Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Sro 06 Lut, 2008 Nowe śmigłowce dla policji - czyli MSWiA na zakupach.
Ruszył przetarg na nowe śmigłowce dla policji.
Przedmiotem przetargu jest:
Cytat:
Dostawa trzech (3) sztuk fabrycznie nowych, wielosilnikowych, wielozadaniowych
śmigłowców o masie (MTOW) do 3500 kg, spełniających wymogi certyfikacji kategorii A,
w klasie osiągów 1 wraz z wyposażeniem i sprzętem specjalnym, obsługowym,
szkoleniem personelu latającego i technicznego oraz wsparciem eksploatacji.
Główny przedmiot zamówienia:
– śmigłowce,
dodatkowe przedmioty zamówienia:
– wciągarki,
– reflektory iluminacyjne,
– sprzęt i aparatura radiowa, telewizyjna, komunikacyjna, telekomunikacyjna i podobna,
– megafony,
– noktowizory,
– usługi pomocy komputerowej,
– szkolenie pracowników.
Jedynym kryterium wyboru jest cena: 100% punktów.
Pierwszy śmigłowiec musi być dostarczony w okresie do 12 miesięcy, licząc od dnia zawarcia umowy, a pozostałe 2 sztuki w 2009 roku, lecz nie później niż do dnia 30 listopada 2009 roku.
Wygląda na to, że NPŚ chyba w łeb szczelił i już nikt nie ma cierpliwości czekać. Czas najwyższy stanąć na wysokości zadania i coś ruszyć w tym programie lub poprostu podzielić go na departamenty. Braki transportowe np. w LPR są oszałamiające, a przetargi i tak dalej stoją - bo jak zawsze komuś coś nie pasuje w wyłanianiu zwyciężcy. A może wszyscy się boją przeprowadzić przetarg bo oskarżą ich o branie łapówek
_________________ Historia pełna jest wojen, o których każdy wiedział, że nie wybuchną.
Znalazłem. USA reprezentować mogą: MD 902 bądź Bell 429. Może być ciekawie.
PS w LPR, z uwagi na rozstrzygnięcie zapadłe w sprawie wiataków przed Sądem w Wawie, sprawa czysta - latać będą EC.
Pozdrawiam
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Czw 07 Lut, 2008
Planowane zadania śmigłowców:
Cytat:
Przewiduje się zastosowanie śmigłowców do wykonywania zadań:
1) patrolowych; 2) pościgowych; 3) poszukiwawczych; 4) transportowych,
Każdy śmigłowiec będzie wykorzystywany w 2 konfiguracjach*:
a) do zadań wyszczególnionych w punktach 1), 2) i 3) w konfiguracji patrolowo
- poszukiwawczej, wyposażonej w system obserwacji lotniczej (SOL), reflektor olśniewający, 2 głośniki (megafony) o mocy co najmniej 100W każdy, węzły desantowe i dźwig (wciągarkę), z załogą 1 i 2 pilotów** oraz obserwatora (operator SOL) oraz możliwością przewozu minimum 3 pasażerów (np. sanitariusz, ratownik, przewodnik z psem służbowym),
b) do zadań wyszczególnionych w punkcie 4) w konfiguracji pasażersko - transportowej,
wyposażonej węzły desantowe i dźwig (wciągarkę), z załogą 1 i 2 pilotów** oraz możliwością przewozu minimum 6 pasażerów lub możliwością przewiezienia ładunku wewnątrz śmigłowca o masie do 800 kg.
UWAGA:
* - zmiana konfiguracji polega na demontażu głowicy, reflektora olśniewającego oraz pulpitu operatora SOL i zamontowaniu foteli pasażerów. Zmiana konfiguracji z a) na b) winna być możliwa do przeprowadzenia przez dwie przeszkolone osoby w czasie nie dłuższym niż 20 minut.
** - dla lotów IFR w dzień i w nocy – 1 i 2 pilotów.
Wymagania, dotyczące osiągów
Cytat:
Oferowany typ śmigłowca musi być w klasie osiągów 1 spełniającej wymagania certyfikacji kategorii A, zgodnie z częścią G przepisów JAR OPS 3 lub równoważnych, obowiązujących w dniu złożenia oferty, przy minimalnym ciężarze użytkowym 350 kg, przy pełnym zatankowaniu zbiorników wewnętrznych, w warunkach ISA+100C i wysokości barometrycznej 300 m n.p.m.
Typ śmigłowca musi:
- mieć maksymalną masę startową (MTOW) nie większą niż 3 500 kg,
-mieć możliwość zabrania następującej liczby osób na pokład:
a) w konfiguracji patrolowo- poszukiwawczej – 2 pilotów, 1 operator SOL oraz minimum 3 pasażerów,
b) w konfiguracji pasażersko - transportowej – 2 pilotów i minimum 6 pasażerów,
- mieć możliwość przewożenia użytecznego ładunku wewnętrznego o minimalnym ciężarze - 800 kg,
- być dostosowany do zabudowy urządzenia do zewnętrznego podwieszenia ładunku o minimalnym udźwigu - 800 kg,
-mieć prędkość przelotową, przy której uzyskuje się maksymalny zasięg nie mniejszą niż 220 km/h,
-mieć zasięg co najmniej 500 km, bez zbiorników dodatkowych i zachowaniem rezerwy paliwa na 20 min. lotu,
- zapewniać długotrwałość lotu nie krótszą niż 2,5 godziny (bez zbiorników dodatkowych i zachowaniem rezerwy paliwa na 20 min. lotu),
-zakres temperatur użytkowania musi zawierać się co najmniej w przedziale od -25C do +40C,
-użytkowanie śmigłowca musi być możąliwe przy prędkości wiatru co najmniej 15 m/s.
Wymagania dotyczące osiągów budzą pewien mój niedosyt. Np. zasięg/długotrwałość lotu. Dla jakiej konfiguracji śmigłowca mają zostać osiągnięte? To samo dotyczy tych 800 kg. W jakiej konfiguracji? Przy pełnych zbiornikach? Nie? Wyraźnie nie doprecyzowano pewnych rzeczy.
Cytat:
USA reprezentować mogą: MD 902 bądź Bell 429
MD902 to ciekawa maszyna tylko, że ostatnio jakoś nie grzeszą szybkością dostaw części, przynajmniej tu w Europie.
Amerykanie mają znacznie gorszą ofertę, oprócz gorszego offsetu, kooperacji czy serwisu, okazuje się że im więcej kupimy u nich sprzętu i wyślemy żołnierzy tym później zniosą wizy dla Polaków w stosunku do całej Europy.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Czw 07 Lut, 2008
Myślę, że będzie powtórka z rozrywki, czyli EC-135 kontra AW-109S.
Od amerykańskich konstrukcji trzymałbym się z daleka patrząc chociażby na próbę zakupu MD902 przez policję holenderską. Trochę tych maszyn jest eksploatowanych przez policje w Europie, ale moim zdaniem, ze względu na kwestie eksploatacyjne i obsługi to zbyt ryzykowny interes.
Powrócę jeszcze do wymagań, dotyczących osiągów. Ciekawa sprawa.
Gdyby np. te 800 kg było dla śmigłowca z pełnym zbiornikiem, to EC-135 odpada.
Na pewno WTT wymagają uszczegółowienia w w/w zakresie.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 3328 Skąd: Polska, ale co 3 tyg.
Wysłany: Czw 07 Lut, 2008
A ja mam pytanie. Ile i jakie obecnie śmigłowce znajdują się na wyposażeniu Policji? I czy zakup tych trzech śmigłowców ma być uzupełnieniem tych, które już są, czy posłużą one do ewentualnego zastąpienia już posiadanego sprzętu?
Widać że nikt nie potrafi wybrać następcy MI-2 dla kilku "firm"* przy zbiorowym zamówieniu mogłaby być szansa na polonizację jednej z konstrukcji europejskich - przy mądrym zaplanowaniu takiego projektu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum