Oczywiście... Tyle że do Malborka to pewnie właśnie FAfiki trafią - bo i zasięg taki se a i placówka dość ryzykowna...
No i maszyny maszynami - a kto latać i obsługiwać będzie...
Gdyby dwie eskadry F-16 bl 30 trafiły do SP zamiast dwóch eskadr FAfików - było by jak najbardziej O.K.
Choć 4. skrzydło lotnictwa szkolno-bojowego z 16 Masterami, 12 FA-50GF i 12 F-16D block 30 też wygląda fajnie :-)
W przypadku zakupu bl 30 sens jest tylko gdy od razu masz w ręku umowę na SLEP i moderkę do standardu V.
Pytanie czy to szybciej i taniej jak zamówić nowe.
Myślę że teraz to jednak trzeba iść w kolejne F-35A i trzymać się trio 3 po 48
O M-346 wolę się nie wypowiadać.
Ci co byli to wiedzą jak przebiegało szkolenie.
Co do ilości? Dwa razy za mało.
Inną sprawą jest to co chociażby Turcy mają w swojej AFA.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Lumen, jeśli nic się nie zmieniło to na Malbork nie ma pomysłu.
Byly jakieś plany na AH64...
Fafiki 2xMińsk Mazowiecki i 1xŚwidwin.
Te grecki F16 mają po 30lat, więc tylko jako przejściówka.
Na F35 pewnie się czeka teraz z 6 lat...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 6063 Skąd: z nikąd
Wysłany: Pią 29 Mar, 2024
Zibi201 napisał/a:
Fafiki 2xMińsk Mazowiecki i 1xŚwidwin.
Te grecki F16 mają po 30lat, więc tylko jako przejściówka.
Na F35 pewnie się czeka teraz z 6 lat...
Przejściówka do czego?
Obecnie nie ma "problemu" czekać te 6 lat na kolejne nowe F-35 czy F-16 bo i tak pilotów jest mniej niż miejsc za sterami maszyn których dostawy są w toku...
I nawet zwiększenie naboru obecnie nie sprawi że za 4 czy 6 lat pilotów będzie aż tylu by oczekiwanie na nowo wyprodukowane maszyny wymuszało przejściówki...
_________________ Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
Póki co to mamy tylko 48 F16 i 12 FA50. Piloci z Su22 pewnie przejdą na kolejne Fafiki, podobnie jak piloci MiGów.
Dęblin chyba przygotowuje się na zwiększenie mocy szkoleniowych. Szkoda, że tracono czas na projekty typu Nowe Miasto, ograniczono rolę Radomia żeby teraz trafić ze śmigłowcami do Świdnika.
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=42791
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 6063 Skąd: z nikąd
Wysłany: Sob 30 Mar, 2024
Nie no - nieco więcej...
Su czy MiG widziałem niedawno w locie...
Pamiętaj że "stary" personel nie przesiądzie się na nowe...
A z tego co było w mediach na temat pierwszej grupy wysłanej do Korei wynika że i tak trzeba zbierać ludzi z różnych jednostek - w tym tych na szesnastkach...
_________________ Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
Myślę, że nie przechodzenie na nowy typ wiąże się z zawirowaniami lokalizacyjnymi. Najpierw wszystkie MiGi przeniesiono do Malborka, a potem dopiero wprowadzono FA50 w Mińsku Maz.
Do tego myślę, że część personelu się przesiądzie. Na MiGach i także na Su-22 od jakiegoś czasu szkolono młodych pilotów. Uważasz, że oni zakończą karierę na po kilku latach? Stardi pewnie uciekną na emeryturę i do linii lotniczych ...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 6063 Skąd: z nikąd
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2024
Niby tak, ale pamiętaj - FA-50 to maszyny dwumiejscowe...
Ich dostawa i wdrożenie też zajmie jakiś czas...
Nie mamy dokładnych danych - czyli ilu pilotów i w jakim wieku oni są, ale nie spodziewam się by z grupa pilotów perspektywicznych przekraczała ilość "foteli" w już zamówionych maszynach...
_________________ Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
Nie ma się co podniecać.
Równie dobrze ten łonet mógł napisać:
Cytat:
Dwóch elitarnych pieszych weszło na przejście na czerwonym świetle.
Albo:
Cytat:
Dwie elitarne staruszki pobiły się w sklepie.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Pomógł: 3 razy Wiek: 64 Dołączył: 23 Wrz 2007 Posty: 485 Skąd: lotnisko i WKU
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2024
Nie przekonuje mnie ten artykuł. Tania sensacja.
Równie dobrze piloci mogli sprawdzać nowy śmigłowiec. I trochę go "przewietrzyli". I słusznie. Brałem udział w takich zabawach, po wykonaniu obsług okresowych. A nowa przekładnia główna zaczęła "opiłkować". Widziałem takie rzeczy.
_________________ Pytanie mechanika MiG-21: jaki jest zasięg pocisku R-3S? Odpowiedź specjalisty: łeeeeee, te to lecą!
"FA-50, przez kilka miesięcy były uziemione"
"brak certyfikatów na środki pirotechniczne umieszczone w fotelach katapultowych"
I latali ...
https://www.onet.pl/infor...g13bc0w,79cfc27
Przecież "Kapitan Sobański zginął, bo fotel katapultowy w pilotowanym przez niego myśliwcu MiG-29 został wadliwie zmodyfikowany"
"wymieniono wtedy m.in. pierścienie ścinające w mechanizmie strzałowym odpowiedzialne m.in. za otwarcie spadochronu i oddzielnie się pilota od fotela w trakcie katapultowania. Tyle, że materiał, z którego ten pierścień został wykonany, był trzy razy bardziej wytrzymały niż przewidywała to technologia"
techhttps://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/pierwsze-zarzuty-za-smierc-pilota-mig-29-kapitana-sobanskiego-czy-znaleziono-kozly/mxgc312
Mądry Polak po szkodzie - oby nie ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum