Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Stevie
Nie 16 Mar, 2008
Zobowiązania sojusznicze- Port Lotniczy Kabul.
Opublikował Wiadomość
katon 
1


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 33
Skąd: atc
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008   

i napisał/a:
katon napisał/a:
Tak, ale na pewnych warunkach:
1. Wyjazd na 3 miesiące, max 4.
2. W chwili wyjazdu wiem kto mnie zmienia i kiedy (wymagałoby to stworzenia listy chętnych już na długo przed wyjazdem).


Do tego Mariott albo inny Holiday Inn, przeloty tylko "first class" i wakacje na Karaibach po powrocie. Czytam te wątki o kontrolerach i pomału odnoszę wrażenie, że mamy w Armii super ludzi. Niedocenionych ale za to jakich specjalistów. Bez Was Armia się zawali.



Ad. 1. Wyjazd na 3 miesiące dlatego, bo tak jakoś mi się to bardziej ludzkie wydaje i jest to system sprawdzony przez niektóre kraje NATO, więc nic nowego i nic strasznego. Poza tym jakoś na moje morale by to wpłynęło, że tylko tak krótki czas nie będę się widział z rodziną.

Ad. 2. Dlatego że już bywały przypadki, że ktoś miał być zmieniony i jakoś jego powrót się przedłużał o tydzień, miesiąc, dwa. Nie ufam w tej materii przełożonym i dlatego chcę mieć pewność (spokój umysłu), że wrócę wtedy kiedy mam wrócić.
_________________
Be safe...
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Czw 13 Mar, 2008   

Walles napisał/a:
i tak jak powiedziałeś KATON, rotują się Duńczycy...Mają swoją listę i jedyne co jest dopuszczalne to tylko i wyłącznie zmiany kolejności. O misji i planowanym terminie wiedzą już ok.2-3 lata przed wyjazdem...Można się przygotować


Drogi walles!
Wiesz dobrze że w wykonaniu naszego "kochanego" Szefostwa bedzie to niezła łapanka i zbieranina ludzi którzy nie maja pojecia o tej robocie!jesli SSRL nie zadba o swoich kontrolerów i bedzie odstawiac takie numery jak dotychczas to nie znajda ani pół chętnego doświadczonego kontrolera!Na Lead Nation w Kabulu trzeba miec pomysł i plan a SSRL tego pomysłu nie ma, powiem wiecej oni chyba sobie do końca sprawy nie zdaja ze na siłe nikogo tam nie wysla, bo z niewolnika nie ma pracownika. A wyjazd tam powinien byc traktowany przez nas prestiżowo czyli dobra kasa i zdobywanie doświadczenia, ale jak narazie to SSRL robi wszystko aby nas zniechecic--->popytajcie ludzi którzy tam byli to wam powiedza co mozna z Szefostwem załatwic...hehe
:viktoria:
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
atcfun 
3


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 108
Skąd: atc
Wysłany: Pią 28 Mar, 2008   

Z zasłyszanych informacji wynika, iż SSRL ma już listę kontrolerów na wyjazd do KAIA. Ciekawe czy sami zainteresowani wiedzą coś o tym? A może ktoś z was wie, iż będzie w przyszłym roku pracował w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Kabulu ? Może tak ważne informacje zostaną przedstawione Komendantom WPL na najbliższym spotkaniu roboczym w Kiekrzu.
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Czw 14 Sie, 2008   

Cytat:

Pocisk rakietowy spadł w czwartek rano na teren międzynarodowego portu lotniczego w stolicy Afganistanu. Jak podały kabulskie władze, pocisk uderzył tuż przed cywilnym terminalem. Nie spowodował ofiar w ludziach.
W kierunku lotniska wystrzelona została także druga rakieta - nie jest jednak jasne, gdzie wylądował pocisk. Fakt ostrzału lotniska potwierdził rzecznik międzynarodowych sił ISAF, które na tym samym lotnisku dysponują odrębnym wojskowym terminalem.

źródło : pap


A z Wieży trudno uciekać i schować się w najbliższym shelter. Zresztą sama ona znacząco wyróżnia się na lotnisku. Ma ponad 100 stóp wysokości. A jest ulokowana przy cywilnym terminalu.
_________________
just pure truth...
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   

Da się uciec. W 2006 wyspawali drabinę ewakuacyjną od strony miasta, po której można uciec:) Afgańczycy ją robili. Raz ćwiczyliśmy ewakuację i wiecie co, w razie pożaru biorę gaśnicę i biegnę po schodach:) Na szybach założone są anty blastowe powłoki, nikt nie wie ile wytrzymają, też Afgańskie:). Ale nie martwcie się, gdyby chcieli atakować wieżę to i tak nie ma z tym problemu. Widać ją z daleka z każdego kierunku i jeżeli trafią to ten budynek się po prostu rozpadnie, także ewakuacja się na nic nie zda:)
Faktem jest, że wieża wytrzymała trzęsienie ziemi, jakieś 4 w skali Richtera, trzęsło się przez 5 minut. Może nie jest taki zły:)
Poza tym panowie nie oszukujmy się. W ciągu 10 miesięcy na lotnisko były dwa ataki pociskami 107 mm. Na bramę częściej starają się atakować, z mizernym powodzeniem. Porównajcie do innych baz w Afganistanie, można powiedzieć, że na KAIA jest w miarę bezpieczna.
 
 
Jakub Mike 
4



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 233
Skąd: Pomorskie
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008   

Witam. Szukam informacji nt. Portu Lotniczego w Kabulu (KAIA) - chodzi mi o informacje dla nowoprzybyłych (min. warunki socjalne, co wziąć itp.). Dodam jeszcze, że nie jestem związany ze Służbą Ruchu Lotniczego.
_________________
YMA2ZZ
 
 
trocin 
5



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008   

atcfun napisał/a:
Z zasłyszanych informacji wynika, iż SSRL ma już listę kontrolerów na wyjazd do KAIA. Ciekawe czy sami zainteresowani wiedzą coś o tym?


Widziałem tą listę, wybrańcom gratuluję :viktoria:
_________________
Let the good times roll...

Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Pią 12 Wrz, 2008   

Do tej pory nikt się tam nie palił na wyjazd a paru chłopaków zrobiło tam bardzo dobrą robotę i opinię w NATO polskim wojskowym kontrolerom. Wprost przeciwnie do panów pracujących w Iraku. Co niektórym z nich wydaje się, że teraz mogliby uderzyć do KAIA zamiast AlKut.
_________________
just pure truth...
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008   

Za mojego pobytu ruch w Kabulu szacowany był na ok. 65 000 operacji rocznie. Z tego co słyszałem teraz ruch się podwoił. Więc wnioski niech sobie każdy sam wyciągnie.
Nie chce osądzać czy ktoś się nadaje czy nie. Mamy przykład ostatniej osoby, która tam była. Tak mozolnie wypracowany wizerunek polskiego wojskowego kontrolera ruchu lotniczego, w 3 tygodnie trochę podupadł. Jeżeli ktoś myśli, że pojedzie się pobawić, to jest w błędzie. Ciężka praca, bardzo duży wysiłek, potrzeba dużej wiedzy i znajomości przepisów ICAO. Cywile mają dużo czasu przed egzaminem, żeby to wyszkolić się do licencji na lotnisko. My w Kabulu mamy max. trzy tygodnie na to samo:)
Nagrodą za to wszystko jest potężna satysfakcja i sprawdzenie siebie. Ciekaw jestem muszę przyznać jak to wszystko wyjdzie z tą zmianą.
Pozdrawiam
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Czw 02 Paź, 2008   

Cytat:

Rada Ministrów skierowała wniosek do prezydenta o przedłużenie okresu użycia Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie. Polski Kontyngent Wojskowy (PKW) będzie działał, jak dotychczas, na obszarze Islamskiej Republiki Afganistanu w okresie od 14 października 2008 r. do 13 października 2009 r. Od 14 października 2008 r. zmieni się jego struktura, utworzone będą Polskie Siły Zadaniowe, a PKW przejmie odpowiedzialność za prowincję Ghazni. Przewiduje się ponadto, że od kwietnia 2009 r. do października 2009 r. PKW przejmie odpowiedzialność za funkcjonowanie Portu Lotniczego w Kabulu. Zadanie to rotacyjnie wypełniają państwa Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w operacji Międzynarodowych Sił Wspierania Bezpieczeństwa.

źrodło: pap




Więc mamy oficjalne potwierdzenie przejęcia odpowiedzialności za funkcjonowanie KAIA ATC TWR.
_________________
just pure truth...
 
 
trocin 
5



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Pon 06 Paź, 2008   

Ciekawe, jak rozstrzygnie się obsada szefa (etat ppłk) Na razie jest ciekawie ;)
_________________
Let the good times roll...

Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Wto 07 Paź, 2008   

Rozumiem, że to "ciekawie" to z sarkazm. Czyżby następny pan zza biurka? :brawo:
 
 
trocin 
5



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Wto 07 Paź, 2008   

No wiesz, w nazwie komórki są słowa "nawigacja i radiolokacja", więc różnie może być :cool:
_________________
Let the good times roll...

Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
 
 
freak 
2


Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 81
Skąd: zewsząd
Wysłany: Sro 03 Gru, 2008   

Pany...czy jest juz wszystko ustalone w tym temacie? Czy wiadomo kto będzie reprezentował SZ RP w tym ciekawym miejscu, czy znane są etaty i ich ilość? Czy juz może przygotowujecie się na symulatorze i zapoznajecie z lokalnymi instrukcjami i warunkami na tym skomplikowanym lotnisku? Komus moze zalezy by dac ludziom wszystkiego czego potrzebują, m.in. spokój i stabilnośc i pewnośc tego co będa mieli i co ich tam czeka w tym dobre etaty i dobrą współpracę miedzy sobą i dowództwem tej bazy, kttóra stanie się na pół roku nasza wizytówka w NATO. Tak nie EPKS tylko OAKB. Warto chyba zatem zaiwestować w ludzi tam wyjeżdżających. jak to widzicie i jak jest w rzeczywistości?
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Sro 03 Gru, 2008   

trocin napisał/a:
Ciekawe, jak rozstrzygnie się obsada szefa (etat ppłk) Na razie jest ciekawie

Rozumiem Trocin że mówisz o Szefie kontrolerów, bo dowódcą całej KAIA ma być płk.
A swoja drogą to osobiście uważam i zarazem mam nadzieje że SATCO zostanie pan, który już tam był i można powiedzieć, że zjadł zęby pracując na tym lotnisku!Wydaje mi sie że wyszłoby to na dobre całej przyszłorocznej zmianie w KAIA...
Co do wypowiedzi freaka nie podoba mi się że wmieszałeś tutaj EPKS, bo co to lotnisko ma do rzeczy w tym temacie?Chyba, że może sam czujesz jakąś osobista niechęć do ludzi tam pracujących?Chciałbym żebyś rozwinął ten wątek. Co do obsady etatowej kontrolerów na OAKB to podobno odbyły się już rozmowy kadrowe z ludźmi zaplanowanymi na ten wyjazd, ale podejrzewam że nie ma pełnej obsady etatowej.Są zarówno etaty chor. jaki i ofic.
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group