Wiek: 62 Dołączyła: 09 Sie 2015 Posty: 715 Skąd: Myszykiszki
Wysłany: Czw 04 Paź, 2018
15.06.2018 napisano
Cytat:
W trakcie Eurosatory 2018 przedstawiciele Rheinmetall Defence Polska poinformowali Militarny Magazyn MILMAG o zakończeniu prób zakładowych prototypu czołgu Leopard 2PL (zmodyfikowana odmiana wozu Leopard 2A4). Pojazd ma zostać przywieziony do Polski w przyszłym tygodniu.
...wpierw trafi do Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy. Następnie czołg będzie przetransportowany do Wojskowego Instytutu Pancernego i Samochodowego (WITPiS) w Sulejówku, gdzie zostanie poddany dalszym próbom. Część z nich będzie powieleniem niemieckich testów, wymuszonych przez polskie przepisy.
Dołączył: 07 Maj 2005 Posty: 360 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią 05 Paź, 2018
Dalej mam wątpliwości co do stanu tego pierwszego prototypu. To co napisano to wcześniejsze deklaracje mówiace, ze tak miało być, jednak czy tak jest? Zaś w linku to Testów zakładowych jest raptem tajemniczy komentarz, że takowe trwają od jednego z userów. Żadnych zdjęć, przecieków , prasa branżowa milczy.
Dla mnie nieobecność tego pojazdu na pokazówce MSPO jest zastanawiająca, zaś terminy realizacji kontraktu na modernizację dość długie, co skutkuje, że 1/3 Leo mamy rozgrzebaną i rozebraną na lata- trochę słabo.
_________________ "Odwagi, odwagi i jeszcze raz odwagi" - Danton
7 wozów w tym roku? To 14 Asterii trzeba na to. Toż to chyba całoroczna produkcja. A tak na poważnie rozbudowa zakładu niezakończona to przedłużające się testy nikomu nie wadzą, tak czy inaczej poślizg by był. Powiem więcej: wszyscy będą szczęśliwi jak coś pójdzie nie tak i będzie można je przedłużyć.
Może tak być, bo tak naprawdę to widać gołym okiem że kolejna ekipa ma w d..pie modernizacje. Tylko działania pozorne i medialne. No i oczywiście rozstawianie swoich kolesi po cieplutkich posadkach czy to w Monie czy w zbrojeniówce.
. Żadnych zdjęć, przecieków , prasa branżowa milczy.
Informacje o programie Leopard 2PL są na tyle niepokojące i jednocześnie osłaniane informacyjnie że "prasa branżowa" poza gładkimi ogólnikami nabiera wody w usta i solidarnie milczy ponieważ rysuje się mega skandal na trzech płaszczyznach:
1) Zdolności Bumaru do przeprowadzania prac, zwłaszcza w obszarze napędu. W skrócie - może się skończyć drugim 2006 rokiem tylko szerzej :/
2) Zdolności krajowego przemysłu do dostarczania na czas komponentów. Niewydolność PCO to tylko jedna składowa...
3) Hmm...powiedzmy że nie wszystkie testy przebiegły pomyślenie i teraz trwają przepychanki na linii PL-DE w których nasi Niemców oskarżają o oszukiwanie a Niemcy naszych o debilizm i nierozumienie jak działają i jak się testuje pewne podzespoły. Do tego są to dość szczątkowe informacje zatem nikt nie chce się wychylać w prasowych wynurzeniach na ten temat.
Ale tak, program, tak jak pisałem już na wiosnę, ma dużą obsuwę. Wiewiórki szacują ją na 12mcy i rośnie.
1) Zdolności Bumaru do przeprowadzania prac, zwłaszcza w obszarze napędu. W skrócie - może się skończyć drugim 2006 rokiem tylko szerzej :/
WZM nie poradzi?
militarysta napisał/a:
2) Zdolności krajowego przemysłu do dostarczania na czas komponentów. Niewydolność PCO to tylko jedna składowa...
Dobrze, że to wychodzi. Jakaś weryfikacja. Tylko trzeba zidentyfikować dogłębnie problem i czy jest antidotum. Sama załamka w stylu "i tak nie dali rady" nic nie wnosi.
militarysta napisał/a:
3) Hmm...powiedzmy że nie wszystkie testy przebiegły pomyślenie i teraz trwają przepychanki na linii PL-DE w których nasi Niemców oskarżają o oszukiwanie a Niemcy naszych o debilizm i nierozumienie jak działają i jak się testuje pewne podzespoły. Do tego są to dość szczątkowe informacje zatem nikt nie chce się wychylać w prasowych wynurzeniach na ten temat.
Ale tak, program, tak jak pisałem już na wiosnę, ma dużą obsuwę. Wiewiórki szacują ją na 12mcy i rośnie.
Kosztowna w pieniądzach i czasie weryfikacja.
RadArek napisał/a:
A, czy za napęd nie ma odpowiadać WZM z Poznania? Bo tylko oni mają takie kompetencje w całym PGZ?
Dołączył: 07 Maj 2005 Posty: 360 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018
Ta cisza mediów branżowych i absencja prototypu w Kielcach były bardzo wymowne. Jak widać nie myliłem się.
To na Bumarze (z polskiej strony) ciąży kwestia napędu - nawet jeśli poprzez podmioty zewnętrzne bo Bumar i WZMot Poznań to jednak dwie firmy - nieraz dojście do porozumienia i współpraca może szwankować. A potem to już polskie piekiełko.
_________________ "Odwagi, odwagi i jeszcze raz odwagi" - Danton
Problemy z napędem czy z innym podzespołem w niczym nie usprawiedliwiają dziadostwa.
Zakup amunicji podkalibrowej nie jest chyba powiązany z jakimikolwiek ograniczeniami. Ze względu na bardzo płaski lot podkalibrowego można używać celownika tego co jest na T-72.
Można zakupić amunicję? Można. Więc dlaczego tego nie ma?
SKO można kupić od Włochów w wersji dedykowanej do T-72. Można montować w warunkach polowych.
Lufa - wymiana na słowacką - gdyby ścisnąć bataliony remontowe są stanie to zrobić.
Radiostacja- nie widzę żadnych problemów - tylko chęci i przysłowiowy śrubokręt.
Podniesie się wartość czołgu? Pytanie retoryczne. A tak tylko pierd..nie i deklaracje o modernizacji. Przecież w takim tempie to do 2099 roku T-72 nawet nie pomalują spece od modernizacji.
Dołączył: 07 Maj 2005 Posty: 360 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018
W kwestii SKO - mamy wszak opanowaną modernizację Malaja z Savanem-15 (oraz dobrą nauczkę na co zwracać przy nim uwagę) a Turms-T jakoś na Siedem dwójce nie powalił - no może ceną - modernizacja syryjskich 122 T-72, która była de facto jedynie montażem tego SKO (a i to w zdecydowanej większości bez panoramicznego przyrządu dowódcy) kosztowała ok 200-220 mln $. Nawet licząc, że wszystkie pojazdy mają pełne SKO wychodzi po niecałe 2 mln $ za sztukę !!! i to w cenach z przełomu wieku.
Zakup nowej amunicji do PT-91 T-72 jest powiązany z poważnym ograniczeniem jakim jest długość kaset AZ - bez jego modernizacji (i znając nasze formalistyczne zacięcie - wieloletniego testowania i certyfikowania) nie da się tam wcisnąć wyraźnie skuteczniejszych APFSDSów.
_________________ "Odwagi, odwagi i jeszcze raz odwagi" - Danton
To na Bumarze (z polskiej strony) ciąży kwestia napędu - nawet jeśli poprzez podmioty zewnętrzne bo Bumar i WZMot Poznań to jednak dwie firmy - nieraz dojście do porozumienia i współpraca może szwankować. A potem to już polskie piekiełko.
Pytanie skąd pochodzą problemy. Jeśli twarde umiejętności a raczej ich braki zawiodły to: jeśli to z winy Bumaru - nie dałbym więcej szansy. Jeśli to z winy WZM Poznań - dałbym jedną szansę.
Jeśli to natomiast wynika z powodów roszczeń i przepychanek finansowych- trzeba zbadać z niezależnego punktu widzenia konflikt Bumar - WZM Poznań. Może to czapa chce za dużo? Po zbadaniu winnych przed "hr-owy pluton egzekucyjny".
Linkor napisał/a:
W kwestii SKO - mamy wszak opanowaną modernizację Malaja z Savanem-15 (oraz dobrą nauczkę na co zwracać przy nim uwagę)
Szkolenie odpłatne dla żołnierzy batalionów remontowych? Szkoda know-how.
Linkor napisał/a:
z poważnym ograniczeniem jakim jest długość kaset AZ - bez jego modernizacji (i znając nasze formalistyczne zacięcie - wieloletniego testowania i certyfikowania) nie da się tam wcisnąć wyraźnie skuteczniejszych APFSDSów.
To można było dawno. No trzeba, ani rusz. Jakiś specjalny program MON itp.
Dołączył: 07 Maj 2005 Posty: 360 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018
Pół żartem- pół serio - o ile Rosja wielkim naszym nieprzyjacielem, i naszego sojusznika takoż, jest i podpada pod CAATSA ,to taka Białoruś chyba już nie? A przecież w myśl słów naszego Marszałka Senatu - drugiej osoby w państwie, Łukaszenko to taki ciepły człowiek, zaś PCO ma problem z produkcją Asterii - to może wartałoby zapytać Białorusinów z Pelenga ile zawołali by za Sosnę U czy chociażby ich klon Catherine F?
Nic tak nie działa stymulująco jak konkurencja - zwłaszcza na rozdęte żądania finansowe państwowych firm nauczonych żerowania na budżecie (no po polski przemysł no bo to no bo tamto - a prawda jest brutalna - skoro nie potrafisz nie pchaj się na afisz)
Taka białoruska alternatywa mogłaby być ciekawa - zwłaszcza cenowo - ale skoro przy modernizacji T-72M1 chcemy mieć odpowiedniki T-72B3 to byłoby jak znalazł
_________________ "Odwagi, odwagi i jeszcze raz odwagi" - Danton
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum