Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
HONKER - co dalej?
Opublikował Wiadomość
Zwitt 
8



Wiek: 46
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 3290
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2007   HONKER - co dalej?

No właśnie. Trochę tych samochodzików mamy. Nie mają najlepszej opinii ale to głównie dlatego, że wykorzystywano je do zupełnie innych zadań niż były projektowaniu.
Ponoć były jakieś rozmowy o przejęciu linii produkcyjnej przez AMZ, co może samej konstrukcji wyszło by na dobre.
Co myślicie o tej konstrukcji i jej przyszłości w WP. Idziemy z nią dalej czy zdajemy się na Land-Rovera czy Mercedesa?
_________________
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
DivideByZero
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2007   

A dlaczego nie na odchudzoną wersję TURA na przykład ? Z tego co rozmawiałem z ludźmi z AMZ, to mają go ponoć nawet "cywilizować".
 
 
oberbootsmann
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2007   

No i mamy honkera w cenie defendera :D
 
 
Zwitt 
8



Wiek: 46
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 3290
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007   

Czyli nasz Honker nie jest taki zły. Chyba największym problemem jest niedofinansowanie rozwoju tej konstrukcji. Myślę że wzrost jej bezawaryjności znacznie poprawił by opinię o tym samochodzie.
El Lobo, myślę, że katalog zmian zaproponowany przez ciebie jest wykonalny i nie wymagał by dużych nakładów finansowych. Silnik można by dać z Tura czy Dzika tak by była unifikacja. Konstrukcji tej dobrze by zrobiło gdyby jej dalszym rozwojem czy wytwarzaniem zajęła się jakaś firma bardziej związana z produkcją wojskową np. AMZ czy WZM-5.
PS
Również jestem za wytwarzaniem tej klasy pojazdów w kraju.
_________________
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
wojtek 
7



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 2781
Skąd: w-wa
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007   

El Lobo napisał/a:
Seryjny Honker jest lepszy w terenie (nie mylić z wygodą czy ekonomią jazdy) niż niemodyfikowany Defender, a już na pewno lepszy od Mercedesa G.
Sory nie chcę się czepiać. Powiedz mi tylko na jakiej podstawie wysnuwasz takie wnioski? Ja mam zupełnie inną opinię na ten temat. Co lepsze przewagę niejednokrotnie sprawdzałem że Mercedes G jest zdecydownie lepszy w terenie niż Honker. A ostatnia wersja Honkera dostarczona do wojska ze stałym napedem 4x4 zupełnie do jazdy w terenie się nienadaje. Hmmm nieżle jak na 110 tyś pl prawda?
_________________

 
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007   

Cytat:
Zwitt, Seryjny Honker jest lepszy w terenie (nie mylić z wygodą czy ekonomią jazdy) niż niemodyfikowany Defender, a już na pewno lepszy od Mercedesa G.


Że co proszę :?: :?: :zly3: Chyba nie wiesz o czym piszesz. Miałeś może okazję kierować którymś z tych samochodów? Np. Gelendą?

Arrakis

PS. Wiadomo może, kto to wystawiał?

http://www.defencetalk.co...photo/25751.Czy
 
 
Podoficer1974 
6
Nikt nie wie o co chodzi.


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1119
Skąd: Swiat
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007   

Po mojemu powinien mieć mocniejszy silnik, niżej umieszczony środek ciężkości, bo na wertepach za bardzo się przechyla no i powinien być może trochę szerszy dla lepszej stabilności.
Dodatkowo należałoby pomyśleć nad mocniejszym zawieszeniem w sensie wytrzymałości na obciążenia mechaniczne. Jeden kiedyś rozwalił się i to konkretnie bo wjechał w transzeję dla piechoty . Gdyby był osłonięty od spodu to po wyciągnięciu z transzei mógłby dalej jechać. A tu niestety.

Pozdrawiam.
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007   

Tak gwoli ścisłości, to który model Honekera chcesz poprawiać. Wersję 2000, wersję zaprezentowaną przez śp. Intrall na MSPO w zeszłym roku?
Arrakis
 
 
polsmol
6



Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 1031
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007   

To obniżanie i silnik 200 km sugeruje raczej robienie z SUV z Honkera. Raczej nie tędy droga bo powstanie kolejny potworek w stylu tego czegoś z Intrallu.
Honker ma wiele zalet (prostota obsługi, dobre właściwości terenowe) i kilka wad (zbyt słaby silnik i tylne resory, brak innych wersji nadwozia). Lepiej skupić się na usunięciu tych drugich ;-)
_________________
Umiłowanym stanem Polaków jest niezdecydowanie. (J. Piłsudski)
 
 
 
Oso
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2004
Posty: 340
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2007   

Według mnie główne problemy Honkera to:
Jakość - sa znane systuacje nowych Honkerów gdzie woda płyneła przez źle założone uszczelki, instalacje elektryczne się paliły a mechanika sypała.
Seryjność - znam wiele Honkerów z tego samego roku ale z innymi podzespołami/ i jak tu naprawiać jak w jedym Honkerze sa różne półosie a w drugim z tej samej dostawy zupełnie co innego/
Silnik - za słaby, źle dobrana skrzynia biegów.
Ogólnie jest wiele wad, które możnaby solidnie poprawić, moi koledzy ukuli powiedzenie "dajcie Honkera Japończykom to wyjdzie coś z tego".
Pytanie brzmi czy jest sens utrzymywać na siłe Honkera skoro cenowo nie jest on tani a jest na rynku wiele konstrukcji.
A propos terenu - wielką zasługą Honkera w terenie są świetne opony terenowe, porównywanie Honkera z Meredesem G - cóż można Żuka porównywać do M Vito....
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2007   

Panowie, jest tylko jedna kwestia.
Jeśli mnie pamięć nie myli, to przednie zawieszenie tego potworka pokazanego na MSPO było niezależne, wzięte z Musso (to akurat był ponoć pomysł wiceprezesa Intrallu), ale wina firmy była tu tylko częściowa. To wojacy zarządali niezależnego zawieszenia.
I tu leży problem, zresztą nie tylko Honnkera. Dziwne pomysły odbiorcy.
Arrakis
 
 
polsmol
6



Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 1031
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2007   

El Lobo napisał/a:
Nadmiar mocy ma same plusy (no może jedynie większa paliwożerność), tymczasem ile plusów ma niedomiar mocy?

Niestety ten nadmiar ma lub może mieć wady. Mam tu na myśli cenę i rozmiary silnika. Jeśli Honker będzie sobie dobrze radził z silnikiem o mocy 150 km to to jednostka o mocy200 km byłaby marnowaniem środków. Poza tym nowoczesne diesle są bardzo delikatne (przynajmniej te cywilne) a na to w warunkach bojowych nie można sobie pozwolić.
Jeśli ruszy kiedyś produkcja krótkiego Honkera to obecnie stosowany silnik Andorii powinien wystarczyć.

Co do jakości, seryjności itp. to po raz kolejny odbija się na Honkerze brak właściciela, który zadbałby o jego rozwój, jakość oraz poszerzenie sprzedaży o odbiorców cywilnych. Miejmy nadzieję, że w końcu ten problem zostanie uregulowany.
_________________
Umiłowanym stanem Polaków jest niezdecydowanie. (J. Piłsudski)
 
 
 
Dziadek_
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Wrz, 2007   

Oso napisał/a:
Silnik - za słaby, źle dobrana skrzynia biegów.

Pół biedy jak to jest Honker-osobówka. Ja poruszam się Honkerem z kontenerem na plecach + przyczepa. Razem 5 ton DMC. To dopiero jazda. Lekka górka i redukcja z "piątki" na "trójkę". Poza tym mam dziwne odczucie, że "czwórka" i "piątka" to prawie to samo. Poprawcie mnie, jeśli się mylę.
:gent:
 
 
DivideByZero
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Wrz, 2007   

polsmol napisał/a:

Honker ma wiele zalet (prostota obsługi, dobre właściwości terenowe) i kilka wad (zbyt słaby silnik i tylne resory, brak innych wersji nadwozia)


Honker ma (miał) inne nadwozia, choćby ambulansy sprzedane do Iraku.

Tak dla porządku. :gent:
 
 
kizik1973 
5
Szczęśliwy Emeryt


Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 823
Skąd: gołdap
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2007   

DZIADEK masz całkowitą racje, jak dla mnie to przepłacone padło miałem kilka w plutonie i znam z autopsji ,zero przyśpieszenia, brak radia,pasy pamiętające PRL, brak unifikacji podzespołów, duża awaryjności, problem z częściami. To nie jest samochód wart ponad 110 tys . zł. :gent:
_________________
KIZIK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group