Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe ciężarówki dla WP
Opublikował Wiadomość
Zibi201 
7


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 2280
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 10 Lut, 2010   Nowe ciężarówki dla WP

Ostatnio zaczęła mnie zastanawiać jedna rzecz związana z tym zakupem:
http://www.altair.com.pl/start-1687
czyli 646 szosowych Iveco dla MONu.
Wśród tych aut miały być też zapewne w chlebowozy, chłodnie i inne auta do przewozu artykułów spożywczych, w sporej ilości. Czy zmiana przepisów dotyczących żywienia żołnierzy nie zmniejsza ilości potrzebnych aut tego typu? Czy ktoś wziął to pod uwagę kiedy zamawiano te ciężarówki, a ie było jeszcze powyższych przepisów?
Czy zatem nie można było ograniczyć tej liczby i zakupić bardziej potrzebne w tej chwili auta terenowe czy uterenowione?
Kolejna sprawa to dogorywający Jelcz. Najpierw porażka w konkurencji o dostawę podwozi dla wozu pomocy technicznej, teraz podobno jakieś przymiarki do zaoferowania MONowi ciężarówek logistycznych na podwoziu Tatry, a w ogóle decydenci mieli ochotę na zmianę wszystkich podwozi NDR na tą markę... Co to jest?! Wdzięczność za dostarczanie aut z każdą wysublimowaną zachcianką w każdej ilości? Oczywiście, można powiedzieć, że to Jelcz ma interes w tym żeby zarobić. Ale żaden większy producent nie będzie tworzył nowego modelu dla kilkudziesięciu sprzedanych sztuk czy gruntownie zmieniał już istniejącego dla kilku... Nawet Tatra... A obawiam się, że chwilowe zauroczenie naszych decydentów i brak efektów w poszukiwaniu zagranicznych klientów dla Jelcza (co miał zapewnić Bumar) skończy się już niedługo tragicznie dla tego ostatniego.
 
 
Zibi201 
7


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 2280
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 10 Lut, 2010   

No tak, ale przecież te auta nie będą niczym nowym, tylko następcami już posiadanych Starów 200, starych szosowych Jelczy i Starów 12.220, których akurat bym jeszcze nie wycofywał. A na czas W wystarczyłoby chyba to co mamy, zwłaszcza że wtedy nie byłby to sprzęt priorytetowy.
No właśnie, następcy 266 i wciąż używanych 660 to bardziej palący problem, zwłaszcza, że chyba po zaprzestaniu produkcji Starów 1466, zaprzestano też modernizacji 266...
A mamy jeszcze różne nośniki sprzętu OPL, artyleryjskiego i np. wozów dowodzenia, produkcji radzieckiej czy czeskiej, które są już całkiem archaiczne.
 
 
Zibi201 
7


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 2280
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 10 Lut, 2010   

Tego nie, ale Stary 266 widuje dużo częściej niż 200 :)
Swoją drogą nie wiedziałem, że wozy asenizacyjne wojsko też ma własne :D
 
 
Unitarka 
4


Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: PL
Wysłany: Czw 11 Lut, 2010   

Pralnie polowe też.

Ps: Co to jest "ciężarówka logistyczna" :lol: ?
 
 
Tommy
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Lut, 2010   

Samochód wysokiej mobilności, średniej ładownosci ogólnego przeznaczenia ? ;)
 
 
G. Kappen 
4



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 218
Skąd: gdzie indziej
Wysłany: Czw 11 Lut, 2010   

Tommy napisał/a:
Samochód wysokiej mobilności, średniej ładownosci ogólnego przeznaczenia ? ;)

Czyli po polsku uniwersalny średni terenowy samochód ciężarowy?
 
 
Zibi201 
7


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 2280
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010   

Unitarka napisał/a:
Pralnie polowe też.

Ps: Co to jest "ciężarówka logistyczna" :lol: ?


Według firmy PS Szczęśniak, to jest to:
http://www.pojazdyspecjalne.com.pl/a/NTW_10.09.pdf

Czyli mniej więcej to co już mamy na Jelczach 862 z Hiabem, tylko w układzie 8x8.
 
 
Unitarka 
4


Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: PL
Wysłany: Pią 12 Lut, 2010   

Ależ każda ciężarówka jest częścią logistyki, nawet Hibernyt! To tak, jakby używać określenia "pojazd transportowy" :x

Z innej beczki - w cywilu Stary są klasyfikowane jako samochody ciężarowe o małej ładowności, w wojsku - średniej. Wynika to z tego, że wojsko wlicza tu także samochody osobowe (terenowe) typu Honker.

Logistyka co innego znaczy u jankesów, co innego w polskiej gospodarce, a jeszcze co innego w WP.
 
 
Piotr Bydgoszcz 
6
Logistyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 1593
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 13 Lut, 2010   

A można było zamówić, mając w perspektywie zmniejszenie stanu osobowego, samochody z wymiennymi nadwoziami. I taki "chlebowóz" czy chłodnia byłaby narzucana na podwozie tylko w ramach wyraźnej potrzeby. Oczywiście MUSI spełniać wszelkie warunki sanitarne dla tego typu nadwozia kierowca/ obsługa także, jednak nie jest przez cały czas na widelcu i nie zatrzymuje się takiego samochodu w Parku. Warto było by przyjrzeć się dokładnie Logistyce w innych rodzajach gospodarki i wziąć pod uwagę czynnik ekonomiczny Firmy. Moi chlebodawcy nie pozwoliliby sobie na taką rozrzutność....
_________________
W 1968 wystarczyło kilka Mhz żeby posłać rakietę na księżyc, teraz potrzeba 3.0 Ghz żeby odpalić Vistę...
 
 
Unitarka 
4


Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: PL
Wysłany: Sob 13 Lut, 2010   

Piotr Bydgoszcz, chodzi Ci o BDFy?
 
 
Piotr Bydgoszcz 
6
Logistyk



Pomógł: 5 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 1593
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

BDF czy hakowiec, kwestia zastosowania ciężarówki, czestotliwości wymiany nadwozia i stanu portfela.
_________________
W 1968 wystarczyło kilka Mhz żeby posłać rakietę na księżyc, teraz potrzeba 3.0 Ghz żeby odpalić Vistę...
 
 
mangan 
5
plutonowy


Wiek: 57
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 385
Skąd: mazowsze
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

I to jest jakieś rozwiązanie. Mając specjalistyczne nadwozie można je wrzucić także na "cywilne" podwozie. Zainwestować w modułowe nadwozia a w mniejszą ilość samochodów. W czasie "W" zmobilizować "cywilne", założyć budę i w drogę. O ile mniejsze koszty zakupu, konserwacji i eksploatacji a i częściej można je wymieniać na nowe. No i resursy. Ile lat będą stały na magazynach?
 
 
@sD 
5


Dołączył: 30 Gru 2004
Posty: 856
Skąd: Stamtond
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Kilka lat temu rozmawiałem z pewnym oficerem z Holandii. Oni poszli jeszcze dalej. Całe wożone wyposażenie oparte jest na modułowych kontenerach montowanych na ciężarówkach, które są w ... leasingu. Przed wyjazdem na ćwiczenia czy poligon składają odpowiednio wcześniej zamówienie, firma podstawia - wozy podjeżdżają do parku aby zamontować kontenery i wyjazd. Oczywiście wymaga to długofalowego planowania - nie kilka tygodni do przodu. Poza tym nie wiem czy tyczy to również misji.Biorąc pod uwagę ilość sprzętu stojącego na konserwacji i ZW wydaje mi się, że dałoby to spore oszczędności z jednej strony i pozwoliłoby odnowić park samochodowy. Może to jest jakieś rozwiązanie?
_________________
Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo
 
 
makary21 
Mod
wieczny malkontent/cywil banda



Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5710
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Pytanie tylko na ile dni taka firma musiałaby wynająć takie autko aby to jej się opłacało a na ile dni potrzebny jest wojsku.
_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny. Platon
 
 
 
@sD 
5


Dołączył: 30 Gru 2004
Posty: 856
Skąd: Stamtond
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010   

Facet mi to tłumaczył, że za utrzymanie parku w jakiejś tam gotowości też im płacą - dawno to było i nie pamiętam już szczegółów. W naszych warunkach problem widzę gdzie indziej. Wszelkie plany są już nieaktualne w momencie ich zatwierdzania. :) . Tu bym upatrywał główny problem.
_________________
Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group