Wysłany: Wto 24 Sty, 2006 Pobieranie materiałów wybuchowych.
Temat jak najbardziej do kącika absurdów. Może podzielimy się wiadomościami jak daleko, ile samochodów i o jakiej ładowności musi wyruszyć w drogę, aby dostarczyć na szkolenie 1 kg trotylu (TNT)?
Jeden samochód przystosowany do przewozu
, konwój z kierowcy i dysponenta
Jaki problem?
_________________ W przypadku jeśli żołnierz nie nabył mienia, należy zakreślić owalem odpowiedź NIE i przekreślić przy pomocy X odpowiedź TAK a poniżej wpisać Nie nabyłem mienia
Geoda i Al'fredo chyba nie zrozumieli pytania. Po centralizacji składnic i likwidacji GSA z większości jednostek, po przysłowiowy 1 kg trotylu trzeba jeździć kilkaset kilometrów na każde zajęcia.
_________________ Analiza uryny może wykryć chorobę jednostki, analiza urny - chorobę całego społeczeństwa.
..ok...71...Raczej czaję bo sam kiedyś ćwiczyłem to zagadnienie! odpowiedź jest w przepisach ustawodawczych:
- Ustawa o drogowym przewozie towarów niebezpiecznych- D. U. 02. 199. 1671- odnosi się do ADR;
- Wykaz towarów podlegających zgłoszeniu do komendantów wojewódzkich Policji i PSP-
D. U. 02. 241. 1085.
- DzU nr 193 poz.1619z 25 października 2002 roku rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Sprawiedliwości
-Dz.U.241 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie towarów niebezpiecznych, których przewóz drogowy podlega obowiązkowi zgłoszenia.
- znowelizowane zasadami wydawania „Pozwoleń na marsz drogowy”- Rozkaz Nr 286/ Log./ P- 4 Szefa S G WP z dnia 04. 09. 2003r.;
- Rozkaz Dowódcy Pomorskiego Okręgu Wojskowego Nr 24 z dnia 26. 01.2004r.
...natomiast sam fakt kulania się autkami do oddalonych składów po kostkę trotylu czy kostkę dymną nadaje się właśnie do kącika w którym jest!!!!
..ale wracając strikcie do wątku: Samochód przystosowany do przewozu mat.wybuchowych: tablice, chorągiewki, koguty, na pace pasy i zaczepy do zamocowania ładunku. Kierowca z przeszkoleniem ADR. Pełna dokumentacja konwoju (pozwolenia na marsz, rozkaz bojowy, broń, dokumentecja kierowcy związana z ADR). Do tego pojazd pilotujacy: koguty, tablica pilot, rozkaz wyjazdu , broń i łączność z konwojem z samochodem wiozącym MW. TAK ROBIŁEM I BYŁO OK! Podobno! POZDRO...
Samochód przystosowany do przewozu mat.wybuchowych: tablice, chorągiewki, koguty, na pace pasy i zaczepy do zamocowania ładunku. Kierowca z przeszkoleniem ADR. Pełna dokumentacja konwoju (pozwolenia na marsz, rozkaz bojowy, broń, dokumentecja kierowcy związana z ADR). Do tego pojazd pilotujacy: koguty, tablica pilot, rozkaz wyjazdu ,
O ile jeszcze pamiętam to przy tak małej ilości MW nie wszystkie te rygory obowiązują.
Ale szczegóły wiedzą Ci co to na bieżąco "trenują"
quest71 napisał/a:
To trzeba odwieźć do składnicy. Z wszelkimi "szykanami" oczywiście. Paliwo, czas ludzi. W sumie kupa kasy
Ale - jakby nie patrzył - taniej niż utrzymywanie GSA, tyle że utrapienie codzienne
Zgadzam sie likwidacja GSA, że to był błąd -ile teraz pojazdów wojskowych jeździ 1 skrzynke amunicji i 10 nb oświetlających.
Jest już nowe rozporządzenie o ilościach podlegających zgłoszeniu
z pażdziernika 2005 roku, nie ma tam klasy 1.
Jezeli chodzi o:
Rozkaz Nr 286/ Log./ P- 4 Szefa S G WP z dnia 04. 09. 2003r.;
to wydaje mi sie że podlega zgłoszeniu -dla klasy 1.1 od 1tony MW
a innych od 3 ton MW /ale to tak z głowy/
co raczej rzadko się zdarza za jednym razem.
trzeba tez wziąć możliwości wspólnego przewożenia MW -osobiście podpieram się wykazem z "Instrukcji..." Uzbr. 2000/79
Kierowca z uprawnieniami do przewozu wg ADR,
Jeżeli chodzi o samochód to napewno przystosowany do przewozu /chorągiewki -nie wszystkie maja uchwyty, ADR nie wymaga/
zapewniona musi być łączność z konwojem i przełożonymi też na wszellki wypadek/w zasadzie kom. spełnia wymagania -ale trudno dostać na konwój/
nie konieczny jest PILOT
Rozkazy wyjazdów, broń itp.
przy planowaniu przejazdów trzeba wziąć pod uwagę że nie wszędzie można się zatrzymać /najlepiej na terenie innej JW/ a tych ubywa i czas pracy kierowcy .
Zreszta jeżeli chodzi o MPS zabawa też jest nie zła.
Az się boję pomyśleć co jest przy kontrolnych żródłach promieniowania.
Moze ktoś sie podzieli?
_________________ W przypadku jeśli żołnierz nie nabył mienia, należy zakreślić owalem odpowiedź NIE i przekreślić przy pomocy X odpowiedź TAK a poniżej wpisać Nie nabyłem mienia
zdaje mi się ,że mylicie pojęcia już tak jest że w wojsku obowiązują jeszcze inne przepisy ale generalnie poruszając się po drogach publicznych należy stosować się do przepisów ADR a tam jest dokładnie wyjaśnione jakie ilości i kiedy przewozi się pojazdami oznakowanymi, inna bajka to przepisy wojskowe czyli cała reszta konwoje, rozkazy bojowe i inne bajery
kacper123 [Usunięty]
Wysłany: Pon 13 Lut, 2006
o ile wiem to materiały wybuchowe, amunicja (ogólnie srodki bojowe) nie zgłasza sie na policję straż, ŻW itp oraz nie zgłasza sie o dokument przewozowy tzwPozwolenie na marsz do 1 tony materiału wybuchowego. Trotyl mozna łatwo obliczyć ile możemy przewozić bez pozwolenia itp. Natomiast amunicję trzeba rozpatrywać inaczej skrzynka np PS waży 30 kg ale materiału wybuchowego jest tam mniej niż 15 gk sami więc widzicie, że można obejść troszeczkę przepisy i kożystać z wyłączeń. Pozdrawiam.
Jeśli na zajęcia szkoleniowe mamy do przewiezienia mniej niż 50 kg czystego materiału wybuchowego nie musimy stosować przepisów umowy ADR oraz nie musimy organizować konwoju. Jeśli wieziemy więcej konwój. A jeśli wieziemy powyżej 1t materiału wybuchowego to konwój i przepisy ADR. Np. w skrzynce z nabojami 7,62 mm nb. wz 43 z poc PS jest około 2,2kg czystego materiału wybuchowego więc możemy bez konwoju przewozić 22 skrzynki. Jeszcze mniej czystego materiału wybuchowego jest w skrzynce z granatami np. F-1 i możemy przewozić około 45 skrzynek bez konwoju.
Konwoje musimy organizować zawsze gdy wozimy środki bojowe ze składnicy do JW i z powrotem. Ułatwienia dotyczą tylko przewozu na zajęcia szkoleniowe. Odsyłam do arcy ciekawego artykułu w PWL z sierpnia 2005 roku na ten temat. Ponadto jest pismo Szefa Sztabu WL z wykładnią prawną przewozu środków bojowych na zajęcia z listopada 2005 roku.
Pomógł: 285 razy Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 15969 Skąd: POLSKA
Wysłany: Wto 21 Lut, 2006
Mam nadzieję, że powyższe wynika li tylko z tego artykułu http://www.army.mil.pl/st...l08_05/log4.pdf a nie z własnego doświadczenia. Podpieranie się w PWL rozkazem D-cy POW i instrukcją 2000 jest niezasadne, aby nie użyć określenia śmieszne.
Będąc swego czasu na szkoleniu ze śb padło sakramentalne pytanie. Od jakiej ilości przewożonej amunicji potrzebny jest konwój. Odpowiedź pana z ŻW (mjr) była wymijająca ale jakże prawdziwa i dająca do myślenia: "a czym różni się zabór 10 szt. amunicji od całej skrzynki ?..."
Pisząc odpowiedź pod postem, do którego się odnosisz nie ma sensu cytować wypowiedzi poprzednika. Poprawiłem.
Moderator P_E
_________________
----= Historia to uzgodniony zestaw kłamstw, zbiór faktów, które nie musiały zajść. =----
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum