A najśmieszniejsze jest to, że nawet nie wiadomo czy nasza MW będzie posiadać w przyszłości okręty mające możliwości zop i bazowania śmigłowców To się nazywa przemyślana polityka zakupowa.
Pomógł: 3 razy Wiek: 48 Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 1699 Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: Nie 05 Sty, 2020
To jest przemyslane - zamówiliśmy olbrzymią jak na nasze warunki jednstke o przeznaczeniu ratowania załóg OP. "Maleństwo" o wyporoności ok 6000 ton nie mając pewności, że będa miało co ratować jak wejdą do służby. I mamy apetyt na kolejną. Czy ta 'logika" nie jest poniekąd "tradycją".
Mało tego. Nawet jeśli kupimy "Orki" to nie wiadomo czy taki okręt będzie potrzebny. Na U-212 zastosowano całkiem inną filozofię ratowania załogi i taki okręt ratowniczy jest w niej (przynajmniej w takiej formie) zbędny. Brak planu, brak koncepcji, brak kontaktu z rzeczywistością. Na pewno dużo w tym jest asekuranctwa i chęci utrzymania funkcji socjalnej sił zbrojnych- "ok, jeden rodzaj uzbrojenia może zastąpić 3 dotychczas użytkowane, ale to oznacza, że kupa naszych przydupasów okaże się niepotrzebna".
_________________ A poza tym uważam, że Polska powinna posiadać broń nuklearną.
Powiedzieć, że ludzie ciało jest konstukcją arcygenialną to jakby powiedzieć, że na słońcu jest ciepło. Stwierdzić, że ludzkie ciało jest dziełem przypadku to jakby utrzymywać, że Ziemia jest płaska.
Pomógł: 3 razy Wiek: 48 Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 1699 Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: Wto 07 Sty, 2020
Mogę tylko pogdybać ale szkolenie nie trwałoby aż tak długo więc chyba chodzi o doposażenie. Pytanie czy z powodu tego, że trzeba będzie dodatkowo płacić czy nie wiadomo jeszcze za co płacić i trzeba będzie to wszystko przetestować. Lub obie te kwestie na raz.
Wszystkomający śmiglak z wszystkomaniem napisanym tak drobnym druczkiem, że 4 lata bedziemy rozszyfrowywać co tam napisano?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 3445 Skąd: Polska
Wysłany: Wto 07 Sty, 2020
Wojciech Łabuć, wg norm US szkolenie pilotów niestandardowych konfiguracji trwa około roku.
Sugerujesz, że mamy niepełnosprytnych pilotów i trzeba ich szkolić dużo dłużej?
Pomógł: 3 razy Wiek: 48 Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 1699 Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: Wto 07 Sty, 2020
Według oficjalnych informacji to ma być ze względów szkoleniowych. Ja sugeruję raczej coś innego dlatego pisałem o drobnym druczku jeśli idzie o wyposażenie.
Umowy koncza sie wraz z zakonczeniem gwarancji i okresu wsparcia zawartego w tych umowach. Dlatego nie wiazalbym roku 2024 z czasam zakonczenia szkolen czy zakonczeniem doposarzania smiglowca.
_________________ One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...
"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki
"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
Ministerstwo Obrony Kuwejtu odmówiło odbioru śmigłowców H225M Caracal od producenta tej maszyny, firmy Airbus Helicopters. Nieoficjalnie przyczyną mają być problemy z napędem tych maszyn.
Kuwejt zamówił 30 Caracali w 2016 roku, a cała umowa miała wartość 1,07 mld euro. Planuje się, że sześć z nich trafi do Gwardii Narodowej Kuwejtu a pozostałe 24 do sił powietrznych tego państwa.
Kuwejt zamierza wykorzystywać je w wielu rolach, w tym jako śmigłowce transportowe, ratownicze i patrolowe morskie. Przewidywana gama zastosowań tych statków powietrznych była wiec niemal tak bogata jak jeszcze kilka lat temu w Polsce, gdzie dodatkowo przewidywano dla niej także zastosowanie jako śmigłowiec wojsk specjalnych i zwalczania okrętów podwodnych.
"Mi-24, Mi-17, Mi-8 i Mi-14 będą mogły latać dłużej o kolejne dwa lata" - Genialne, takie proste rozwiązanie, a tak długo było poszukiwane
https://www.defence24.pl/...kich-smiglowcow
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 13020 Skąd: Polska
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2020
Wcale nie takie proste:
Cytat:
Nie jest to realizowane przez zmianę w dokumentacji, ale każdy egzemplarz śmigłowca traktowany jest indywidualnie – np. w przypadku zbliżającego się terminu remontu poddawany jest komisyjnemu przeglądowi, badaniom zużycia i trwałości, po czym opracowywany jest protokół z propozycją kwalifikacji (lub nie) do remontu. Protokół który stanowi decyzję o realizacji remontu wraz z przedsięwzięciami związanymi z wydłużeniem resursu zatwierdza Główny Inżynier Wojsk Lotniczych. Koszt jednostkowy całości działań umożliwiających dalszą eksploatację to średnio od 300 000 do 500 000 zł, w zależności od wersji śmigłowca i zakresu koniecznych do realizacji prac.
Żeby zarobić 12 baniek to jednak trzeba się trochę napracować.
_________________ "Robotnicza myśl socjalistyczna jest nam bliska" - premier polskiego rządu rok 2019.
"W skrytości ducha byłem socjaldemokratą" - inny premier polskiego rządu.
Zarząd PZL Świdnik powiadomił o zamiarze zwolnienia kolejnych 120 osób. Zakup śmigłowca dla straży pożarnej, TOPR i GOPR może zdaniem związkowców pomóc fabryce helikopterów. O słowach polityków PiS związkowcy mówią krótko: - Bajek słyszeliśmy już dużo.
Oj oj. A gdzie Antoni, gdzie Soboń, Wacław? Przecież uwalili Caracale żeby ratować "polskie" zakłady? A tu padną "polskie" zakłady bo nie ma Caracali
Przecież uwalili Caracale żeby ratować "polskie" zakłady? A tu padną "polskie" zakłady bo nie ma Caracali
Małe OT - karaluchy nie przeszły - ciekawe czy to przejdzie - przetarg wygrali - ale czy kontrakt zostanie podpisany . Z drugiej strony 100 baniek ma pochodzić z unijnego programu bezpieczeństwa . PGZ Stocznia Wojenna mogła łyknąć kontrakt ale była droższa o 28 baniek i dawała krórszą gwarancję na produkt.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 4561 Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 12 Maj, 2020
To był kolejny przetarg na OPV. W zeszłym roku PGZ przegrała trzeci z kolei przetarg na kuter patrolowy dla MOSG. Powód ten sam- cena maksymalna 8 mln zł we wszystkich przetargach- PGZ dawała prawie dwukrotnie wyższą. Przetarg wygrała prywatna stocznia z Malborka.
Mam podejrzenie że SW PGZ nie chce wygrywać tych przetargów, bojąc się że nie da rady ich wypełnić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum