emerytalnych jest szczególnie istotna dla kadry akademickiej. W sytuacji, gdy np. emerytura profesorska jest na porównywalnym poziomie jak pensja może to skutkować masowym wycofywaniem się z aktywności zawodowej rzadkiej klasy specjalistów.

Czy Ministerstwo pracuje nad zmianami przepisów w tym zakresie, tak aby ograniczyć lub zakazać możliwość pracy osobom pobierającym świadczenia emerytalne?

Z wyrazami szacunku
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=06FB8F18

ODPOWIEDŹ


Odpowiedź na zapytanie nr 2662

w sprawie łączenia pracy zarobkowej z pobieraniem świadczeń emerytalnych

Odpowiadający: podsekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Marcin Zieleniecki

Warszawa, 26-05-2017

W odpowiedzi na wystąpienie, uprzejmie proszę o przyjęcie poniższych wyjaśnień.

W przedstawionym Sejmowi RP dokumencie „Przegląd systemu emerytalnego. Informacja Rady Ministrów dla Sejmu RP o skutkach obowiązywania ustawy z dnia 11 maja 2012 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 637) wraz z propozycjami zmian.” podkreślono, że ewentualne rozwiązania w zakresie ograniczenia łączenia pracy zawodowej z pobieraniem emerytury powinny stanowić zachętę do kontynuowania zatrudnienia po osiągnięciu wieku emerytalnego, a także uwzględniać odpowiednią edukację pracodawców, lepsze wykorzystanie potencjału pracowników w wieku 50 lat i więcej oraz bieżące informowanie przez ZUS o prognozowanej wysokości emerytury.

Tym samym „Przegląd emerytalny” nie zawiera propozycji zmian w zakresie obecnych zasad łączenia pracy z emeryturą.

Dodatkowo chciałbym poinformować, że przygotowane w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych - Biała i Zielona Księga - z propozycjami zmian w systemie emerytalnym, nie są dokumentami rządowymi i nie mogą stanowić podstawy do dokonania jakichkolwiek zmian systemowych.
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=59D242E5



Cytat:

Zapytanie nr 2534

do ministra obrony narodowej

w sprawie umundurowania wojskowego

Zgłaszający: Paweł Szramka

Data wpływu: 25-04-2017

Niniejsze zapytanie kieruję do Pana Ministra na prośbę środowiska żołnierzy, którzy zwracają uwagę na obowiązkowe umundurowanie, nakrycie głowy w postaci beretów.

Berety stały się typowym elementem umundurowania w Wojsku Polskim po roku 1990. Zgodnie z przepisami (§ 13. ust 2 oraz § 32. ust. 4 pkt 2) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 grudnia 2004 z późniejszymi zmianami w sprawie wzorów oraz noszenia umundurowania i oznak wojskowych przez żołnierzy zawodowych i kandydatów na żołnierzy zawodowych (Dz. U. z dnia 13 stycznia 2005) w Polsce żołnierze oraz słuchacze uczelni wojskowych noszą berety.

Środowisko żołnierzy zwraca uwagę, iż noszenie beretów jest mało praktyczne i niewygodne. Znacznie lepszym rozwiązaniem, w ich opinii byłoby noszenie rogatywek, czapek z daszkiem lub okrągłych czapek.

W związku z powyższym, na prośbę żołnierzy pragnę zapytać:

Czy Ministerstwo przewiduje zmianę obowiązkowego umundurowania w zakresie nakryć głowy?
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=770298DC

ODPOWIEDŹ


Odpowiedź na zapytanie nr 2534

w sprawie umundurowania wojskowego

Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Bartosz Kownacki

Warszawa, 27-06-2017

Odpowiadając, z upoważnienia Ministra Obrony Narodowej, na zapytanie Pana Posła Pawła Szramki w sprawie umundurowania wojskowego (nr 2534), uprzejmie przedstawiam poniższe wyjaśnienia.

Na wstępie pragnę nadmienić, że berety do umundurowania polowego zostały wprowadzone na wyposażenie żołnierzy na początku lat 90. ubiegłego wieku i zastąpiły użytkowane czapki rogatywki polowe. Zgodnie z § 6 ust. 9 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 31 grudnia 2014 r. w sprawie rodzajów, zestawów i wzorów oraz noszenia umundurowania i oznak wojskowych przez żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących służbę kandydacką (Dz. U. z 2015 r. poz. 173) kolor beretu noszonego przez żołnierza określa jego przynależność do Rodzaju Sił Zbrojnych lub jednostki wojskowej.

Nowe wzory przedmiotów umundurowania i wyekwipowania żołnierzy Sił Zbrojnych RP są opracowywane w trybie pracy rozwojowej, której procedurę określa załącznik nr 1 do decyzji Nr 314/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 października 2013 r. w sprawie wprowadzenia do użytku „Procedury realizacji prac rozwojowych dla przedmiotów umundurowania i wyekwipowania” oraz „Procedury realizacji prac rozwojowych dla środków zaopatrzenia żywnościowego” (Dz. Urz. MON z 2013 r. poz. 274, ze zm.). Zgodnie z tą procedurą, podstawę rozpoczęcia wspomnianej pracy rozwojowej stanowią m.in. stosowne wnioski dowódców (szefów, komendantów) Rodzajów Sił Zbrojnych (jednostek wojskowych), wynikające z doświadczeń zdobytych przez żołnierzy podczas wykonywania zadań służbowych, jak też opinie użytkowników, dotyczące jakości przedmiotów umundurowania i wyekwipowania, wskazujące na potrzebę opracowania nowych (lepszych) rozwiązań materiałowych oraz techniczno-technologicznych.

Aktualnie Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, będący gestorem i centralnym organem logistycznym dla przedmiotów umundurowania i wyekwipowania, na wniosek Pełnomocnika Ministra Obrony Narodowej ds. Utworzenia Obrony Terytorialnej – Dyrektora Biura ds. Utworzenia Obrony Terytorialnej, realizuje pracę rozwojową, której celem jest opracowanie czapki rogatywki polowej przeznaczonej dla żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej.

Obecnie brak analogicznych wniosków w odniesieniu do nakryć głowy noszonych przez żołnierzy pozostałych Rodzajów Sił Zbrojnych, zatem w najbliższym czasie nie planuje się zmiany ich wzorów.

Bartosz KOWNACKI
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=7551AA21


_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

C.D.

Cytat:

Zapytanie nr 2420

do ministra obrony narodowej

w sprawie kwalifikacji szeregowych do szkół podoficerskich

Zgłaszający: Paweł Szramka

Data wpływu: 28-03-2017

Szanowny Panie Ministrze,

pragnę zainteresować Pana sprawą awansu szeregowych do stopnia podoficera. Chodzi o kuriozalną sytuację, która ma teraz miejsce.

Jednym z kryteriów, które trzeba spełnić ubiegając się o miejsce w Szkole Podoficerskiej, są minimum 3 lata w służbie. Tak więc w tej chwili mamy w szkołach (bądź kandydują do nich) szeregowych ze stażem od 3 do ponad 12 lat. Szeregowi mający juz często niemałe doświadczenie, rownież związane z wyjazdami na misje zagraniczne, muszą poświęcić 6 miesięcy na naukę. Za to ochotnik, który wybiera tę samą szkołę z rezerwy bądź w ramach szkolenia NSR, spędza tam 6 tygodni. Następnie wstępują oni do jednostek będąc juz pełnoprawnymi podoficerami i dowodzą ww. szeregowymi.

Czy nie jest to dziwna sytuacja, że osoba bez kompletnego doświadczenia, przeszkolenia z często minimalną wiedzą spędza w szkole 6 tyg., a osoba ze stażem kilku lub kilkunastoletnim, musi szkolić się 10 razy dłużej?

Czy nie powinno być tak, że to doświadczeni żołnierze przechodzą 6 tyg. przeszkolenie a kandydaci z rezerwy lub NSR powinni szkolić się 6 miesięcy?
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=282B6F18

ODPOWIEDŹ


Odpowiedź na zapytanie nr 2420

w sprawie kwalifikacji szeregowych do szkół podoficerskich

Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Bartosz Kownacki

Warszawa, 28-06-2017

Odpowiadając, z upoważnienia Ministra Obrony Narodowej, na zapytanie Pana Posła Pawła Szramki w sprawie kwalifikacji szeregowych do szkół podoficerskich (2420), uprzejmie proszę o przyjęcie następujących wyjaśnień.

Analizując treść zapytania Pana Posła Pawła Szramki oraz zawartych w nim wątpliwości, należy stwierdzić, że poruszone kwestie dotyczą dwóch oddzielnych przypadków.

Pierwszy przypadek dotyczy szkolenia ochotników do Narodowych Sił Rezerwowych (NSR) w korpusie osobowym podoficerów w ramach służby przygotowawczej.

Na podstawie rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 marca 2015 r. w sprawie służby przygotowawczej (Dz. U. poz. 449), okres szkolenia ochotnika (który dotychczas nie odbył żadnej formy przeszkolenia wojskowego) w ramach służby przygotowawczej realizowanej na potrzeby korpusu podoficerów wynosi do 5 miesięcy (z czego okres szkolenia podstawowego – do 3 miesięcy i specjalistycznego – do 2 miesięcy).

Na zakończenie ww. szkolenia ochotnicy (kadeci – bo taki tytuł otrzymują w trakcie szkolenia) przystępują do egzaminu na podoficera, a po zdaniu tego egzaminu są mianowani do stopnia starszego szeregowego – z dniem zwolnienia z drugiego okresu służby przygotowawczej (tj. okresu szkolenia specjalistycznego).

Po zakończeniu szkolenia absolwent służby przygotowawczej zostaje przeniesiony na ewidencję Wojskowej Komendy Uzupełnień właściwej ze względu na miejsce zameldowania i otrzymuje status żołnierza rezerwy. Warunkiem niezbędnym do mianowania na pierwszy stopień podoficerski jest odbycie przez niego dodatkowych ćwiczeń wojskowych, zgodnie z § 20 ust. 2 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 kwietnia 2010 r. w sprawie mianowania na stopnie wojskowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 307, ze zm.). Dopiero po odbyciu wymaganej liczby dni dodatkowych ćwiczeń wojskowych ww. żołnierz rezerwy może być mianowany na pierwszy stopień w korpusie podoficerów.

Odnosząc się do realizacji ilościowego szkolenia w ramach służby przygotowawczej na potrzeby korpusu podoficerów należy zaznaczyć, że liczba szkolonych ochotników w ramach ww. szkolenia wynosi tylko do 100 ochotników w cyklu rocznym (głównie są to żołnierze w deficytowych specjalnościach wojskowych), natomiast limit na szkolenie szeregowych zawodowych w szkołach podoficerskich wynosi dla jednostek Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych w 2017 roku – 1811 żołnierzy.

Mając na uwadze potrzeby uzupełnieniowe Sił Zbrojnych RP w korpusie podoficerów oraz fakt, że realizowane szkolenie w ramach służby przygotowawczej na potrzeby korpusu podoficerów przeznaczone jest głównie na gromadzenie wyszkolonych rezerw osobowych oraz uzupełnianie stanowisk przeznaczonych dla żołnierzy NSR w deficytowych specjalnościach wojskowych, należy stwierdzić, że absolwenci przywołanego na wstępie szkolenia nie stanowią zagrożenia dla rozwoju zawodowego i służbowego szeregowych zawodowych pełniących obecnie zawodową służbę wojskową.

Porównując tym samym potencjał absolwentów służby przygotowawczej oraz szeregowych zawodowych pełniących zawodową służbę wojskową należy mieć na uwadze, że poza przeszkoleniem wojskowym zdobytym w ramach służby przygotowawczej, żołnierze kończący tą formę szkolenia wojskowego posiadają niejednokrotnie umiejętności i kwalifikacje nabyte przed powołaniem ich do czynnej służby wojskowej, na które jest duże zapotrzebowanie w jednostkach wojskowych, a Siły Zbrojne RP nie dysponują możliwościami szkoleniowymi w tym zakresie.

Drugi przypadek to forma przeszkolenia szeregowych i starszych szeregowych rezerwy na potrzeby korpusu podoficerów w ramach kursów przeszkolenia kadr rezerwy, realizowana w celu gromadzenia rezerw podoficerskich na potrzeby mobilizacyjne i wojenne Sił Zbrojnych RP, w tym na potrzeby nowo tworzonych Wojsk Obrony Terytorialnej. Przedmiotowe kursy są realizowane w trybie ochotniczym.

Na ww. kursy ochotników typują oraz kierują wojskowi komendanci uzupełnień na podstawie: liczby stanowisk podoficerskich uzupełnianych żołnierzami rezerwy, aktualnego poziomu wyszkolenia wojskowego żołnierzy rezerwy, liczby nieobsadzonych stanowisk ze względu na brak rezerw w określonych specjalnościach i po uzyskaniu informacji o aktualnym stanie zdrowia.

Kandydaci ubiegający się o skierowania na ww. przeszkolenie nie mogą figurować w Krajowym Rejestrze Karnym oraz muszą posiadać zdolność do pełnienia czynnej służby wojskowej (w tym kryterium wieku), która pozwala im na pozostawanie na przydziale mobilizacyjnym przez co najmniej kolejne 10 lat.

Na kursy podoficerskie powołuje się żołnierzy rezerwy posiadających wykształcenie średnie, którzy pełnili czynną służbę wojskową (w pierwszej kolejności tych, którzy odbyli zawodową zasadniczą lub przygotowawczą służbę wojskową) i posiadają nadane przydziały mobilizacyjne. Zasadniczym warunkiem skierowania kandydata na kurs jest posiadanie specjalności wojskowej lub wykształcenia cywilnego zbieżnego z korpusem osobowym, w którym będzie prowadzone szkolenie.

Kursy przeszkalania kadr rezerwy realizowane są w szkołach podoficerskich w wymiarze do 3 miesięcy z czego etap pierwszy – do 45 dni szkoleniowych, realizowany w celu przygotowania do wykonywania obowiązków na stanowisku dowódcy drużyny (równorzędny) oraz doskonalenia umiejętności w zakresie prowadzenia działalności instruktorsko-metodycznej. Następnie w centrach szkolenia właściwych dla specjalności wojskowych, realizowany jest etap drugi – do 20 dni szkoleniowych. W głównej mierze jest on dedykowany opanowaniu i doskonaleniu praktycznych umiejętności specjalistycznych.

Zgodnie z § 12 ust. 2-6 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej w sprawie mianowania na stopnie wojskowe żołnierze odbywający ww. przeszkolenie, po jego pozytywnym ukończeniu mianowani są na pierwszy stopień podoficerski.

Podsumowując, podkreślić należy, że osobą odpowiedzialną za prowadzenie polityki kadrowej – w tym wyznaczenia żołnierzy na stanowisko służbowe – w jednostce wojskowej jest dowódca tej jednostki. To w jego kompetencjach pozostaje m.in. wnioskowanie o powołanie żołnierzy rezerwy do zawodowej służby wojskowej. Stąd też każdy dowódca w oparciu o powierzone mu zadania jest zobligowany do uzupełnienia jednostki wojskowej stanem osobowym (uwzględniając kwalifikacje, umiejętności i doświadczenie, a także predyspozycje potencjalnych kandydatów) w taki sposób, aby jednostka wojskowa mogła wykonać powierzoną misję zgodnie z jej przeznaczeniem.

Bartosz KOWNACKI
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=649A62E5


Cytat:

Zapytanie nr 2850

do ministra obrony narodowej

w sprawie złóż naturalnych przydatnych dla Sił Zbrojnych RP

Zgłaszający: Paweł Szramka

Data wpływu: 19-05-2017

Doniesienia medialne wskazują, iż w Polsce dostępne są surowce, które mogłyby przysłużyć się naszej armii. W opinii niektórych naukowców Polska ma największe naturalne złoża tytanu i rud ziem rzadkich – niezwykle unikalnych i wartościowych.

Jak MON zamierza wykorzystać ten atut, czy są prowadzone na ten temat jakiekolwiek rozmowy?
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=5DC77C59

ODPOWIEDŹ


Odpowiedź na zapytanie nr 2850

w sprawie złóż naturalnych przydatnych dla Sił Zbrojnych RP

Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Bartosz Kownacki

Warszawa, 19-06-2017

Odpowiadając, z upoważnienia Ministra Obrony Narodowej, na zapytanie Pana Posła Pawła Szramki w sprawie złóż naturalnych przydatnych dla Sił Zbrojnych RP (nr 2850), uprzejmie informuję, że zagadnienia poruszane w zapytaniu wykraczają poza zakres właściwości resortu obrony narodowej.

Kwestie dotyczące optymalnego wykorzystywania dla polskiej gospodarki złóż kopalin występujących w Polsce pozostają w zakresie kompetencji Ministra Środowiska i Ministra Rozwoju.

Bartosz KOWNACKI
http://sejm.gov.pl/Sejm8....sp?key=2342A5E4
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
i 
Guru



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 13476
Skąd: ---
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   

Proste pytanie proszę zadać Ministrowi Obrony Narodowej:

Dwa lata rządów a gdzie jest obrona przeciwlotnicza i przeciwrakietowa?
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group