Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Spotkanie k-lerów z przedstawicielami SSRL.
Opublikował Wiadomość
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Nie 25 Maj, 2008   

Powodzenia jurto. To co mogłem zrobić do tej pory od siebie, już zrobiłem.
Stworzenie dobrego zespołu do dalszej pracy ale nie koniecznie przy SSRL a raczej przy D-cy SP byłby w tej sytuacji najlepszym wg mnie rozwiązaniem i to trzeba przeforsować. Cała reszta wyjdzie przy merytorycznej, rzeczowej i spokojnej pracy.

powodzenia MIL ATC

[ Dodano: Nie 25 Maj, 2008 ]
A ja proszę byście dali także znać, iż nie wszystkim będzie uczestniczyć w tym wydarzeniu i podzielenie się swoimi spostrzeżeniami, wiedzą i doświadczeniem. Sposób w jaki poinformowano o tym spotkaniu i jego termin świadczy o tym w jaki sposób podchodzą, do tych tak przecież istotnych spraw dla lepszego funkcjonowania SP, przełożeni, dowódcy i komórki ruchu lotniczego. A tutaj mam na myśli przedstawicieli MW. Zwrócę także uwagę na to byście panowie uczestniczący w tym spotkaniu nie dali się zwieść zapewnieniom a być może nawet sugestiom "wyciszenia" naszej działalności na tym forum i zaprzestania "walki" o lepsze "jutro" i kompetentnych przełożonych w ATC i całym SSRL i komórkach ruchu lotniczego w Wojskach Lądowych i Marynarce Wojennej.Ważnym jest także moim zdaniem zasygnalizowanie D-cy SP przejrzenia struktury i żołnierzy ich wypełniających. Ponadto myślę iż do pisma , które można zostawić D-cy SP ( bo nie wiadomo czy tak naprawdę z nim to spotkanie się odbędzie lub czy będzie miał dla ATC wystarczająco czasu) można zasugerować zapoznanie się z artykułem w Skrzydlatej, który uzupełnia to pismo. Zgadzam się także z fsoul, iż najważniejszym będzie przekonanie do stworzenie zespołu, złożonego spośród nas samych, stałego lub powoływanego doraźnie, umieszczonego najlepiej przy Dowódcy SP.

Proszę także o wrażenia, wnioski i streszczenie całego spotkania na forum. Z niecierpliwością będę czekał.

[ Dodano: Nie 25 Maj, 2008 ]
Dzięki za dotychczasową współpracę. Już zrobiliśmy razem wiele i jestem przekonany iż wiele możemy jeszcze zrobić.

[ Dodano: Nie 25 Maj, 2008 ]
W tekście wyżej znalazł się mały błąd, który jednak świadczy o moim emocjonalnym podejściu do sprawy. Tak jak my wszyscy trochę się w to zaangażowałem i nie powiem, że mi nie zależy.
Miało być, że zgadzam sie z walles. I dzięki, że tam jutro będziesz. Nie wszystkim zaangażowanym będzie to jednak dane.
_________________
just pure truth...
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

Może ktoś uchyli rąbka "tajemnicy" o spotkaniu? Wrażenia? Czyżby wszystkich "wichrzycieli " z WPL-i aresztowali :lol: Taki mały żarcik.
 
 
magnum11111 
1



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 8
Skąd: SP
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

Co się dzieje chłopaki dlaczego nikt nic nie pisze, niech chociaż słowo jak tam było , podzielcie się z tymi którzy nie mogli tam dzisiaj być. Taka cisza rodzi obawy że nadal będzie jak zawsze czyli beznadziejnie. Czy widać światełko w naszym czarnym tunelu na przyszłość po tym spotkaniu. Jak zachowało się nasze DSP a szczególnie co miało do powiedzenia nasze szefostwo. piter2204 może ty masz rację, może oni wszystkich do rezerwy kadrowej wysłali :( :( :( :( :(
_________________
Wygramy !!!!!!!!!!
 
 
swistak 
2
swistak


Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 66
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

Pewnie jeszcze w drodze chłopaki są :cool:
 
 
magnum11111 
1



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 8
Skąd: SP
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

Może masz rację niech spokojnie wrócą do domu. Mam jutro dyżurek to będzie o czym czytać i pisać . pozdrawiam uczestników SUPER zjazdu :czytam: czekamy na raport. :modli: :modli: :modli: :modli:
_________________
Wygramy !!!!!!!!!!
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

Niektórzy pewnie do domku właśnie docierają, a Krzesiniaki już tulą podusię przed jutrzejszymi "manewrami" o nazwie ZLOT. Dołóżcie jutro do pieca!!
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

Pozytywne pierwsze przecieki. Czeka nas dalsza praca u podstaw ale juz nie tylko na forum. Chłopaki pewnie przy kolacyjce i żonkach. Po relaksie z pewnością coś skrobną.
_________________
just pure truth...
 
 
magnum11111 
1



Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 8
Skąd: SP
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

Jakie przecieki napisz coś a nie szyfrujesz. :zly2: :zly2: :zly2:
_________________
Wygramy !!!!!!!!!!
 
 
Walles 
4
Walles


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 155
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

Panowie!!!

Nie chcę się wciągać w szczegóły, ale powiem Wam tylko tyle, że po spotkaniu jestem pełen optymizmu...
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

cześć!

Trochę odpocząłem po podróży i dla zainteresowanych, którzy nie mieli możliwości uczestniczyć w spotkaniu podaję, że dla mnie przerosło ono najśmielsze oczekiwania ale to nie znaczy, że jest tak dobrze żeby nie mogło być lepiej ;)

Na początek wielkie dzięki dla Dowódcy SP i Szefa SSRL za stworzenie bardzo dobrego klimatu do dalszej pracy a kolegom "krzesiniakom" za liderowanie w merytorycznej dyskusji, do zobaczenia w Kiekrzu!

pozdrawiam!


True control never dies!!!
 
 
trocin 
5



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

A mówi się że "lepiej to już było" ... :cool:
_________________
Let the good times roll...

Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008   

Do zobaczenia w Kiekrzu? Tylko żebyśmy nie przejeli od SSRL tradycji tych bezpłciowych corocznych odpraw SRL. Czy są jakieś konkretne decyzje np. złomowania RSL (nie wierzę i tak w o co piszę) czy tylko "zapewnienia"?
 
 
Walles 
4
Walles


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 155
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008   

Mi osobiście bardzo zaimponowało, że Szef SSRL i szczególnie D-ca SP byli bardzo dobrze przygotowani do merytorycznej, ciekawej dyskusji.
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008   

Panowie...dobrze byłoby gdyby przy odrobinie znalezienia wolnego czasu i chęci, napisać w skrócie jakie odpowiedzi padły na takie oto problemy:

28ATC napisał/a:

1. Weryfikacja i/lub zmiana wszystkich dokumentów, rozkazów normujących pracę wojskowych kontrolerów RL (Wykaz-88,IRL-2005, RL-2006, IOL-2008, IMZL-2007, Tymczasowa Instrukcja Nadawania Uprawnień, Rozkaz Dowódcy Sił Powietrznych nr 46 z 3 marca 2008 itd.).
Oczywiście przez jeden zespół ekspertów, który zajmie się wszystkimi dokumentami kompleksowo! W niektórych wypadkach będzie pożądane podjęcie decyzji o usunięciu pewnych pozycji z funkcjonowania ATS!
2. Określenie według jakich standardów i w jakim wymiarze czasowym mają pracować wojskowi kontrolerzy. Nadmieniam, iż funkcjonowanie wojskowej kontroli ruchu lotniczego w wymiarze służb 24h jest nie do przyjęcia zwłaszcza na lotniskach o średnim i dużym natężeniu operacji!
3. Dodatki za prace operacyjną dla kontrolerów TWR, APP i PAR, a przede wszystkim dla tych z licencją ICAO, bo niebawem wyszkoleni ludzie pouciekają do PAŻP-u i będziemy znów w punkcie wyjścia!
4. Gruntowna reforma i wdrożenie jasnego systemu szkolenia wg. standardów ICAO i Eurocontroli – docelowo wszyscy kontrolerzy powinni być licencjonowani, a MATZ- y sklasyfikowane jako MCTR-y!
5. Określenie roli WSOSP i SSRL w nowym systemie kształcenia wojskowych kontrolerów RL!
6. Zmiana systemu funkcjonowania SSRL polegająca na podporządkowaniu SRL bezpośrednio pod MON i wydzielenie WPL ze struktur Baz Lotniczych – w strukturze WPL - u tylko kontrolerzy, METEO i BOZ w strukturze np. Base OPS oraz stworzenie na bazie KOL prawdziwego Airfield Management!
7. Wdrożenie systemu szkolenia kondycyjnego (WoszK) lub szkolenia psychofizycznego na podobieństwo tych w PAŻP lub tych, na które wysyłani są żołnierze powracający z misji zagranicznych,
8. Jasne zasady, kalendarz i propozycje kandydatów na kursy kontrolerskie za granicą oraz do pracy np.: w KAIA,
9. LoA każdego WPL z odpowiednimi ODN-ami i FIS-ami,
10. Wyposażenie wszystkich WPL-i w Light Guny, Baye i holdery,
11. Ujednolicenie standardów i dokumentacji w pracy kontrolerów. Mam tu głównie na myśli wprowadzenie na każdym WPL-u pasków postępu lotu.
12. Natychmiastowe wycofanie RSL-i i zastąpienie nowszymi systemami takimi jak GCA
2000!


oraz na sprawy poruszone w piśmie wallesa:

walles napisał/a:

Do dokumentów, których zmiana jest wręcz konieczna należą min.:
1. RL-2006
2. IRL – 2005
3. IOL-2008
4. IMZL-2007
5. Tymczasowa instrukcja nadawania uprawnień.
6. Zasady prowadzenia korespondencji w SZ RP.
7. Wykaz – 88.


ponadto

Wdrożenie i pełna implementacja przepisów ICAO z zachowaniem ściśle określonych odstępstw ze względu na charakter lotów wojskowych. Zastosowanie powyższego rozwiązania, zgodne byłoby również z ideą docelowego certyfikowania wszystkich wojskowych kontrolerów wg standardów ICAO oraz przekształcenie MATZ w MCTR/MTMA. Powołany zespół powinien również, poprzez publikację stosowanych dokumentów określić:

1. Czas pracy i odpoczynku kontrolerów ruchu lotniczego, uzależniony od średniej intensyfikacji wykonywanych lotów na danym lotnisku – 8 / 12 / 24 godziny.
2. Ujednolicenie zasad prowadzenia dokumentacji na stanowisku operacyjnym.
3. Stworzenie modelowego wyposażenia stanowisk operacyjnych.

Kolejnym, koniecznym krokiem jest stworzenie Wojskowego Rejestru Personelu Służb RL popartego przede wszystkim nowym, adekwatnym do aktualnych wymagań systemem:
a) szkolenia i licencjonowania personelu SRL;
b) szkoleń metodycznym w oparciu o całkiem nowy program szkolenia;
c) nadawania uprawnień;
d) zastąpienia osobistego dziennika LICENCJĄ WOJSKOWEGO KRL, może być na wzór ICAO.

dalej

W związku z zakupem przez WSOSP symulatora pojawia się realna szansa na wprowadzenie nowego, modelowego systemu szkolenia wraz z jasnym i klarownym określeniem wymagań dla przyszłych i obecnych kontrolerów.

i

Istotnym problemem jest udział kontrolerów w kursach i misjach zagranicznych

i jeszcze dalej

Rok po roku kontrolerzy pozbywaniu są kolejnych przywilejów w formie dodatków finansowych takich jak: dyżur QRA, szkodliwy, dyżur ratowniczy czy też prowiantowania w trakcie dyżuru

Wraz z przyznaniem dodatków motywacyjnych rozważyć można również wprowadzenie systemu kondycyjnego, który niekoniecznie musi odbywać się na zasadzie WOSZK, ale może być zbliżony do stosowanego wobec żołnierzy wracających z misji zagranicznych

Równolegle powinny być prowadzone prace w zakresie, o którym tutaj nie wspomniano, a wynikającym z innych zadań takich jak: harmonogram wdrażania samolotu F-16 (np. tworzenie Airfield Management), realizację wniosków sformułowanych przez Komisję badającą katastrofę samolotu CASA czy też rozwiązanie problemów sformułowanych w artykule miesięcznika „Skrzydlata Polska”. Jednocześnie też, dziękujemy za możliwość spotkania i przedstawienia naszych problemów.


Jeżeli komuś uda się napisać co zostało powiedziane czy ustalone przez SSRL i D-cę SP w tych zagadnieniach, to wszyscy którzy nie mogli uczestniczyć w spotkaniu będą ukontentowani. Jest to też dobre rozwiązanie bo zawsze będziemy mieli to napisane i będzie można do tego wrócić by o niczym nie zapomnieć.

Ze swojej strony dziękuję wszystkim , którzy wzięli udział w spotkaniu oraz przedstawicielom SSRL i D-cy SP.
_________________
just pure truth...
 
 
Walles 
4
Walles


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 155
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008   

Witam wszystkich!!!

Fsoul - byłem na spotkaniu i już udzielam ci odpowiedzi:

Ad. 1 - W najbliższym czasie - może nawet do końca tego tygodnia zostanie powołany zespół do opracowania stosownej dokumentacji, a przede wszystkim do zmiany obowiązującej IRL. Zespół - składający się z KRLów rozpocznie pracę 9 albo 16 czerwca w Kiekrzu.

Ad.2 - W/w instrukcja określi również jednoznacznie czas pracy i odpoczynku dla KRL (system 8/12/24 godz.)

Ad.3 - Sprawa dodatków była dyskutowana z D-cą SP. Uważam, że wypowiedział się w bardzo szczery i rezolutny sposób - potwierdził, iż już teraz są nad tym prowadzone prace. Do 15 czerwca nasz Szef ma przedstawić propozycję dodatków - z tego co mówiono - ta propozycja ma zostać przedyskutowana z KRLami jako punkt 1 spotkania w Kiekrzu.

Ad.4 - Taki jest plan - ale niestety troszeczke on zajmie. Od listopada / stycznia 2009 w Dęblinie rusza certyfikowany przez ULC Ośrodek Szkolenia Lotniczego - co z pewnością przyspieszy cały proces.

Ad.5 - Jeden z rozdziałów IRL będzie dotyczył wyłącznie licencjonowania, szkolenia i nadawania uprawnień - nie wątpię, iż określi jednoznacznie zadania WSOSP i SSRL.

Ad.6 - Niemożliwe, nikt wyżej się na to nie zgodzi. Stworzenie BASEOPS coraz bardziej realne - pierwszy w EPKS.

Ad.7 - Obecnie w trakcie uzgodnień.

Ad.8 - Powstanie.

Ad.9 - To chyba zależy bezpośrednio o K-tów WPL - tak mi się przynajmniej zdaje.

Ad.10 - To się okaże.

Ad.11 - To również określi nowy IRL.

Ad.12 - Też jest taka perspektywa, ale to nie jest takie proste.

Pozdrawiam!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group