Czy ktoś może potwierdzic lub zaprzeczyć, że pomiedzy skorupą pancerza Rosomaka a panelami nakładanymi na Rosomaka - jest szczelina powietrzna, która mogłaby być ale nie jest, użyta do zwiekszenia wyporności.
Mianowicie jest to spory dystans (nie nie będe podpytywał ile centymetrów) w który MOGŁABY być wtłoczona jakaś pianka budowlana lub "pianka budowlana", coby uzyskac pływalność.
A tymczasem nie ma tam nic, czyli w trakcie pływania jest tam woda.
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
Czy ktoś może potwierdzic lub zaprzeczyć, że pomiedzy skorupą pancerza Rosomaka a panelami nakładanymi na Rosomaka - jest szczelina powietrzna, która mogłaby być ale nie jest, użyta do zwiekszenia wyporności.
Mianowicie jest to spory dystans (nie nie będe podpytywał ile centymetrów) w który MOGŁABY być wtłoczona jakaś pianka budowlana lub "pianka budowlana", coby uzyskac pływalność.
A tymczasem nie ma tam nic, czyli w trakcie pływania jest tam woda.
A Rosomak może pływać tylko bez tych paneli czasem?
Pojawia się pytanie czy to nie był wymóg z tzw. dupy uniemożliwiający stworzenie sensownego pojazdu?
A Rosomak może pływać tylko bez tych paneli czasem?
Pojawia się pytanie czy to nie był wymóg z tzw. dupy uniemożliwiający stworzenie sensownego pojazdu?
Smok Eustachy, kompromitujesz się.
Finlandia jest nazywana krajem jezior, ponieważ dominujacym krajobrazem zwłaszcza w części południowej sa pojezierza, mniejwięcej takie jak mazurskie.
AMV Patria z założenia miał byc pływającym, i co więcej Finowie testuja ją nawet i na morzu, przy stanie 3.
Polska wzięła "co było", pływalność była w komplecie.
Co więcej:
Z ośmiokołowego pojazdu nie zrobisz megaczołgu i tak, ponieważ przy nacisku powyżej 5 ton na oś zaczyna sobie juz deko słabiej radzić w terenie, a przy naciśku powyżej 6 ton zaczyna sobie radzić wyraźnie słabiej.
W rezultacie, przy 8miokołowcach wymóg pływalności jak raz ma sens, ponieważ w zasadzie to limit masy i tak sie pojawia a wynika z wymogu utrzymywania "sensownego" nacisku na oś.
No ja nie wiem kto tu się bardziej kompromituje...
Ale zobaczymy
michqq napisał/a:
AMV Patria z założenia miał byc pływającym, i co więcej Finowie testuja ją nawet i na morzu, przy stanie 3.
Bzdura AMV czyli XC-360,który w Maaivomat nosi sygnaturę XA-360 nie był projektowany jako pojazd pływający...
Na potrzeby wymagań polskiego przetargu Finowie pospiesznie tworzyli odchudzony prototyp. Odchudzenie to min. cieńsza (o bodaj 2 mm) płyta zewnętrzna pancerza na burtach i z tyłu, dodane pędniki, falochron itp...
I tak oto powstał pojazd XC-360P
michqq napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=ycSQ7l6oAK8
Czy wy jesteście d... czy może polityk? - Pytam się grzeczne...
AMV 28 to projekt tworzony pod potrzeby przetargu dla USMC -kilkanaście lat po polskim przetargu. Jest to daleko rozwinięta wersja rozwojowa konstrukcji XC-360 (muszę sprawdzić jakie oznaczenie to to ma)
COŚ TAKIEGO NIE BYŁO DOSTĘPNE 20-LAT TEMU
To powstało min. w oparciu o doświadczenia z PL.
Cytat:
Polska wzięła "co było", pływalność była w komplecie.
Nie - Polska wizęła to co dostarczył producent.Kupiliśmy kota w worku... I w sumie to i tak wygraliśmy na tym - bo cena była b. dobra a i konstrukcja najlepsza z wówczas tj. 2000-2005 dostępna...
A z kolei to co obecnie prezentuje Rosomak S.A. - ten wydłużony kadłub) to został zastosowany wwozach dla Szwecji - Patgb360 to XC-360L
Tak wygląda rozwój konstrukcji...
Tylko to wszystko nie było dostępne 20lat temu
manfred napisał/a:
Czy ktoś jeszcze wątpi, że kupowanie nawet dużej części uzbrojenia i sprzętu za granicą jednak ma sens?
Jak ktoś ma mentalność komuszą to tak - nic nie robić i nie wychylać się
Polskie urzędasy - i nie ważne czy MON czy innej instytucji jak diabeł święconej wody boją się zachodnich firm... Dlaczego? - bo tamci maja prawników. A urzędas polski - leniwy i niekompetentny nie chce "sporów" tylko "święty spokój".
Dlatego zachodni koncern może wciskać g...o - tak jak to robi Augusta Westland... I nie ma problemu... Nikt od nich nic nie wyegzekwuje - no bo tu trzeba iść na spór, przygotować dokumenty itd itp...
Więc lepiej wszystko klepnąć i mieć spokój...
Co innego gdy stroną jest polski podmiot - tu urzędas czuje siłę... No i "wymaga". Pryncypialność urzędasa jest taka że roz... nawet sensowny projekt - bo śrubka nie taka, bo kolor nie ten...
Zakup min wieży Hitfist, czy nie rozwiązany temat atk44 (za które płacimy jak za zboże), to przykłady na tezę że nie warto kupowanie za granicą sensu nie ma....
No ale żeby to ocenić trzeba cokolwiek wiedzieć- a ty przecięż g...o wiesz o tych problemach...
Biuletyn partyjny o tym nie informuje...
Hmm... piszecie o jakiejś zamierzchłej przeszłości. Ale mi się coś zdaje, że "odchudzenie" i zwężenie kadłuba wiązało się głównie z wymogiem transportu w Herkulesie.
Między pancerzami Rosomaka jest chyba 4-5 cm. Nie pamiętam, czy wprowadzono tam piankę. Na pewno takie rozwiązanie było w prototypie polskiej Pumy, czyli modernizacji BWP-1 - dodany na błotnikach pancerz był odsunięty z 10 cm.
A swoją drogą - trzeba by po raz kolejny zmodyfikować tytuł wątku na: ...jednak już koniec
To że PiSior w swej bucie miał czelność oświadczyć: nie będzie pływał i h** tylko świadczy na plus.
Wymagania pływania i jak widać transportu lotniczego to kiszka powodująca problemy.
Między pancerzami Rosomaka jest chyba 4-5 cm. Nie pamiętam, czy wprowadzono tam piankę.
32-35mm
Patent z pianką był testowany. W Rosomaku-M czyli koncepcji MLU już wiele lat temu sugerowano rozsuniecie płyt i dodanie pianki.
Borsuk ma to w standardzie niejako...
Mając na uwadze uwiąd intelektualny MON i impas z Patrią jedyny rozsądne rozwiązanie to porzucenie koncepcji brygady kołowej i skupienie się na skompletowaniu w pełni funkcjonalnego batalionu zmot.
A do kompletnego modułu batalionowego brakuje nam
- ostatecznego rozwiązania kwestii plutonu ppanc (czyli co ze spike busem - a może zakup LOSPa i przebudowę Rosomak-S na coś bardziej sensownego)
- zdecydowanie co z plutonem rozpoznania (bierzemy bobra?)
- TRI którym moby być pływający transporter z ZSMU i masztem (jak AWR) ale z odpowiednim wyposażeniem wynośnym
A brygady "pomieszane" - czyli czołgi i bwp i KTO w jednej...
Wówczas odpada problem pojazdów dla
daapplot
kspa/bsap
innych pojazdów dla szczebla brygady...
Których nie ma... (WDków nie liczę...)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 6057 Skąd: z nikąd
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2022
A ktoś wie ile jakich Rosomaków jest i jakie jeszcze będą w ramach 997 sztuk?
359 KBWP z Hitfist30p
122 RAK-K
60 AWD (WD RAKa)
32 AWR
87 (27 + 60) Rosmak-S
33 WRT
18 WPT (planowane)
33(?) WEM (PM2)
36(?) Rosomak M3 (z obrotnica OSS-D)
9 Wozy dowodzenia wysokiego szczebla
2 WSRiD
4 NJ - nauka jazdy
11 Rosomak-RSK (planowane)
18 - Rosomak R-1 (planowane)
34 - Rosomak R-2 (planowane)
RAZEM - 858
Zostaje - 139
Niby ns 3 baony starczy - ale... ZSSW ma byc.. 341?
[ Dodano: Sob 03 Gru, 2022 ] https://www.facebook.com/...571754709518310
Takie nagrania stanowią podpowiedź jak sobie radzą kołowe wozy piechoty w realiach pełnoskalowej wojny...
BTR-3E to najlepsze wozy piechoty w arsenale UA (no chyba że zdobyli jakieś BMP-3 w "bogatej" eksportowej konfiguracji)
Powiedzmy sobie szczerze - Rosomak to to nie jest... (Owszem ppk ma ale ograniczenia metody naprowadzania ppków robi swoje...)
_________________ Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 511 Skąd: Wybrzeże
Wysłany: Pon 17 Lip, 2023
Na D24 pojawiła się informacja na temat nowych Rosomaków w wersji L. Nowa wieża jest tak do ra, że trzeba było przedłużyć kadłub (i zwiększyć tym wyporność). Na szczęście nowe pojazdy mają mocniejszy silnik (z Rosomaka WPT).
Sam nie wiem. Przykład inżynierskiego sposobu obejścia pewnych problemów czy dowód, że z naszą wieżą nie do końca jest dobrze.
A jaki miał być desant w wersji bez wydłużenia kadłuba? Brak kosza wieży i jej obsługa na zwykłych fotelach powinien dać trochę wolnego miejsca, do wykorzystania np. na dodatkowe fotele.
A ja powtórzę, że projekt wersji pzedłużonej opracowano na zlecenie Emiratów Arabskich i tak, a wyprodukowanie Patria zleciła Polsce, bo było taniej. Arabowie chcieli właśnie więcej desantu a nie więcej pływalności. Tak więc mamy pewne pokłosie zamówienia arabskiego...
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum