Po pierwsze, jeśli prawdą jest, że MTOW wymagana przez MON wynosiła 11 ton to Sikorsky nie mógł zaproponować śmigłowca S-92. Zwionzkowce ze Świdnika dali info, że to było 11 ton, a jeśli tak to pan rzecznik mówiąc o możliwości wystawienia przez Sikorsky'ego śmigłowca S-92 łże w żywe oczy.
Po drugie, moim skromnym zdaniem wymóg dostarczenia uzbrojenia wraz ze śmigłowcem transportowym jest dosyć dziwny. To nie są bomby i pociski dla myśliwca i dlatego spokojnie można dać wymóg aby śmigłowiec był uzbrojony w WKMy i rakiety niekierowane, które są standardowe dla sił zbrojnych lub inne wskazane. Mesko ma produkować rakiety 70 mm, prace w tym kierunku są prowadzone od dłuższego czasu, a teraz może się okazać, że wojsko tych rakiet nie kupi bo gotowe przyjadą zza granicy. Nie wspominając o tym, że Francuzi używają także niestandardowego dla NATO kalibru. Poza tym wojsko bodaj jeszcze w zeszłym roku planowało zakup Minigunów dla nowych śmigłowców. Teraz może zakupimy jakieś nietypowe dla sił zbrojnych francuskie WKMy. Ku chwale logistyki.
Pierwszą porażką tego postępowania było utajnienie wymagań. Później było już tylko gorzej.
_________________ A poza tym uważam, że Polska powinna posiadać broń nuklearną.
Powiedzieć, że ludzie ciało jest konstukcją arcygenialną to jakby powiedzieć, że na słońcu jest ciepło. Stwierdzić, że ludzkie ciało jest dziełem przypadku to jakby utrzymywać, że Ziemia jest płaska.
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 5037 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015
Michael444 napisał/a:
Oczywiście, bo po co mówić, że g***o śmierdzi?
Po pierwsze, jeśli prawdą jest, że MTOW wymagana przez MON wynosiła 11 ton to Sikorsky nie mógł zaproponować śmigłowca S-92. Zwionzkowce ze Świdnika dali info, że to było 11 ton, a jeśli tak to pan rzecznik mówiąc o możliwości wystawienia przez Sikorsky'ego śmigłowca S-92 łże w żywe oczy.
Sam łżesz w żywe oczy.
Michael444 napisał/a:
Po drugie, moim skromnym zdaniem wymóg dostarczenia uzbrojenia wraz ze śmigłowcem transportowym jest dosyć dziwny. To nie są bomby i pociski dla myśliwca i dlatego spokojnie można dać wymóg aby śmigłowiec był uzbrojony w WKMy i rakiety niekierowane, które są standardowe dla sił zbrojnych lub inne wskazane.
Po pierwsze instalacja wkm to też problem, wibracje, masa ot takie małe sprawy. Po drugie śmigłowiec zop. No ale jak argumenty nie pasują do teorii...
Michael444 daj już spokój.....
Myślisz iż powtarzane przez ciebie kłamstwa , jeśli powtórzysz je kilkaset razy staną się prawdą ?
Oczywiście zakładam iż nie rozumiesz co oznacza : Maksymalna masa starowa i maksymalna ładowność (udźwig).
Powtórzę :MAKSYMALNY.
I dla tego parametru dostaje sie certyfikat. A jeśli klijent sobie zyczy mniej to producent może mu to wpisać ,ograniczając ładowność . W oparciu o ten sam certyfikat.
I tyle .
Tak masz np: z przyczepami o DMC 750 kg . Kupujesz taką samą przyczepę ,a DMC producent wpisuje ci wg życzenia do 750kg . Jesli samochód może tylko ciągnąć 550 kg, to wpisze ci DMC 550 kg.
I jakbyś nie naciągął, to nie kupiliśmy gołych transportowców , tylko wiekszość w wersji specjalistycznej i to uzbrojonych w dość skomplikowany sprzęt .
A co do jawności . To jeśli wszystkie parametry byłyby jawne ,to dziś mielibyśmy ogólnonarodowe referendum na temat jaki ma być śmigłowiec dla armii.
Z setką pytań . Wszak każdy Polak zna się na śmigłowcach jak nikt inny na świecie.
Po pierwsze, jeśli prawdą jest, że MTOW wymagana przez MON wynosiła 11 ton to Sikorsky nie mógł zaproponować śmigłowca S-92. Zwionzkowce ze Świdnika dali info, że to było 11 ton, a jeśli tak to pan rzecznik mówiąc o możliwości wystawienia przez Sikorsky'ego śmigłowca S-92 łże w żywe oczy.
Świstak, sreberka i czekoladki.
Producent po prostu zapisałby w IUL dla dostarczanej do danego odbiorcy wersji "MTOW 11 t" i tyle. Sporo śmigłowców jest sprzedawanych/oferowanych w wersjach o różnych dopuszczalnych masach startowych, z S-70 włącznie.
Moim zdaniem i tak by polegli, ale to już szczegół.
Arrakis
[ Dodano: Pon 17 Sie, 2015 ] EDIT:
W najnowszym wprost za śmigłowce wziął się gen. Skrzypczak. Ręce opadają, co on tam wymyśla.
Po pierwsze instalacja wkm to też problem, wibracje, masa ot takie małe sprawy. Po drugie śmigłowiec zop. No ale jak argumenty nie pasują do teorii...
A teraz go crazy...
Nic dziwnego, że jest jak jest w tym kraju, skoro inżynier nie potrafi czytać. No cóż. Co się tyczy tych wibracji itp. to na prawdę już mi łzy w oczach stają jak czytam te biedne fantasmagorie. Jeżeli śmigłowiec nie może być dostosowany do przenoszenia innego WKMu to daje to pojęcie o jego podatności na modernizację i problemach jakie będzie sprawiał w przyszłości przy najmniejszej próbie dostosowania na zmieniających się wymagań pola walki. Jeśli Caracal, jak sugerujesz, taki jest to uuu...
Cytat:
Michael444 daj już spokój.....
Myślisz iż powtarzane przez ciebie kłamstwa , jeśli powtórzysz je kilkaset razy staną się prawdą ?
Wiem, że jesteś specem od kłamania, więc może mi zaznaczysz w których miejscach skłamałem w mojej poprzedniej wypowiedzi.
Zaniżanie kluczowego parametru śmigłowca, (nawet gdyby to było legalne) tylko dlatego, że jakiś cymbał z polskiego MONu wymyślił to między kawą a ciastkiem to czysty idiotyzm. Z resztą skoro wojsko rzekomo chciało S-92 zamiast S-70 z powodu jego większych możliwości transportowych to coś tu się delikatnie nie zgadza, skoro chcieli zmniejszyć te możliwości. Twoje porównania śmigłowca do przyczepy litościwie pominę.
12 żołnierzy i nie więcej niż 11 ton MTOW. Idealnie aby wyeliminować S-70 i S-92 Z resztą nie ma się czym specjalnie ekscytować bo jeśli - jak powiedział Siemoniak - istnieje spore prawdopodobieństwo, że o finalizacji kontraktu będzie decydował następny rząd to żadnych Caracali i tak nie kupimy.
_________________ A poza tym uważam, że Polska powinna posiadać broń nuklearną.
Powiedzieć, że ludzie ciało jest konstukcją arcygenialną to jakby powiedzieć, że na słońcu jest ciepło. Stwierdzić, że ludzkie ciało jest dziełem przypadku to jakby utrzymywać, że Ziemia jest płaska.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
Cytat:
Zaniżanie kluczowego parametru śmigłowca, (nawet gdyby to było legalne) tylko dlatego, że jakiś cymbał z polskiego MONu wymyślił to między kawą a ciastkiem to czysty idiotyzm.
Może ten "cymbał" doszedł po prostu do wniosku, że jak pokład okrętu jest do 11 t, to wypada aby śmigłowiec nie był cięższy. Nie spodziewał się, że jego służba będzie oceniana przez różnych ekspertów od siedmiu boleści. Wątpię zresztą, żeby się tym strasznie przejął.
Ten sam cymbał zapewne magicznie zmienił kurs USD/PLN o 1/3.
Właśnie oglądałem konferencję prasową rzecznika PiS Elżbiety Witek. Było pytanie czy PiS unieważni przetarg na Caracale po wyborach. Odpowiedź była, że "mają wątpliwości", "nie mają pełnej wiedzy", "muszą zobaczyć dokumenty", "Świdnik i Mielec to zakłady z tradycjami" (już nie mówią że polskie !!!), "tam są miejsca pracy, a propozycja Airbusa jest przyszła i niepewna". I generalnie "będziemy się przyglądać".
IMHO sprawy idą w dobrym kierunku
_________________ ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
Oj, Oj, Amerykanie tacy biedni, tacy pokrzywdzeni w Polsce, F-16, Patriot (o którego powinna być draka, nie o Caracala) a za rogiem Kruk.
Źli ludzie celowo wyeliminowali Sikorskiego, specjalnie ustawili wymagania by wywalić z przetargu i S-70, i S-92. Jakieś inne teorie spiskowe?
A co mnie interesują Amerykanie? Zakup Caracala jest niekorzystny dla Polski. Wymaganie co do co najmniej 12 żołnierzy jest faktem, MTOW na poziomie 11 ton także prawdopodobniej jest faktem. Tu nie żadnej teorii spiskowej. Pierwszy wymóg eliminuje S-70, a drugi S-92.
Cytat:
Może ten "cymbał" doszedł po prostu do wniosku, że jak pokład okrętu jest do 11 t, to wypada aby śmigłowiec nie był cięższy. Nie spodziewał się, że jego służba będzie oceniana przez różnych ekspertów od siedmiu boleści. Wątpię zresztą, żeby się tym strasznie przejął.
Ojejciu, nawet gdyby tak było to i tak się nie myliłem w mojej ocenie, skoro ktoś tworzy wymagania dla 70 czy 50 śmigłowców pod kątem operowania z okrętów, podczas gdy 64/42 z nich prawdopodobnie nigdy nie wyląduje na pokładzie okrętu. Przepraszam, jednak się pomyliłem. Ktoś taki nie jest cymbałem, on może już śmiało starać się o rentę inwalidzką z powodu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu znacznym (niegdyś debilizmu).
Cytat:
Ten sam cymbał zapewne magicznie zmienił kurs USD/PLN o 1/3.
Zdawało mi się, że walutą w której będziemy płacić za ten zakup jest polski złoty. A skoro tak to wahania kursu są stratą lub zyskiem producenta, a nie naszym problemem.
_________________ A poza tym uważam, że Polska powinna posiadać broń nuklearną.
Powiedzieć, że ludzie ciało jest konstukcją arcygenialną to jakby powiedzieć, że na słońcu jest ciepło. Stwierdzić, że ludzkie ciało jest dziełem przypadku to jakby utrzymywać, że Ziemia jest płaska.
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 5037 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
Zwitt napisał/a:
Właśnie oglądałem konferencję prasową rzecznika PiS Elżbiety Witek. Było pytanie czy PiS unieważni przetarg na Caracale po wyborach. Odpowiedź była, że "mają wątpliwości", "nie mają pełnej wiedzy", "muszą zobaczyć dokumenty", "Świdnik i Mielec to zakłady z tradycjami" (już nie mówią że polskie !!!), "tam są miejsca pracy, a propozycja Airbusa jest przyszła i niepewna". I generalnie "będziemy się przyglądać".
IMHO sprawy idą w dobrym kierunku
Też myślę że chlapią przed wyborami by krytykować konkurencje, ale jak przyjdzie co do czego to chyba odpuszczą.
Jeżeli rzeczywiście oferta Caracala jest najkorzystniejsza, i po wyborach będą decydować rozsądne osoby (na mądre nie liczę ) to mimo przedwyborczej agitki Caracal zostanie.
_________________ "Ufajcie Panu - i miejcie strzelby nabite"
Inspektorat Uzbrojenia - jako jednostka organizacyjna Ministerstwa Obrony Narodowej - odpowiada za przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na dostawy śmigłowców wielozadaniowych dla Sił Zbrojnych RP.
W nawiązaniu do opublikowanego w numerze 34/2015 tygodnika „Wprost” artykułu pana Cezarego Bielakowskiego, zatytułowanego „Caracal napędzany obietnicami”, oświadczam, że:
Artykuł zawiera szereg nieprawdziwych i nieprecyzyjnych informacji, dotyczących przebiegu tego przetargu. Żaden z zarzutów tygodnika "Wprost" nie jest prawdziwy.
Postępowanie w sprawie pozyskania śmigłowców wielozadaniowych dla SZ RP prowadzone jest w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa i przy zachowaniu najwyższych standardów w zakresie bezstronności i równego traktowania Wykonawców.
MON wielokrotnie informował o przebiegu i wynikach postępowania opinię publiczną i parlamentarzystów, zarówno w trybie jawnym, jak i niejawnym.
W odniesieniu do zawartych w artykule zarzutów informuję:
a) warunki przetargu są jednakowe dla wszystkich Wykonawców;
b) zakres sprawdzeń parametrów technicznych na tym etapie przetargu obejmował weryfikację 32 parametrów krytycznych, decydujących o możliwościach osiągowych śmigłowców;
c) Zamawiający wymaga przedstawienia certyfikatu zdatności do lotu dla poszczególnych wersji śmigłowców przed datą ich dostawy;
d) warunki przetargu przewidują możliwość zmiany ilości zamawianych śmigłowców ze względu na potrzeby SZ RP, o czym wszystkie firmy wiedziały;
e) teza, że oferty cenowe firm, które nie zostały zakwalifikowane do kolejnego etapu, „mieściły się w przewidywanych parametrach kwotowych z ofertą na 70 maszyn”, jest nieprawdziwa. Wszystkie oferty cenowe znacząco przekraczały kwotę, jaką Zamawiający przewidział na realizację tego zadania. Oferty te były na zbliżonym poziomie cenowym;
f) Siły Zbrojne RP nigdy nie określały maksymalnej masy śmigłowca na poziomie 8 ton. Jedynym wymaganiem dotyczącym masy jest maksymalna masa startowa śmigłowca w wersji morskiej - określona na 11 ton – determinowana nośnością lądowisk na okrętach;
g) czas trwania sprawdzeń weryfikacyjnych pozwolił na sprawdzenie wszystkich 32 parametrów krytycznych śmigłowca;
h) MON umożliwił udział w postępowaniu niezależnemu obserwatorowi. Najważniejszym wymaganiem wobec obserwatora było spełnienie warunków niezależności od firm biorących udział w postępowaniu. Wymagania tego nie spełnili natomiast piloci oblatywacze z Mielca i Świdnika, zaproponowani jako niezależni obserwatorzy w czasie sprawdzeń weryfikacyjnych;
i) w naszej ocenie cytowane wypowiedzi przedstawicieli francuskich związków zawodowych są normalnym elementem działań lobbingowych na rzecz swojego zakładu.
Postępowanie jest prowadzone pod nadzorem odpowiednich służb, w tym Biura ds. Procedur Antykorupcyjnych, SKW i ŻW. Jesteśmy gotowi w każdej chwili poddać ocenie to postępowanie właściwym organom państwa.
To wojskowi określają, jaki sprzęt i do jakich zadań jest im potrzebny. W tym nie ma żadnych decyzji politycznych.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 887 Skąd: zapomniałem
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
Cytat:
to chyba odpuszczą
Odpuszczą. Nie ma za bardzo innego wyjścia. Z tego co widzę/słyszę głupków tam nie ma.
Jak na razie dobrze politycznie jest to rozgrywane. Czytają NFOW, chyba
Dzis nowy szef BBN mowil dokladnie to samo. Ze nie maja dokumentow nie znaja szczegolow i ze umowili sie z MON na zapoznanie z nimi i tyle.
_________________ One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...
"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki
"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015
Cytat:
Ojejciu, nawet gdyby tak było to i tak się nie myliłem w mojej ocenie, skoro ktoś tworzy wymagania dla 70 czy 50 śmigłowców pod kątem operowania z okrętów, podczas gdy 64/42 z nich prawdopodobnie nigdy nie wyląduje na pokładzie okrętu. Przepraszam, jednak się pomyliłem. Ktoś taki nie jest cymbałem, on może już śmiało starać się o rentę inwalidzką z powodu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu znacznym (niegdyś debilizmu).
Tu mamy kliniczny przykład zaniku w społeczeństwie polskim umiejętności przeczytania ze zrozumieniem prostego zdania w języku ojczystym. Takiego już tu cytowanego:
Cytat:
Jedynym wymaganiem dotyczącym masy jest maksymalna masa startowa śmigłowca w wersji morskiej - określona na 11 ton – determinowana nośnością lądowisk na okrętach;
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum