Belial ale o czym Ty piszesz. Grecja podpisała kontrakt na dostawę 4 x 214 i finansowali to płynnie do momentu jak się kasa zgadzała.
Podpisując kontrakt mieli te pieniądze zagwarantowane w budżecie. To jest totalnie inna sytuacja niż z Gawronem.
taki jeden [Usunięty]
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010
Belial jak nie wiesz to się nie ośmieszaj.
- Proszę podać mi datę podpisania kontraktu między MW a SMW na 7x621.
- Podaj również wg jakiego planu była ta budowa finansowana.
Bo pisać aby pisać to umiesz, wiemy.
I nie porównuj Grecji sprzed zapaści nawet z tą dzisiejszą "zieloną" Polską.
taki jeden [Usunięty]
Wysłany: Wto 29 Cze, 2010
Czyli nie rozróżniasz planów MW od kontraktu na budowę (już nie wspominając co ten kontrakt obejmuje).
I nie rozróżniasz wydatkowanych kwot od zaplanowanych funduszy na budowę.
Czyli nie mamy o czym rozmawiać.
Witam.
Sądzę, że i kupowanym i kupujacym sytuacja jednych i drugich jest znana, używając slów kolokwialnych, nastapił etap "wąchania", albowiem "etap podchodzenia" rozpoczał się z końcem ubiegłego roku- czy dojdzie do "pożarcia"...............?????????????
Moim zdaniem sprzedaż SMW, w aspekcie ślimaczącego się procesu budowy "Gawrona", utzrymania floty w "jako takim" stanie technicznym, nie przyniesie dla PMW pozytywnych rezultatów.
Pozdrawiam
_________________ Żołnierz ma więcej obowiązków niż praw, ale wśród praw, które żołnierzowi należy szczególnie zabezpieczyć, to prawo do dobrego DOWODZENIA.
Jeżeli posiadasz jakieś ciekawe info na temat tej umowy z chęcią posłucham. W necie jest tylko jedna wersja, która mówi, że zawierała ona plan budowy 7 jednostek. Posłuchajmy jak było naprawdę
Umowa pomiędzy DMW a SMW była zawarta na budowę jednej korwety z opcją na drugą.
Steel75 [Usunięty]
Wysłany: Sro 30 Cze, 2010
I nie na kompletny okręt tylko na platformę.
Zintegrowany System Walki (ZSW) - a faktycznie wszystkie "bebechy" oprócz siłowni z przyległościami - był przedmiotem osobnego postępowania.
Maks26 [Usunięty]
Wysłany: Sro 30 Cze, 2010
SMW powinna być sprzedana Francuzom, może zaczną budować w niej okręty podwodne.
Niestety ale francuzi źle czytają rynek. To że nasza MW jest w stanie "ruiny" nie wzięło się z wczoraj i nikt nie zamierza w tym kierunku niczego zrobić. Nikt nie wyłoży pieniędzy na flotę bo nie jest ona obecnie nikomu potrzebna. Flota przez pryzmat zadań na Bałtyku jest postrzegana w Warszawie w kategoriach "ubogiego krewnego" MOSG. Przed zadaniami poza Bałtykiem sami się bronimy opluwajac fregaty i "broniąc się" przed większymi okrętami. Najlepiej sytuację odzwierciedla cyt. aktualnego min. finansów: "Przed czym ta korweta miałaby nas bronić?"
Apropo okrętów na Bałtyk... min. Klich wyszedl "podwórkowym morskim strategom" naprzeciw i zafundował nam cały dywizjon okretów rakietowych na podwoziu Jelcza.
Zakładajac nawet, ze francuzi pokuszą sie o wielki optymizm i kupią stocznię bez gwarancji kupna jednostek dla PMW (notabene po co? skoro chętnych do pracy u siebie nie brakuje a wszyscy redukują zamówienia) to muszą jeszcze przeforsować nową strukturę zatrudnienia co przy "prężnie działajacych" w SMW związkach zawodowych graniczy z cudem.
Niektórzy z szanownych forumowiczów, ktorzy twierdzą iż stocznia sama mogłaby budować okręty dla PMW powinni zdać sobie sprawę, że budowa nowoczesnego okrętu wojennego jest co najmniej równie skomplikowana jak budowa samolotu wielozadaniowego. Obecnie SMW (technologicznie) jest na etapie budowy małych łodzi patrolowych i kutrów rybackich. Można oczywiście zlecić stoczni budowę okrętu ale jak wielokrotnie wskazywałem oznacza to płacenie kilkukrotnie więcej niż kupno w pełni wyposażonej jednostki zagranicą.
Kolegom którzy twierdzą że budowa Gawrona w SMW ma sens dla 7 jednostek itp mogę tylko przypomnieć jakie serie powstały na zachodzie:
1. Bliźniaczy K-130 (Niemcy) - tylko 4 sztuki;
2. F124 (Niemcy) - 3 sztuki;
3. Horizonte - 2 sztuki Włochy i 2 Francja;
Pozdrawiam
[ Dodano : Sro 30 Cze, 2010 ]
Niestety miałem (prawie) rację w swoich postach dotyczących najbliższych remontów w SMW
ORR ("sprawa najmniej pewna") jest już pewna;
Tarantule niestety również;
OP - wygrała NAUTA - uff
taki jeden [Usunięty]
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
Cytat:
1. Bliźniaczy K-130 (Niemcy) - tylko 4 sztuki;
5 jednostek.
F 260 BRAUNSCHWEIG
F 261 MAGDEBURG
F 262 ERFURT
F 263 OLDENBURG
F 264 LUDWIGSHAFEN AM RHEIN
Przepraszam. Masz rację kolego - 5 jednostek. Tyle zamówił rząd niemiecki.
Rzeczywistość wygląda niestety znacznie gorzej. Ukończono tylko 2 jednostki a budowa pozostałych 3 została wstrzymana na czas nieokreślony. Nawet Niemcy nie mają pieniędzy na flotę która ma zostać niebawem zredukowana z 18000 do 9000 ludzi.
Poza tym przekładnia zamontowana na wszystkich K-130 okazała się wadliwa i dotychczas ukończone 2 jednostki są wycofane z linii. Niestety nasza 621 ma tą samą przekładnię... tylko nam się gwarancja już chyba skończyła.
To może byłby czas na odważne decyzje u nas?
Wycofanie OHP, Tarantuli i może Kaszuba. Zakończenie zabawy w budowe Gawrona. Pełne przygotowanie do służby Orkanów i odkupienie od Niemców trzech ostatnich, poprawionych korwet K-130.
Mając Orkany i K-130 moglibyśmy się skupić na okrętach podwodnych i najtańszych w całym tym towarzystwie niszczycielach min.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum