Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
26 śmigłowców= to jeszcze nie przetarg
Opublikował Wiadomość
i 
Guru



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 13564
Skąd: ---
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

mjacenty napisał/a:
Michael444 napisał/a:

Tak, tak wymyślaj dalej. A tym czasem pokaż te linie montażowe Mi-8/14/17/24 w WZL (...)

Ty chyba nie masz pojecia o czym piszemy. Tobie linia montażowa myli się z "taśmą montażową " jak u Forda.
Montaż śmigłowców odbywa się metodą gniazdową

Jakieś dwie zakładki do tyłu o tym pisałem. Cieszę się, że ktoś wie jak produkuje się śmigłowce.

Edycja:
Przepraszam. Sprawdziłem - cztery zakładki temu.
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
Prukfi 
5


Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 301
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Kolejny bełkot:
http://www.wprost.pl/ar/5...ON-pod-rozwage/
Dużo słów mało treści.
Teraz najistotniejsze jest to ,że H225 nie ma "składanej belki" tu i teraz.
A zapewnienia Prezesa Airbusa o gotowości do dostarczenia niewiarygodne.
A najlepsze to:
Cytat:
Zapytanie ofertowe przewidywało redukcję liczby śmigłowców. Nie napisaliśmy, że było inaczej. Pytaliśmy, czy konkurenci Airbusa zostali powiadomieni o wprowadzeniu takiej zmiany przez MON. Według naszych informacji, ani AgustaWestland, ani konsorcjum z Sikorsky nie otrzymało takiej informacji, ani informacji, jaki ma to wpływ na wartość zamówienia.

Przetarg trzeba unieważnić ,bo nie poinformowali oferentów (którzy wcześniej odpadli ze względów formalnych) ,że zamówimy mniej śmigłowców.
Dobre :)
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Cytat:
Kolejny bełkot:

Pytanie, czy to jest wciąż bełkot, czy mówimy już o pożytecznych idiotach, a może o czymś dużo gorszym? Bo to wszystko wygląda mi coraz bardziej na próby rozmontowania fragmentów SZ.

Dla niezorientowanych, naprawa główna, zwana potocznie remontem (czyli to co robi Łódź) śmigłowca takiego, jak np. Mi-8/17 sprowadza się do jego demontażu i pozostawienia niemalże gołego płatowca (też częściowo zdemontowanego), zdjęcia powłok malarskich, itp., a potem wszystko na odwrót, składanie do kupy. Istotna różnica w stosunku do tego, co się dzieje w Kazaniu lub Ułan-Ude, to gotowy płatowiec, który stanowi najbardziej upierdliwą część produkcji. Potentaci rynku śmigłowcowego zlecają często tę część roboty firmom w różnych krajach trzeciego świata - nie bez powodu.

Tak to w skrócie wygląda i różnymi bajaniami bym się nie przejmował.

Jeszcze a propos Niemiec:
http://www.avionslegendai...res-militaires/
Tłumaczone w biegu na kolanie, ale chyba ujdzie w tłumie.

Cytat:

Niemcy chcą odnowić swoją flotę śmigłowców wojskowych
Po latach zwlekania i niekończących się debat wydaje się, że władze niemieckie ostatecznie wzięły byka za rogi. Stopniowa zapaść sprzętu wojskowego stała się nad Renem tematem rozmów wśród ludności, która pozostaje wciąż nastawiona antymilitarystycznie. Federalny Minister Obrony, Ursula von der Leyen, postanowiła uruchomić ogromny program modernizacji, który będzie dotyczył między innymi floty śmigłowców transportowych i wsparcia. Co zaskakujące, ultranowoczesny NH90 znalazł się również na celowniku Bundeswehry.

Faktycznie, dwusilnikowa maszyna europejska jest nie tyle porażką, co jest uznawana za nieodpowiednią dla niemieckich potrzeb. Pomimo doskonałej opinia i opartej na doświadczeniach zebranych we Francji i Włoszech, generałowie Heersflieger nie wydają się do końca przekonani, czy ta maszyna jest ostatecznie tym śmigłowcem, którego naprawdę potrzebują. Zarzucają mu nawet, że jest zbyt nowoczesny, zbyt dobrze wyposażony w stosunku do zadań, jakie mają wykonywać niemieccy piloci.

Innym powodem do niepokoju, i to poważnego, jest aktualna flota śmigłowców Bell UH-1D, eksploatowanych również przez Heersflieger. Leciwy Irokez, którzy swego czasu był montowany na licencji przez firmę Dornier, występuje w Niemczech w Różnych wersjach: szturmowej, łącznikowy, wsparcia służb publicznych, a nawet ewakuacji medycznej. Teoretycznie, śmigłowce te powinny zostać wycofane ze służby pod koniec tego roku, ale wątpliwości dotyczące NH90 mogą zmusić Niemców do ich zachowania.

Faktycznie, są tylko dwa typy śmigłowców eksploatowanych przez Niemców, które nie muszą się niczego obawiać: Tiger i wykorzystywany do szkolenia EC135. Cieszą się one doskonałą reputacją, nawet jeśli podnosiły się głosy pytające, do czego może służyć śmigłowiec szturmowy lotnictwu wojsk lądowych, które nie są wykorzystywane za granicą. Odpowiedź Pani von der Leyen była ostra: Niemcy zamierzają brać w przyszłości udział w misjach pokojowych.

Niektórzy wskazują, że H225M Cougar mógłby doskonale zastąpić UH-1, pozostając prawie tak samo "prymitywny", co one. Podniosły się również już głosy przeciwko ewentualnym próbom zakupu śmigłowców po drugiej stronie Atlantyku. Ich celem jest oczywiście BH. Niemcy chcą pozostać jedną z wiodących sił napędowych Unii Europejskiej, zwłaszcza, że są obok Francji współtwórcą Eurocoptera, czyli działu śmigłowcowego grupy Airbus.


Miłej lektury (z dystansem). :gent:
Arrakis
 
 
i 
Guru



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 13564
Skąd: ---
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

A dajcie już spokój z tym tygodnikiem. Dali sekretarzowi PZPR do spraw propagandy dobrą posadkę? Dali. No to niech sobie wstawia dalej swoje banialuki.
_________________
"Przestańmy własną pieścić się boleścią, przestańmy ciągłym lamentem się poić,
Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią, Mężom przystoi w milczeniu się zbroić"
 
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Cytat:
składanie łopat wirnika głównego naszego zwycięzcy i belkę ogonową.

O belce już było - będzie. Mają to przetrenowane na wcześniejszych wersjach kocura.
Łopaty są, dostępne nawet na wersji cywilnej. Rozwiązanie nie cieszy się popularnością, bo to dodatkowe ok. 85 kg, ale tak jest na każdym śmigłowcu. Do tego to dodatkowy problem dla SIL-u.

Arrakis
 
 
G. Kappen 
4



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 218
Skąd: gdzie indziej
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Miazgowski napisał/a:
'po prostu' się pisze oddzielnie, ale co ja takiemu lingwiście od 'full troll' będę tłumaczył

Przyganiał kocioł-lingwista garnkowi, a sam spacji użyć nie potrafi:
Miazgowski napisał/a:
karabinki 5,56mm





Wiem, że jest gorąco, ale radze wziąć na schłodzenie

Makary21

 
 
tyracze
6


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1243
Wysłany: Czw 13 Sie, 2015   

Kappen dodaj:
Cytat:
dobre warunki na off set

;)
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

http://wiadomosci.onet.pl...ony-nato/zy4prc

Cytat:
Szef MON pytany, czy nie obawia się, że prezydent będzie próbował unieważnić wynik przetargu na wielozadaniowe śmigłowce, odparł: - Ta sprawa jest w kompetencji rządu. Wielokrotnie publicznie miałem okazję deklarować, że chętnie prezydentowi przedstawię dokumenty czy wszystkie aspekty tej sprawy - dodał.

W ocenie Siemoniaka bardzo prawdopodobne jest, że to następny rząd będzie oceniał dokumenty i będzie podejmował decyzje w sprawie zakupu śmigłowców.


Zapas chrupek i dobrego wina kupiony. Czekam na następny odcinek serialu polski przetarg.

Arrakis
 
 
jack ols 
7


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 2369
Skąd: mleczna droga
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

Ale, cnota zawsze sie obroni. Dla mnie zle skojarzenie i niepasujace do sytuacji. Jest ogromna presja lobbingu producenta smiglowcow SAC ukryta, a oni maja w dupie nasze maksymy. Co swiettnie widac po ich determinacji na forum.
Jak dobrze gadamy z Airbus Helicopters, i mamy pewnosc ze wszystko ok, to powinno byc PYK . Bo nastepna ekipa ktora pyknie, ze Caracal jest spoko, zrobi to minimum rok pozniej.Wszystko zgodnie z procedurami obrad Sejmu i terminarzem.
 
 
Michael444 
7



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 2600
Skąd: Z daleka
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

Czytałem, że na amerykańskich agentów dobrze haloperydol wpływa.

@mjacenty

O ile się nie mylę to niezależnie która firma by wygrała, w WZL musiałby zostać zapewniony serwis śmigłowców. A jeżeli tak to żadna linia montażowa nie jest tam potrzebna. Natomiast co się tyczy "osobistych wycieczek" to przecież napisałeś, że Amerykanie mogli wpisać mniejszą maksymalną masę startową do dokumentacji przetargowej i wystawić H-92. Jeśli nie podoba Ci się słowo "fałszerstwo" to jest jeszcze inne - oszustwo. Wedle uznania.
_________________
A poza tym uważam, że Polska powinna posiadać broń nuklearną.

Powiedzieć, że ludzie ciało jest konstukcją arcygenialną to jakby powiedzieć, że na słońcu jest ciepło. Stwierdzić, że ludzkie ciało jest dziełem przypadku to jakby utrzymywać, że Ziemia jest płaska.
 
 
Jefrjeitor 
5



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 782
Skąd: jedzie ta kontrola?!
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

Michael444 napisał/a:
(...) Jeśli chodzi o podatki to żołnierze jedynie oddają część tego co dostali od państwa, z resztą stanowią zaledwie 2,5% społeczeństwa w ogóle. Było by więc bardzo dziwne gdyby tak wąska grupa, przez nikogo nie wybierana, miała decydujący głos w kwestii wielomiliardowych zakupów w kraju demokratycznym. (...)


Poza tematem, ale nie mogłem się powstrzymać. Jak wyliczyłeś te 2,5%?
 
 
Michael444 
7



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 2600
Skąd: Z daleka
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

Wiem, rypnąłem się o jedno miejsce po przecinku i nie dało się już poprawić.
_________________
A poza tym uważam, że Polska powinna posiadać broń nuklearną.

Powiedzieć, że ludzie ciało jest konstukcją arcygenialną to jakby powiedzieć, że na słońcu jest ciepło. Stwierdzić, że ludzkie ciało jest dziełem przypadku to jakby utrzymywać, że Ziemia jest płaska.
 
 
Arrakis 
Guru


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 11771
Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Sob 15 Sie, 2015   

Cytat:
Natomiast co się tyczy "osobistych wycieczek" to przecież napisałeś, że Amerykanie mogli wpisać mniejszą maksymalną masę startową do dokumentacji przetargowej i wystawić H-92. Jeśli nie podoba Ci się słowo "fałszerstwo" to jest jeszcze inne - oszustwo. Wedle uznania.

No cóż, wychodzi brak podstawowej wiedzy w temacie.
Jest taki magiczny dokument, który się IUL zowie.
Nie ma on jednak wpływu na kurs dolara, masę własną śmigłowca, zużycie paliwa na godzinę lotu, przepisy ITAR i te, jak im tam, wewnętrzne procedury firmy (czy jak je tam w oświadczeniu nazwali).

Wybór w tym przetargu był prosty jak konstrukcja cepa. Poważne schody zaczną się dopiero w przypadku kruka.

Arrakis

[ Dodano: Nie 16 Sie, 2015 ]
EDIT:
No i wyszło szydełko z woreczka:

http://wiadomosci.onet.pl...i-wprost/67kyrf

https://twitter.com/JacekSonta/status/632843910474276864/photo/1

Arrakis
 
 
mangan 
5
plutonowy


Wiek: 57
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 385
Skąd: mazowsze
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015   

Kod:
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rzecznik-mon-wyslal-list-do-rady-etyki-mediow-ws-publikacji-wprost/67kyrf



W związku z powyższym artykułem mam pytanie czy mógłby się ktoś ustosunkować do komentarza jednego z userów, który pozwolę sobie wkleić. :czytanie:

Cytat:
: 1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!
3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.
6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.
10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.
12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego
13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!
14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbrojenia windujący cenę do góry; 2 - Znaczne opóźnienia wprowadzenia śmigłowców do Polskiej armii ze względu na konieczność przeprowadzenia atestów po integracji uzbrojenia ze śmigłowcami. Wybierając tą ofertę nasze Wojska otrzymałyby "wojskowy, nieuzbrojony śmigłowiec" co brzmi jak chory żart. Oferta także nie obejmowała przekazania kontroli nad serwisem w ręce Polskich władz co powtarzałoby sytuację opisaną w punkcie wyżej.
15. Oferta Airbus – Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów. Firma Airbus zobowiązała się do wybudowania fabryki w Łodzi. Produkcja jednak będzie ograniczona na kształt znany z PZL Świdnik i PZL Mielec. Airbus w ramach umowy przekaże do WZL 1 w Łodzi należącego do Państwa Polskiego pełne zdolności serwisowe śmigłowców Caracal, oraz zdolności budowy i serwisowania silników w Dęblinie. Śmigłowce będą uzbrojone i pierwsze sztuki otrzymamy w 2017 roku.
16.Offset czyli co zyskamy? PZL Świdnik oraz PZL Mielec zaproponowały zainwestowanie tych pieniędzy w fabryki w Świdniku i Mielcu zwiększając ich możliwości. Słowa pięknie brzmią ale gdy weźmiemy pod uwagę, że jedynymi ich właścicielami są właśnie te firmy taki offset w ich wykonaniu będzie oznaczał wyciągnięcie sobie pieniędzy z prawej kieszeni i przełożenie ich do lewej – kreatywna księgowość godna pozazdroszczenia. Airbus nie posiada fabryk w Polsce w związku z tym będzie musiał zainwestować w należące do państwa Polskiego zakłady WZL1 w Łodzi. Z tego powodu jest to jedyny offset który może nam – Polsce coś więcej dać.



Ile w tym prawdy?
 
 
mjacenty 
5


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 886
Skąd: sosnowiec
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015   

W ogromnej części powyższe trezy są prawdziwe , choć nieco uproszczone.
Ale zaraz zlecą się tu "ekspeci " co powiedzą bzdura , fałsz zamach ,oszustwo .
Więc nie rozwijajmy tego tematu w imię spokoju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group