Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: FAZI 1
Nie 05 Kwi, 2015
Przeciętny dzień pracy Kontrolera Ruchu Lotniczego
Opublikował Wiadomość
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 19 Lut, 2012   

Pytam w tym wątku bo to nasza codzienność i chyba znam odpowiedź ale jak ktoś może to niech się pochwali.

Czy w którejś z Baz funkcjonuje WOC (nie mylić z WOG :nie2: ) tak jak w NATO :cool: :?:

[ Dodano: Sro 22 Lut, 2012 ]
To jeszcze jedno pytanie z "nowej" instrukcji Head - dostępna tutaj

Czy ktoś rozumie o co tu chodzi :?:

c) podjąć decyzję o zabezpieczeniu statków powietrznych i środków technicznych
na lotnisku (to obowiązek krl TWR :!: ).

Był ten zapis też w poprzedniej wersji, ale słyszałem, że pełną parą idziemy ku ICAO.

Hmm, czyżbym gdzieś coś przeoczył :?: Tam też serwują kontrolerom taki bigos :?: :oops1:

Szkoda, bo widzę że dalej spoza SSRL piszą nam obowiązki mimo, że wszystko co potrzeba do obsługi HEAD przez mil ATC już mamy i to zatwierdzone przez tego samego Ministra.

Już się nie mogę doczekać na nowy RL :cool:

hej[/quote]
 
 
Tower Power 
2


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 67
Skąd: z wieży...
Wysłany: Sro 21 Mar, 2012   

Ręce opadają. Bo np. zapis
Cytat:
Personel WLO SRL w czasie zabezpieczenia lotu oznaczonego statusem HEAD:
3) w czasie zapewniania radarowej służby kontroli podejścia precyzyjnego rejestruje zobrazowanie radiolokacyjne na wskaźnikach ścieżki kursu i ścieżki zniżania

jest tak precyzyjny, ze pewnie dopuszcza także rejestracje np. telefonem komórkowym :)

Dalej wspomniany zapis:

Cytat:
3) po otrzymaniu ostrzeżenia prognostycznego lub informacji o wystąpieniu NZP i WA
zagrażających bezpieczeństwu lotu:
c) podjąć decyzj ę o zabezpieczeniu statków powietrznych i środków technicznych
na lotnisku;


zapewne chodzi m.in. o to, aby kontroler ruchu lotniczego podjął decyzję czy np: kotwiczyć samolot - bo przecież DTL tylko "tańczy z pałkami na płycie", asystuje w czasie tankowania i organizuje zasilanie. A może chodzi o to, aby przywiązać antenę GP od ILS, żeby jej poryw wiatru nie położył czy nakazać dociążyc podstawki pod koła samolotu, żeby ich trąba powietrzna nie wysunęła spod kół :) )))

Hitem jest określenie w ppkt 4) "informować załogi kierowanych przez siebie statków powietrznych...

Dlaczego mnie takie zapisy nie dziwią w części nazwanej METEOROLOGICZNYM ZABEZPIECZENIEM...? Bo służba hydro-meteo w Siłach Powietrznych tkwi nadal w głębokiej lotniczej komunie. Panowie od pogody wpisują innym w obowiązki swoje wydumane przemyślenia. Nie odnaleźli się w nowej rzeczywistości. Cały ten pkt 7 jest prawie żywcem rżniety z "dzieła" pt. IMZL.

Nic to wszystko w porównaniu z zapisami w Rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 stycznia 2010 r. w sprawie orzekania o zdolności do zawodowej służby wojskowej oraz właściwości i trybu postępowania wojskowych komisji lekarskich w tych sprawach, opracowanym przez specjalistów wojskowej służby zdrowia. Link do dokumentu tutaj

Na stronie 45 (Załącznik 2) w objaśnieniach szczegółowych przeczytacie, że:
"Personel lotniczy i personel naziemnego zabezpieczenia lotów (???) dzieli się na następujące grupy orzecznicze:

grupa I
...

grupa II
...

grupa III
- personel naziemny zabezpieczający loty, DYŻURNI KIEROWNICY LOTÓW (DKL), KIEROWNICY LOTÓW (KL), NAWIGATORZY NAZIEMNI i....

Mamy RL 2010, IOL 2010...Dyżurnych Kierowników Lotów nigdy nie było, kierowników lotów nie ma od lat; gdzie jest mowa o personelu Służby Ruchu Lotniczego? Można było w 2010 r. podstawić Ministrowi do podpisu treść rozporządzenia z takimi kwiatkami? Można było! W wojskowej służbie zdrowia za biurkiem służą nieźli kozacy :) ))
_________________
Safe, orderly and expeditious flow of air traffic.
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Sob 19 Maj, 2012   

Przeciętny dzień pracy wojskowego kontrolera ruchu lotniczego czasami może zamienić się w całkiem nieprzeciętny. Oto bowiem jeden z naszych klegów znalazł się w Eielson AFB w Fairbanks na Alasce razem z naszymi kolegami pilotami F-16 i pozostałym personelem biorącym udział w ćwiczeniu RED FLAG. Sprzęt do zabezpieczenia ćwiczenia przetransportował do USA samolot An-124-100.

RED FLAG rozpocznie się 7 czerwca. Komponent lotniczy, dowodzony przez podpułkownika pilota Pawła Marcinkowskiego, to ponad 100 żołnierzy, w tym piloci, żołnierze z grupy obsługi (maintenance) oraz planiści, chronometrażyści, personel sekcji life support oraz kontroler ruchu lotniczego z bazy w Krzesinach, jak również piloci z Łasku oraz personel latający samolotu C-130 Hercules z Powidza. W ćwiczeniu wezmą udział Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych, Japonii, Niemiec, Australii oraz personel samolotu wczesnego ostrzegania i dowodzenia E-3 AWACS.

Komponent powróci do macierzystego lotniska w Krzesinach 26 czerwca 2012 roku.

źródło: lotniczapolska, własne
_________________
just pure truth...
 
 
Mario84 
1



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 28
Skąd: Z wieży
Wysłany: Wto 31 Lip, 2012   

Dla wszystkich wtajemniczonych, którzy nadal głośno i otwarcie twierdzą, że na lotnisku EPPW się nic nie dzieje, zapraszam do sporadycznego odwiedzenia systemu BLUSZCZ i zapoznawania się z sytuacją ruchową. W przeciągu 6 dni roboczych zabezpieczone zostało ponad 1000 operacji :cool: 250 dziennie staję się powoli normalnością. Zapraszamy chętnych do pracy:)

[ Dodano: Sob 04 Sie, 2012 ]
Apropo powyższego postu:

http://www.sp.mil.pl/pl/c...nt/article/1784
_________________
,,If size mattered, the elephant will be king of the jungle'' - Rickson Gracie
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

Śmigła potrafią podnieść statystyki to fakt niezaprzeczalny. Miłej zabawy ;)
 
 
Tower Power 
2


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 67
Skąd: z wieży...
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012   

Jest ruch , jest fun :)
_________________
Safe, orderly and expeditious flow of air traffic.
 
 
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Apropos telefonu typu" Czy możecie być lotniskiem zapasowym etc," Proszę nie filozofować i twierdzić, że przecież lotnisko opublikowane w MIL AIP. Jak grzecznie pytają, tzn. że to ma jakiś głębszy sens, a tłumaczenie, że w cywilu tak się nie robi nie jest żadnym argumentem. A może kontroler ma "dajarije" i nie jest w stanie paować nad wszystkim. AIP i NOTAM-y to nie wszystko.
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

No ... są jeszcze tacy piloci co dzwonią z pytaniem czy ich przyjmiemy, Piotrek nie żartuj że będziesz pilotom wybierał zapasy a później ich pilnował. To nie zadanie dla krl. Meteo ma w swojej instrukcji odpowiednie zapisy. Co do sprzetu NAVAIDS to BOZ natychmiast po zmianie rozsyła odpowiedni meldunek na inne lotniska jak już sie nie da NOTAMEM (bo poszli do domu). Przynajmniej u mnie tak jest.
A widzieliście korekty w nowej IOL odnośnie inspekcji? W końcu sie ugięli o czym byłem przekonany, szkoda tylko że to dalej kropla w morzu ...
 
 
Tower Power 
2


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 67
Skąd: z wieży...
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

fiodor.mk napisał/a:
No ... są jeszcze tacy piloci co dzwonią z pytaniem czy ich przyjmiemy, Piotrek nie żartuj że będziesz pilotom wybierał zapasy a później ich pilnował. To nie zadanie dla krl.


Nie jest to nasze zadanie ale w bazach F-16 pomagamy SOF. Sprawa wynika z faktu, że w operacjach F-16 wyróżnia się dwa pojęcia: "alternate airfield" oraz "divert airfield". Stąd nasze pytania.

fiodor.mk napisał/a:
A widzieliście korekty w nowej IOL odnośnie inspekcji? W końcu sie ugięli o czym byłem przekonany, szkoda tylko że to dalej kropla w morzu ...


Dziękuję Wam wszystkim, którzy przyczyniliście się do tej zmiany. Zostało jeszcze "wzywanie przez krl TWR wozu straży pożarnej do zabezpieczenia przylotów" :) )) BTW...MSA w kompilacji z terenem górzystym także zniknęło z projektu RL.
_________________
Safe, orderly and expeditious flow of air traffic.
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

Tower Power napisał/a:
Nie jest to nasze zadanie ale w bazach F-16 pomagamy SOF. Sprawa wynika z faktu, że w operacjach F-16 wyróżnia się dwa pojęcia: "alternate airfield" oraz "divert airfield". Stąd nasze pytania.


Ok, rozumiem to poproszę przy okazji o wyłuskanie różnicy, która powoduje takie a nie inne działanie krl w sprawie zapasów, bo instrukcja meteo w tej sprawie (śledzenie WA) jest dość klarowna, pozdrawiam!
 
 
Zwitt 
8



Wiek: 46
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 3290
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

fiodor.mk, napisał:
Cytat:
A widzieliście korekty w nowej IOL odnośnie inspekcji? W końcu sie ugięli o czym byłem przekonany, szkoda tylko że to dalej kropla w morzu ...

ale propla drąży skałę :!: tak więc trzymam za Was kciuki by udało się skruszyć beton i wysuszyć ocet i uporządkować MILATC w naszych SZ :viktoria:
_________________
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 01 Paź, 2012   

Czy ktoś będzie wiedział o co kaman ?
Oto wypowiedź Prezesa PAŻP, źródło: dlapilota.pl
Cytat:
W przyszłym roku chcemy skupić się na uregulowaniu zasad poruszania się w przestrzeniach wojskowych. Został powołany i działa od kilku miesięcy zespół (roboczo "wojskowy ULC"), który ma wypracować nowe rozwiązania po stronie wojskowej. Wojsko postanowiło lepiej uregulować sprawy nadzoru nad swoimi służbami ruchu lotniczego i nad przestrzeniami, którymi są włodarzami. Ale te prace, z tego co oczekujemy - jako PAŻP, będą szły w kierunku również większego ucywilizowania tych rozwiązań. W zespole, powołanym przez gen. Majewskiego, są również przedstawiciele PAŻPu. Funkcjonuje też korespondencja pomiędzy Ministerstwem Obrony Narodowej i Ministerstwem Transportu. Jest to inicjatywa zespołu międzyresortowego. Działanie to nie ma jeszcze postaci rządowych decyzji, a raczej służy wypracowaniu koncepcji.
_________________
just pure truth...
 
 
Zwitt 
8



Wiek: 46
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 3290
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

A ja głupi myślałem, że SSRL SZ RP to taki wojskowy ULC :cool:
_________________
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

No nie, ULC jest ponad wszystko a SSRL ma być takim wojskowym PAŻP-em
:cool:
 
 
Zwitt 
8



Wiek: 46
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 3290
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

A to przepraszam prawie naruszyłem cywilną kontrolę nad armią :efendi2:
_________________
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group