Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Wto 24 Mar, 2009 Odznaka wojskowego kontrolera ruchu lotniczego
Od dłuzszego już czasu noszę się z zamiarem wywołania dyskusji oraz zgłoszenia takiej potrzeby SSRL. Uważam, iż dotychczasowa odznaka nawigatora wojskowego nie spełnia juz swojej funkcji w naszej profesji. Jedynymi słusznie jej noszącymi z duma są nawigatorzy ODN oraz personel COP. W naszym przypadku mozna zastanowić się nad stworzeniem takiego projektu który spełniałby wymogi nowoczesności w połączeniu z tradycją oraz był kojarzony z kontrola ruchu lotniczego. Zapraszam do dyskusji i podsyłania pomysłów i projektów.
Bardzo dobry pomysł. W związku z tym , iż nie zrobiło tego SSRL oficjalnie to może mogłoby to zrobić tzn. oficjalnie ogłosić konkurs na zaprojektowanie takiej odznaki w wersji na mundur wyjściowy oraz polowy? Zwycięzcę konkursu mógłby wyłonić zespół złożony z kontrolerów ruchu lotniczego oraz przedstawicieli ssrl. Jeżeli nie - sami stwórzmy sobie taką odznakę. Potem przedstawimy ją do oficjalnego wpisania do odpowiedniego rozporządzenia.
coyota [Usunięty]
Wysłany: Wto 24 Mar, 2009
No to Waszym zdaniem jakie elementy / symbole powinny być ujęte w projekcie?
taki jeden [Usunięty]
Wysłany: Wto 24 Mar, 2009
Fajna inicjatywa
Tylko w "statusie odznaki" załóżcie ostre wymagania co do przyznawania, bo jak znam życie i zapał "kolekcjonerów" (tych którym na mundurach tylko fotki Marlin Monroe i lampek choinkowych brakuje) to będzie wielu, którzy będą chcieli taka mieć bo przecież lecieli kiedyś samolotem kierowanym z ziemi przez Was.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: wild east mil atc ;)
Wysłany: Wto 24 Mar, 2009
W stanach kontrolerzy mają taką odznakę:
na moro naszywkę, na wyjściowy srebrną przypinaną, ci bardziej "wypasieni" czyt. po 15 latach na stanowisku operacyjnym maja dodatkowo nad odznaką gwiazdkę
Trzeba by pomyśleć żeby zarówno kontrolerzy radarowi jak i wieżowi byli zadowoleni i żeby był jakiś wyróżnik twr radar lub coś oznaczającego...
_________________ Let the good times roll...
Turn left three sixty for controller amusement, maintain radio silence, cleared to crash and burn...
Też jestem za odejściem od żółtego-złotego koloru. Srebrny brzmi świetnie. I oczywiście naszywka na mundur polowy oraz odznaka na mundur wyjściowy oraz do swetra i olimpijki.
Ponadto jak się tu sugeruje powinno określić się zasady otrzymywania i "przechodzenia na własność " odznaki wojskowego kontrolera ruchu lotniczego. Ale to sprawa drugorzędna i na samym końcu.
Uważam, iż dotychczasowa odznaka nawigatora wojskowego nie spełnia już swojej funkcji w naszej profesji. Jedynymi słusznie jej noszącymi z duma są nawigatorzy ODN oraz personel COP.
Czy uważasz, że Ci z nas którzy z różnych względów nie są już nawigatorami czy nawet pilotami powinni zostać pozbawieni możliwości noszenia Gap na które ciężko pracowali. (może wystarczy weryfikacja tych którzy dostali odznaki tylko w związku z ukończeniem Dęblina, bez względu na kierunek; tzw. nawigacja polityczna )
A wracając do odznaki, to trzeba teraz znaleźć wśród kontrolerów jakiegoś plastyka.
Pozdrawiam.
Mi też podoba się pomysł z wyróżnianiem po latach pracy.
Mamy u siebie kolegę, który mógłby zająć się realizacją projektu (Corel i sama produkcja).
Także twórzmy szkice projektów i do konkursu... :-)
Niestety nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem
fsoul napisał/a:
Uważam, iż dotychczasowa odznaka nawigatora wojskowego nie spełnia już swojej funkcji w naszej profesji. Jedynymi słusznie jej noszącymi z duma są nawigatorzy ODN oraz personel COP.
Czy uważasz, że Ci z nas którzy z różnych względów nie są już nawigatorami czy nawet pilotami powinni zostać pozbawieni możliwości noszenia Gap na które ciężko pracowali. (może wystarczy weryfikacja tych którzy dostali odznaki tylko w związku z ukończeniem Dęblina, bez względu na kierunek; tzw. nawigacja polityczna )
T pewnie zależy od tego czy czujesz się kontrolerem czy nawigatorem. Problem w ruchu lotniczym dziś polega też na tym że czujemy się nawigatorami, DKL-ami, nksb i tak też pracujemy. Fsoul ma rację. Ale nie o spory przeszłościowe tu chodzi RAFISM tylko o wymyślenie czegoś konstruktywnego. Wymyśliłeś coś takiego w swojej "kontrolerskiej" pracy?
Poza tym , widzicie - nie oczekujemy kasy tak jak chciałoby to ssrl gdyby taki projekt oni wymyślili , chociaż najwyraźniej nawet takie inicjatywy to dla nich za wiele. Mamy kolegę który śmiga we właściwym programie. Teraz tylko wymieniamy się mailami i projektami na priv i zgłaszamy sprawę DSP, omijamy to SSRL.
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 920 Skąd: mil atc
Wysłany: Nie 29 Mar, 2009
Przede wszystkim dzięki za odzew. Wynika z niego, iż temat jest żywy i ważny choć podkreślam- drugorzędny w stosunku do koniecznych zmian organizacyjnych, kadrowych i przepisów w wojskowej służbie ruchu lotniczego.Te bowiem są na pierwszym miejscu bo nawet zerkając do poprawek najnowszych do RL-2006 znów widzę tam podstawowe babole popełnione przez ludzi, którzy po prostu nie znają się na ATS i przepisach ICAO.
Wracając do odznaki - ciekawym wydaje mi się połączenie naszej gapy z tym co jest symbolem kontroli ruchu lotniczego na świecie a odzwierciedlone np. w odznace kontrolerów USAF czyli wizerunek TWR. Z tym że zdecydowanie należy odejść od koloru żółtego.
W dalszej kolejności ważnym jest to o czym piszecie, a więc uregulowania prawne przyznawania takiej odznaki czynnym i prawo noszenia jej przez czynnych kontrolerów ruchu lotniczego. Choć tutaj ta sprawa w tej chwili też jest skomplikowana bo istnieją takie lotniska i "kontrolerzy" na nich jak EPKK, EPWR oraz "kontrolerzy" ruchu lotniczego na poligonie. Brrr...
Został tu zgłoszony "operator programu do tworzenia wizualizacji". , poproszę Go o jakieś już namacalne projekty. Na PRIV.
Ja jednak sądzę, że gapy nie powinno być na odznace. Jest to domena nawigatorów i niech tak zostanie.
Stworzyłem kilka "luźnych" projektów uwzględniając elementy, o których wspominano. Od czegoś trzeba zacząć... Jednak jak napisał freak najlepiej by było ogłosić konkurs, no i oczywiście unormować zasady przydzielania stosownym rozporządzeniem.
hej
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 459 Skąd: Polska
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009
trocin napisał/a:
W stanach kontrolerzy [...]ci bardziej "wypasieni" czyt. po 15 latach na stanowisku operacyjnym maja dodatkowo nad odznaką gwiazdkę
Królik napisał/a:
Gwiazdka (Senior Level Badge) przyznawana jest po 7 latach. Po 15 (Master Level Badge) jest gwiazdka w wieńcu.
Królik podał warunki dla oficerów. Dla podoficerów są następujące:
Basic - po ukończeniu odpowiedniej szkoły.
Senior - po osiągnięciu 7 poziomu umiejętności (są poziomy 1, 3, 5, 7, 9)
Master - po awansie na stopień Master Sergeant i po odsłużeniu 5 lat od osiągnięcia 7-go poziomu.
Więcej na temat ścieżki kariery dla podoficerów w specjalności 1C1X1 Air Traffic Control Operations - klik
HEJ KONIECZKO!
Przejżałem dokument 1C1X1 Air Traffic Control Operations i powiem szczerze że Panowie z SSRL powinni przeczytać tą publikację od dechy do dechy i stworzyć coś podobnego dla naszej profesji tu w Polsce, bo jak na razie to całe szkolenie ATCOs, nadawanie uprawnień oraz ich odświeżanie (czytaj kariera zawodowa) to bardziej kwestia przypadku i nie jasnych, nigdzie nieopisanych zasad.Tylko proszę Was nie mówcie że "Tymczasowe zasady nadawania uprawnień...." są ok!!!
pozdro
Tak się czasami zastanawiam, co my tu wszyscy robimy na forum. Patrząc na większość postów to pomysły i zmiany wychodzą od Nas. To panowie z SSRL powinni dożo więcej dobrego robić w kierunku poprawy bezpieczeństwa oraz jasnych przepisów a jednak tak się nie dzieje. Ile jeszcze czasu musi upłynąć aby stanowiska w SSRL objęły osoby naprawdę nadające się do tego, bo jak na razie to wygląda tylko na przechowalnie przed emerytura gdzie siedzą osoby, którym już nic się nie chce i jak tak dalej będzie to droga do dobrej i spokojnej służby znacznie się wydłuży. Oby starczyło siły młodym wyszkolonym, kiedyś na pewno obejmą tam stanowiska i oby robili swoje zadanie lepiej niż poprzednicy. Życzę tego nam wszystkim.
_________________ Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki - Murphy
Hej. Oczywiście, że powinni przeczytać dokument 1C1X1 Air Traffic Control Operations w USAF i stworzyć coś podobnego dla naszej profesji tu w Polsce. I to pewnie w nowej IRL. Oczywiście, że wiedz i pomysły wychodzą od nas ale też na tym się kończy. Bo odbja się to o ścianę. I to jest smutne. Ale czy przypadkiem, po pierwsze, nie toczą się prace w kwestii zmienienia zarz. 57 MON oraz prace zespołu kontrolerów do opracowania nowej IRL SZ RP?
Po drugie czy ten akurat temat nie dotyczy projektu przyszłej odznaki wojskowego kontrolera ruchu lotniczego? Jak zatem zainteresować SSRL by ogłosili konkurs na taką odznakę, np. tak jak zrobiło to Skrzydło eFów ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum