Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[RMF FM] Stocznia Marynarki Wojennej pójdzie na dno?
Opublikował Wiadomość
bolec71 
Banita


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 7022
Skąd: morze
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

To tylko taki OT luźno związany z dyskusją nt. kondycji SMW :gent:
 
 
MK-J 
Mod
kapitanka



Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 22 Wrz 2007
Posty: 7498
Skąd: north
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012   

Szczecińska Stocznia miała mieć inwestorów. No i znaleźli się. A, że nie z Kataru... :oops1:

Cytat:

Zamiast stoczni jest Biedronka. "Inwestor dostał pozwolenie, więc buduje"


Dyskont powstaje na działce u zbiegu ulic Ludowej i Stelmacha, w należącej kiedyś do Stoczni Szczecińskiej Nowa

Pomysłów na zagospodarowanie terenów postoczniowych było wiele. Miał tu budować statki inwestor z Kataru, miało powstać osiedle niezwiązane z przemysłem czy park technologiczny. Tymczasem na niewielkim fragmencie postoczniowej działki powstała Biedronka.

Nic upadlającego

- Ten teren od dawna nie jest w gestii skarbu państwa - wyjaśnia Arkadiusz Litwiński, poseł PO. - Został sprzedany przez syndyka, inwestor dostał od magistratu decyzję o pozwoleniu na budowę, więc buduje. Nie jest to moja wymarzona forma zabudowań, ale też nie jest upadlająca.

(...)

Całość TUTAJ

Zawsze to jakaś nadzieja dla innych stoczni, w tym SMW... :cool: M.
_________________
Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie
ma prawa do przyszłości. J. Piłsudski
 
 
MK-J 
Mod
kapitanka



Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 22 Wrz 2007
Posty: 7498
Skąd: north
Wysłany: Czw 21 Mar, 2013   

Cytat:

Wojskowa stocznia na celowniku


Przejęciem Stoczni Marynarki Wojennej (SMW) w Gdyni jest zainteresowana holenderska Damen Shipyards Group - donosi "Puls Biznesu".

SMW jest w stanie upadłości likwidacyjnej, jednak holenderska spółka zadeklarowała chęć współpracy z MON w ramach programu modernizacji Marynarki Wojennej. Chodzi między innymi o dostawy okrętów typu patrolowiec i korweta.

Stocznia Marynarki wojennej może liczyć na intratne zlecenia z armii, jak na przykład opiewający na 1,5 miliarda złotych kontrakt na dostawę trzech niszczycieli Kormoran.

"Puls Biznesu" ustalił, że 9 listopada zeszłego roku szef Damen Shipyards Group skierował list w sprawie kupna stoczni. Pismo trafiło do ministra skarbu Mikołaja Budzanowskiego, wiceministra obrony narodowej generała Waldemara Skrzypczaka, a także do Agencji Rozwoju Przemysłu.

Według nieoficjalnych informacji gazety, ofertę Holendrów pozytywnie przyjęło MON. Nastroje tonuje jednak syndyk SMW Magdalena Smółka, mówiąc, że na razie stocznia nie została wystawiona na sprzedaż.


LINK
_________________
Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie
ma prawa do przyszłości. J. Piłsudski
 
 
MK-J 
Mod
kapitanka



Pomogła: 32 razy
Dołączyła: 22 Wrz 2007
Posty: 7498
Skąd: north
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

kontakt24.tvn24.pl napisał/a:

Płonie hala stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni


Pożar w hali stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Zdjęcia z miejsca zdarzenia otrzymujemy na Kontakt 24.

Pożar w hali wybuchł około godz. 16:30. - Na miejscu jest siedem zastępów straży pożarnej - poinformował kpt. Łukasz Płusa, rzecznik KM PSP w Gdyni. Jak mówił na antenie TVN24 rzecznik, nad stocznią widać dużo dymu. - W hali znajdowały się materiały łatwopalne, farby, lakiery. Staramy się ograniczyć jego rozwój - dodał strażak.

"Na razie nie ma osób poszkodowanych"

Jak powiedział kpt. Płusa, nie ma żadnych informacji o tym, czy jakieś osoby były w środku. - Na razie nie ma osób poszkodowanych. Pracownicy firmy zostali ewakuowani na zewnątrz - poinformował strażak.

Ratownicy docierają do źródła pożaru, akcja może potrwać ok. dwóch godzin.
LINK
_________________
Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie
ma prawa do przyszłości. J. Piłsudski
 
 
PDT 
Guru
iuris peritus in spe



Pomógł: 32 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 13759
Skąd: ex rei publicae defectae
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Cytat:
Płonie hala stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni


Na ile była ... ubezpieczona :?:
_________________
Nec stultis solere succurri.
******* ****
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4774
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pią 05 Cze, 2015   

Na szczęście wygląda na to że spłonął tylko magazyn z chemikaliami.
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
szeryf3 
7
Już rezerwa.



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 2175
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 09 Cze, 2015   

Dobrze, że ogień nie tknął ,,Ślązaka" bo to prawie egzemplarz ,,muzealny". :viktoria:

[ Dodano: Sro 17 Cze, 2015 ]
TVN24
http://tvn24bis.pl/pienia...niu,552348.html

Cytat:
Gigantyczne zamówienie dla polskich stoczni. MON: wybudują sześć okrętów

Wybudowanie trzech okrętów obrony wybrzeża i trzech okrętów patrolowych z funkcją zwalczania min zostanie zlecone polskim stoczniom, a główną rolę w realizacji tego zamówienia odegra Polska Grupa Zbrojeniowa – zapowiedział w środę wiceszef MON Czesław Mroczek.
Wiceminister poinformował, że do końca czerwca ma nastąpić oficjalne rozpoczęcie negocjacji z PGZ. Ich zakończenie jest spodziewane na przełomie roku.
Decyzja już zapadła
- Przedstawiliśmy w MON nasze możliwości, co zostało ocenione pozytywnie. W tym momencie zostaliśmy poproszeni, aby Polska Grupa Zbrojeniowa wspólnie ze Stocznią Marynarki Wojennej przygotowywała się do postępowania - powiedział z kolei prezes PGZ Wojciech Dąbrowski.
Ogłoszenie decyzji o zamówieniu sześciu okrętów w krajowym przemyśle Mroczek zapowiadał już w marcu. Potrzebna była do tego formalna decyzja stwierdzająca "występowanie podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa". Pozwala to na wyłączenie postępowania spod przepisów Prawa zamówień publicznych, które równo traktuje firmy z Polski i innych krajów UE. W takiej sytuacji uzbrojenie można pozyskać według regulacji wojskowych, które z kolei dopuszczają np. zawężenie kręgu wykonawców tylko do podmiotów krajowych.
Decyzja MON ws. występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa w przypadku okrętów obrony wybrzeża i okrętów patrolowych - jak poinformował w środę Mroczek - już zapadła. - To oznacza, że polskie stocznie zostaną zaproszone i wybudowanie tych okrętów zostanie zlecone polskim podmiotom - powiedział wiceminister.
Zapowiedział, że w przedsięwzięcie będzie zaangażowany "cały polski potencjał", którego najważniejszą częścią jest państwowa PGZ (nazywana często przez media "Pegazem"). - Negocjacje doprowadzą do wyboru wykonawcy. Na pewno polskie stocznie i na pewno znaczna czy główna rola "Pegaza" - powiedział Mroczek.
"Polskie stocznie podołają zamówieniu"
Ani Mroczek, ani Dąbrowski nie podali wartości zamówienia. Nie powiedzieli też, kto będzie ewentualnym partnerem zagranicznym polskich przedsiębiorstw. Tę decyzję – jak tłumaczył Mroczek – podejmie główny kontrahent wojska, ale pod nadzorem MON. - Będziemy oceniać ten wybór nie tylko z punktu widzenia kosztów, jakie będzie podawać ten partner zagraniczny, ale również, na ile będzie to dobra oferta z punktu widzenia przemysłowego – zapowiedział wiceszef MON.

- Dziś jesteśmy w trakcie rozmów z potencjalnymi partnerami co do budowania konsorcjów - powiedział Dąbrowski.

Zapewnił, że polskie stocznie podołają zamówieniu. - Biorąc pod uwagę, jakie jednostki są dzisiaj budowane przez polski przemysł, to istnieje w pełni zdolność do wybudowania tych dwóch typów okrętów - powiedział prezes PGZ.

Mroczek podkreślił, że obecnie są budowane dwa okręty – niszczyciel min typu "Kormoran II" (przez prywatną stocznię Remontowa Shipbuilding z Gdańska) i okręt patrolowy ORP "Ślązak" (w Stoczni Marynarki Wojennej należącej do PGZ; okręt powstaje na bazie kadłuba korwety typu "Gawron"), a kolejne dwa niszczyciele min są zakontraktowane. ORP "Ślązak" i pierwszy z "Kormoranów" – powiedział Mroczek – mają wejść do służby w 2016 r. Jeżeli zostanie podpisana umowa na kolejne sześć okrętów, to liczba zamówionych jednostek wzrośnie do dziesięciu.

- Takich czasów kilkadziesiąt lat nie było. To wszystko są okręty – przy udziale partnera zagranicznego – budowane przez polskie stocznie – podkreślił wiceminister. Jeżeli wziąć pod uwagę zarówno kontrakty wojskowe, jak i cywilne, to przemysł stoczniowy przeżywa bardzo dobre czasy - ocenił.
Bez związku z wyborami
Mroczek zapowiedział również, że w sprawie zamówienia na trzy okręty podwodne zakończyła się redefinicja wymagań operacyjnych związana z wyposażeniem jednostek w pociski manewrujące. Teraz muszą się zmienić wymagania w postępowaniu. Odpowiednia dokumentacja - według Mroczka - ma być gotowa w ciągu kilku miesięcy.

Jak wyjaśnił wiceminister, wszystko wskazuje na to, że będzie to konkurencyjne postępowanie, choć z ograniczoną liczbą startujących podmiotów.

Mroczek podkreślił, że kalendarz postępowania na okręty podwodne nie będzie związany z terminami wyborów. - My dopiero rozpoczniemy to postępowanie, więc siłą rzeczy ten kontrakt będzie się rozstrzygał w drugiej połowie przyszłego roku. To będzie z całą pewnością po wyborach - powiedział.

Zaprezentowany w marcu 2012 r. program modernizacji Marynarki Wojennej zakłada pozyskanie trzech okrętów patrolowych z funkcją zwalczania min (wojsko nadało temu programowi kryptonim "Czapla") i trzech okrętów obrony wybrzeża, czyli korwet (kryptonim "Miecznik"). W czerwcu 2013 r. Inspektorat Uzbrojenia MON rozpoczął dialogi techniczne z firmami - polskimi i zagranicznymi - zainteresowanymi udziałem w obu programach. Do rozmów zgłosiło się po kilkanaście podmiotów.

Autor: mb / Źródło: PAP
17 CZERWCA 2015, 18:38

Czyżby zaczęto mocniej myśleć o naszej MW, a w dodatku o naszych stoczniach? Czy tylko to jest PR przed wyborczy co do produkcji u nas?
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4774
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Tekst o tym jak trudny jest światowy rynek stoczniowy i jak dużo stoczni upada:

http://www.gospodarkamors...ch-statkow.html
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
maxikasek 
9


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 4561
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017   

Ostrożnie z tymi danymi- w samych Chinach upadło ponad 600 stoczni (a było ponad 2 tys.)- wiele z nich to stocznie powołane na jeden kontrakt. Wycinają kawał dżungli nad rzeką, betonują slip i hajda do roboty.
Niemniej kryzys na rynku stoczniowym jest od spadku cen ropy. Powoli widać symptomy poprawy, ale jeszcze z rok -dwa potrwa. Średnio taki kryzys w tym sektorze jest co 7 lat (mniejszy lub większy).
_________________
Jestem z pokolenia H5N1.
 
 
ogon123 
5



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 806
Skąd: 100
Wysłany: Sro 26 Lip, 2017   

maxikasek napisał/a:
Średnio taki kryzys w tym sektorze jest co 7 lat (mniejszy lub większy).

Czyli można powiedzieć że jest siedem lat tłustych i siedem lat chudych.
Zastanawiam się jak ten biznes musi się kręcić skoro opłaca się zbudować stocznię na jeden kontrakt a na większą ilość już nie ??
_________________
Jak mój szef wpada do pokoju to zawsze się pyta: co nudzicie się ??? i zaraz wynajduje jakąś robotę
Ogon Ogoniasty
 
 
maxikasek 
9


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 4561
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 26 Lip, 2017   

Po prostu firma więcej kontraktów nie dostaje ;)
_________________
Jestem z pokolenia H5N1.
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4774
Skąd: 3miasto
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

PGZ prezentuje obecny stan negocjacji w sprawie kupna SMW i plany ma przyszlosci:
http://gospodarkamorska.p...cielem-smw.html
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
maxikasek 
9


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 4561
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017   

Co oznacza że z Gryfii, SMW, nowej Stoczni Szczecińskiej i Nauty powstanie moloch. Czarno to widzę.
_________________
Jestem z pokolenia H5N1.
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4774
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017   

Sadze, ze w przypadku SMW i Nauty byloby wskazane. Raszta to kwestia szczegolow, jaki bedzie model zarzadzania i ludzie. 1 firma na pewno ulatwi zarzadzanie. Pewne operacje beda latwiejsze, np: optymalizacja produkcji. Oczywiscie to pod warunkiem, ze rozwoj i wyniki ekonomiczna a nie polityczne beda celem dzialalnosci. Na pewno dzisijsza struktura wielopoziomowa jest chora i nieefektywna.
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
maxikasek 
9


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 4561
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 25 Paź, 2017   

Trwa postępowanie po pożarze na ORP Orzeł.
http://www.defence24.pl/6...ru-na-orp-orzel

Cytat:
Ogień wybuchł podczas procesu rozładowywania akumulatorów. Okręt przebywał wówczas w stoczni. Jak podkreśliło DGRSZ, do gaszenia pożaru wezwano także jednostki cywilnej straży pożarnej, co wynikało z przyjętych procedur, a nie skali zdarzenia.

A ponoć te akumulatory wymieniali w 2014 podczas remontu... który trwa do dziś.
_________________
Jestem z pokolenia H5N1.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group