Pomógł: 3 razy Wiek: 53 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 470 Skąd: FROM H.E.L.L.
Wysłany: Sro 28 Cze, 2017
@ corran
No cóż. Może w kwestii rozpoznanie/kierowanie ogniem kwsp na 120 mm Rak pozostaną przy poczciwych APDRach przenoszonych na żołnierskich plecach :-) :-)
_________________ "Na wojnie ten wygrywa, kto najmniej błędów popełnia". Napoleon Bonaparte (1769-1821)
Od swojej premiery w 2009 r. Rak na podwoziu gąsienicowym doczekał się już, nie licząc czysto teoretycznego na razie rozwiązania z wykorzystaniem podwozia NPBWP Borsuk, a także deklarowanego stronie ukraińskiej rozwiązania w postaci implementacji systemu wieżowego na ich kołowym transporterze opancerzonym BTR-4, pięciu zrealizowanych „w metalu” realizacji (kolejno: 2S1, LPG, BWP Marder, LPG Hydro model 2019 i – w 2021 r. – docelowy LPG Hydro).
Cytat:
Niektórych całkiem obiecujących możliwości nie rozwijano, choć istniały przesłanki, aby dostrzegać w nich obiecujący potencjał. Tak było np. z rozpoczętymi, a następnie zamrożonymi, własnymi pracami HSW nad posadowieniem systemu wieżowego Raka na stabilizowanej platformie pływającej, co miało doprowadzić do zbudowania np. szybkich, lekkich, bardzo silnie uzbrojonych kutrów wsparcia ogniowego, zdolnych do działań na wodach przybrzeżnych oraz na akwenach śródlądowych. Prace nad tym rozwiązaniem podjęto w wyniku zainteresowania potencjalnego zagranicznego odbiorcy z jednego z krajów azjatyckich. Ale, podobnie jak w przypadku połączenia Raka z podwoziem BWP Marder, zakończyło się to na wstępnym etapie prac z powodu leżącego poza obszarem zagadnień technicznych związanych z HSW.
Tak było np. z rozpoczętymi, a następnie zamrożonymi, własnymi pracami HSW nad posadowieniem systemu wieżowego Raka na stabilizowanej platformie pływającej, co miało doprowadzić do zbudowania np. szybkich, lekkich, bardzo silnie uzbrojonych kutrów wsparcia ogniowego, zdolnych do działań na wodach przybrzeżnych oraz na akwenach śródlądowych.
Monitory rzeczne z moździerzami - w warunkach Polski są równie niepotrzebne co i pociągi pancerne.
Są kraje które w całości są płytkim archipelagiem, albo mają rozległe rozgałęzione delty rzeczne, albo mają tzw wybrzeże szkierowe:
Polska do takich krajów jednak nie należy.
Moździerz pływający, zdolny przepłynięcia niewielkiego akwenu i otwierajcy ogień już na brzegu - jest chyba bardziej pasującym do naszych polskich potrzeb.
Zapewne więc na eksport.... To tak - ale czy był konkretny realny lub choćby w perspektywie - klient?
Czytamy:
Cytat:
Prace nad tym rozwiązaniem podjęto w wyniku zainteresowania potencjalnego zagranicznego odbiorcy z jednego z krajów azjatyckich.
Cóż, trudno nam ocenić prawidłowość decyzji - z tak szczupłej informacji.
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
Monitory rzeczne z moździerzami - w warunkach Polski są równie niepotrzebne co i pociągi pancerne.
Pociągi stricte artyleryjskie? 2h 15min przerzucenie po CMK. Kraków-Warszawa.
michqq napisał/a:
Moździerz pływający, zdolny przepłynięcia niewielkiego akwenu i otwierajcy ogień już na brzegu - jest chyba bardziej pasującym do naszych polskich potrzeb.
Sugerowałem przerobić Spikeowozy na wożące M120. Kanonierki? Głównie odwrót po Bugu czy Narwi lub manewry po Wiśle.
michqq napisał/a:
Zapewne więc na eksport.... To tak - ale czy był konkretny realny lub choćby w perspektywie - klient?
Może i Chorwacja
michqq napisał/a:
Cytat:
Prace nad tym rozwiązaniem podjęto w wyniku zainteresowania potencjalnego zagranicznego odbiorcy z jednego z krajów azjatyckich.
Cóż, trudno nam ocenić prawidłowość decyzji - z tak szczupłej informacji.
Jeśli opcja nie jest, lepiej ją mieć niż nie mieć.
Monitory rzeczne z moździerzami - w warunkach Polski są równie niepotrzebne co i pociągi pancerne.
Pociągi stricte artyleryjskie? 2h 15min przerzucenie po CMK. Kraków-Warszawa.
Chyba że grupa operacyjna Ćećnazu rozdupcy tory...
Kilka szybkich kutrów dla piechoty szuwarowo-bagiennej do piratowania w zatoce Gdańskiej i Zalewie Wiślanym może i ma sens...
taki Miś na miarę naszego przemysłu...
Monitory rzeczne z moździerzami - w warunkach Polski są równie niepotrzebne co i pociągi pancerne.
Pociągi stricte artyleryjskie? 2h 15min przerzucenie po CMK. Kraków-Warszawa.
Chyba że grupa operacyjna Ćećnazu rozdupcy tory...
Będą mieć priorytety, cele, pytanie też co doleci i jak duże zniszczenia. Na pewno nie mają sensu plany na komfort i wygodę czasu "P". Ale mimo wszystko właśnie. Jak nie po torach to na kołach. Przewagi własnej działki.
Lumen napisał/a:
Kilka szybkich kutrów dla floty szubowo-bagiennej do piratowania w zatoce Gdańskiej i zalewie gdańskim może i ma sens...
taki Miś na miarę naszego przemysłu....
Bez istotnych przeróbek wieży aby nie było kosztów. Inna konfiguracja ustawień dla SKO - kuter a nie pojazd kołowy.
Co prawda nie pasuje mi informacja o wieży (i możliwość prowadzenia ognia 360o),
No faktycznie.
Skoro kąt podniesienia ma byc w granicach od 40 do 80 stopni, bez opcji prowadzenia ognia płasko i równoczesnie 360 stopni, to może oznaczać moździerz bezwieżowy, typu otwartego. Posadowiony na podłodze i okrągła dziura w dachu kadłuba.
??
Równocześnie jednak mowa o wieży?
_________________ Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
Technické parametre
Rozsah námeru / odmeru 40 – 80o / 360o
Dostrel: min / max 504 m / 8600 m
Počet mín v karuseli 60 ks
Počet vezených mín 40 ks
Počet rán za minútu 18 - 20
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum