Pomógł: 37 razy Dołączył: 08 Gru 2006 Posty: 11771 Skąd: Lepiej nie wiedzieć
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
nomad,
dzięki za tego pdf-a. Pierwszy raz go czytałem. W wolnej chwili przyjrzę mu się bliżej, ale wygląda mi na to, że jego treść to odprysk kontraktu tureckiego. Powstają tam przecież dwie linie montażowe, jedna dla T-70, a druga S-70i w sosie tureckim, które mają być oferowane na rynku międzynarodowym w stosunku 1:1. Na razie 109, a docelowo nawet i 300. Tylko zgaduję, ale ponieważ ideą wersji international było ominięcie FMS-u, za cichą zgodą, wątpię, aby to co jest w tym pdf-ie podpadało pod FMS. Ot, taka oferta "polskich" zakładów znad Bosforu. Jest i wyciągarka, i inne rzeczy.
Przy okazji, bodajże na Obrona Pro ktoś się zastanawiał, skąd różnice podawanych na stronach producenta osiągów pomiędzy UH-60 i S-70i. Dla UH-60 firma podaje zasięg bez rezerwy, czyli czysto marketingowy. Zasięg dla wersji "i" jest dla rezerwy 20 min., a patrząc na twój pdf, dla przelotu na pułapie z prędkością Vbr (best range), czyli optymalną. Też trochę papierowe w zderzeniu z realiami. Pozostałe różnice wynikają z napędu (inne łopaty i oprogramowanie fadec-a), przy czym pdf znowu podaje, że "i" może opcjonalnie otrzymać wersję napędu z UH-60, co oczywiście przekłada się na koszty eksploatacji.
Widać jeszcze jedną rzecz. Zbiorniki paliwa. S-70 to 1360 l. Na NH90/H225 wchodzą 2 t, czyli prawie 2600 l, a na tym drugim można mieć dodatkowe 990 w ogonie. Jeden z tych drobiazgów.
Jak na zakup, który powinien być prosty jak konstrukcja młotka (wymagane parametry osiągowe i wyposażenie zestawione z parametrami śmigłowców dostępnych na rynku), mamy już 5 rok gry o tron skrzyżowanej z modą na sukces.
Biorąc pod uwagę stopień skomplikowania problemu, schody to się dopiero zaczną przy okazji kruka.
Dzięki - Sokół
Edit: AM live from Łódź via ObronaPro:
w 2016 będą 2 heli z Mielca. 2017 kolejne 8. 2018 to 11 helikopterów (nie wiem jakiego producenta). Będzie remotoryzacja we współpracy z Motor Sicz.. wszystkie heli serwisowane w Łodzi.. more to come
Podobno sa zgody Mielca I Świdnika na przyszły serwis wszystkich heli tych zakładów w Łodzi.. reszta to było odbijanie piłeczki z Airbusem. Aha. W przyszłym roku zatrudnionych ma być 100 osób więcej w Lodzi, prawdopodobnie do obsługi pierwszych bieda hawków
Ostatnio zmieniony przez asimo2 Wto 11 Paź, 2016, w całości zmieniany 1 raz
Według PAP ponoć remotoryzacja ma dotyczyć Mi-8T i Mi-24!?
edit:
Ciekawe jak sie mają zapowiedzi AM do tego wywiadu BK (z wczoraj) http://superbiz.se.pl/opi...sce_903083.html Minister Antoni Macierewicz zapowiedział dzisiaj, że do końca roku Wojska Specjalne otrzymają pierwsze śmigłowce typu Black Hawk produkowane w Mielcu, a jego optymizm w tej kwestii wynika z rozmowy jaką odbył z prezesem zakładów. Biorąc pod uwagę, że negocjacje w tej sprawie mają się dopiero zacząć, czy nie jest to przedwczesna deklaracja?
Absolutnie nie. To tak naprawdę jest zaproszenie kontrahentów do rozmów. Wszystkich kontrahentów, także tych ze Świdnika.
Pomógł: 20 razy Wiek: 59 Dołączył: 23 Lip 2004 Posty: 7984 Skąd: Polska
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
Dzisiaj powtórzył w Łodzi że 2 pierwsze maja trafić do specjalistów do końca roku. Oświadczenie Airbusa leciało co chwilę na TVP Info.
Nie mam pojęcia jak wyglądała sprawa offsetu mam tylko informacje od Airbusa i naszego Rządu. Jednak możliwe że przetarg od początku był miną medialną zwłaszcza zastanowił mnie głos że to "rekompensata" za "Mistrale" może prawda, może nie.
_________________ Pierwszą ofiarą wojny jest prawda
Hiram Johnson
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sie 2007 Posty: 283 Skąd: Jaworzno
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
Arrakis - link do tego PDF-a dawałem tutaj ponad rok temu jako źródło do moich grafik (porównań wielkości maszyn amerykańskiej i francuskiej) - ale mógł umknąć.
Ciesze się, że się przydał
Są pierwsze reakcje MR na oświadczenia Airbusa: (niestety - niezależna)
Z przykrością stwierdzam, że niektóre z propozycji naszych partnerów z grupy Airbus Helicopters nie tylko nie prowadziły do zabezpieczenia interesu i bezpieczeństwa państwa polskiego, ale wręcz przeciwnie stwarzały istotne ryzyko dla państwa polskiego i to niestety w odniesieniu do zakładu WZL nr1 w Łodzi, co było dla nas szczególnie nieprzyjemną niespodzianką. O ile grupa Airbus wycofała się ostatecznie z tych najbardziej kontrowersyjnych zapisów, to niestety intencje naszych partnerów nie były do końca dla nas jasne
– ocenił wiceminister.
To nie jest tak, że polska strona składała propozycje wybiegające poza przedmiot umowy dostawy. To Airbus Helicopters składał propozycje stropie rządowej zobowiązań offsetowych, które nie miały żadnego związku z umową dostawy. Strona polska wykazując się maksimum dobrej woli i chęci uzyskania kompromisu analizowała ze szczegółami propozycje grupy Airbus również w zakresie tych zobowiązań, które nie miały związku z umową dostawy. I te zobowiązania niestety prowadziły do maksymalizowania korzyści ze strony francuskiej. Podkreślam, że istotą offsetu jest zabezpieczenie interesu ekonomicznego państwa polskiego i bezpieczeństwa państwa polskiego, a nie maksymalizowanie korzyści zagranicznego dostawcy. Bardzo wyraźnie i wielokrotnie podkreślałem, ze kryterium interesu ekonomicznego państwa polskiego, jest bezwzględnym priorytetem w tym procesie negocjacji. Wiem, że swoją propozycję Airbus przedstawiał jako korzystną dla państwa polskiego, ale to strona rządowa precyzuje co jest tym interesem ekonomicznym państwa polskiego. Wielokrotnie podkreślałem, co jest priorytetów. Ubolewam, że nasze uwagi i sugestie nie zostały wzięte przez stronę francuską pod uwagę
Hmm zapewne to ta linia montażowa w Radomiu była w ramach:
"analizowała ze szczegółami propozycje grupy Airbus również w zakresie tych zobowiązań, które nie miały związku z umową dostawy. I te zobowiązania niestety prowadziły do maksymalizowania korzyści ze strony francuskiej. "
i która wg. strony francuskiej całkowicie została odrzucona przez MR...
Przeglądałem relacje z WZL i nie widać było tam zbyt gorącego przyjęcia...
Pomógł: 20 razy Wiek: 59 Dołączył: 23 Lip 2004 Posty: 7984 Skąd: Polska
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
nomad_fh, to wypowiedź z Łodzi słuchałem na żywo.
Na koniec wypowiadali się pracownicy, w miarę szczerze, zachwytu nie było raczej coś w stylu "nadzieja umiera ostatnia".
_________________ Pierwszą ofiarą wojny jest prawda
Hiram Johnson
Wiek: 39 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 425 Skąd: daleko
Wysłany: Wto 11 Paź, 2016
Widze tu ze Panowie glupoty pisza na temat eksploatacji , serwisowaniu smiglowcow.... Niech sie kazdy pochwali z forumowiczow ile przepracowal przy smiglowcach..
Ja tylko pracuje 8 lat przy smiglowcach technologii rosyjskiej i zachodnioeuropejskiej..
Serwisowanie BH po rocznej eksploatacji w WZL nr 1??? Wymienic olej w przekladni???
info z tt cd:
PAP @PAPinformacje 4 min.4 minuty temu
Dyrektor generalny #Airbus Group zapowiedział, że koncern będzie domagał się odszkodowania za zerwanie negocjacji ws. Caracali.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum