Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: MK-J
Sro 25 Sty, 2012
Katastrofa pod Smoleńskiem
Opublikował Wiadomość
patche 
1


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: lubuskie
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Dalej nie widzę związku,chyba że powiedział coś więcej,zostało to wycięte,i wyszła z tego taka mało zrozumiała zbitka. Prawo lotnicze chyba określa kto jest gospodarzem a kto jest[może być] obserwatorem? Petent? Czyli co? Prosimy by szczegóły wypłynęły po wyborach?
 
 
Świtek 
8
Kontestator ;)


Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 3581
Skąd: Kościan, Wielkopolska
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

ajzik napisał/a:
Chyba świetnie wiesz ... a jeśli jednak nie - otóż piję do tego, że niekoniecznie nieujawnienie stenogramów wiąże się z procedurą a być może wiąże się po prostu z "kupieniem" sobie czasu - rzekoma procedura to tylko wymówka na odwleczenie tematu w czasie ...


Możliwe, że tak jest. Jest to, w chwili obecnej, element spekulacji. To czego,możemy być niemal pewni, że jakiekolwiek ustalenia końcowe będą miały określone skutki polityczne, czy tego chcemy czy nie. Dlatego kwestie proceduralne i skrupulatność ich przestrzegania są drażliwe.

Natomiast zgadzam się, że brak współpracy z PKBWL jest niedopuszczalny.
_________________
Mądrzy i głupcy popełniają taką samą liczbę błedów. Mądrzy ciągle nowe, głupcy zawsze te same.
 
 
 
Homar 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 24 Cze 2004
Posty: 331
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

W tym wywiadzie cytowanym wcześniej, a pochodzącym ze stacji TVN24 jest pytanie dziennikarza -
Cytat:
kto się zgodził na aneks 13? odp. p. Edmunda Klicha - ja nie wiem.


Edmund Klich powiedział również:
Cytat:
Dalej pan minister Klich powołując się na swoje rozporządzenie zmuszał mnie...


Czy ktoś wie o jakie rozporządzenie i jaki aneks chodzi??
_________________
Głupcy są tak pomysłowi, że nie da się zrobić rzeczy, której nie potrafiliby zepsuć!
 
 
Toyo 
6


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2004
Posty: 1038
Skąd: czy to ważne?
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Aneks 13 Konwencji Chicagowskiej czyli "Badanie Wypadków Lotniczych".
Niestety nie wiem o jakie rozporządzenie chodzi.
 
 
Puchacz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Do ajzik, nie masz racji, w tym przypadku to katastrofa lotnicza z prezydentem państwa i wysokimi funkcjonariuszami państwa. Odnosi się do tej sytuacji załącznik 13 pkt.5 Konwencji Chicagowskiej z 1944r. w sprawie katastrof lotniczych. Podpisane przez Polskę i Rosję.
Stwierdza, że państwo na terenie którego doszło do wypadku, może jednak "przekazać w całości lub części, prowadzenie badania innemu państwu, na podstawie dwustronnej umowy i ugody".
Rząd RP odstąpił całkowicie śledztwo Rosji, wysyłając tam wojskowych prokuratorów, którzy zasłaniają się że wiedzą tyle, co Rosjanie im udostępnią.
Powinno się wysłać wojskowych i cywilnych specjalistów, od wypadków lotniczych, i załatwić tak z Rosją, aby mieli do wszystkich materiałów z miejsca katastrofy, dostęp.
Ostatnio zmieniony przez Puchacz Pią 23 Kwi, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   Re: Katastrofa pod Smoleńskiem

ajzik napisał/a:
Pojawiły się karty podejścia na Smoleńsk-Siewiernyj. Być może przydadzą się w dyskusji.


Pochodzą z rosyjskiego forum Suchoja. Wkleiłem je wcześniej w wątku dotyczącym Tu-154.
Od razu pytanie (z podtekstem). Wg. jakiego odwzorowania/układu odniesienia zotały sporządzone?

Arrakis
 
 
ajzik 
Banita


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 3557
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Puchacz - słowo klucz "może". Ale oczywiście masz rację o tyle, że zakres potencjalnych "ruchów" strony rosyjskiej w istocie jest większy niż to przedstawiłem. Przy czym chyba tylko ktoś bardzo naiwny może się spodziewać, że FR ot tak zrezygnuje z roli strony - gospodarza. Może się mylę, ale nie znam takiej praktyki (no, może w przypadku jakichś quasi - suwerennych państewek jest normą oddawanie całego postepowania w ręce przedstawicieli państwa, właściciela staku powietrznego.

Ps. Arrakis - wybacz, umknęło mi w takim razie, że zapodałeś te karty.
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Nieistotne.

Z ciekawostek, co prowda drogą okrężną - nie mam informacji źródłowej. Podobno na konferencji prasowej MAK poinformowano, że TAWS był włączony. Strona polska i strona rosyjska wspólnie postanowiły wystąpić do producenta o pewne wyjaśnienia.

Druga kwestia, udało się zsynchronizować dane z obu rejestratorów.

Arrakis
 
 
Puchacz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Do ajzik, na jesieni zeszłego roku pod Mińskiem, ulega katastrofie samolot/kilkunastomiejscowy klasy biznes/ przynależny FR, i Rosja występuje o komisję międzynarodową.
 
 
ajzik 
Banita


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 3557
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Gdybyś podrzucił jakieś źródło ... tak, czy siak - zapomniałeś chyba o wniosku ? Co ma wynikać z tamtej sytuacji odnośnie 101 ?
 
 
pieswojny 
4


Wiek: 54
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 225
Skąd: pl
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Stevie napisał/a:
Panowie, nie łudźmy się, prokuratorzy kompletnie nie znają się na lotnictwie i swoje wnioski wysuwają na podstawie biegłych specjalistów robiących ekspertyzy. I owe ekspertyzy tu są ważne. A bywają niekiedy bardzo różne w tej samej sprawie. To też są tylko ludzie i są także podatni na "różne sugestie". Przykład CASA`y jest tu jak najbardziej na miejscu.

:gent:

Pomine ze nie wypada Adminowi takie bzdury pisac o omylnosci bieglych itp., skupie sie nad nieznajomoscia prokuratorow spraw ktore prowadza, i nad tym co wytluscialem. Pytanie do OZ, to mamy niezalezne Sady, prokurature, bieglysz, czy Jasio Lopat dopadnie druku sadowego i juz mamy "sugestie?"
Wyrok Sady zalezy kto jest bieglym?
Ps. nie mam altu
 
 
Darek1 
5



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 609
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Jaskier napisał/a:
Następny kamyczek do ogródka naszego kochanego MONa. Oglądałem fragment programu który ma być na TVN24 o 20.25 Polska i Świat wypowiedź przewodniczącego komisji badającej wypadki lotnicze który poleciał do Smoleńska na własny koszt nie mogąc doprosić się od naszego ministra pieniędzy i tłumacza. Zapowiada się coraz ciekawiej i kto wie co wyjdzie dalej .... .


Co prawda w obliczu skomplikowanej sytuacji prawno-formalnej jak towarzyszyć wręcz musi badaniu katastrofy w której, na terenie obcego państwa zginęły najważniesze osoby z innego kraju, wydaje się, że każda "pomocna dłoń" jest cenna, ale po lekturze kilku dokumentów:
http://www.mi.gov.pl/1/fi...zadzeie_mon.pdf
http://www.mi.gov.pl/1/fi...ania%202007.pdf
rodzi się pytanie co wogóle robi w Moskwie P. Klich (Edmund nie Bogdan), skoro katastrofie pod Smoleńskiem uległ statek powietrzny należący do lotnictwa państwowego (no chyba, że się mylę - ale wtedy trzeba odpowiedzieć na pytanie na podstawie jakich przepisów do jego pilotowania dopuszczono pilotów wojskowych - nieposiadających jak mniemam koniecznych ku temu dokumentów formalnych czyli cywilnych licencji pilota), a i sama PKBWL (w odróżnieniu od PKBWLLP) limituje swój zakres działania wyłącznie do zdarzeń lotniczych zaistniałych na terenie kraju:
http://www.mi.gov.pl/2-4822ffe4c4055.htm
 
 
fsoul 
5



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 920
Skąd: mil atc
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Pan Edmund Klich zapewne był tam z czyjegoś polecenia. Sam on podlega Ministrowi Infrastruktury. Był tam zapewne z powodów swoich kompetencji, doświadczenia i wiedzy ktróą posiada. Przypomnę, iż Pan Klich to także były szef Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego. Teraz od dłuższego już czasu szef PKBWL. Proponuję skupić się na sednie całej sprawy a nie na roztrząsaniu pierdółek. A clue sprawy w Jego wypowiedzi
Cytat:
Ludzie, którzy są odpowiedzialni za tę katastrofę chcą zwalić wszystko na pilotów. A oni są tymi, którzy na końcu łańcucha zbierają błędy wszystkich. Błąd tkwi bowiem w systemie. Lotnictwo państwowe jest w permanentnym kryzysie - ocenia kategorycznie szef PKBWL. Jego zdaniem katastrofa CASY nie nauczyła tych, którzy mogli naprawić system, niczego.

- Tamten wypadek, ale też wypadki Bryzy, Mi-24, Kanii to były wszystko wypadki systemowe. Nie naprawiono systemu po CASIE. Wprowadzono zalecenia, których wykonanie jest fikcją - podkreśla.
_________________
just pure truth...
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Zdjęcia sławnego oświetlenia, u źródła. Wątpię, żeby one coś zmieniały lub też mogły zmienić 10 kwietnia. Podaję tylko dla porządku, jeśli ktoś nie wie skąd one pochodzą.

http://silverrebel.livejo...526.html#cutid1

Arrakis
 
 
ajzik 
Banita


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 3557
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010   

Pan E. Klich powiedział jeszcze ( o ile dobrze pamiętam ) jeszcze jedną rzecz - z takim wyszkoleniem jak jest w SP to w lotnictwie cywilnym byłaby jedna katastrofa na tydzień. Powiedział również wprost (tak to zrozumiałem), że bezpośrednia wina to wina załogi - bez owijania w bawełnę. Oczywiście zaznaczył, że łańcuch był długi i załoga była ostatnim ogniwem. Tak stanowcze wypowiedzi każą przypuszczać, że badający katastrofę mają już w zasadzie pełny ogląd. A proceduralne przepychanki są przykrywką dla odsuwania terminu podania informacji odnośnie przyczyn do publicznej wiadomości.
Generalnie choć sama katastrofa porażała , to to co dzieje się obecnie poraża nie mniej.

Ps. wg. Gen. Czabana E. Klich jest "niewiarygodny", choć konkretnie się nie odniósł do poszczególnych zarzutów. Tragikomedia. Dno. Brak słów.
Ostatnio zmieniony przez ajzik Pią 23 Kwi, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group