Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Modernizacja polskiej broni pancernej.
Opublikował Wiadomość
bigscentofawoman 
Banita
bigscentofawoman



Wiek: 62
Dołączyła: 09 Sie 2015
Posty: 715
Skąd: Myszykiszki
Wysłany: Czw 04 Paź, 2018   

15.06.2018 napisano
Cytat:
W trakcie Eurosatory 2018 przedstawiciele Rheinmetall Defence Polska poinformowali Militarny Magazyn MILMAG o zakończeniu prób zakładowych prototypu czołgu Leopard 2PL (zmodyfikowana odmiana wozu Leopard 2A4). Pojazd ma zostać przywieziony do Polski w przyszłym tygodniu.
...wpierw trafi do Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy. Następnie czołg będzie przetransportowany do Wojskowego Instytutu Pancernego i Samochodowego (WITPiS) w Sulejówku, gdzie zostanie poddany dalszym próbom. Część z nich będzie powieleniem niemieckich testów, wymuszonych przez polskie przepisy.

Tekst pochodzi z Magazynu Militarnego MILMAG.
Przeczytaj więcej na: https://www.milmag.pl/news/view?news_id=986


czyli od lipca 2018 powinien być w PL.!

Testy zakłądowe Link
- czytać komentarze

_________________
Przyszłam wcześniej, gdyż nie miałam co robić.
 
 
MDS 
7


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 2760
Wysłany: Pią 05 Paź, 2018   

Czyli dno i muł. 2 lata i jeden czołg zmodernizowany. Brak słów.
 
 
Linkor
5



Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 360
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią 05 Paź, 2018   

Dalej mam wątpliwości co do stanu tego pierwszego prototypu. To co napisano to wcześniejsze deklaracje mówiace, ze tak miało być, jednak czy tak jest? Zaś w linku to Testów zakładowych jest raptem tajemniczy komentarz, że takowe trwają od jednego z userów. Żadnych zdjęć, przecieków , prasa branżowa milczy.

Dla mnie nieobecność tego pojazdu na pokazówce MSPO jest zastanawiająca, zaś terminy realizacji kontraktu na modernizację dość długie, co skutkuje, że 1/3 Leo mamy rozgrzebaną i rozebraną na lata- trochę słabo.
_________________
"Odwagi, odwagi i jeszcze raz odwagi" - Danton
 
 
RadArek 
8



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 3328
Skąd: Polska, ale co 3 tyg.
Wysłany: Pią 05 Paź, 2018   

W tym roku mają przekazać 7 egzemplarzy:) Mamy październik już:)
_________________
Polak diabłu pamięta:)
 
 
 
jurek5551 
4


Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 229
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 05 Paź, 2018   

7 wozów w tym roku? To 14 Asterii trzeba na to. Toż to chyba całoroczna produkcja. A tak na poważnie rozbudowa zakładu niezakończona to przedłużające się testy nikomu nie wadzą, tak czy inaczej poślizg by był. Powiem więcej: wszyscy będą szczęśliwi jak coś pójdzie nie tak i będzie można je przedłużyć.
 
 
MDS 
7


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 2760
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

Może tak być, bo tak naprawdę to widać gołym okiem że kolejna ekipa ma w d..pie modernizacje. Tylko działania pozorne i medialne. No i oczywiście rozstawianie swoich kolesi po cieplutkich posadkach czy to w Monie czy w zbrojeniówce.
 
 
militarysta 
6



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 1610
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

Linkor napisał/a:
. Żadnych zdjęć, przecieków , prasa branżowa milczy.

Informacje o programie Leopard 2PL są na tyle niepokojące i jednocześnie osłaniane informacyjnie że "prasa branżowa" poza gładkimi ogólnikami nabiera wody w usta i solidarnie milczy ponieważ rysuje się mega skandal na trzech płaszczyznach:
1) Zdolności Bumaru do przeprowadzania prac, zwłaszcza w obszarze napędu. W skrócie - może się skończyć drugim 2006 rokiem tylko szerzej :/
2) Zdolności krajowego przemysłu do dostarczania na czas komponentów. Niewydolność PCO to tylko jedna składowa...
3) Hmm...powiedzmy że nie wszystkie testy przebiegły pomyślenie i teraz trwają przepychanki na linii PL-DE w których nasi Niemców oskarżają o oszukiwanie a Niemcy naszych o debilizm i nierozumienie jak działają i jak się testuje pewne podzespoły. Do tego są to dość szczątkowe informacje zatem nikt nie chce się wychylać w prasowych wynurzeniach na ten temat.
Ale tak, program, tak jak pisałem już na wiosnę, ma dużą obsuwę. Wiewiórki szacują ją na 12mcy i rośnie.
_________________
SEMPER FIDELIS
 
 
RadArek 
8



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 3328
Skąd: Polska, ale co 3 tyg.
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

A, czy za napęd nie ma odpowiadać WZM z Poznania? Bo tylko oni mają takie kompetencje w całym PGZ?
_________________
Polak diabłu pamięta:)
 
 
 
ToMac 
Guru


Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 10566
Skąd: ...
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

militarysta napisał/a:

1) Zdolności Bumaru do przeprowadzania prac, zwłaszcza w obszarze napędu. W skrócie - może się skończyć drugim 2006 rokiem tylko szerzej :/

WZM nie poradzi?

militarysta napisał/a:

2) Zdolności krajowego przemysłu do dostarczania na czas komponentów. Niewydolność PCO to tylko jedna składowa...

Dobrze, że to wychodzi. Jakaś weryfikacja. Tylko trzeba zidentyfikować dogłębnie problem i czy jest antidotum. Sama załamka w stylu "i tak nie dali rady" nic nie wnosi.

militarysta napisał/a:

3) Hmm...powiedzmy że nie wszystkie testy przebiegły pomyślenie i teraz trwają przepychanki na linii PL-DE w których nasi Niemców oskarżają o oszukiwanie a Niemcy naszych o debilizm i nierozumienie jak działają i jak się testuje pewne podzespoły. Do tego są to dość szczątkowe informacje zatem nikt nie chce się wychylać w prasowych wynurzeniach na ten temat.
Ale tak, program, tak jak pisałem już na wiosnę, ma dużą obsuwę. Wiewiórki szacują ją na 12mcy i rośnie.

Kosztowna w pieniądzach i czasie weryfikacja.

RadArek napisał/a:
A, czy za napęd nie ma odpowiadać WZM z Poznania? Bo tylko oni mają takie kompetencje w całym PGZ?

Właśnie.
 
 
Linkor
5



Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 360
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

Ta cisza mediów branżowych i absencja prototypu w Kielcach były bardzo wymowne. Jak widać nie myliłem się.

To na Bumarze (z polskiej strony) ciąży kwestia napędu - nawet jeśli poprzez podmioty zewnętrzne bo Bumar i WZMot Poznań to jednak dwie firmy - nieraz dojście do porozumienia i współpraca może szwankować. A potem to już polskie piekiełko. :(
_________________
"Odwagi, odwagi i jeszcze raz odwagi" - Danton
 
 
MDS 
7


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 2760
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

Problemy z napędem czy z innym podzespołem w niczym nie usprawiedliwiają dziadostwa.
Zakup amunicji podkalibrowej nie jest chyba powiązany z jakimikolwiek ograniczeniami. Ze względu na bardzo płaski lot podkalibrowego można używać celownika tego co jest na T-72.
Można zakupić amunicję? Można. Więc dlaczego tego nie ma?
SKO można kupić od Włochów w wersji dedykowanej do T-72. Można montować w warunkach polowych.
Lufa - wymiana na słowacką - gdyby ścisnąć bataliony remontowe są stanie to zrobić.
Radiostacja- nie widzę żadnych problemów - tylko chęci i przysłowiowy śrubokręt.
Podniesie się wartość czołgu? Pytanie retoryczne. A tak tylko pierd..nie i deklaracje o modernizacji. Przecież w takim tempie to do 2099 roku T-72 nawet nie pomalują spece od modernizacji.
 
 
Linkor
5



Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 360
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

W kwestii SKO - mamy wszak opanowaną modernizację Malaja z Savanem-15 (oraz dobrą nauczkę na co zwracać przy nim uwagę) a Turms-T jakoś na Siedem dwójce nie powalił - no może ceną - modernizacja syryjskich 122 T-72, która była de facto jedynie montażem tego SKO (a i to w zdecydowanej większości bez panoramicznego przyrządu dowódcy) kosztowała ok 200-220 mln $. Nawet licząc, że wszystkie pojazdy mają pełne SKO wychodzi po niecałe 2 mln $ za sztukę !!! i to w cenach z przełomu wieku.

Zakup nowej amunicji do PT-91 T-72 jest powiązany z poważnym ograniczeniem jakim jest długość kaset AZ - bez jego modernizacji (i znając nasze formalistyczne zacięcie - wieloletniego testowania i certyfikowania) nie da się tam wcisnąć wyraźnie skuteczniejszych APFSDSów.
_________________
"Odwagi, odwagi i jeszcze raz odwagi" - Danton
 
 
ToMac 
Guru


Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 10566
Skąd: ...
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

Linkor napisał/a:

To na Bumarze (z polskiej strony) ciąży kwestia napędu - nawet jeśli poprzez podmioty zewnętrzne bo Bumar i WZMot Poznań to jednak dwie firmy - nieraz dojście do porozumienia i współpraca może szwankować. A potem to już polskie piekiełko. :(


Pytanie skąd pochodzą problemy. Jeśli twarde umiejętności a raczej ich braki zawiodły to: jeśli to z winy Bumaru - nie dałbym więcej szansy. Jeśli to z winy WZM Poznań - dałbym jedną szansę.

Jeśli to natomiast wynika z powodów roszczeń i przepychanek finansowych- trzeba zbadać z niezależnego punktu widzenia konflikt Bumar - WZM Poznań. Może to czapa chce za dużo? Po zbadaniu winnych przed "hr-owy pluton egzekucyjny".

Linkor napisał/a:
W kwestii SKO - mamy wszak opanowaną modernizację Malaja z Savanem-15 (oraz dobrą nauczkę na co zwracać przy nim uwagę)

Szkolenie odpłatne dla żołnierzy batalionów remontowych? Szkoda know-how.

Linkor napisał/a:

z poważnym ograniczeniem jakim jest długość kaset AZ - bez jego modernizacji (i znając nasze formalistyczne zacięcie - wieloletniego testowania i certyfikowania) nie da się tam wcisnąć wyraźnie skuteczniejszych APFSDSów.

To można było dawno. No trzeba, ani rusz. Jakiś specjalny program MON itp.
 
 
Linkor
5



Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 360
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

Pół żartem- pół serio - o ile Rosja wielkim naszym nieprzyjacielem, i naszego sojusznika takoż, jest i podpada pod CAATSA ,to taka Białoruś chyba już nie? A przecież w myśl słów naszego Marszałka Senatu - drugiej osoby w państwie, Łukaszenko to taki ciepły człowiek, zaś PCO ma problem z produkcją Asterii - to może wartałoby zapytać Białorusinów z Pelenga ile zawołali by za Sosnę U czy chociażby ich klon Catherine F?

Nic tak nie działa stymulująco jak konkurencja - zwłaszcza na rozdęte żądania finansowe państwowych firm nauczonych żerowania na budżecie (no po polski przemysł no bo to no bo tamto - a prawda jest brutalna - skoro nie potrafisz nie pchaj się na afisz)

Taka białoruska alternatywa mogłaby być ciekawa - zwłaszcza cenowo - ale skoro przy modernizacji T-72M1 chcemy mieć odpowiedniki T-72B3 to byłoby jak znalazł :cool:
_________________
"Odwagi, odwagi i jeszcze raz odwagi" - Danton
 
 
deacon fr3y 
5
wieczny student


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 937
Skąd: Góry Świętokrzyskie
Wysłany: Sob 06 Paź, 2018   

Linkor pomysł nie jest głupi. Pytanie czy Białoruskie zakłady oferują sprzęt wolny od dowcipów Wielkiego Brata.
_________________
Byłe niebydło zorientowało się, że jest poślednim sortem. Kwik wzbił się pod niebiosa!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group