Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: bezpieczne miejsce
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
Przeglądając sobie strukturę naszej armii zauważyłem, że ani wcześniej ani teraz nie ma oficjalnej strony SSRLSZRP. Może Szefostwo... pomyśli o swojej stronie internetowej i przybliży wszystkim zainteresowanym ich strukturę. Tak wiem, że na MIL - WAN jest taka strona, ale czy nie lepiej byłoby pokazać wszystkim czym tak naprawdę zajmują się Panowie Pułkownicy w Szefostwie?? A może niektórzy ATCO pisaliby bezpośrednio do nich swoje wnioski i spostrzeżenia z ich czasem nietrafionych decyzji i nielogicznych działań. Wiemy wszyscy, że większość Panów tam ,,pracujących" nawet godziny nie przpracowała na wieży, a wypowiadają się jakby zjedli zęby na ATC.
_________________ Poznaj swoją wartość i zacznij się doceniać
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: bezpieczne miejsce
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
Teraz nie mam możliwości przytoczenia ani pism, ani wytycznych. Jak tylko wpadnie mi coś takiego do rąk na pewno zacytuję na forum, łącznie z podpisem wykonującego pismo. W ciągu roku kilka takich się trafia.
_________________ Poznaj swoją wartość i zacznij się doceniać
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 24 Mar, 2014
Dzień dobry. Gdyby Ktoś wpadł na pomysł, że oprócz spełniania wymagań EUROCONTROL w zakresie szkolenia, licencjonowania, podtrzymywania i zawieszania uprawnień, oprócz ELPAC level IV, można byłoby spełnić także wymagania w zakresie zarządzania bezpieczeństwem w ATM - to Załącznik 19 ICAO może się do tego bardzo przydać Annex 19 ICAO
nie obraź się ale chyba sam nie do końca wiesz o czym mówisz
kopiowanie dokumentów z cywilnych rozporządzeń to nie rozwiązanie.
czytałeś kiedyś konwencję chicagowską.
To że wojsko nie miało pomysłu jak zorganizować Wojskową Służbę Ruchu Lotniczego i skopiowało z cywilnych dokumentów nie znaczy że jest to dobre rozwiązanie
_________________ nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania
nie obraź się ale chyba sam nie do końca wiesz o czym mówisz
kopiowanie dokumentów z cywilnych rozporządzeń to nie rozwiązanie.
czytałeś kiedyś konwencję chicagowską.
To że wojsko nie miało pomysłu jak zorganizować Wojskową Służbę Ruchu Lotniczego i skopiowało z cywilnych dokumentów nie znaczy że jest to dobre rozwiązanie
A co jest tym włąściwym wojskowym rozwiązaniem ? Powrót do DKL i KL ?
Po 1999 r WP nie miało pomysłu na siebie w każdej dziedzinie...pierniczenie o interoperacyjnosći i inne frazesy. Wypisani z Układu Warszawskiego, stojac w drzwiach NATO wyglądaliśmy jak sieroty.
Co mieliśmy zrobić ? Wymyślić lotnictwo wojskowe na nowo? To lotnictwo wojskowe, które lata pomiędzy samolotami komunikacyjnymi miało mieć inne PODSTAWY wykonywania lotów ?
Podstawy są jedne i bazuja na dokumentach ICAO i od nich mozna wprowadzać odstępstwa za pomocą instrukcji wojskowych.
USAF opiera swoje AFI na głownych zasadach opisanych w FAA Order...i lata bezpiecznie od lat. I co, żle robią ?
Załącznik 19 ICAO - Zarządzanie bezpieczeństwem.
Zanim rozpocznie sie zarządzanie bezpieczenstwem, trzeba zbudować kulturę bezpieczeństwa w oranizacji lotniczej. Jak to bedzie, to będzie można wprowadzać SMS ...mówie o wprowadzeniu innym niż pismem z ISP lub Inspektoratu MON ds BL.
Kurs SMS w IANS w Luxemburgu otworzył mi oczy i wiem w którym miejscu jesteśmy.
_________________ Safe, orderly and expeditious flow of air traffic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum