Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
26 śmigłowców= to jeszcze nie przetarg
Opublikował Wiadomość
marmot1 
4



Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 226
Skąd: Stolica i okolica
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Sundowner napisał/a:
Zwitt napisał/a:
Faktycznie najlepiej byłoby rozdzielić to na osobne przetargi na wersię transportową (plus ew. ZOP) i specjalistyczne SAR/CSAR.
W złą stronę zakombinowałeś ;) to właśnie ZOP jest tym nietypowym, SAR/CSAR można jak najbardziej oprzeć o maszynę transportową.

Swoją drogą jak już jesteśmy przy tym to cały czas się dziwię czemu CSAR się urządza w SP. Można przecież oprzeć go o strukturę SAR w MW, rozszerzyć zakres działań i szkolenia. MW z natury jest ekspedycyjna - więc i tutaj problem z głowy. Poza tym ludzie cały czas mają możliwość wykorzystania części umiejętności na co dzień w czasie P, wymagania stawiane przed maszynami zbliżone... tylko widać SP się chce, a MW nie.



Czytaj w SP trzymają się mocna swoich stołków i nie oddadzą MW bo by etaty poleciały. Poza tym zawsze będzie jakiś etat generalski do zarządzania tym ustrojstwom.
 
 
Zwitt 
8



Wiek: 43
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 3290
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Faktycznie CSAR w strukturach MW byłby najbardziej sensowny. Wystarczyłby w zasadzie duży klucz w 29 elMW. Ale wtedy faktycznie etatów ani dużo, ani wysoko.
_________________
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
MariuszRB 
6


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 1140
Skąd: Chojnów
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Ja tam sensu nie widziałbym w takim rozwiązaniu zbyt wiele. Klucz śmigłowców CSAR powinien raczej trafić do 7 Eskadry Działań Specjalnych. Polska nie Ameryka i nie stać nas na jednoczesne funkcjonowanie całej masy bardzo wyspecjalizowanych jednostek. I to 7 Eskadra z Sił Powietrznych ma za zadanie maksymalnie zabezpieczyć lotnicze wsparcie Wojsk Specjalnych. Logicznym byłoby więc umieszczenie tutaj także ostatniego elementu operacji specjalnych jakim jest ewakuacja komandosów, zaś z ich strony odpowiednie wsparcie przy odzyskiwaniu zestrzelonych pilotów.
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

veeno napisał/a:
Mam nadzieję, że ten pomysł, na taki przetarg padnie.
Tak jak wielu innych myślę, że mieszanie wersji transportowych ze specjalistycznymi na siłę na jedej platformie to bezsens. Replay z LIFTa - wszystko w jednym, a najlepiej jakby się jeszcze umiały potem klonować :cool:

Też mam taką nadzieję. Nie jesteśmy do takiego przetargu przygotowani, a i wymiana pokoleniowa na rynku też takim zakupom nie sprzyja.

Cytat:
Jak się nie ma miedzi, to się w domu siedzi - parafrazując

To nie tylko kwestia miedzi, ale i ugrania jak najwięcej na takim zakupie, na potraktowaniu go jako inwestycji.
Przy okazji, to powinien być zakup nie na dzisiaj (w przypadku MW to na wczoraj :oops1: ), ale na najbliższe 30 lat, czyli uwzględniać potencjalne kierunki rozwoju tego sprzętu i jego przyszłych zadań.

Arrakis
 
 
yahata 
1


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 40
Skąd: Pomorze
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Bardzo ciekawa sprawa. Jestem ciekawy jak to się rozwinie wszystko.

Jeśli nie teraz, to czy i kiedy zamierzamy przejść na mysl techniczną z zachodu?

Czy mamy potencjał na kilka typów śmigłowców?. Pytam o potencjał ludzki, logistyczny, organizacyjny czy wreszcie finansowy.
 
 
sopol73 
4


Wiek: 47
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Jak dla mnie to najlepiej kupić Mi 171 ale nie dla MW i spcjalsów.

Cały czas się zastanawiam dlaczego nikt nie chce połączyć opcji S-92 i dodatkowo zanaczam doatkowo S-70 i. Wiem że s 92 nie sprawdzony do końca i trapiony problemami ale łącząc zakup BH z S 92 po dopracowaniu ! to czemu nie. Wilk syty i owca cała!!! Wiecie co mam na myśli - bo parcie w stronę BH będzie DUŻE!!!

Co do Nh 90 myślę że ma problemy takie same jak s 92 lub na podobnym poziomie. Też bym widział tak max 12 C 47 ale to inna bajka bo ma być nowe,ale nie biorę pod uwagę c 47F bo to nie na nasz portfel.
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

W tej chwili z tą myślą to bywa czasami sprawa skomplikowana. Wystarczy przyjrzeć się chociażby awionice na MTW-5 i na Mi-38. Niby Tranzas, a jednak :cool:
Kto by jeszcze kilka lat temu pomyślał, że w armii FR będą latały ichniejsze śmigłowce z francuskimi silnikami.

Cytat:
Cały czas się zastanawiam dlaczego nikt nie chce połączyć opcji S-92

Ze względu na wady tego śmigłowca. Obchodzić z daleka jak na razie.

Arrakis
 
 
sopol73 
4


Wiek: 47
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Dlaczego!!!
 
 
Sundowner 
7
Dyżurny Malkontent



Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2115
Skąd: R'lyeh
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

sopol73 napisał/a:
Cały czas się zastanawiam dlaczego nikt nie chce połączyć opcji S-92 i dodatkowo zanaczam doatkowo S-70 i
Jaki problem chcesz w ten sposób rozwiązać? Różnica miedzy maszyną o MTOW 11 ton, a 13 ton nie jest aż tak duża by usprawiedliwiać zakup na raz obu.

sopol73 napisał/a:
...ale nie biorę pod uwagę c 47F bo to nie na nasz portfel.
Czemu ? To tylko 32 mln USD sztuka z pakietem podstawowych części i szkolenia. To tylko 50% więcej niż za maszynę średnią, a ilość problemów jakie nawet powiedzmy 8-12 takich maszyn by rozwiązało jest ogromna.
 
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Cytat:
Dlaczego!!!

Przede wszystkim przekładnia główna, ale nie tylko... Lotnictwo nie lubi pośpiechu. Gdyby trzymać się litery prawa, to chyba powinien mieć w ogóle cofnięty certyfikat. Poczekajmy na doświadczenia Kanadyjczyków. Potem pogadamy.

Arrakis
 
 
jonasz 
6


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1255
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Sundowner, ceny nowych CH-47 oscylują średnio w okolicach 70 mln $ za sztukę...
 
 
Sundowner 
7
Dyżurny Malkontent



Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2115
Skąd: R'lyeh
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Myślę raczej o zakupie zmodernizowanych D. Nowiutkie kosztują więcej niż $70mln, Brytyjczycy za swoje dali blisko $114 mln za sztukę, ale w dość kompletnym pakiecie.
 
 
 
jonasz 
6


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1255
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Turcy ok. 66 za sztukę. To strasznie drogie w zakupie i utrzymaniu maszyny...
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11662
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

Ja bym poczekał, co Mil i EC wymyślą w tej kategorii.

Arrakis
 
 
Sundowner 
7
Dyżurny Malkontent



Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2115
Skąd: R'lyeh
Wysłany: Pią 23 Gru, 2011   

jonasz napisał/a:
Turcy ok. 66 za sztukę. To strasznie drogie w zakupie i utrzymaniu maszyny...
No i właśnie chodzi o to by kupić trochę maszyn dużych i drogich, by resztę mieć mniejszych i tańszych, zamiast mieć same nie dość duże, ale drogie (AW101, Mi-171 ;) ).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Patronat prawny Forum
EGIDA - Kancelaria Radcy Prawnego Robert KŁOSIŃSKI