Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe oblicze Bryzy
Opublikował Wiadomość
lekomin
7


Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2563
Wysłany: Pią 19 Gru, 2008   

Wracając na sekundkę do Bryz: proszę zwrócić uwagę na wartość umów ofsetowych podpisanych przy okazji umowy na zakup Bryz. Chyba się nie mylę, że na podstawie ich wartości można interpolować wartość sprzętu wchodzącego w skład kontraktu podstawowego. Ofset jest z 3 firmami o ile się nie mylę: silniki, awionika i systemy samoobrony. Awionika musi być serio bardzo wypasiona.
 
 
G. Hołdanowicz 
Gość Specjalny
ś.p.



Pomógł: 7 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 6431
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

Awionika i system samoobrony są wypasione. Ok. 2.5 mln USD na samolot!
_________________
Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

Z taką awioniką, to można już pokazać się w świecie.
Może taki jest właśnie cel, a te kilkanaście naszych Bryz, to jedynie droga, która do niego prowadzi.

Arrakis
 
 
lekomin
7


Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 2563
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

Chyba nawet więcej niż 2,5 mln USD. Proszę mnie poprawić, o ile się mylę, ale ustawa wymaga zoobowiązania offsetowego w wysokości 100% oryginalnej kwoty zakupu (PO przemnożeniu przez przeliczniki najróżniejsze). Więc można założyć że awionika i systemy samoobrony kosztowały:
- 31 mln USD - awionika
- 15,7 mln EUR - samoobrona.

Jeśli podzieli się to przez ilość maszyn...
 
 
corran 
9
pasożyt


Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 5007
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

Rozumiem że te wypasione bryz mają być mi. do szkolenia?

A co z Orlikami TC-II?
_________________
Fotorelacje z imprez wojskowych i zbrojeniowych
 
 
 
Miazgowski 
5
scientia-virtus-pax


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 610
Skąd: Skąd
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

G. Hołdanowicz napisał/a:
Awionika i system samoobrony są wypasione. Ok. 2.5 mln USD na samolot!


Może z czasem poznamy szczegóły techniczne np jaki systemy na jakiej szynie zintegrowano... jeśli jest to zrobione dobrze to cena wydaje się być dobra (jeśli jest ostateczna i prawdziwa), ale jeśli było to zrobione metodą chałupniczą i po prostu wciśnięto nam kolejną rodzinę systemów elektronicznych to mamy kapuchę... zastanawia mnie tłumaczenie ministra Klicha co do absurdów... będziemy mieli w Mar. Woj drugą rodzinę rakiet, a w Siłach Powietrznych (raczej szerzej trzeba to ująć na platformach powietrznych - bo są jeszcze śmigłowce WL) chyba 7 rodzaj systemów samoobrony... miodzio... złoty medal dla TERMY za super deal i dla MON za dwulicowość...
 
 
dranio 
5


Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 603
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

corran napisał/a:
Rozumiem że te wypasione bryz mają być mi. do szkolenia?

A co z Orlikami TC-II?


Do szkolenia na samoloty wielosilnikowe.

dranio
 
 
www 
1
pezetelowiec


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 11
Skąd: Mielec
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

Arrakis napisał/a:
Z taką awioniką, to można już pokazać się w świecie.
Może taki jest właśnie cel, a te kilkanaście naszych Bryz, to jedynie droga, która do niego prowadzi.

Arrakis



Hmmmm do pokazania się w świecie ?? Samolot o max prędkości 350 km/h i max pułapie 3500 m (teoretycznie oczywiście więcej ale tlen tylko dla 3 członków załogi jest - a reszta .....) z kabiną nie ciśnieniowaną, z agregatami poupychanymi byle jak i byle gdzie nieodpornymi na wilgoć i ....... dziesiątki innych usterek.
Wydawało mi się 4 lata temu, że cena za Skytrucka =28 mln pln dla Straży Granicznej to był kosmos - ale samolot był przynajmniej wyposażony w Flira, MSS6000, ARS400M, z reflektorem ;) oraz systemem rejestracji foto/video o dostosowaniu do lotów NVG nie wspomnę - z kupą agregatów zamiennych do magazynu i kilku wersjach.
Nie czepiam się samolotu - jest trudny ale wdzięczny - czepiam się TYLKO ceny !!!!
Poza tym mamy obecnie 19 Bryz/Skytrucków w SP i chyba 15 w BLMW - czy ktoś sobie zdaje sprawę ile z egz jest sprawnych i zdolnych do latania ??????
Czy nie lepiej zacząć od dojścia przynajmniej do 60% sprawności żeby nawet myśleć o kolejnych zakupach ?????????????

    ;)
     
     
    corran 
    9
    pasożyt


    Pomógł: 2 razy
    Wiek: 34
    Dołączył: 28 Maj 2005
    Posty: 5007
    Skąd: Wrocław
    Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

    Oooo.. i o to właśnie chodzi.

    Po jaką cholerę kupować nowe Bryzy skoro prawie nówka stoi nie używana w Krakowie (ile wylatała?) - wyremontować (i zmodernizaować 2 najstarsze An-28 w SP), doprowadzić do jakiegoś jednolitego standardu (jeśli dobrze liczę w SP jest łącznie 7 wersji wyposażenia kabiny), nie powiem kilka sztuk do tych 5 z silnikami PT można dokupić.

    A co zaoszczędzone na CASY i Orliki TC-II.
    _________________
    Fotorelacje z imprez wojskowych i zbrojeniowych
     
     
     
    werty 
    5



    Pomógł: 8 razy
    Dołączył: 13 Kwi 2006
    Posty: 691
    Skąd: teraz tu, jutro tam
    Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

    I to właśnie nie jest takie proste i oczywiste, jak się wydaje. Dlaczego tyle samolotów jest nie sprawnych? Główną przyczyną jest brak silników TWD-10. Tak prawda. Ich się nie produkuje od lat. A jakość remontów pozostawia wiele do życzenia... Błąd popełniono lata temu zamawiając samoloty od 0203 dla Sił Powietrznych z tymi właśnie silnikami. Można było wtedy już zamówić samoloty z silnikami PT6. Teraz oczywiście również można samoloty starsze przerobić na te silniki. Ale za jaką cenę? Zdajecie sobie sprawę, że to około 60-70% ceny samolotu nowego? Czy się opłaca taki wydatek, skoro niektóre z najstarszych maszyn mają już 20 lat? Teraz psy się wiesza na zamówionej nowej awionice. Może za droga. Może zbyt wypasiona. Ale moim zdaniem teraz ktoś pomyślał. Zamawia teraz coś z górnej półki i za kilka lat nie będzie się martwił, że tego już nie produkują. A niestety, albo właśnie „stety” świat idzie do przodu. Taka awionika jest już dostępna w wyposażeniu awionetek i samolotów dyspozycyjnych.
     
     
    corran 
    9
    pasożyt


    Pomógł: 2 razy
    Wiek: 34
    Dołączył: 28 Maj 2005
    Posty: 5007
    Skąd: Wrocław
    Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

    Może bez przesady?

    An-28 na świecie jeszcze lata całkiem sporo, TWD-10 raczej nie jest problemem który sprawia że nowe maszyny stoją kilka lat nieużywane.
    _________________
    Fotorelacje z imprez wojskowych i zbrojeniowych
     
     
     
    www 
    1
    pezetelowiec


    Dołączył: 25 Kwi 2008
    Posty: 11
    Skąd: Mielec
    Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

    No właśnie - może bez przesady.....
    Samolot stoi przez silniki - po części tak.
    A słynne upalające się masowo grzałki na hameyrykańskich śmigłach Hartzell- niby cudach techniki ?? Wiesz, że grzałki na rosyjskich śmigłach - ZAWSZE były OK ??
    A słynny autopilot KFC-325 ????
    A ...........???
    Zadam dosyć łatwe pytanie - zgadnij, jak długo jeden z 3 samolotów w Gdyni czeka na naprawę platformy inercyjnej ????????

    Wyobraź sobie teraz firmę, firmę lotniczą - świadczącą usługi cargo lub poczty lub przewóz ludzi - kogo na świecie byłoby stać na takie długie ( liczone w latach) przestoje ??????
    Dochodzą do tego jeszcze prace okresowe robione miesiącami w WZL Dęblin ( a i mielec też nie jest sprinterem) i mając flotę trzydziestu paru samolotów obstawiam, że naraz możemy poderwać max 15

    Czyż nie lepiej NAJPIERW - jak kolega Corran napisał - doprowadzić przynajmniej do 3 standardów kabiny pilotów, usprawnić to co się da i pomyśleć o zakupie ????
    Chyba, że z tych 12, cztery samolotu będą przeznaczone na części zamienne :zly3:

    Te ponad 600 mln PLN to nie są pieniądze wykopane z ziemi lub otrzymane w spadku po baaaaardzo bogatej babci - to są nasze pieniądze - które gdzie indziej mogłyby się lepiej przydać
     
     
    corran 
    9
    pasożyt


    Pomógł: 2 razy
    Wiek: 34
    Dołączył: 28 Maj 2005
    Posty: 5007
    Skąd: Wrocław
    Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

    Co do wersji są 2x An-28, 4x Bryzy TD, 2x TD-II, 2x TD-III, 2x TD-IV, 2x M28/PT i 3xM28/ PT które też się podobno różnią.
    _________________
    Fotorelacje z imprez wojskowych i zbrojeniowych
     
     
     
    G. Hołdanowicz 
    Gość Specjalny
    ś.p.



    Pomógł: 7 razy
    Wiek: 50
    Dołączył: 10 Lip 2006
    Posty: 6431
    Skąd: Warszawa
    Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

    no popatrz, a Iryda była zła, bo każda seria była inna...
    _________________
    Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
    O+N+C
    Służba!
     
     
    dranio 
    5


    Dołączył: 12 Mar 2005
    Posty: 603
    Wysłany: Sob 20 Gru, 2008   

    www napisał/a:
    No właśnie - może bez przesady.....
    Samolot stoi przez silniki - po części tak.
    A słynne upalające się masowo grzałki na hameyrykańskich śmigłach Hartzell- niby cudach techniki ?? Wiesz, że grzałki na rosyjskich śmigłach - ZAWSZE były OK ??


    Wg PZL Warszawa-Okęcie, które swego czasu produkowało śmigła do An-28, resurs śmigła wynosił 150 h ze względu na krótka żywotność grzałek. :P

    dranio
     
     
    Wyświetl posty z ostatnich:   
    Odpowiedz do tematu
    Nie możesz pisać nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Możesz głosować w ankietach
    Nie możesz załączać plików na tym forum
    Nie możesz ściągać załączników na tym forum
    Dodaj temat do Ulubionych
    Wersja do druku

    Skocz do:  

    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
    Patronat prawny Forum
    EGIDA - Kancelaria Radcy Prawnego Robert KŁOSIŃSKI