Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Czw 25 Sie, 2011
Może być i na MIL WANie, ale z jakiego powodu strona SSH SZ RP jest na PR-owskim www ?
Jak udostępnić cywilnemu pilotowi wykonującemu lot na lotnisko wojskowe udostępnione lotnictwu cywilnemu informacje METAR i TAF ? A przydałoby się, nieprawdaż? A na marginesie, chyba SSRL SZ RP i wojskowym kontrolerom ruchu lotniczego przydałoby się trochę więcej uwagi i "splendoru" za to co robi i robimy ( weryfikacje w certyfikowanym ośrodku, IRL-2010, coraz więcej ludzi z licencjami lub chociaż szkoleniem ojt ....) Czy ktoś w ogóle w lotnictwie zauważył jak sami sobie podnieśliśmy poprzeczkę co wśród np. pilotów jeszcze jest nie do pomyślenia ? Warto by nas widziano.
a ja mam pytanie do Szefostwa:
Kto personalnie nadzoruje i odpowiada za pracę Wojskowych Biur Odpraw Załóg zwanych BOZ lub ARO (od Air Traffic Service Reporting Office). czy jest w Szefostwie choćby jedna osoba która ma pojęcie o tym co robią chłopaki na BOZ-ach??? tylko proszę.... nie piszcie mi że Komendant, bo On nigdy jak większość kontrolerów na Biurze nie pracował. Pozdrawiam i liczę na odpowiedź
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: bezpieczne miejsce
Wysłany: Sro 07 Gru, 2011
Na początku grudnia było spotkanie w Szefostwie.... na temat powstania MCTR i MTMA. Może ktoś wyjaśnić o co właściwie chodzi i w jakim celu są te zmiany, ewentualnie kiedy nastąpią, na jakich zasadach praca itp... Z góry dzięki.
_________________ Poznaj swoją wartość i zacznij się doceniać
Może ktoś wyjaśnić o co właściwie chodzi i w jakim celu są te zmiany,
Chodzi o to ze ULC chce zgodnie z SES i wytycznymi Eurocontroli wprowadzic docelowo na lotniskach wojskowych w Polsce odpowiednie przestrzenie, bo skoro MON twierdzi że zapewnia słuzby ruchu lotniczego to z deinicji na tych lotniskach nie powinno byc MATZ, a wlasnie CTR i TMA z odpowiednio przeszkolonym personelem.
Może ktoś wyjaśnić o co właściwie chodzi i w jakim celu są te zmiany,
Chodzi o to ze ULC chce zgodnie z SES i wytycznymi Eurocontroli wprowadzic docelowo na lotniskach wojskowych w Polsce odpowiednie przestrzenie, bo skoro MON twierdzi że zapewnia słuzby ruchu lotniczego to z deinicji na tych lotniskach nie powinno byc MATZ, a wlasnie CTR i TMA z odpowiednio przeszkolonym personelem.
tak, racja tylko sam personel niestety nie wystarczy, zarówno sprzęt jak i stanowisko pracy musi być również certyfikowane, nie mówiąc już o procedurach zgodnie z ICAO
Może ktoś wyjaśnić o co właściwie chodzi i w jakim celu są te zmiany,
bo skoro MON twierdzi że zapewnia słuzby ruchu lotniczego to z deinicji na tych lotniskach nie powinno byc MATZ
MON twierdzi że zapewnia służby ruchu lotniczego, tak zapewnia zgoda ale tylko wojskowym SP moi panowie. za przeproszeniem ktoś pomylił c..... z palcem i raczej będzie z tego mniej niż więcej.
tak zapewnia zgoda ale tylko wojskowym SP moi panowie.
"
poniżej cytat z zarządzenia MON w którym nie widzę rozgraniczenia o którym napisałeś kolego ph 5,5
Cytat:
ZARZĄDZENIE Nr 19/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2010 r.
w sprawie organizacji i szczegółowych zasad funkcjonowania wojskowych lotniskowych organów służby ruchu lotniczego"
§ 3. 1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i płynności ruchu lotniczego statków powietrznych na lotniskach Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, tworzy się wojskowe lotniskowe organy SRL, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. Na lotniskach współużytkowanych organizację i funkcjonowanie organów SRL określają odrębne przepisy.
3. Organizacja oraz zasady zapewniania służb ruchu lotniczego na lądowiskach, poligonach wojskowych i DOL określone są w IRL oraz instrukcjach operacyjnych.
§ 4. Organ SRL zapewnia:
1) służby ruchu lotniczego statkom powietrznym w przydzielonej lotnisku wojskowemu przestrzeni powietrznej oraz na polu manewrowym;
2) służbę informacji lotniczej;
3) współdziałanie i współpracę z właściwymi organami instytucji oraz organami wojskowymi.
§ 5. 1. Organ SRL zapewnia właściwe służby ruchu lotniczego w przestrzeni powietrznej wyznaczonej jako MCTR, MATZ lub MTMA.
2. Granice pionowe i poziome przestrzeni powietrznej lotniska wojskowego opracowuje SSRL SZ RP w uzgodnieniu z właściwymi organami instytucji.
ZARZĄDZENIE Nr 19/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2010 r.
w sprawie organizacji i szczegółowych zasad funkcjonowania wojskowych lotniskowych organów służby ruchu lotniczego"
§ 3. 1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i płynności ruchu lotniczego statków powietrznych na lotniskach Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, tworzy się wojskowe lotniskowe organy SRL, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. Na lotniskach współużytkowanych organizację i funkcjonowanie organów SRL określają odrębne przepisy.
3. Organizacja oraz zasady zapewniania służb ruchu lotniczego na lądowiskach, poligonach wojskowych i DOL określone są w IRL oraz instrukcjach operacyjnych.
§ 4. Organ SRL zapewnia:
1) służby ruchu lotniczego statkom powietrznym w przydzielonej lotnisku wojskowemu przestrzeni powietrznej oraz na polu manewrowym;
2) służbę informacji lotniczej;
3) współdziałanie i współpracę z właściwymi organami instytucji oraz organami wojskowymi.
§ 5. 1. Organ SRL zapewnia właściwe służby ruchu lotniczego w przestrzeni powietrznej wyznaczonej jako MCTR, MATZ lub MTMA.
2. Granice pionowe i poziome przestrzeni powietrznej lotniska wojskowego opracowuje SSRL SZ RP w uzgodnieniu z właściwymi organami instytucji.
[/quote]
Drogi kolego ATC28 a czy mógłbyś sprecyzować jakież to służby ruchu lotniczego zgodne ze standardami ICAO można zapewnić w Przestrzeni MCTR, MATZ lub MTMA, które są z zasady przestrzeniami niesklasyfikowanymi wg. ICAO.Poza tym kto wbije do głowy potencjalnym cywilnym pilotom którzy znajdą się w czymś takim jak MATZ, MCTR lub MTMA przepisy zawarte w naszych RL-ach?? no bo chyba nie sądzisz że można będzie w tych przestrzeniach pracować po cywilizowanemu :-)
ps.
§ 5. 1. Organ SRL zapewnia właściwe służby ruchu lotniczego w przestrzeni powietrznej wyznaczonej jako MCTR, MATZ lub MTMA.
a tutaj jest jak widać rozgraniczone że jednak tylko wojskowe, bo jakież inne mogą się tam znaleźć
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011
ph 5,5 odpowiedź masz w IRL-2010 i jeżeli prawie rok od jej wprowadzenia jeszcze o tym nie wiesz to świadczy o Tobie i Twoim środowisku. Niestety. Ale Metodyczka i tamtejsci instruktorzy "wybiją Ci Twoje głupoty z głowy"
ph 5,5 odpowiedź masz w IRL-2010 i jeżeli prawie rok od jej wprowadzenia jeszcze o tym nie wiesz to świadczy o Tobie i Twoim środowisku. Niestety. Ale Metodyczka i tamtejsi instruktorzy "wybiją Ci Twoje głupoty z głowy"
kolego czyżbyś brał udział w opracowywaniu tego gniota którym jest irl2010?, spójrzcie realnie i obiektywnie na swoją pracę, potem zastanówcie się komu W MONie będzie zależało na tym aby wojskowi kontrolerzy pracowali jak ich cywilni koledzy odpowiedz: nikomu zbyt dużo by trzeba było zmienić i to nie tylko w strukturach organizacyjnych ale i w wyposażeniu.
chcielibście CTR, to kiedy cała obsada portu w danym CTr-ze zdobędzie uprawnienia do pracy w nim???? na dzień dzisiejszy to nawet jednej zmiany w jednym powiedzmy CTR-rze MON nie jest w stanie zapewnić pozdrawiam realistów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum