Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Bierzemy bezpilotowce
Opublikował Wiadomość
looker 
7
żołnierz naprawdę uniwersalny...



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lis 2004
Posty: 2677
Skąd: WL
Wysłany: Czw 22 Lut, 2007   

G. Hołdanowicz napisał/a:
FMF to na Shadow 200, czyli taktyczne. Ten przetarg na miniUAV.

A propos - jak tam ma się sprawa z Shadow-ami ? Coś Amerykanie chyba lekko się spóźniają z finalizacją dostawy... Bo my ze swojej strony już sporo robimy - personel intensywnie się szkoli.
Pozdrawiam.
_________________
"Wojna uczy najwięcej kiedy coś idzie nie tak"
Jocko Willink
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 23 Lut, 2007   

Nie spóźniają się. Do tej chwili nie został podpisany LOA czyli kontrakt międzyrządowy. Przez ostatnie kilka miesięcy trwało jego uzgadnianie, wyjaśnianie szczegółów konfiguracji. Jakieś błędy po obu stronach. I opóźnienie niemal roczne (Kongres był notyfikowany dopiero pod koniec sierpnia 2006). Kiedy podpisanie - kilka tygodni. Dostawa - na moje oko koniec roku przy dużej dozie determinacji, myślę że raczej 1Q2008.
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
Mauser
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Mar, 2007   

Cytat:
WB może też nie dać rady - Węgrzy czekają.


Czekają ponieważ taki termin dostawy - bodajże na połowę czerwca - był określony przez nich w specyfikacji przetargowej.

Pozdrawiam
MAuser
 
 
Jurek13
[Usunięty]

Wysłany: Sro 28 Mar, 2007   

witam,
czy ktos moze potwierdzic ze na pokazie w Zielonce w zeszlym tygodniu produkt Elbitu- Skylark polecial i nie wrocil do dzis?
Panie redaktorze-a jesli WB to czy potrafia one dzialac na korzysc batalionuu manewrowego albo 1 PSK, bo chyba niewiele artylerii wysylamy do Afganu. A na marginesie to czyz mozna oglosic przetarg i nie wydac specyfikacji co ma byc dostarczone. To z dala smierdzi. I do tego termin 3 miesiace kiedy tyle trwa uzyskanie zgody Departamentu Stanu USA na czesci do termowizji. To kiedy to zlozyc???? A jak sie sprawuja bezzalogowce ktore juz sa w Polsce-moze ktos ma jakies informacje???
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 28 Mar, 2007   

Skylark. Przetarg został anulowany bo nie przygotowano specyfikacji a składać oferty miano do 20 marca. To wszystko jest nienormalne. Jakie bezpilotowce - w SZ są tylko Orbitery Gromu, a stąd raczej danych nie będziemy mieli, i dobrze. Sofar hula z Topazem i pokazał dużo, został zamówiony dla Węgier. Skylark ma być wpięty w Topaza, choć nie wiadomo jak, ponoć jest używany w wielu państwach. Zresztą prawda jest taka, że miniBSL w naszych warunkach klimatycznych (wiatry głównie) sprawdzają się tak sobie. Ale jest tu tyle czynników, i tylu zainteresowanych że pachnie to kolejnym polem minowym. Może dlatego tak trudno zrobić dobrze przetarg?
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
Mauser
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Jurek13 napisał/a:
czy ktos moze potwierdzic ze na pokazie w Zielonce w zeszlym tygodniu produkt Elbitu- Skylark polecial i nie wrocil do dzis?
Tak to był całkiem interesujący pokaz. Skylark po starcie (chyba po 2 minutach lotu) zaczął mieć problemy z GPS'em. Operator (właściwie operatorka :-)) nie był w stanie za pomocą ręcznego sterowanie wrócić Skylarkiem do punku lądowania. Samolot gdzieś spadł w lesie, ekipa poszukiwawcza nie znalazła go.

Jurek13 napisał/a:
Panie redaktorze-a jesli WB to czy potrafia one dzialac na korzysc batalionuu manewrowego albo 1 PSK, bo chyba niewiele artylerii wysylamy do Afganu.
Wydaje mi się, że rolą bezpilotowca w Afganistanie miałoby być głównie rozpoznanie i monitorowanie zadanego terenu - pewnie okolice bazy. NIe wydaje mi się aby był wsparciem dla artylerii, tym bardziej, jak sam piszesz, że niewiele artylerii wysyłamy do Afganistanu.

G. Hołdanowicz napisał/a:
ponoć jest używany w wielu państwach
Słusznie napisane "ponoć". Biorąc pod uwagę doświadczenia kanadyjczyków ze Skylarkiem w Afganistanie, słowo "ponoć" może być nawet na wyrost :-)

Pzdr
MauseR
 
 
Aston
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Mauser napisał/a:
ekipa poszukiwawcza nie znalazła go.

A las otoczył kordon OSŻW ?

:cool:

:gent:
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Ale to prawda. Wsiąkł jak kamień.
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
^NyG@^ 
5
W jedności siła.



Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 566
Skąd: zewsząd
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Przyznać się, kto go wziął do domu :lol: :cool:

G. Hołdanowicz napisał/a:
Sofar hula z Topazem i pokazał dużo, został zamówiony dla Węgier.


Jeżeli oni go wybrali to dlaczego my byśmy nie mieli. Czy nie można by pominąć procesów przetargowych i na szybkiego zakupic z kilka sztuk do A-stanu :?: Bo coś czuje, że zanim przetarg się rostrzygnie to II zmiana PKW A-stan będzie wracała do domu...
_________________
Historia pełna jest wojen, o których każdy wiedział, że nie wybuchną.
Ostatnio zmieniony przez ^NyG@^ Nie 01 Kwi, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Przetarg anulowano, kiedy kolejne podejście, nie wiem. Przetargu pominąć się nie da. Raczej. Chyba.
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
tyracze
6


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1243
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Dlatego że takie sytuacja mogą się zdarzać(upadki, utrata łączności albo niesprawność GPSa) niektóre systemy mają dwa GPSy albo taki który lata bez GPSa (po doświadczeniach z wojny gdzie zagłuszano GPSy). Po za tym samolot po utracie łączności powinien wrócić do miejsca startu albo innego zadanego. I zostawia ślad gdzie leciał(przynajmniej powinien) a wtedy namierzanie elektroniczne gdzie leży. No ale to mają tylko zaawansowane systemy.
Pozdr
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

No, ale jeszcze trzeba dodać możliwość awarii systemów awaryjnych...
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
Mauser
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

tyracze napisał/a:
Po za tym samolot po utracie łączności powinien wrócić do miejsca startu albo innego zadanego.
Tak właśnie jest w SOFAR'rze oferowanym przez WB. Po utracie linku samolot przez 50 sekund próbuje nawiązac "kontakt" ponownie. Jeżeli to mu sie nie uda, bezpilotoweic wraca do miejsca lądowania i krąży dookoła (punkt na mapai 0,0) do momentu uzyskania połączenie. Jeżeli to dalej nie będzie możliwe, kiedy baterie są bliskie wyczerpaniu, BSL przejdzie do fazy lądowania automatycznie.
tyracze napisał/a:
Dlatego że takie sytuacja mogą się zdarzać(upadki, utrata łączności albo niesprawność GPSa)
Tak mogą się zdarzać, ale są procedury przedstartowe podczas których sprawdza się działanie linków, silnika, kamer czy też GSP'u.
tyracze napisał/a:
I zostawia ślad gdzie leciał(przynajmniej powinien) a wtedy namierzanie elektroniczne gdzie leży.
Śladem może być linia przelotu "narysowana" podczas lotu na mapie w stacji kontroli samolotu (jeżeli software posiada taką opcję), ale na to bym zbytnio nie liczył. Namierzanie elektronicz, nie zabardzo wiem o co chodzi, skoro GSP nie działał.
tyracze napisał/a:
niektóre systemy mają dwa GPSy
W przypadku mini BSL to raczej odpada - względy ergonomiczne.

G. Hołdanowicz napisał/a:
No, ale jeszcze trzeba dodać możliwość awarii systemów awaryjnych...
Tak to prawda, ale dziwne jest to, że SKYLARK oferowany i podobno już w użyciu w wielu armiach jednocześnie ma awarię podstawowego systemu oraz systemu awaryjnego :-) W takim razie to produkt mocno niedopracowany.

Pzdr
MauseR
 
 
tyracze
6


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1243
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

Cytat:
tyracze napisał/a:
Po za tym samolot po utracie łączności powinien wrócić do miejsca startu albo innego zadanego.
Tak właśnie jest w SOFAR'rze oferowanym przez WB. Po utracie linku samolot przez 50 sekund próbuje nawiązac "kontakt" ponownie. Jeżeli to mu sie nie uda, bezpilotoweic wraca do miejsca lądowania i krąży dookoła (punkt na mapai 0,0) do momentu uzyskania połączenie. Jeżeli to dalej nie będzie możliwe, kiedy baterie są bliskie wyczerpaniu, BSL przejdzie do fazy lądowania automatycznie.

tak ma nie tylko SOFAR bo to są podstawy(no tylko HOBBIT tego nie miał)

Cytat:
Śladem może być linia przelotu "narysowana" podczas lotu na mapie w stacji kontroli samolotu (jeżeli software posiada taką opcję), ale na to bym zbytnio nie liczył. Namierzanie elektronicz, nie zabardzo wiem o co chodzi, skoro GSP nie działał.
W przypadku mini BSL to raczej odpada - względy ergonomiczne.

Slad lotu -tzw track to podtsawowa sprawa. GPS jeden główny i drugi w głowicy-Tak ma kilka systemów. Co do namierzania-idea prosta-nadajnik w BSR działa jak np. radioboja.
A do tego istnieje mozliwość lotu bez GPSa-nie ma tego ani SOFAR ani SKYLARK
 
 
Mauser
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Kwi, 2007   

tyracze napisał/a:
tak ma nie tylko SOFAR bo to są podstawy(no tylko HOBBIT tego nie miał)


Oczywiście, że tak, ale dyskusja sprowadziła się do SOFAR'a i SKYLARK'a. Proszę o uważanie czytanie postów.

[ Dodano: Nie 01 Kwi, 2007 ]
tyracze napisał/a:
Slad lotu -tzw track to podtsawowa sprawa


Podstawowa ale niekoniecznie dokładna, w zależności od częstości odświeżania i pokazywania pozycji BSL'a na mapie.

[ Dodano: Nie 01 Kwi, 2007 ]
tyracze napisał/a:
GPS jeden główny i drugi w głowicy-Tak ma kilka systemów


GPS w głowicy?. Jakiej?. Kamery? Bardzo interesująca sprawa, ale chyba nierealna. Brak czystego sygnału między GPS a satelitą. Jakie systemy tak mają ?

[ Dodano: Nie 01 Kwi, 2007 ]
tyracze napisał/a:
Co do namierzania-idea prosta-nadajnik w BSR działa jak np. radioboja.


Nadajnik posiada jakąś wagę a to zwiększa masę BSL'a. Zwiększona masa to mniejsza prędkość i mniejsze endurance samolotu. Czy widziałeś BSL'a od środka ? Nie za bardzo sobie wyobrażam wmontowanie takiej "radioboji" jak piszesz.

[ Dodano: Nie 01 Kwi, 2007 ]
tyracze napisał/a:
A do tego istnieje mozliwość lotu bez GPSa-nie ma tego ani SOFAR ani SKYLARK


A to ciekawe. A co ma GPS do lotu? GSP pokazuje koordynaty pozycji, w opcji manual heading można latać bez GSP oby tylko BSL był w zasięgu wzroku. Inaczej będzie ciężko wrócić do miejsca startu chyba, żę doskonale znasz teren nad którym latasz.

Pzdr
MauseR
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group