Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe ciężarówki dla WP
Opublikował Wiadomość
Piotr Bydgoszcz 
6
Logistyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 1593
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Też niegłupie!! W ramach należności rzeczowych i jednocześnie za odpłatośćią utrzymywać park samochodowy. Taka firma spedycyjna mogłaby nieźle na tym wyjść utrzymując samochody na potrzeby wojska i jednocześnie wykorzystując park do celów cywilnycj miedzy czasem MOB.
_________________
W 1968 wystarczyło kilka Mhz żeby posłać rakietę na księżyc, teraz potrzeba 3.0 Ghz żeby odpalić Vistę...
 
 
mangan 
5
plutonowy


Wiek: 57
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 385
Skąd: mazowsze
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

@sD na potrzeby bieżące jak ćwiczenia powinniśmy mieć jakąś minimalną ilość własnego transportu. Tu chodzi o potrzeby rozwinięcia MOB, aby nie trzymać zbędnego sprzętu na magazynach i nie ponosić dodatkowych kosztów. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na zakup sprzętu specjalistycznego typowo militarnego. Wiele firm transportowych ma samochody, które podlegają mobilizacji. Prowadzone jest to bodajże przez urzędy gminne - ale może się mylę. Inną sprawa to jaki jest to typ samochodów.
 
 
@sD 
5


Dołączył: 30 Gru 2004
Posty: 856
Skąd: Stamtond
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Tu nie chodzi o samochody mobilizowane na czas W z GN do mobilizacyjnego rozwinięcia, lecz będące w użytku bieżącym. Nie mylcie jednego z drugim. Wiadomo, że jadąc w pole na dłużej bierze się więcej sprzętu niż używa się go na co dzień - dlatego też wspomniałem o tym wyprzedzeniu z jakim armia holenderska składa zapotrzebowanie na takie pojazdy. Również te pojazdy, które jeżdżą na co dzień były w leasingu. Oczywiście cała sprawa dotyczyła standardowych pojazdów - nie specjalistycznych pojazdów wojskowych. Poza tym dałem to jako przykład jakiegoś rozwiązania - nie twierdzę, iż jest najlepsze i jedyne możliwe - a że się opłaca finansowo tego raczej jestem pewny - Holendrzy na pewno nie dopłacą - zresztą pamiętam nawet, że ten Holender podkreślał mniejsze koszty takiego rozwiązania.
_________________
Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo
 
 
mangan 
5
plutonowy


Wiek: 57
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 385
Skąd: mazowsze
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Tylko czy jakaś firma chciałaby wyleasingować takie samochody? Poza tym trzeba uwzględnić stosunek podwozi do ewentualnej liczby zabudów. W/g mnie trzeba by policzyć trzy moduły na jedno podwozie. Jeżeli będziemy mieli 200 samochodów to do tego 600 modułów. W razie "W" mobilizujemy tyle samochodów aby każdy moduł miał swoje podwozie. No i nie widzę potrzeby płacenia za utrzymywanie samochodu w przydziale mobilizacyjnym tak jak to zasugerował Piotr Bydgoszcz..
 
 
makary21 
Mod
wieczny malkontent/cywil banda



Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5710
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Mangan, tylko pytanie kto wtedy będzie utrzymywał tyle aut w kolorze maskującym, bez reklam gotowych do podstawienia w ciągu powiedzmy tygodnia?
_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny. Platon
 
 
 
taki jeden
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Ewentualne przemalowanie pojazdów i nadanie im wojskowych numerów rejestracyjnych + dostosowanie to użytku w MON (kosze na kanistry, uchwyty na broń etc.) to elementy procesu przyjęcia pojazdów przez JW.
 
 
mangan 
5
plutonowy


Wiek: 57
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 385
Skąd: mazowsze
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

makary21 a czy obecnie znajdujące się na przydziałach mobilizacyjnych samochody cywilne są przemalowane? Mam w rodzinie właściciela firmy transportowej, który ma takie przydziały na swoją flotę i żadnego nie przemalowywał. Tak samo nie sądzę aby w czasie "W" ktoś zmieniał numery na wojskowe.
 
 
Złośliwiec 
6



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 1222
Skąd: Otwock
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

makary21, z reklamami na pojazdach też nie ma problemu bo są one umieszczane na specjalnych foliach które można bardzo szybko zdjąć.
_________________
Boże widzisz i nie grzmisz, piorunów nie zsyłasz, mądrością władczych nie obdarzasz...
 
 
mangan 
5
plutonowy


Wiek: 57
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 385
Skąd: mazowsze
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

taki jeden chyba raczej nadanie numerów ewidencyjnych lub identyfikacyjnych. Ale to można zrobić zaocznie. W razie potrzeby są specjalne farby i szablon a po całej sprawie można je łatwo usunąć.
 
 
Piotr Bydgoszcz 
6
Logistyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 1593
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Jak pamiętam to na PPW w czasie MOB samochody z GN są/powinny być przemalowane i wyposażone według norm wojskowych.
Ale jeśli nie płacić tylko, korzystać z firmy zewnętrznej to wiąże się z :
a) opłacaniem za wynajem samochodu
b) wykorzystywaniem należności rzeczowych,
czyli tak czy inaczej kasa!!
Możliwe jest podpisanie umowy z firmą zewnętrzną, ale za friko nie widzę tego.
Zatem pozostaje najtańszą opcja pojazdów z większą ilością nadwozi wymiennych. Jest to z punktu widzenia ekonomii chyba najlepsze wyjście. Co do pojazdów w mobilizowanych, istnieją jeszcze chyba przepisy o ich wyposażeniu do norm wojskowych z zakresu możliwości wymiany nadwozi?
_________________
W 1968 wystarczyło kilka Mhz żeby posłać rakietę na księżyc, teraz potrzeba 3.0 Ghz żeby odpalić Vistę...
 
 
mangan 
5
plutonowy


Wiek: 57
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 385
Skąd: mazowsze
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Czyli uważasz, że samochody które byłyby przejęte okresowo przez wojsko będą przemalowane? To w jakim stanie zostaną zwrócone właścicielom?
 
 
makary21 
Mod
wieczny malkontent/cywil banda



Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5710
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Macie rację, pod warunkiem, że mówimy o godzinie W. Jednak jak zrozumiałem w Holandii takie auta bierze się też zwykłe ćwiczenia.

Jak sobie wyobrażacie system, kiedy firma nie dostaje dodatkowej gratyfikacji a zaczyna się poligon.


Pozostają nadal nie rozwiązane kwestie:
1) przemalowanie - raz na kolor maskujący potem z powrotem. i kto ma za to zapłacić?
2),kwestie umów reklamowych. Samo zdarcie wiem, że to żaden problem techniczny, ale kwestia umowy i jej terminu. Kto zapłaci za przekelejenie reklamy?
3) może się okazać, że wozy są w trasie i będą za 2 tygodnie, bo pojechały w trasę. Bez dodatkowej gratyfikacji przecież wozy muszą same zarobić na OC, przeglądy, itd. Skoro będzie możliwość montażu modułu, to poza czasem kiedy wóz będzie potrzebny wojsku, firma będzie montowała moduł ładunkowy.
_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny. Platon
 
 
 
Piotr Bydgoszcz 
6
Logistyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 1593
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

W tym wypadku pozostają zapisy w umowach zobowiązujące firmę zewnętrzną do utrzymywania jakiegoś wyłączonego taboru w barwach wojskowych i z wojskowym wyposażeniem. Moduł ładunkowy na czas ćwiczeń zabezpiecza MON, a w czasie zwykłego użytkowania moduł może być różowy w zielone gwiazdki. Takie rozwiązanie jest sensowne. Panowie ja już kończę bo odbiegamy od tematu. :gent:
_________________
W 1968 wystarczyło kilka Mhz żeby posłać rakietę na księżyc, teraz potrzeba 3.0 Ghz żeby odpalić Vistę...
 
 
mangan 
5
plutonowy


Wiek: 57
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 385
Skąd: mazowsze
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

makary21 właśnie o godzinie"W". W czasie "P" można prowadzić ewidencję ewentualnie sprawdzić zdolność mobilizacyjną. Nikt nie wie ile będzie trwał stan "W" i czy będzie czas na jakieś przemalowania, zmiany rejestracji itp. Samochody mają się stawić w wyznaczonym czasie i miejscu założyć moduł i w drogę. Na czas "P" utrzymywać tylko niezbędną ilość środków transportu do bieżącej obsługi jednostek - na stanie wojska w odpowiednim malowaniu i na wojskowych blachach. Co do leasingu to nie wiem czy armia jest płatnikiem VAT. Ale rozwiązanie o tyle dobre, że nie trzeba od razu wyłożyć całej kasy. A ostatnia rata może być ratą wykupu.
 
 
@sD 
5


Dołączył: 30 Gru 2004
Posty: 856
Skąd: Stamtond
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Te ciężarówki, których używali Holendrzy były pomalowane w maskujące kolory i w takich jeździły na co dzień - firmie najwidoczniej opłacało się utrzymywać sprzęt w takich właśnie kolorach. O tym ćwiczeniu, na którym ćwiczyliśmy razem z Holendrami w Niemczech Holendrzy wiedzieli już 2 lata wcześniej i jakoś tak zapotrzebowali pojazdy. Ciężko mi było w to wtedy uwierzyć.
Do tego co napisał mangan - zwróćcie uwagę, że gro sprzętu stoi przez większość czasu nieużywana w PST lub garażach. Pomijając fakt, że nie wychodzi mu to na dobre to sprzęt się starzeje, traci na wartości i staje się przestarzały technicznie. Do tego aby go utrzymywać konieczne są nie tylko przeglądy okresowe i bieżące naprawy ale i kosztowne remonty. O utrzymywaniu całego zaplecza logistycznego nie wspomnę. Ponadto należy wziąć pod uwagę skalę całego MON-u. Ile jednostek jednocześnie ćwiczy na poligonach? Przez pozostały okres zgodnie z instrukcją sprzęt poza grupą E stoi na konserwacji. Co stoi na przeszkodzie aby dzisiaj korzystała z tych ciężarówek JW "X" a jutro JW "Y"?

Gdyby leasing nie był opłacalny nie byłby tak często stosowany na rynku komercyjnym chociaż tam faktycznie dochodzi VAT. Ale samo utrzymanie floty też kosztuje.

I jeszcze jedno - raz jeszcze - te pojazdy to nie są pojazdy do uzupełnienia z GN na czas W. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby takowymi na W się stały.
_________________
Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group