Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 1017 Skąd: ten dym?
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005
A-4 SKYHAWK jeden z moich ulubionych samolotów, ostatnia z maszyn która została zaprojektowana przez jedną osobę, Eda Hinemana(pisownię nazwiska mogłem przekręcić), a nie jakiśtam zespół. Podobno Nowozelandzkie maszyny mają ciekawą awionikę i przenoszą szeroki asortyment uzbrojenia.
_________________ Wojna nie wybucha wtedy gdy gotowi są do niej wszyscy, lecz wtedy gdy gotowi są do niej tylko niektórzy.
R_SPECIAL [Usunięty]
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005
- A czy posiadają jeszcze jakąś wartośc bojową ?
marek_1101 [Usunięty]
Wysłany: Sro 14 Wrz, 2005
...
Ostatnio zmieniony przez marek_1101 Sro 06 Gru, 2006, w całości zmieniany 1 raz
R_SPECIAL [Usunięty]
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2005
gosciu napisał/a:
a ja tez jestem za czeskim samolotem, przynajmiej klucze sa takie same a nie calowe. :mrgreen:
A Awionika zblizona do Iskry ?
Revenant [Usunięty]
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2005
R_SPECIAL napisał/a:
A Awionika zblizona do Iskry ?
Czytając taką wypowiedź trudno nie oprzeć się wrażeniu, że nie masz zielonego pojęcia o samolocie L159, zastanawiające jest tylko, skąd takie stereotypy myślowe.
Ostatnio zmieniony przez Revenant Czw 15 Wrz, 2005, w całości zmieniany 1 raz
Jaśli to co widać na fotce jest tym samym co mamy na naszej iskrze....
L-159 to samolot wywodzący się wprawdzie ze starego "Albatrosa" ale został gruntownie przebudowany przy znacznym udziale Boeinga !
Z tym samolotem jest inny problem -przegrywa wszystkie przetargi i wyglada na to że jedynym jego uzytkownikiem będą Czesi.Osobiście nie mam nic przeciw tej konstrukcji ,ale jestem daleki od popierania decyzji które w konsekwencji będą słuzyły do uratowania jakiegoś zagranicznego producenta ( a już to robiliśmy)
Kto nam zagwarantuję że firma "Aero" ( a już ledwo dyszy) nie padnie ,a my zostaniemy na lodzie bez serwisu,części zamiennych itd...
Po za tym trzeba się zastanowić jaka jest przyczyna tego że mimo konkurencyjnej ceny L-159 przegrywa przetargi...!???
_________________ "...Nic nie jest skończone dopóki się nie skończy..." MIŚ YOGI
Ostatnio zmieniony przez GRYZLI Czw 15 Wrz, 2005, w całości zmieniany 1 raz
R_SPECIAL [Usunięty]
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2005
Revenant napisał/a:
R_SPECIAL napisał/a:
A Awionika zblizona do Iskry ?
Czytając taką wypowiedź trudno nie oprzeć się wrażeniu, że nie masz zielonego pojęcia o samolocie L159, zastanawiające jest tylko, skąd takie stereotypy myślowe.
Nie, no - cos tam wiem, to był trochę żart ...:).
Ale i tak nie mamy kasy na L-159 więc raczej będzie to klejny "dar"
Dowódca Sił Powietrznych uczestniczył w ostatnim (za kadencji tego sejmu) posiedzeniu Sejmowej Komisji Obrony Narodowej. Obrady Komisji skupiły się wokół problemu utworzenia w Dęblinie Międzynarodowego Ośrodka Szkolenia Lotniczego, który kształciłby personel wojskowy, jak też i cywilny. Komisja zajęła stanowisko, że powstanie ośrodka z udziałem partnerów zagranicznych "nie tylko uchroni, lecz także rozwinie posiadane w kraju wartości, wiedzę, dorobek i tradycję polskiego lotnictwa". W pracach komisji uczestniczył również wiceminister obrony Janusz Zemke, który jasno wyraził, że na potrzeby szkolenia i treningu pilotów nowych wielozadaniowych samolotów bojowych F-16, Polska będzie musiała pozyskać 12 samolotów szkolnych, a gdyby w Dęblinie mieli się szkolić piloci z innych państw, zaistniałaby potrzeba pozyskania około 18 takich samolotów. Poinformował, że MON otrzymało oferty od USA, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Norwegii, Włoch i Izraela. Zapewnił, że samolot miałby maksymalnie kilkanaście lat, a nie 30 lub więcej. Przypomniał, że z uwagi na potrzeby szkoleniowe 12 z 48 zamówionych F-16 będzie w wersji dwuosobowej. Dowódca Sił Powietrznych gen. broni Stanisław Targosz nie krył, że posiadane obecnie przez polskie lotnictwo wojskowe samoloty Orlik i Iskra nie wystarczają, by przygotować pilotów do obsługi F-16. "Dobrze by było, gdyby pojawił się nowy samolot szkolenia zaawansowanego", dodał, że jeśli nie będzie takiego samolotu, trzeba będzie szkolić pilotów na dwumiejscowych F-16, co będzie bardziej kosztowne niż używanie samolotów treningowych.
Skoro Izraelczycy mogą modernizować i przeznaczać do szkolenia A-4, to dlaczego my nie możemy tego samego zrobić z Su-22?
Oczywiście poza problemami z Rosjanami. Chociaż o ile dobrze pamietam to były pod koniec lat `90 propozycje modernizacji z udziałem Francuzów i Izraelczyków...
Czyżby problem z nieopłacalnością ze względu na ilość samolotów, dwuosobowych mamy tylko kilkanaście ( a prznajmniej kiedyś mieliśmy tylko 19 )...
Oczywiście pomysł nie jest mój, pojawił się bowiem w 5/05 numerze Lotnictwa.
pozdrowienia
--------------------------- EDIT
oczywiście miałem na myśli samoloty dwumiejscowe a nie dwuosobowe
//Proszę nie pisać postów pod sobą -istenieje funkcja "ZMIEN"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2005 Posty: 464 Skąd: z Polski
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2005
Czyli jesli nie znajda....to z PZL 130 od razu na F-16D?
Pozdr
Perdurabo [Usunięty]
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2005
asimo2 napisał/a:
Skoro Izraelczycy mogą modernizować i przeznaczać do szkolenia A-4, to dlaczego my nie możemy tego samego zrobić z Su-22?
Oczywiście poza problemami z Rosjanami. Chociaż o ile dobrze pamietam to były pod koniec lat `90 propozycje modernizacji z udziałem Francuzów i Izraelczyków... Czyżby problem z nieopłacalnością ze względu na ilość samolotów, dwuosobowych mamy tylko kilkanaście ( a prznajmniej kiedyś mieliśmy tylko 19 )... Oczywiście pomysł nie jest mój, pojawił się bowiem w 5/05 numerze Lotnictwa.
Ile kosztuje godzina lotu dwumiejscowej suczki, a ile każdego innego zaproponowanego nam samolotu?
BTW: Czy jest tu ktoś kto miał do czynienia coś z Irydą? (Stoi ich kilkanaście może warto by było policzyć czy niewyszłoby taniej wybebeszyć Irydke i napakować do niej nowej awioniki i silników?)
R_SPECIAL [Usunięty]
Wysłany: Sro 21 Wrz, 2005
Perdurabo napisał/a:
Ile kosztuje godzina lotu dwumiejscowej suczki, a ile każdego innego zaproponowanego nam samolotu? BTW: Czy jest tu ktoś kto miał do czynienia coś z Irydą? (Stoi ich kilkanaście może warto by było policzyć czy niewyszłoby taniej wybebeszyć Irydke i napakować do niej nowej awioniki i silników?)
Tyle że koszt napakowania awioniką i silnikami byłby pewnie wyższy niż zakup 12 Skyhawków a efekt raczej nie do końca przewidywalny ...
Koniu [Usunięty]
Wysłany: Sro 21 Wrz, 2005
no własnie Irydy stoja i gnija moze lepiej je aktywować z tego co pamietam 12 sztuk jest w posiadaniu MON . Jednak gdzieś pisano ze awionika jest zarekwirowana przez urzad celny ? jest jeszcze inna opcjia moze lepiej wejsc w kooperacjie z Włochami i ich nowym samolotem pozwoliło by to pozyskać nowe technologie i byli bysmy w posiadaniu nowoczesnego samolotu + czerpalibyśmy zyski ze sprzedaży innym ?
Wilrek [Usunięty]
Wysłany: Sro 21 Wrz, 2005
Koniu napisał/a:
no własnie Irydy stoja i gnija moze lepiej je aktywować z tego co pamietam 12 sztuk jest w posiadaniu MON . Jednak gdzieś pisano ze awionika jest zarekwirowana przez urzad celny ? jest jeszcze inna opcjia moze lepiej wejsc w kooperacjie z Włochami i ich nowym samolotem pozwoliło by to pozyskać nowe technologie i byli bysmy w posiadaniu nowoczesnego samolotu + czerpalibyśmy zyski ze sprzedaży innym ?
Każda z Iryd jest w innym standardzie czyli najpierw trzeba by je doprowadzić do jednej wersji, najlepiej docelowej której nie ma.
Na kooperację trzeba mieć pieniądze i zamówienia a my nie mamy nic - poza tym kto miałby kooperować Mielec.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum