Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
MI-24 - i co dalej?
Opublikował Wiadomość
poliajnos 
3


Dołączył: 01 Sie 2017
Posty: 135
Skąd: stąd
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

Apache (i w sumie F-35 też) wystartuje z byle czego. A AEW i MRTT nie. Dlatego ten zakup dopiero po Patriotach.
 
 
jack ols 
7


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 2369
Skąd: mleczna droga
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

Można też zlikwidować MW . Tam Lockheed Martin nie ma interesu. Swoją drogą, ja widzę potrzebę posiadania maszyn wielozadaniowych, specjalistycznych i szturmowych. Jak każda z resztą, normalna armia na świecie.
 
 
239099 
10
nie taki ekspert



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 6063
Skąd: z nikąd
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

No jak to nie?
Nie chciałbyś zobaczyć Littoral Combat Ship w barwach Polish Navy?
_________________
Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
 
 
ex7TSul 
3
Ad astra per pedes


Wiek: 49
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

Jak tych przedostatnich w dwóch rodzajach to nie.
Jak tych przyszłych w jednym rodzaju to może się okazać że taki Tadeusz Kościuszko II wejdzie szybciej do służby niż Ślązak Wiecznie Patrolowy w Basenie Portowym.
_________________
Saper myli się trzy razy
 
 
jack ols 
7


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 2369
Skąd: mleczna droga
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

239099, shita ? Nie.
 
 
kalkin 
5


Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 497
Skąd: Tuszyn
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018   

Ja bym nieco inaczej zdefiniował trzy główne zadania współczesnych śmigłowców bojowych:

- rozpoznanie w głębi + zwalczanie przygodnych celów wysokowartościowych
- eskorta w głębi (na potrzeby CSAR i SOS)
- odwód pepanc i wsparcie (CCA)

I wróćmy do liczb.
Aby utrzymać klucz maszyn przez dobę w odległości 100-150km od lądowiska przez 2h potrzeba co najmniej dwóch kluczy - czyli 8 śmigłowców. Ale to są warunki idealne, zawsze jakaś maszyna jest uszkodzona lub niesprawna. Nawet w czasie P. Potrzeba więc 12 maszyn aby zapewnić zdolność do utrzymywanie jednego klucza w boju. I dlatego najmniejsza wartość dla eskadry to 12 maszyn.

Ale trzeba pamiętać o tym, że maszyny będą narażone na straty i dość szybko dostępnych maszyn będzie mniej. Dodatkowo warto posiadać rezerwę na wypadek sytuacji krytycznych.
Dlatego w naszych warunkach eskadra to jest minimum 16 maszyn.

Rzut oka na mapę pozwala stwierdzić, że szerokość frontu zmagań w naszych warunkach wymusza potrzebą posiadania dwóch eskadr. Każda o w/w możliwościach.

Stąd 32 maszyny w wariancie docelowym. I to jest minimum. Jakiekolwiek wartości powyżej to jest chciejstwo - wg mnie zupełnie nierealne. I IMO to chciejstwo wynika ze złego definiowania zapotrzebowania na CCA, co już bezpośrednio prowadzi nas do doktryny USA lat 80. jako źródła zapotrzebowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group