Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wszystko o pracy Biura Odpraw Załóg
Opublikował Wiadomość
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   Wszystko o pracy Biura Odpraw Załóg


Witam, chciałbym abyśmy wymieniali się doświadczeniem jak w temacie.

Pozdrawiam

Tak się składa, że tytuły i zdania zaczynamy wielką literą. Poprawiłem.

P_E
 
 
Zwitt 
8



Wiek: 46
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 3290
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Pią 14 Sty, 2011   

Pytanie daję tu by nie zakładać nowego tematu. Mianowicie czy są etety oficerskie na stanowiskach służby inforamcji powietrznej w WPL-ach?
_________________
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Pią 14 Sty, 2011   

Nie ma sa tylko podoficerskie, a tak dla twojej wiadomosci WPL zmienił nazwę na LOSRL (Lotniskowy Organ Słuzb Ruchu Lotniczego) zgdoznie z IRL i Zarządzeniem nr 19.
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Pią 14 Sty, 2011   

Cytat:
czy są etaty oficerskie na stanowiskach służby informacji powietrznej w WPL-ach?
ATS jest na tyle wrażliwą dziedziną, iż trzeba się posługiwać właściwie terminologią, nazewnictwem i skrótami, gdyż jeden zmieniony znaczy całkiem co innego. I tak tutaj chodziło Ci zapewne o organ służby informacji lotniczej. Występuje on w składzie LOSRL (nowe nazewnictwo, nie ma już WPL-i, choć pewnie długo będą tu przewałki, dopóki nie zmieni się etat jednostek, a tam jeszcze trochę czasu będzie występować WPL). Służbę informacji powietrznej zapewnia każdy kontroler ruchu lotniczego, oprócz zapewnianych służb kontroli ruchu lotniczego i służby alarmowej. Służbę informacji powietrznej zapewniają tez ośrodki FIS (RIS) wchodzące w skład PAŻP, oprócz tej służby zapewniają służbę alarmową. Na zakończenie: służby ruchu lotniczego zgodnie z ICAO to nie ludzie, a nasze "usługi". Pozdrawiam Zwitt.
_________________
just pure truth...
 
 
ph5,5 
3


Wiek: 51
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: gorzów wielkopolski
Wysłany: Nie 20 Lis, 2011   

co mnie martwi..... na dzień dzisiejszy jest tak że wojskowe Biura Odpraw Załóg działają w sposób nieznormalizowany i w większości niezgodny z obowiązującymi zapisami w 4x4, a jest tak dlatego ponieważ nie ma żadnej, powtarzam żadnej wiedzy u przełożonych jak BOZ powinien funkcjonować, druga sprawa pokażcie mi komendanta który zna się na robocie BOZ-u ???, kontrolerzy jakby nie patrzeć według przepisów ICAO działają w przestrzeni niesklasyfikowanej ( w większości przypadków), nie przyjmują, nie przetwarzają, nie rozsyłają FPL-ów, tak jak my nie znamy się na wektorowaniach, separacjach i frazeologiach bo to nam nie potrzebne, cała służba kontroli otrzymuje gotowy,syntetyczny i przetworzony FPL, to podoficer BOZ musi wytłumaczyć panom oficerom co trzeba wypisać do FPL, co znaczy AD CLSD w notamie, i z czym się je RAD, bo w Debilnie ich o tym nie nauczyli, który z panów kontrolerów współpracuje z eurocontrolem wysyłając dep-y, arr-y, cnl-ki i chg-e, jak rozkodować błąd w REJ-cie z IFPS-u tego to panów nie uczyli....... nas też n ikt nie uczył....... a najśmieszniejsze wszystko jest w doc. 4444 miłej lektury
 
 
Kaska 
1
kaSka


Wiek: 50
Dołączyła: 22 Kwi 2012
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Odgrzeje trochę temat. Doświadczenia z BOZ mam takie, że praca przy odpowiedniej wiedzy, by móc ją swobodnie wykonywać jest przyjemna. Rzeczywiście przydaje się cierpliwość do składających plany lotu, szczególnie wtedy kiedy ktoś składa plan i już chce startować, a niestety są znaczne ograniczenia. Należy wtedy racjonalnie uzasadnić, że dla bezpieczeństwa przelotu lepiej zmienić trasę i kilka minut odczekać. Była powyżej mowa o dokumentach, myślę że spokojnie po zagłębieniu się w lekturę można odnaleźć obowiązki BOZ.
Mam za to pytanie do innych osób pracujących w takich biurach:
czy zgodę od obszaru pobieracie Wy, kontrolerzy czy asystenci kontrolerów, i czy w ogóle osoba po przeszkoleniu BOZ i AIS taką zgodę może zgodnie z prawem pobrać??
Pytam z czystej ciekawości.
Pozdrawiam :D
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Odsyłam do INOP BOZ, bo teraz ten dokument w każdym LOSRL reguluje pracę operacyjna BOZ. Z tego co mi wiadomo to INOP-y miały być z idei niemalże bliźniaczo podobne ale jak to w wojsku rożnie bywa w różnych rodzajach SZ RP..
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
Kaska 
1
kaSka


Wiek: 50
Dołączyła: 22 Kwi 2012
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Wiem gdzie szukać informacji. Chodziło mi o to jak to się odbywa w realnym świecie :) Na życiowym, służbowym przykładzie wiem, że przepisy swoją drogą,a realne ich wykorzystywanie swoją.
 
 
Walles 
4
Walles


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 155
Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

W mojej ocenie powinien to robić kontroler/asystent kontrolera. Ale słyszałem, że w FIR ŚWIDWIN to trochę inaczej wygląda...
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Nie 04 Sie, 2013   

Kaska napisał/a:
w realnym świecie
RÓWNA SIĘ zapisy w INOP organu

Jeśli ktoś robi inaczej niż w instrukcji operacyjnej danego organu to pracuje nie zgodnie z obowiązującymi przepisami...w mojej ocenie i na "moim" lotnisku jest to kontroler lub asystent, który został upoważniony przez kontrolera.I według mnie to jest jedyna słuszna droga

Walles napisał/a:
FIR ŚWIDWIN
dobre walles skąd to powiedzonko, bo wieje sarkazmem ;-)
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
Kaska 
1
kaSka


Wiek: 50
Dołączyła: 22 Kwi 2012
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 05 Sie, 2013   

28ATC przypuszczam, że nie jest Pan z BOZ, a więc nie może Pan odpowiedzieć na moje pytanie. Mimo wszystko dziękuję za takie próby. :)

Nie pytałabym, gdyby wszystko działo się wszędzie z literą pisma. ;) Hmm wtedy chyba w ogóle byłoby niewiele pytań :) :bye:
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 05 Sie, 2013   

Cyt. DOC 4444
7.1.1.3. Funkcje organu kontroli lotniska mogą być wykonywane przez różne organy kontroli lub stanowiska pracy, takie jak:
a) kontroler lotniska, zwykle odpowiedzialny za operacje na drodze startowej i loty statków powietrznych w danym obszarze odpowiedzialności organu kontroli lotniska;
b) kontroler ruchu naziemnego, zwykle odpowiedzialny za ruch na polu manewrowym z wyjątkiem dróg startowych;
c) stanowisko dostarczania zezwolenia, zwykle odpowiedzialne za dostarczenie zezwoleń na uruchomienie silników i zezwoleń ATC dla odlatujących statków powietrznych wg IFR.

Cyt. Doc 4444
Rozdział 1. Definicje
Biuro odpraw załóg (Air traffic services reporting office). Organ ustanowiony w celu przyjmowania meldunków dotyczących służb ruchu lotniczego oraz planów lotu składanych przed odlotem.
Uwaga. — Biuro odpraw załóg może być ustanowione jako organ samodzielny lub może być połączone z istniejącym organem, np. innym organem służb ruchu lotniczego lub organem służby informacji lotniczej.

Cyt. Aneks 15
Służba informacji lotniczej (AIS) / Aeronautical information service (AIS). Służba ustanowiona w wyznaczonym obszarze, odpowiedzialna za dostarczanie informacji/danych lotniczych niezbędnych dla zapewnienia bezpieczeństwa, regularności i efektywności żeglugi powietrznej.

Na podstawie powyższego uważam, że jeżeli gdzieś na polskim lotnisku wojskowym BOZ koordynuje zezwolenia kontroli ruchu lotniczego tzn. że "lotnicza komuna ma się tam dobrze" :oops1:
Zapewne nie ma tam rozumienia różnicy pomiędzy służbą kontroli ruchu lotniczego ATC, służbą informacji powietrznej FIS i służbą informacji lotniczej AIS :!:

pozdrawiam!
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Pon 05 Sie, 2013   

Fiodor bardzo zręcznie przytoczyłeś koleżance z BOZ obowiązujące normy prawne które obrazują sedno sprawy.Jednak obawiam się ze może ci nie uwierzyć bo nie pracujesz na BOZ...bo wiesz że na pracy BOZ znają się tylko specjaliści tam pracujący. ..:-)
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 05 Sie, 2013   

Dziewczyna pyta i słusznie bo czuje, że coś jest nie tak w jej BOZ, nie miejmy do niej pretensji. Pytanie tylko gdzie jest Komendant, który na to pozwala i kontrolerzy wieżowi, którzy to akceptują. Eeeeh, zapomniałem sezon urlopowy :lol:
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Pon 05 Sie, 2013   

Kaska napisał/a:
28ATC przypuszczam, że nie jest Pan z BOZ, a więc nie może Pan odpowiedzieć na moje pytanie.


Fiodor ja bardziej odnosiłem się do tej części wypowiedzi naszej koleżanki, bo trochę mnie denerwuje jeśli ktoś uważa ze kontroler nie może udzielić jej odpowiedzi, co ty dowiodłeś swoim postem że jednak jest w błędzie... :gent:
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group