W zasadzie jedyny sens wydłużonego Rośka, o poprawionej pływalności to Rosomak rozpoznawczy i Rosomak-TRI.
W zasadzie to wydłużenie daje szereg efektów - powiększenie dostępnej objetości było Arabom potrzebne żeby zrobić większy desant, a nie żeby miec większą wyporność. W warunkach pustyni, ich AMV nie są pływające wogóle, tj. zamowiono je bez śrub, nie mają napędu umożliwiającego pływanie.
Arabowie bowiem podeszli do tematu "ludziocentrycznie".
Nowy pojazd ma pasowac do struktury drużyny, która jest, i która ma być uniwersalna niezależnie od tego czy podwozie jest kołowe czy gąsienicowe. Tak wiec piechota na nowych AMV ma u nich takie same struktury jak piechota na starych BWP (chyba przeniesiono ich z BWP-2 jeśli się nie mylę).
Dzięki temu zminimalizowali zmiany w szkoleniu, w regulaminach, w taktyce, w etacie, oraz w podtrzymywaniu poziomu wyszkolenia u rezerw.
Tylko tyle i AŻ tyle.
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
A jak w wydłużonym wozie pływającym byłby rozwiązany problem środka ciężkości podczas pływania? Przesunięcie wieży do tyłu, wydłużenie przodu kadłuba dla dodania tam wyporności i zmniejszenia oporów?
Przesunięcie wieży do tyłu, wydłużenie przodu kadłuba dla dodania tam wyporności i zmniejszenia oporów?
Przemalowanie linii wodnej na ukośną?
Należałoby się zastanowić czy problem wogóle wystąpi, bo zakładasz że wyważenie łodzi się pogorszy, a może jak raz sie poprawi.
Rosomak musi pływac z rożnym obciążeniem - z desantem , bez desantu, z paliwem, bez paliwa, ja nie sądze żeby o tym nie myślano.
Jak patrze na ten rysunek:
To wyglądałoby że wydłużenie jest w okolicach środka wyporu.
Cytat:
wydłużenie przodu kadłuba
Na pewno zmieniono falochron.
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 1745 Skąd: centralna Polska
Wysłany: Sro 19 Lip, 2023
Stefan Fuglewicz napisał/a:
A jak w wydłużonym wozie pływającym byłby rozwiązany problem środka ciężkości podczas pływania? Przesunięcie wieży do tyłu, wydłużenie przodu kadłuba dla dodania tam wyporności i zmniejszenia oporów?
Stefan, to się nazywa Metacentrum.
cyt.
Cytat:
Metacentrum lub punkt metacentryczny – punkt przecięcia się kierunku działania wyporu w położeniu wychylonym ciała pływającego z jego osią pływania.
To można wyliczyć, oczywiście mając dane geometryczne i masowe obiektu.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 6063 Skąd: z nikąd
Wysłany: Sro 19 Lip, 2023
A tu nie chodzi o chwyt księgowy
Na placu stoją Rosomaki - stoją bo MON nie potrafi się zdecydować jakie wersje w jakich ilościach. Nie potrafi tez napisać realnych wymagań (patrz tylko u nas nie można na KTO zbudować KBWR)
Wozy stoją - leci gwarancja...
A tak wozy się przebuduje - i będą nowe z nowa gwarancja...
A ze MON zapłaci dwa razy...
_________________ Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum