Pytam w tym wątku bo to nasza codzienność i chyba znam odpowiedź ale jak ktoś może to niech się pochwali.
Czy w którejś z Baz funkcjonuje WOC (nie mylić z WOG ) tak jak w NATO
[ Dodano: Sro 22 Lut, 2012 ]
To jeszcze jedno pytanie z "nowej" instrukcji Head - dostępna tutaj
Czy ktoś rozumie o co tu chodzi
c) podjąć decyzję o zabezpieczeniu statków powietrznych i środków technicznych
na lotnisku (to obowiązek krl TWR ).
Był ten zapis też w poprzedniej wersji, ale słyszałem, że pełną parą idziemy ku ICAO.
Hmm, czyżbym gdzieś coś przeoczył Tam też serwują kontrolerom taki bigos
Szkoda, bo widzę że dalej spoza SSRL piszą nam obowiązki mimo, że wszystko co potrzeba do obsługi HEAD przez mil ATC już mamy i to zatwierdzone przez tego samego Ministra.
Personel WLO SRL w czasie zabezpieczenia lotu oznaczonego statusem HEAD:
3) w czasie zapewniania radarowej służby kontroli podejścia precyzyjnego rejestruje zobrazowanie radiolokacyjne na wskaźnikach ścieżki kursu i ścieżki zniżania
jest tak precyzyjny, ze pewnie dopuszcza także rejestracje np. telefonem komórkowym
Dalej wspomniany zapis:
Cytat:
3) po otrzymaniu ostrzeżenia prognostycznego lub informacji o wystąpieniu NZP i WA
zagrażających bezpieczeństwu lotu:
c) podjąć decyzj ę o zabezpieczeniu statków powietrznych i środków technicznych
na lotnisku;
zapewne chodzi m.in. o to, aby kontroler ruchu lotniczego podjął decyzję czy np: kotwiczyć samolot - bo przecież DTL tylko "tańczy z pałkami na płycie", asystuje w czasie tankowania i organizuje zasilanie. A może chodzi o to, aby przywiązać antenę GP od ILS, żeby jej poryw wiatru nie położył czy nakazać dociążyc podstawki pod koła samolotu, żeby ich trąba powietrzna nie wysunęła spod kół )))
Hitem jest określenie w ppkt 4) "informować załogi kierowanych przez siebie statków powietrznych...
Dlaczego mnie takie zapisy nie dziwią w części nazwanej METEOROLOGICZNYM ZABEZPIECZENIEM...? Bo służba hydro-meteo w Siłach Powietrznych tkwi nadal w głębokiej lotniczej komunie. Panowie od pogody wpisują innym w obowiązki swoje wydumane przemyślenia. Nie odnaleźli się w nowej rzeczywistości. Cały ten pkt 7 jest prawie żywcem rżniety z "dzieła" pt. IMZL.
Nic to wszystko w porównaniu z zapisami w Rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 stycznia 2010 r. w sprawie orzekania o zdolności do zawodowej służby wojskowej oraz właściwości i trybu postępowania wojskowych komisji lekarskich w tych sprawach, opracowanym przez specjalistów wojskowej służby zdrowia. Link do dokumentu tutaj
Na stronie 45 (Załącznik 2) w objaśnieniach szczegółowych przeczytacie, że:
"Personel lotniczy i personel naziemnego zabezpieczenia lotów (???) dzieli się na następujące grupy orzecznicze:
grupa I
...
grupa II
...
grupa III
- personel naziemny zabezpieczający loty, DYŻURNI KIEROWNICY LOTÓW (DKL), KIEROWNICY LOTÓW (KL), NAWIGATORZY NAZIEMNI i....
Mamy RL 2010, IOL 2010...Dyżurnych Kierowników Lotów nigdy nie było, kierowników lotów nie ma od lat; gdzie jest mowa o personelu Służby Ruchu Lotniczego? Można było w 2010 r. podstawić Ministrowi do podpisu treść rozporządzenia z takimi kwiatkami? Można było! W wojskowej służbie zdrowia za biurkiem służą nieźli kozacy ))
_________________ Safe, orderly and expeditious flow of air traffic.
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Sob 19 Maj, 2012
Przeciętny dzień pracy wojskowego kontrolera ruchu lotniczego czasami może zamienić się w całkiem nieprzeciętny. Oto bowiem jeden z naszych klegów znalazł się w Eielson AFB w Fairbanks na Alasce razem z naszymi kolegami pilotami F-16 i pozostałym personelem biorącym udział w ćwiczeniu RED FLAG. Sprzęt do zabezpieczenia ćwiczenia przetransportował do USA samolot An-124-100.
RED FLAG rozpocznie się 7 czerwca. Komponent lotniczy, dowodzony przez podpułkownika pilota Pawła Marcinkowskiego, to ponad 100 żołnierzy, w tym piloci, żołnierze z grupy obsługi (maintenance) oraz planiści, chronometrażyści, personel sekcji life support oraz kontroler ruchu lotniczego z bazy w Krzesinach, jak również piloci z Łasku oraz personel latający samolotu C-130 Hercules z Powidza. W ćwiczeniu wezmą udział Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych, Japonii, Niemiec, Australii oraz personel samolotu wczesnego ostrzegania i dowodzenia E-3 AWACS.
Komponent powróci do macierzystego lotniska w Krzesinach 26 czerwca 2012 roku.
Dla wszystkich wtajemniczonych, którzy nadal głośno i otwarcie twierdzą, że na lotnisku EPPW się nic nie dzieje, zapraszam do sporadycznego odwiedzenia systemu BLUSZCZ i zapoznawania się z sytuacją ruchową. W przeciągu 6 dni roboczych zabezpieczone zostało ponad 1000 operacji 250 dziennie staję się powoli normalnością. Zapraszamy chętnych do pracy:)
[ Dodano: Sob 04 Sie, 2012 ]
Apropo powyższego postu:
Apropos telefonu typu" Czy możecie być lotniskiem zapasowym etc," Proszę nie filozofować i twierdzić, że przecież lotnisko opublikowane w MIL AIP. Jak grzecznie pytają, tzn. że to ma jakiś głębszy sens, a tłumaczenie, że w cywilu tak się nie robi nie jest żadnym argumentem. A może kontroler ma "dajarije" i nie jest w stanie paować nad wszystkim. AIP i NOTAM-y to nie wszystko.
No ... są jeszcze tacy piloci co dzwonią z pytaniem czy ich przyjmiemy, Piotrek nie żartuj że będziesz pilotom wybierał zapasy a później ich pilnował. To nie zadanie dla krl. Meteo ma w swojej instrukcji odpowiednie zapisy. Co do sprzetu NAVAIDS to BOZ natychmiast po zmianie rozsyła odpowiedni meldunek na inne lotniska jak już sie nie da NOTAMEM (bo poszli do domu). Przynajmniej u mnie tak jest.
A widzieliście korekty w nowej IOL odnośnie inspekcji? W końcu sie ugięli o czym byłem przekonany, szkoda tylko że to dalej kropla w morzu ...
No ... są jeszcze tacy piloci co dzwonią z pytaniem czy ich przyjmiemy, Piotrek nie żartuj że będziesz pilotom wybierał zapasy a później ich pilnował. To nie zadanie dla krl.
Nie jest to nasze zadanie ale w bazach F-16 pomagamy SOF. Sprawa wynika z faktu, że w operacjach F-16 wyróżnia się dwa pojęcia: "alternate airfield" oraz "divert airfield". Stąd nasze pytania.
fiodor.mk napisał/a:
A widzieliście korekty w nowej IOL odnośnie inspekcji? W końcu sie ugięli o czym byłem przekonany, szkoda tylko że to dalej kropla w morzu ...
Dziękuję Wam wszystkim, którzy przyczyniliście się do tej zmiany. Zostało jeszcze "wzywanie przez krl TWR wozu straży pożarnej do zabezpieczenia przylotów" )) BTW...MSA w kompilacji z terenem górzystym także zniknęło z projektu RL.
_________________ Safe, orderly and expeditious flow of air traffic.
Nie jest to nasze zadanie ale w bazach F-16 pomagamy SOF. Sprawa wynika z faktu, że w operacjach F-16 wyróżnia się dwa pojęcia: "alternate airfield" oraz "divert airfield". Stąd nasze pytania.
Ok, rozumiem to poproszę przy okazji o wyłuskanie różnicy, która powoduje takie a nie inne działanie krl w sprawie zapasów, bo instrukcja meteo w tej sprawie (śledzenie WA) jest dość klarowna, pozdrawiam!
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Pon 01 Paź, 2012
Czy ktoś będzie wiedział o co kaman ?
Oto wypowiedź Prezesa PAŻP, źródło: dlapilota.pl
Cytat:
W przyszłym roku chcemy skupić się na uregulowaniu zasad poruszania się w przestrzeniach wojskowych. Został powołany i działa od kilku miesięcy zespół (roboczo "wojskowy ULC"), który ma wypracować nowe rozwiązania po stronie wojskowej. Wojsko postanowiło lepiej uregulować sprawy nadzoru nad swoimi służbami ruchu lotniczego i nad przestrzeniami, którymi są włodarzami. Ale te prace, z tego co oczekujemy - jako PAŻP, będą szły w kierunku również większego ucywilizowania tych rozwiązań. W zespole, powołanym przez gen. Majewskiego, są również przedstawiciele PAŻPu. Funkcjonuje też korespondencja pomiędzy Ministerstwem Obrony Narodowej i Ministerstwem Transportu. Jest to inicjatywa zespołu międzyresortowego. Działanie to nie ma jeszcze postaci rządowych decyzji, a raczej służy wypracowaniu koncepcji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum