Dodatkowo w wersji VIP mają być dostarczone dwa samoloty M28. Bardzo drogie wyposażenie ma w nich zabudowywać wyspecjalizowane przedsiębiorstwo. Problem w tym, że Bryza to bardzo głośny samolot bez ciśnieniowej kabiny i do przewozu VIP w ogóle się nie nadaje. Będą to więc kolejne zmarnowane przez MON pieniądze.
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 6431 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Gru, 2008
....
Minister Klich powiedział w KRakowie, że MON nie zamierza ostatecznie kupować kolejnych C295 - zostaniemy z 11. To akurat moim zdaniem mądry ruch!
_________________ Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
Można rozumieć że zamiast 5 C-295M będzie 12 M-28PT. Z MRTT właśnie zrezygnowaliśmy a na nowe C-130J w najmniejszej nawet ilości nie ma co liczyć. Swoją drogą to jeden dodatkowy C-295 przydałby się, skoro przed lutowym wypadkiem potrzeby szacowano na 12 szt.
_________________ Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
Gdy PZL w Mielcu pozostawały w polskich rękach nigdy nie otrzymały z MON porównywalnej kwoty, tym bardziej w charakterze zaliczki. 70 mln zł PZL w Mielcu otrzymały natomiast 2 lata temu – na dwa tygodnie przed sprzedaniem bez przetargu (Mielec-Sikorsky – przekręt stulecia, SP 03/2007) za 56 mln zł amerykańskiej UTC...
Czy ja dobrze rozumuje ? Sprzedalismy Mielec za 56 mln zl
Cytat:
Jednym z kluczowych punktów umowy miało być zobowiązanie MON do wypłacenia PZL w Mielcu zaliczki w wysokości 40% wartości kontraktu – 254 mln zł(!). Gdy w mediach pojawiły się informacje o aferze, wielkość zaliczki dwukrotnie zmniejszano – najpierw do ok. 30%, a ostatecznie do 25%, czyli blisko 160 mln zł. Oznacza to, że MON zamierza sfinansować prawie 2 lata działalności zagranicznej spółki, która tymczasem nie wywiązuje się ze zobowiązań prywatyzacyjnych (uruchomienie produkcji kabin śmigłowców Black Hawk do końca 2008).
A teraz dajemy Amerykanom 160 mln zl zaliczki na nowe samoloty. A caly kontrakt ma wartosc 600 mln zl. Jezeli to prawda to prokuratura i CBA powinna sie doglebnie zainteresowac tym PZL Mielec. A awionika ta sama co w Blackhawk , aby wepchnac nam na sile te smiglowce z okrzykiem triumfu ze wywiazujemy sie z zobowiazan produkcyjnych i offsetowych. Cuda , widac Swieta Ida.
Zapłacą,zapłacą .Toć te dwie podstawowe dziedziny gospodarki są w łapach niemiecko/francuskich. A ci im nie odpuszczą /skredytuja/. Gdyby były polskie ... to by na pewno nie płacili.
Mnie bardziej ciekawi które marynarskie Bryzy w wróciły z doposażenia z Mielca i która/re poszły na remont/modernizacje.
Pozdrawiam. Gryf.
PS: Czy ja dobrze zrozumiałem że jedna z nowo zamówionych Bryz VIP będzie miała "łączność satelitarną" na pokładzie?
PSII: Zaktualizowana lista AN-287/Bryz/Skytrucków : http://militarypedia.corr...sta_produkcyjna
1. Nie sprzedaliśmy Mielca za 56 mln zł.
2. Kilka osób pracujących w Altairze, nie rozróżnia pojęcia "obrotu" od pojęcia "zysku".
3. Prokuratura rzeczywiście prowadzi podobno śledztwo "w sprawie" prywatyzacji Mielca. Jeśli skończy się nie przedstawieniem zarzutów komukolwiek, to mam wielką nadzieję, że Sikorsky pójdzie do sądu o znieważenie, a PCK zwiększy się budżet. Jeśli prokuratura komuś postawi zarzuty, a sąd osądzi o winie, to ja zjem podeszwę swojego buta i [co będzie bardziej bolesne] będę wierzył we wszystko so red. Hypki napisze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum