znacie taki odcinek za Wrocławiem jak się jedzie na Zieloną Górę
Tak, to DOL, na końcach dwa duże parkingi dla obsługi.
m4a1 napisał/a:
Niedawno jeden z byłych DOL, znajdujący się w ciągu drogi krajowej nr 32 został przebudowany, w ten sposób że na pasie rozdzielającym są słupki zapobiegające wyprzedzaniu.
Na drodze krajowej 56 niedaleko Koronowa z DOL zrobiono "normalnej" szerokości drogę odcinając asfalt po bokach i stawiając słupki utrudniające wjazd na parkingi. Podobno dlatego tak zrobiono gdyż było to ulubione miejsce motocyklistów i właścicieli "tuningowanych" aut i były tam śmiertelne wypadki.
_________________ 1... 2... 3... 4 ... 5 ... 6 ... (tys. dni w MON).
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 6431 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Lip, 2010
A to dobre, skoro nikt oficjalnie nie zakłada obecnie korzystania z DOL... Ale osobiście zawsze uważałem, że DOL-e są potrzebne, więc to dobra wiadomość. O ile ten element (DOL) nie zniknie w trakcie realizacji, będąc zwyczajnie "babolem" który został z wczesnych wersji planów budowy... (co osobiście obstawiam...)
_________________ Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
Też uważam, zw w naszych warunkach DOL powinien mieć swoje miejsce w strategii, bo jak nie to nasze Jastrzębie mogą nawet nie wystartować do walki w pierwszym dniu konfliktu.
_________________ ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 6431 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Lip, 2010
Na autostradowym - raczej tak. Wyzwaniem były DOL-e śródleśne, na drogach krajowych, acz jak wiadomo nawet An-26 lądował i startował na Kliniskach Większym wyzwaniem jest zorganizowanie infrastruktury naziemnej - ale to odrębna sprawa.
_________________ Grzegorz Hołdanowicz - RAPORT-wto
O+N+C
Służba!
A czy ktoś zrobił analizę koszt/efekt dla rozwiązań:
a) Budowa DOL-i,
b) zapewnienie skutecznej OPL dla lotnisk?
_________________ One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...
"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki
"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2900 Skąd: Stumilowy Las
Wysłany: Pią 09 Lip, 2010
oskarm, a DOLi nie trzeba będzie osłaniać? Przecież w dobie rozwiniętego rozpoznania wykrycie, że na danym odcinku drogi "coś sie będzie działo" jest dziecinnie łatwe, prawda?
_________________ Tolerancja dla wszystkich! Za wyjątkiem wrogów tolerancji!
W ostatnich miesiącach były DOL w Kosakowie/Dębogórzu koło Gdyni został pieknie wyasfaltowany. Do niedawna rozsypująca się ze starości betonowa nawierzchnia przypominała, że kiedyś myślano o sprawach obronności powazniej niz teraz.
Cóż a ja mam mieszane uczucie odnośnie DOL-i, mamy tyle opuszczonych lotnisk po bazach ZSRR oraz kolejne LWP/WP, czy nie lepiej zainwestować w ich odbudowę, remont, utrzymanie sprawności technicznej ? W czasie pokoju takie obiekty mogą służyć celą komercyjno sportowym, włączać się w rozwój gminy czy okolicznych miast? Warto może przeanalizować taki wariant ?
Tylko że taki wariant nie jest równoważny DOLom - to nie jest dla nich alternatywa. DOLe z zasady są obiektami małymi, rozproszonymi, a przez to trudnymi, bądź nieopłacalnymi do zniszczenia w przypadku konfliktu. Nieopłacalnymi w takim sensie, że zniszczenie wszystkich zajmie na tyle dużo czasu, że nie będzie to miało znaczenia podczas uderzenia, podczas którego w pierwszej kolejności atakuje się lotniska wroga, celem unieszkodliwienia lotnictwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum