Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyposażenie Wojskowego Portu Lotniczego
Opublikował Wiadomość
piter2204 
5


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 456
Skąd: poland
Wysłany: Pon 22 Lut, 2010   

Ja szukałem owinego legendą Light Gun-a i...znalazłem go głęboko zakopanego w sejfie. Chyba wszyscy zdają sobie sprawę gdzie powinien ten sprzęt się znajdować. Miałem niezły ubaw :D
 
 
bocian 
3



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 111
Skąd: bocianie gniazdo
Wysłany: Pon 22 Lut, 2010   

To podobnie jak lornetka TWR-a skrzętnie "ukrywana" w sejfie i wyciągana tylko na loty ;)
_________________
Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki - Murphy
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010   

Chciałbym w niedługim czasie zderzyć się z sytuacją, iż "loty" dla kontrolera ruchu lotniczego będą oznaczać pełnienie służb ruchu lotniczego przez czas jego zmiany dyżurnej. "Loty" to pojęcie dla eskadr lotniczych, dla nas czy to "loty"czy wyloty, czy przyloty - to wszystko jedno. Powinno przynajmniej być. A jeżeli chodzi o schowane głęboko eksponaty którymi powinniśmy się posługiwać, to wystarczy je wyjąć gdy macie dyżur. Ja tak robię. Nie obchodzi mnie to jak pracują inni, jak głęboko chowają to z czego powinni korzystać w swojej pracy, nie obchodzi mnie to że "inni" wpisują w książki kontrolne brak uwag gdy uwag jest tyle,że można by nimi obdzielić całe SZ RP, nie obchodzi mnie jakość ich pracy bo gdy jadą na "metodykę" to zaliczają przepisy ruchu lotniczego a wracając do jednostki pracują tak , jak mówią - "bo tu się zawsze tak pracowało". Robię swoje najlepiej jak potrafię i zgodnie z przepisami ruchu lotniczego i zapisami mojej INOP lotniska - bo taki już jestem. A że stanowi to "dziwactwo" wśród gawiedzi dookoła mnie i wśród przełożonych - to już stanowi o "problemie" jakości i świadomości zapewniania służb ruchu lotniczego.
_________________
just pure truth...
 
 
miki 
Mod



Pomógł: 139 razy
Wiek: 61
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 6757
Skąd: Warmia i Mazury
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010   

fsoul napisał/a:
A że stanowi to "dziwactwo" wśród gawiedzi dookoła mnie i wśród przełożonych - to już stanowi o "problemie" jakości i świadomości zapewniania służb ruchu lotniczego.


Nie przejmuj się nie Ty jeden. Tylko później tak jakoś dziwnie ci od "dziwactwa" pytają się mnie o przepisy w różnych kwestiach nawet nie związanych z moją profesją.
I co wtedy należy zrobić ?

miki :cool:
_________________
"Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy, gdy wszelkie inne możliwości zostały już wyczerpane". - Prawa Murphiego
 
 
apples 
4


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 207
Skąd: mil
Wysłany: Wto 23 Lut, 2010   

fsoul :brawo:
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Nie 29 Sie, 2010   AFTN/AHMS

Jeżeli Ktoś posiada wiedzę na temat ogłoszonego przez Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych MON zamówienia na dostawę systemu informatycznego na potrzeby organów ATS proszę by się nią podzielił na Forum lub Priv. W związku z tym zamówieniem miałoby realizowane:

Etap I (w 2009 r. – dwa miesiące od daty podpisania umowy).
— dostawa serwera AFTN,
— dostawa 20 terminali AFTN,
— instalacja i uruchomienie systemu AFTN,
— podłączenie do systemu AFTN w Polska Agencji Zeglugi Powietrznej (PAżP),
— szkolenie w zakresie obslugi technicznej systemu AFTN.

Etap II (do 30.11.2010 r.).
— rozszerzenie funkcjonalności serwera AFTN do AMHS,
— rozszerzenie funkcjonalności terminali AFTN do AMHS,
— dostawa drugiego serwera AMHS,
— dostawa 43 terminali AMHS,
— instalacja i uruchomienie systemu AMHS do poziomu podstawowego (BASIC – AMHS),
— szkolenie w zakresie obsługi technicznej i operacyjnej systemu AMHS.

ETAP III (do 30.11.2011 r.).
— rozwinięcie funkcjonalności systemu AMHS do poziomu rozszerzonego (EXTENDED AMHS),
— podłączenie do systemu AMHS w PAŻP.
_________________
just pure truth...
 
 
goliatwlkp 
1


Wiek: 44
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 9
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Witam poszukuje informacji na temat systemu Edius
 
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Nie 09 Cze, 2013   

A mnie ciekawi opóźnienie w realizacji ogłoszonego przez Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych MON zamówienia na dostawę systemu informatycznego na potrzeby organów ATS.

Cytat:
Etap I (w 2009 r. – dwa miesiące od daty podpisania umowy).
— dostawa serwera AFTN,
— dostawa 20 terminali AFTN,
— instalacja i uruchomienie systemu AFTN,
— podłączenie do systemu AFTN w Polska Agencji Zeglugi Powietrznej (PAżP),
— szkolenie w zakresie obslugi technicznej systemu AFTN.

Etap II (do 30.11.2010 r.).
— rozszerzenie funkcjonalności serwera AFTN do AMHS,
— rozszerzenie funkcjonalności terminali AFTN do AMHS,
— dostawa drugiego serwera AMHS,
— dostawa 43 terminali AMHS,
— instalacja i uruchomienie systemu AMHS do poziomu podstawowego (BASIC – AMHS),
— szkolenie w zakresie obsługi technicznej i operacyjnej systemu AMHS.

ETAP III (do 30.11.2011 r.).
— rozwinięcie funkcjonalności systemu AMHS do poziomu rozszerzonego (EXTENDED AMHS),
— podłączenie do systemu AMHS w PAŻP.
_________________
just pure truth...
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013   

Dobra
Pytanie o wasze zdanie na temat dostarczonego do LOSRL systemu CADAS

Mi osobiście witki opadły jak się mu przyjrzałem. Jestem za wprowadzaniem nowości i systemów które ułatwiają funkcjonowanie naszej służby, ale myślę że za takie pieniądze jakie zostały wydane na ten system powinniśmy otrzymać narzędzie użyteczne dla kontrolera, a nie kolejny niefunkcjonalny, toporny i strasznie nieintuicyjny mebel zajmujący już i tak ograniczone miejsce na stanowisku.

Niech mi ktoś wytłumaczy do czego mi są potrzebne tak wielkie dwa ekrany do obsługi jednej aplikacji z jednym użytecznym oknem???????

I jeszcze chciałem się dowiedzieć w jaki sposób wprowadza się nowy system skoro nikt praktycznie nie jest przeszkolony w zakresie jego wykorzystania.

Może taniej byłoby odkupić wykorzystywany przez PAŻP system AFTN jak już PEGAZUSa wprowadzą. Byłoby taniej i na pewno czytelniej.

Gratuluję zakupu
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013   

Czołem!

Nie miałem okazji zobaczyć systemów wykorzystywanych przez stronę cywilną więc nie mam odniesienia. Jak na razie to droga zabawka z interfejsem użytkownika cofniętym o 10 lat nadająca się głównie do wysyłania "sesemesów" z pozdrowieniami z rana przez MJDOP :roll: , a wogóle ktoś wie po co są bazy danych lotniskowych i o statkach powietrznych skoro nic tam nie ma :cry: i dlaczego system jest tylko dla TWR i BOZ a nie ma go dla APP :?:
 
 
painkiller 
4


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 190
Skąd: milatc
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013   

U nas jest na APP. :viktoria:
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013   

U mnie niestety też jest, tylko szkoda, że ma większy ekran niż mój radar....

Każde stanowisko jest defakto stanowiskiem administratora, tylko nie wiem w jakim celu.
Kontroler ma możliwość redagowania wszelkich depesz łącznie z RQA itd, a nie ma możliwości odnalezienia obowiązujących NOTAM. To jest system stworzony do zarządzania wszystkim i każde stanowisko jest do tego dostosowane (jakiś obłęd). Jako użytkownik chce tylko dostać te depesz i móc je odnaleźć, nie potrzebuję do tego aż tyle sprzętu. Chociaż głośniki z dobrym basem mogą się przydać, ale trzebabvy je podpiąć pod telewizor i kino domowe sobie zrobić :viktoria:
 
 
bocian 
3



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 111
Skąd: bocianie gniazdo
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013   

Oj tak te dwie kobyły zasłaniają u nas widok z okna, a wystarczyłby monitorek 15 cali z inteligentnym i czytelnym interfacem. Są teraz monitory dotykowe, można by szybko wprowadzać dane podawane z powietrza, kolejna klawiatura i myszka nie jest nam potrzebna.

Słyszałem że ktoś nie chce wpiąć tego systemu aby to współpracowało z ogólnoświatową siecią. Z zasłyszanych wieści to PAŻP podobno się na to nie zgodził i powiedział że podłączą jedynie jak będzie z PEGAZUSA.

Czyżby kasa wydana na darmo???? Drugi monitor podbił zapewne cenę zestawu, no ale może się przydać do pogrywania w czołgi :P
_________________
Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki - Murphy
 
 
michqq 
Guru


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 11585
Skąd: -)
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013   

bocian napisał/a:
Słyszałem że ktoś nie chce wpiąć tego systemu aby to współpracowało z ogólnoświatową siecią. Z zasłyszanych wieści to PAŻP podobno się na to nie zgodził i powiedział że podłączą jedynie jak będzie z PEGAZUSA.


Pracuję w branży oprogramowania związanej ze "spinaniem" systemów.
Zinterfejsowanie dwu systemów to nie jest prosta sprawa, oba systemy muszą się stosować do jasno określonej specyfikacji interfejsów, ponadto należy wykonac na prawdę dłuuuugotrwałe testowanie i poprawianie, żeby sobie systemy nie szkodziły wzajemnie.

Gorzej ma system przyjmujący dane, łatwiej ma system wysyłający.
Ponieważ system wysyłający jak wyśle niebezpieczne śmieci, to... nie zepsuje się od tego, natomiast ból głowy jest po stronie przyjmującego dane - coś musi z tym zrobić, przy czym kłopoty mogą być zarówno w przypadku odrzucenia pakietu danych (bo niepoprawny) jak i w przypadku przyjęcia "na klatę" (i domyślenia się co autor miał na myśli).

Wcale się nie dziwię że nowonapisany system jest "niechciany", Panowie, prawdopodobnie oznacza to że ktoś miał jaja i poczucie odpowiedzialności.

Cytat:
Czyżby kasa wydana na darmo????


Zależy.
Software z usterkami najczęściej daje sie poprawić.
_________________
Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
 
 
kleny 
3
kleny


Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 117
Skąd: Poland
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013   

Kasa zdecydowanie wydana na marne, niezależnie czy uda się wpiąć system. Ten sprzęt jest zdecydowanie za bardzo rozbudowany na potrzeby użytkownika (mówię tu o ATC, bo na BOZ może się sprawdza - niech oni się wypowiedzą). 15 cali wystarczyłoby w zupełności, wtedy byłaby szansa wsadzić go na stanowisko, a tak stoi gdzieś z boku wielki mebel i zajmuje miejsce.
Jak tylko wprowadzą system (opcji innej nie ma za choćby nie wiem jaki gniot to był), od razu załatwiam mały monitor na podpięcie do systemu zamiast tych dwóch oraz dołączam drukarkę igłową, bo do drukowania planów jest najwygodniejsza i nie trzeba się później męczyć z toną papieru.
Na te dwa wielkie z pięknymi głośnikami chyba faktycznie trzeba będzie kompa z czołgami załatwić ;)

Cytat:
Pracuję w branży oprogramowania związanej ze "spinaniem" systemów.
Zinterfejsowanie dwu systemów to nie jest prosta sprawa, oba systemy muszą się stosować do jasno określonej specyfikacji interfejsów, ponadto należy wykonac na prawdę dłuuuugotrwałe testowanie i poprawianie, żeby sobie systemy nie szkodziły wzajemnie.

Problem polega na tym, że sam PEGAZUS jest od kilku lat testowany i wprowadzany i ciągle ma wiele błędów (produkt Hiszpański niestety) i myślę, że PAŻP nie chce kolejnych rzeczy dawać do poprawy producentowi bo się zaczynają ścigać o odszkodowania. Więc patrząc na to, nasz system jest im do niczego nie potrzebny na razie.

A jak jest PEGAZUS dopracowany już pokazał ostatni faks o wysyłaniu FPL do strefy jeden na dolot do TSA, drugi na lot w TSA i trzeci na powrót. Potrzeba tak bo PEGAZUS sobie inaczej nie poradzi z obróbką planu lotu z np. EPDE do EPDE przez TSA :viktoria:

Nie wspomnę, że wypadałoby przeszkolić personel z użytkowania systemu najpierw zanim się go wprowadzi :czytanie: :nie2:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group