Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Stevie
Czw 31 Gru, 2009
Katastrofa CASY - "obszerny raport" już gotowy
Opublikował Wiadomość
gg66 
1
EMERYT



Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Malbork
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011   

technik pokładowy ppłk? :?: ciekawe

bawi mnie że KRL PAR zienił stanowisko na APP, tak jest zawsze mi sie wydaje jak na RSLu jest jeden nawigator :zly2:


...może się zmieniło w co wątpię
_________________

Ostatnio zmieniony przez gg66 Czw 15 Gru, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
makary21 
Mod
wieczny malkontent/cywil banda



Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5710
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011   

O ile dobrze pamiętam do ppłk pośmiertnie. Małe OT.Ostatnio w MW też kpt jako technik pokładowy. Ciekawe, aż takie problem kadrowe?
_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny. Platon
 
 
 
gg66 
1
EMERYT



Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Malbork
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011   

nawet mjr Cześć Jego Pamięci! Ale to pokazuje co się dzieje w SP, bałagan brak wyszkolenia odchodzą ludzie którzy byli podporą tego rodzaju wojsk, nie zdziwię się że następny statek powietrzny spadnie ponieważ nie ma już kto ich obsługiwać bo technikami zostają kucharze lub jeszcze bardziej wyszukane zawody bo pan płk to ich wujek albo stryjek, nie bede pisał bo się tylko denerwuję :gent:

czytałem raport z katastrofy jednego i drugiego samolotu od początku do końca... włos się jeży, :x

[ Dodano: Czw 15 Gru, 2011 ]
Rapotr:Wnioski pkt 4 i wszystko jasne :gent:
Biedny pan por został kozłem ofiarnym zresztą nie tylko on, komendant portu też... ale cuż ktos musi... jak wyżej bałagan no i brawura pilotów niestety
_________________

 
 
Ksawery 
5


Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 560
Skąd: z lasu
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011   

Dzięki Stevie za podanie linka do raportu. :gent:
Przeczytałem go od początku do końca i mam pewne spostrzeżenia.
Po pierwsze brak chronologii czasowej wykonywanych czynności załogi jak i osób funkcyjnych na lotnisku mających kontakt z załogą. Mamy podany tylko czas startu i czas katastrofy.
Druga sprawa to pkt.4 odnośnie rejestratora SSFDR który raz jest nie do odczytu z powodu działania nań wysokiej temperatury a raz jest podawany jako źródło informacji pkt.5 po podpunkcie i), nic z tego nie rozumiem. W ogóle cały pkt.4 to według mnie jedno masło maślane.
Ciekawostką dla mnie jest zwrot przed 19.00 styczeń pilota do wieży "dzień dobry" a już jest wieczór i ciemno. Ja powiedziałbym "dobry wieczór" ale może tak jest w SP przyjęte.
Dlaczego samolot szedł w dół z prędkością 3 razy większą niż powinien z pogłębiającym się przechyłem i dlaczego wszystkie wyjścia awaryjne były zaryglowane.Może ktoś wyjaśni mi odnośnie tych wyjść awaryjnych jak powinno być.
Mam też pytanie gdzie można znaleźć podane w raporcie załączniki.
 
 
gg66 
1
EMERYT



Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 29
Skąd: Malbork
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011   

5.Wnoski i zalecenia komisji:
...
12.Nadzorować właściwy dobór załóg do lotów operacyjnych wyszkolonych adekwatnie do warunków atmosferycznych oraz specyfiki realizowanych zadań.

...patrz 10.04.2010 i raport komisji odośnie wyszkolenia załogi i przekrętów w szkoleniu i nadawaniu uprawnień :-o
nic się tam nie zmieniło(SP), nawet teraz
_________________

 
 
miki 
Mod



Pomógł: 139 razy
Wiek: 61
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 6757
Skąd: Warmia i Mazury
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011   

Ksawery napisał/a:
Mam też pytanie gdzie można znaleźć podane w raporcie załączniki.


Załączniki są niejawne. Można je znaleźć w instytucjach, które otrzymały raport w całości.

miki :cool:
_________________
"Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy, gdy wszelkie inne możliwości zostały już wyczerpane". - Prawa Murphiego
 
 
Ksawery 
5


Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 560
Skąd: z lasu
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011   

Szkoda miki że są niejawne, skoro zalecenia komisji do całości raportu są jawne.
Druga sprawa to ten punkt czwarty raportu raz podane w nim urządzenie jako raz niesprawne a raz sprawne i dziwne odniesienie do niego w pkt.5 po podpunkcie i).
Na koniec nie rozumiem dlaczego utajniono załącznik nr4, bo medyczny nr0/1 rozumiem.
:gent:

[ Dodano: Pon 29 Paź, 2012 ]
Dlaczego musieli zginąć, dlaczego giną następni żołnierze. Czy pilotów w kokpicie odwiedził seryjny samobójca/tak dużo ostatnio o nim w internecie/ wszak samolot szedł na zderzenie z ziemią a w tym odcinku czasu za sterami nikogo według badań komisji nie było. :(
Niewyjaśniona jest sprawa wcześniejszej katastrofy lotniczej z 2005r w której zginął śp.gen.Bartoszcze z wojsk lotniczych.
Mirosławiec to kolejna nie wyjaśniona "katastrofa" a następna w 2010r to Smoleńsk.
Te trzy katastrofy łączy zbyt ostry skręt na dużej prędkości a następnie szybkie schodzenie w dół. :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group