A nowa Iskra z nowych materiałów/kompozytów przy zachowaniu układu aerodynamicznego, nowa awionika, podwozie ew. wloty powietrza z Honeywellem F124-? (innym) - to jaki to czas? Szkolno-rozpoznawcza? Herezja? Pogodowy radar niby był. Farby na SPO coś pomogą?
A nowa Iskra z nowych materiałów/kompozytów przy zachowaniu układu aerodynamicznego, nowa awionika, podwozie ew. wloty powietrza z Honeywellem F124-? (innym) - to jaki to czas? Szkolno-rozpoznawcza? Herezja? Pogodowy radar niby był. Farby na SPO coś pomogą?
Bez sensu. Po co budować samolot, który miałby charakterystyki i osiągi skrajnie odmienne od wspołczesnych samolotów bojowych?
i - co do ilości Masterów, to Orliki TCII miały odciążyć samoloty szkolenia zaawansowanego jako tańszy substytut.
Orlik jest dla nauki latania ogólnego. Nijak się ma do latania odrzutowcem.
Przyznaję - "Te-Ce-dwójka" ma pięknie zintegrowany system radiowo nawigacyjny.
Ale co z tego? Jak na docelowym samolocie się tego nie spotka?
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Turbośmigłowy Orlik to etap pośredni między śmigłowym Diamondem, a samolotem szkolenia zaawansowanego M-346 Bielik. Jak powiedział Magadzio, dzięki modernizacji i poprawieniu własności aerodynamicznych samolotu podchorążowie będą mogli więcej godzin wylatać na tańszym rozwiązaniu, jakim jest Orlik w porównaniu z M-346 Bielik, co pozwoli zaoszczędzić resursy tych odrzutowców, przystosowanych już do taktycznego latania przygotowującego pilotów samolotów bojowych.
Dość nietypową ofertę pracy zamieszczono na stronie Powiatowego Urzędu Pracy w Rykach. Poszukiwany jest pilot samolotowy zawodowy / liniowy, którego obowiązkiem będzie szkolenie pilotów samolotu M-346 Bielik, w tym prowadzenie zajęć teoretycznych, praktyczne szkolenie w powietrzu oraz na symulatorze lotu.
Oferta ważna jest do 11 marca. Na stronie urzędu możemy przeczytać, że praca jest pełnoetatowa, a wynagrodzenie wynosi od 10 tys. zł brutto. Od kandydata wymagane jest wykształcenie wyższe (w tym licencjat), znajomość języka angielskiego na poziomie biegłym w mowie i piśmie (C2). Wymagane jest posiadanie uprawnień instruktora samolotowego FI (A).
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Chyba wszyscy rozumiemy bez tłumaczeń.
W powiecie Ryki jest 41 baza lotnictwa szkolnego.
Zapewne jeden z pilotów odszedł do cywila (mniejsza o to z jakich przyczyn) i wymyślono ze wróci jako pracownik cywilny.
Oferta jest skierowana "pod" tego konkretnego czlowieka.
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
Kompromitująco brzmią wyniki kontroli przeprowadzonej w Lotniczej Akademii Wojskowej i 4. Skrzydle Lotnictwa Szkolnego z Dęblina. Z powodu braku maszyn – wycofania ze służby samolotów TS-11 Iskra – oraz faktu, że połowa samolotów szkolnych M 346 Bielik była niesprawna, absolwenci nie byli przygotowani do służby, a szkolenie w bazach było poważnie utrudnione. Zdaniem NIK ponad 40 proc. absolwentów kończących w latach 2019–2020 studia o specjalności pilot samolotu odrzutowego nigdy nie szkoliło się na takim samolocie.
Przeżyłem dwie kontrole NIK.
Skupiają się na finansach. Gdyż na tym się znają.
Na lotnictwie? Tak jak ja na chirurgi plastycznej.
_________________ "Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 1745 Skąd: centralna Polska
Wysłany: Czw 07 Lip, 2022
i napisał/a:
Przeżyłem dwie kontrole NIK.
Skupiają się na finansach. Gdyż na tym się znają.
Na lotnictwie? Tak jak ja na chirurgi plastycznej.
Mam większe doświadczenie z tymi kontrolami.
Finanse to nie wszystko, analiza dokumentów zapisów prawnych i decyzji MON też jest.
Można poczytać kilka raportów NIK na ten temat.
W sumie Francuzi mają racje... (No i okazja by coś z awioniki sprzedać Seulowi do KF-21)
Generalnie euro-projekty rozpadają się w szwach "narodowych konsorcjów"
_________________ Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum