Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy System Dowodzenia i Kierowania SZRP
Opublikował Wiadomość
PDT 
Guru
iuris peritus in spe



Pomógł: 32 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 13757
Skąd: ex rei publicae defectae
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Szczepan Głuszczak napisał/a:
Co do umocowania prawnego wykonywane były trzy niezależne opinie konstytucjonalistów, które jasno i pozytywnie definiowały argumenty projektu nowego systemu.

Tu moje pytanie: czy owe trzy opinie podlegają ogłoszeniu, zgodnie z kanonami upubliczniania prac legislacyjnych i jaka jest dostępność ich treści?
Rada legislacyjna 12 października ub.r. opiniowała projekt założeń a nie projekt ustawy - to duża różnica.
W niej czytamy między innymi:

Cytat:
Należy podkreślić, że Rada Legislacyjna w niniejszej opinii nie dokonuje merytorycznej oceny rozwiązań ustawy zasadniczej, lecz zwraca uwagę na ograniczoną możliwość odstępowania od nich w drodze ustawodawstwa zwykłego.


Cytat:
Regulacja konstytucyjna zakłada zatem istnienie, wyróżnionych w ustawie, rodzajów Sił Zbrojnych, pozostawiając jednak parlamentowi decyzję co do tego ile (przynajmniej dwa) i jakie rodzaje tych Sił mają funkcjonować. Rada Legislacyjna podkreśla jednak, że projektodawcy nie zakładają zmiany aktualnej organizacji Sił Zbrojnych przez wprowadzenie ich rodzajów odmiennych od tych, które obecnie są wyróżniane w ustawodawstwie. Planuje się jedynie modyfikację sposobu organizacji dowództwa nad tymi rodzajami i swoistą kumulację uprawnień w rękach Dowódcy Generalnego i Dowódcy Operacyjnego Sił Zbrojnych. Rozwiązanie takie narusza jednak art. 134 ust. 3 Konstytucji, gdyż przeczy wynikającej z niego zasadzie, że każdy istniejący rodzaj Sił Zbrojnych musi mieć odrębnego (formalnie i personalnie) dowódcę.


Opinia jednak nie jest zbyt przychylna.
_________________
Nec stultis solere succurri.
******* ****
 
 
jeszcze wojskowy 
6
jeszcze wojskowy


Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 1290
Skąd: POLSKA
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Moje Pytanie brzmi co będzie z dublujacymi się strukturami np Szef Służby Zdrowia tak jak teraz SP,WL,WS,MW będzie jedno szefostwo? czy nie będzie go wcale i co będzie z etatami pułkowników na których są obecni szefowie? gdzie Oni pójdą do "linii" jeśli np w Bazach Lotniczych i Skrzydłach max etaty to major co będzie więc z pułkownikami i ppłk
 
 
Stamp 
Banita


Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 2623
Skąd: były Garnizon Polska
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

- Czy ustalono w końcu komu bedzie podległ Inspekorat Wsparcia ?
- Na jakich państwach się wzorowano, bo w Niemczech z tego co wiem, ma miejsce proces odwrotny?
- Kto bedzie decydował które jednostki będą podoprządkowane Dowództwu Operacyjnemu?
_________________
"Byli czekiści nie istnieją." W. Putin
 
 
jeszcze wojskowy 
6
jeszcze wojskowy


Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 1290
Skąd: POLSKA
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Ciekaw też jestem po ile gwiazdem generalskich będą mieli DORSZ oraz DGRSZ a po ile np szef inspektoratu/czy jak to się bedzie zwać/ SP, WL, czy MW?
 
 
makary21 
Mod
wieczny malkontent/cywil banda



Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5710
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

A jeszcze z pytań szczegółowych. Na przykład DWS było w trakcie uzyskiwania certyfikacji. Jak to będzie po takich zmianach? Przecież to będą inne twory.
_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny. Platon
 
 
 
Szczepan Głuszczak 
2


Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

makary21 napisał/a:
Szczepan Głuszczak, ja mam parę pytań i to konkretnych:
1
Cytat:
)Dowództwo Generalne zostanie stworzone na bazie rozformowywanych dowództw RSZ, ale nie w miejsce jednego z nich. Kadra i pracownicy cywilni stworzą struktury dowództwa, a pozostali zasilą JW szczebla taktycznego oraz inne instytucje.

Pytanie - konkretnie jakie. Czy w takim razie już są planowane nowe siatki etatów dla PCW i dla żołnierzy? I jak to się odbije na awansach ludzi z linii? Jeżeli bowiem z takich dowództw spłyną do linii w dużej mierze oficerowie starsi to jak to będzie z awansami tych oficerów młodszych, którzy na dzień dzisiejszy służą w linii i czekali na etaty o wyższym U? Bo ja to widzę tak. Albo przybędzie etatów o wyższym u, albo po prostu oficerowi z dowództw będą czekali w rezerwie kadrowej i w ramach normalnej rotacji kadrowej ( ubycia do rezerwy innej JW0 obsadzali zwalniane etaty de facto blokując innym z linii awans.
NO i PCW. Część z nich to ludzie, które całe życie spędzili na etatach PCW i nie maja jeszcze praw emerytalnych, a w razie jakiś przenosin nie przysługuje im wiele przywilejów. Co z nimi?
2)
Cytat:
Pamiętajmy, że DG będzie miał charakter dowództwa połączonego, które zasilą lotnicy, marynarze, żołnierze wojsk lądowych oraz inni specjaliści (chemia, inżynieria, plot, artyleria itp)


Skąd znajdzie się taki omnibus co to będzie się na tym wszystkim znał. Już ostatnie kwestie związane z MW jej wykorzystaniem, celami, uzbrojeniem pokazały jak dziwne decyzje potrafią zapadać.


Chwile mnie nie było i od razu lawina pytań. Ale to dobrze, gorzej gdyby ich w ogóle nie było.
Zaczynając od pierwszego reforma jest cały czas w fazie projektu. Znamy zadania i funkcje poszczególnych dowództw. Specjaliści z poszczególnych grup pracują nad szczegółami. Jutro konsultowane będą struktury poziomu taktycznego. Te jednostki zostaną kosztem dowództw centralnych wzmocnione. Zgodnie z założeniami mają dojść do nich całkiem nowe etaty o odpowiednio wyższym zaszeregowaniu. Zapewne część kadry wykorzysta także tymczasowo formulę rezerwy kadrowej. Co do pracowników cywilnych to faktycznie może okazać się dla nich ciężką decyzją aby przenosić się z jednej jednostki do innej.
Nawiązując do drugiego pytania, powtórzę jak mantrę DG będzie miał sztab, który będzie go wspierał w zakresie wykorzystania poszczególnych rodzajów SZ. Przypominam, że w składzie DG oprócz Inspektoratów będą oficerowie pochodzący z różnych RSZ i o różnych specjalnościach wojskowych oraz doświadczeniu.
 
 
Dżaba 
6


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1018
Skąd: gdzieś daleko...
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Idąc tropem makary21 - czy prawdą jest, że w Zespole (etatowym) przez Pana reprezentowanym nie ma żadnego specjalisty od działań specjalnych wywodzącego się z obecnych WS :?:
Jeśli tak właśnie jest, to bardzo niepokojące jest to dla "prawidłowości" reformy DWS, bo dyskutowałyby na ten temat osoby, które nie mają o tym pojęcia, a tylko coś tam słyszały.
Ostatnio zmieniony przez Dżaba Pon 22 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wujek dobra rada 
5
kwitoman wizjoner



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 726
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Jeśli pytanie jest zbyt prymitywne, proszę o wyrozumiałość.
Jaki jest sens tworzenia Dowództwa Operacyjnego - Dowództwa, które ,,czeka na wojnę", a w czasie pokoju...ok, dowodzi siłami poza granicami kraju. Czy nie mogłoby robić tego DRSZ (oczywiście powiększone i z odpowiednią strukturą)? Poza tym - jeśli czas P przechodzi w stan kryzysu i wojny dość płynnie (przynajmniej taki mi się wydaje) to czy równie płynnie DO przejmie dowodzenie? I czy w czasie kryzysu nie będzie dublowania zadań? Na koniec - co stanie się z Dowództwem RSZ w czasie W (ale taka odpowiedź nie padnie pewnie ze zrozumiałych względów).
Czy nie prościej byłoby gdyby ZAWSZE dowodziło DRSZ?*
*Pytania padają z poziomu przeciętnego oficera w przeciętnej JW.
_________________
w naszym zoo jest wesoło
 
 
makary21 
Mod
wieczny malkontent/cywil banda



Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5710
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Szczepan Głuszczak, a więc powiem tak.
W chwili obecnej debatujemy nad ustawą w momencie kiedy koszta społeczne i finansowe jak i sporo innych ważnych szczegółów takiego działania nie jest znanych.
Bo jak rozumiem nie są znane takie rzeczy jak:
1) koszty przenoszenia kadry z obecnych Dowództw do jednostek liniowych - czyli ewentualne rozłąkowe, bezpłatne internaty itd. i jak to wpłynie na budżet państwa i samego MON.
2) czy PCW otrzymają wsparcie przy konieczności przenoszenia się do innego miasta, albo pomoc w przekwalifikowaniu w momencie kiedy nie będą mogli się przenieść.
3) liczebność nowego tworu i ilość przenoszonych osób.
4) tego jaki będzie stosunek wodzów do wojowników w jednostkach. Obawiam się, że sytuacja będzie przypominała to co jest w MW. Jak pokazuje rzeczywistość kiedyś pomocniczymi jednostkami pływającymi dowodzili podoficerowie czy chorążowie. Z czasem jednak już oficerowie. Przypuszczalnie dlatego, że po prostu stanowisk oficerskich na innych jednostkach zabrakło ( z przyczyn wiadomych)
Czy nie okaże się, że potworzy się kolejne sekcje, podsekcje itd. I czy siatka dowodzenia ulegnie spłaszczeniu czy też nie.
5) jak wyżej opisany problem wpłynie na morale korpusu szeregowych, podoficerów i oficerów młodszych.
Jak więc można pracować już w sejmie? Skoro projekt nie jest dokładnie przedyskutowany w samym środowisku? Co napisano w opisie ustawy gdyż tam są takie punkty jak np. koszta budżetowe i koszta społeczne. Coś mi się wydaje, że głosowanie nad ustawami będzie na zasadzie koalicyjnej większości sejmowej.

Co do samego sztabu. Sztab to sztab, ale ostateczną decyzję podejmuje dowódca. Jednak pozycja np DMW będzie inna niż dowódcy jakiego inspektoratu względem jakiegoś super dowódcy. Dowódca sił zbrojnych jest bowiem instytucją konstytucyjną.

Co więc Panie Szczepanie niech Pan napisze ( oczywiście z tego co Pan może) co już jest wiadomym. Bo jak dla mnie to porównując to do budowy domy to wiadomo tylko jak ma on z grubsza wyglądać, natomiast nie wiadomo nic o szczegółowych rozwiązaniach dotyczących mediów, rozkładu pomieszczeń, materiałów do budowy stanu surowego nie mówiąc o wykończeniu, kosztów i budżetowania tego typu inwestycji. Natomiast już zaprasza się gości na przyszły rok na grilla. Proszę mnie przekonać, że jest inaczej.
_________________
Tylko umarli widzieli koniec wojny. Platon
 
 
 
michqq 
Guru


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 11549
Skąd: -)
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Moja wątpliwość jest z kategorii typowych.
Wygląda na to, że reforma nie ma fundamentów.

Zamiast wyjść od Konstytucji, to najwyraźniej najpierw wymyślono struktury, a potem w ramach falandyzacji prawa podejmuje się starania, jak tu powykręcać kota ogonem żeby udawać, iż szanujemy Konstytucje.

Bardzo zły pomysł.

Czy nie dało się lepiej?

Skoro Konstytucja chce żeby byli Dowódcy Rodzajów Sił Zbrojnych (liczba mnoga) a celem reform jest utworzenie wspólnego dowódzwa dla wszystkich rodzajów sił, to aż się prosi o zapis typu:

1. Dotychczasowe cztery Dowództwa Rodzajów Sił Zbrojnych zostaną zastąpione połączonym Dowództwem Generalnym
2. Dowódcami Rodzjów Sił Zbrojnych w rozumieniu konstytucyjnym stają się: Dowódca Generalny oraz Zastępca Dowódcy Generalnego. Dowodzą oni wszystkimi rodzajami sił zbrojnych.

Zupełnie nie to samo!
Ale da się dalej tak napisać, że wyjdzie prawie że tak samo:

3. Zakresy obowiązków obu Dowódców Rodzajów Sił Zbrojnych w czasie P są następujące:
- za bieżące administrowanie i szkolenie odpowiada (...)
- za prowadzenie bieżących operacji zagranicznych i krajowych odpowiada (...)

No coś takiego.... :gent:
_________________
Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
 
 
PDT 
Guru
iuris peritus in spe



Pomógł: 32 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 13757
Skąd: ex rei publicae defectae
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

michqq napisał/a:
Zamiast wyjść od Konstytucji, to najwyraźniej najpierw wymyślono struktury, a potem w ramach falandyzacji prawa podejmuje się starania, jak tu powykręcać kota ogonem żeby udawać, iż szanujemy Konstytucje.



Bardzo zły pomysł.


Moim zdaniem punktem wyjścia, powinna być definicja Rodzajów Sił Zbrojnych aby można było odejść się od wykładni systemowej szukając odpowiedzi: czym są Rodzaje Sił Zbrojnych ? - zawiodła współpraca pomiędzy żołnierzami a prawnikami - legislatorami. Wstawienie rzeczownika "rodzaj" w dopełniaczu do nazwy własnej projektowanego do powołania podmiotu nic tu nie da. Niejedna ustawa tak "popłynęła".
_________________
Nec stultis solere succurri.
******* ****
 
 
michqq 
Guru


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 11549
Skąd: -)
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

PDT napisał/a:
Moim zdaniem punktem wyjścia, powinna być definicja Rodzajów Sił Zbrojnych


Rodzaje sił zbrojnych istnieją nadal po reformie!

Nie będzie tak, że marynarze i lotnicy to nagle jest ta sama kasta i można se przechodzić w te i wewte, bosman na stanowisko sierżanta i odwrotnie, "no bo jest wakat a rodzajów nie ma".

O ile dobrze zrozumiałem, to reforma NIE likwiduje rodzajów sił zbrojnych, a jedynie sztucznie usuwa stanowiska dowódców rodzjów sił zbrojnych.

Dowódcami rodzajów sił zbrojnych w FUNKCJONALNYM tego słowa znaczeniu będą dowódcy czy tam szefowie czy tam komendanci (jak to się ma nazywać?) Inspektoratów poszczególnych - uwaga - RODZAJÓW sił zbrojnych.
Proszę mnie poprawić jeśli błądzę.
Natomiast przestają być dowodcami RSZ w sensie formalnym.
:gent:
Niektóre kraje, zwłaszcza pomniejsze, nie mają podziału na rodzaje w swoich siłach zbrojnych, a więc niejako jest jeden rodzaj i tyle. Taki na przyklad artylerzysta obsługujący ZU-23-2 z OPL portu - może sobie przejść ze stanowiska bosmana MW na sierżanta służącego w OPL lotniska - no bo to jest jeden rodzaj. W Polsce jednak (poprawić mnie jeśli błądzę, grzecznie proszę) po reformie nadal ma istnieć pojęcie Rodzaj Sił Zbrojnych, ze wszelkimi tego faktu konsekwencjami, poza... poza jedną, będą to Rodzaje Sił Zbrojnych bez Dowódcow.
:cool:
I to jest mocno ryzykowne z formalnoprawnego punktu widzenia.
Człowiek noszący tytuł Dowódca Rodzajów Sił Zbrojnych nie będzie dowodził (sprawdzić definicję "dowodzenia") ani żadnym Rodzajem, (które jeszcze raz - sa zachowane!) ani żadnymi Rodzajami.
Będzie on (DO) dowodził wydzielonymi siłami połączonymi. To jest kurde bardzo ale to bardzo sliskie.
:cool:
_________________
Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
 
 
PDT 
Guru
iuris peritus in spe



Pomógł: 32 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 13757
Skąd: ex rei publicae defectae
Wysłany: Wto 23 Kwi, 2013   

michqq napisał/a:
Rodzaje sił zbrojnych istnieją nadal po reformie!


Tu właśnie mają dość poważny problem. Nie chodzi o wymienienie ich w ustawie ale o definiowanie: czym są.

Poczytaj:
http://radalegislacyjna.g...mianie-ustawy-o

W prawodastwie z pozoru "pierdoły" robią największe zamieszanie.
_________________
Nec stultis solere succurri.
******* ****
 
 
Szczepan Głuszczak 
2


Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Kwi, 2013   

Dżaba napisał/a:
Szczepan Głuszczak napisał/a:
Dowództwo Generalne zostanie stworzone na bazie rozformowywanych dowództw RSZ, ale nie w miejsce jednego z nich.
Założenie słuszne i piękne, a w teorii nasuwające konkretne pytanie: kto będzie przeprowadzał castingi na etaty w DG SZ :?: Kto będzie decydował, który z oficerów jest tym najbardziej przydatnym w DG SZ, a który będzie niezbędnym w JW :?: Czy rola decydentów do obsadzania stanowisk w DG SZ spadnie na obecne Departamenty, czy też ta rola przypadnie Zespołowi, którego Pan jest przedstawicielem :?:
Czy w związku z tym, w JW planuje się podniesienie "U" wielu stanowiskom, by zagospodarować ludzi, którzy nie znajdą się w DG SZ :?:
Czy tak jak IMW (wg pewnych źródeł) jest planowany do pozostawienia w Gdyni, to czy analogiczne rozwiązanie jest planowane dla IWS pozostawiając go w Krakowie :?:


Na razie nie wiem kto będzie prowadził nabór czy "casting" na stanowiska. Ale na pewno decydującą rolę będzie miał Dowódca Generalny. Niemniej jednak teraz jest jeszcze za wcześnie, nie ten etap. Na pewno w swoim czasie będę przekazywał takie informacje :)

W związku z alokacją kadry i wzmocnieniem jednostek wojskowych i związków taktycznych powstaną nowe komórki, min. Taktyczne Centra Operacyjne, a także zmodyfikowane będą komórki sztabowe w tych jednostkach. Będzie sporo nowych etatów z wyższym zaszeregowaniem. Co w przyszłości będzie większą szansą dla młodych.

Co do planów związanych z dyslokacją Inspektoratów to z założenia wszystkie miałyby być w Warszawie. Niemniej jednak ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. Ze względu na specyfikę wykonywanych zadań inne zasady dotyczyć będą Sił Specjalnych. Szczegółów jednak nie mogę ujawniać, z wiadomych względów.

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto 23 Kwi, 2013 ]
PDT napisał/a:
Szczepan Głuszczak napisał/a:
Co do umocowania prawnego wykonywane były trzy niezależne opinie konstytucjonalistów, które jasno i pozytywnie definiowały argumenty projektu nowego systemu.

Tu moje pytanie: czy owe trzy opinie podlegają ogłoszeniu, zgodnie z kanonami upubliczniania prac legislacyjnych i jaka jest dostępność ich treści?
Rada legislacyjna 12 października ub.r. opiniowała projekt założeń a nie projekt ustawy - to duża różnica.
W niej czytamy między innymi:

Cytat:
Należy podkreślić, że Rada Legislacyjna w niniejszej opinii nie dokonuje merytorycznej oceny rozwiązań ustawy zasadniczej, lecz zwraca uwagę na ograniczoną możliwość odstępowania od nich w drodze ustawodawstwa zwykłego.


Cytat:
Regulacja konstytucyjna zakłada zatem istnienie, wyróżnionych w ustawie, rodzajów Sił Zbrojnych, pozostawiając jednak parlamentowi decyzję co do tego ile (przynajmniej dwa) i jakie rodzaje tych Sił mają funkcjonować. Rada Legislacyjna podkreśla jednak, że projektodawcy nie zakładają zmiany aktualnej organizacji Sił Zbrojnych przez wprowadzenie ich rodzajów odmiennych od tych, które obecnie są wyróżniane w ustawodawstwie. Planuje się jedynie modyfikację sposobu organizacji dowództwa nad tymi rodzajami i swoistą kumulację uprawnień w rękach Dowódcy Generalnego i Dowódcy Operacyjnego Sił Zbrojnych. Rozwiązanie takie narusza jednak art. 134 ust. 3 Konstytucji, gdyż przeczy wynikającej z niego zasadzie, że każdy istniejący rodzaj Sił Zbrojnych musi mieć odrębnego (formalnie i personalnie) dowódcę.


Opinia jednak nie jest zbyt przychylna.


Zamówiono trzy opinie prawne konstytucjonalistów (niezależnych) z różnych miast i instytucji. Wyraziły one swoje argumenty i nie zarzuciły niezgodności z konstytucją. Art. 134 konstytucji zawiera przede wszystkim regulacje kompetencji Prezydenta RP w zakresie pełnienia funkcji najwyższego zwierzchnika Sił Zbrojnych RP. W odniesieniu do struktury dowódczej Sił Zbrojnych artykuł przewiduje istnienie określonego rodzaju stanowisk (funkcji), których nie można pominąć w regulacjach ustawowych.

Teraz projekt ustawy jest w Sejmie, najbliższy czas pokaże jaka będzie jej przyszłość.

Opinie prawne:
http://sejmometr.pl/legislacja_projekty_ustaw/1307

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto 23 Kwi, 2013 ]
makary21 napisał/a:
A jeszcze z pytań szczegółowych. Na przykład DWS było w trakcie uzyskiwania certyfikacji. Jak to będzie po takich zmianach? Przecież to będą inne twory.


Najmniejsze zmiany obejmą min. Siły Specjalne (Wojska Specjalne), dlatego nie wydaje mi się by ewentualne zmiany zachwiały ten proces.

[ Dodano: Wto 23 Kwi, 2013 ]
wujek dobra rada napisał/a:
Jeśli pytanie jest zbyt prymitywne, proszę o wyrozumiałość.
Jaki jest sens tworzenia Dowództwa Operacyjnego - Dowództwa, które ,,czeka na wojnę", a w czasie pokoju...ok, dowodzi siłami poza granicami kraju. Czy nie mogłoby robić tego DRSZ (oczywiście powiększone i z odpowiednią strukturą)? Poza tym - jeśli czas P przechodzi w stan kryzysu i wojny dość płynnie (przynajmniej taki mi się wydaje) to czy równie płynnie DO przejmie dowodzenie? I czy w czasie kryzysu nie będzie dublowania zadań? Na koniec - co stanie się z Dowództwem RSZ w czasie W (ale taka odpowiedź nie padnie pewnie ze zrozumiałych względów).
Czy nie prościej byłoby gdyby ZAWSZE dowodziło DRSZ?*
*Pytania padają z poziomu przeciętnego oficera w przeciętnej JW.


Założeniem reformy jest stworzenie struktur, które będą jednolite podczas wojny, kryzysu i pokoju. Ogólnie DGRSZ będzie "force providerem" dla DORSZ. Będzie szkolić i przygotowywać żołnierzy do działania zgodnie z ich przeznaczeniem. Natomiast DORSZ będzie "force userem". Bardzo często odbywają się ćwiczenia, które prowadzi właśnie DORSZ podczas których sprawdza się właśnie te wszystkie procedury.

Proszę pamiętać, że udział w operacji ISAF w Afganistanie to nie nasze jedyne zaangażowanie w projekty koalicyjne. Każde wyjście okrętu w morze, loty samolotów, patrole i wiele innych zadań, które identyfikujemy jako wykonywanie zadań bojowych w czasie pokoju to także zadanie DO.

Zadam pytanie czy podczas konfliktu zbrojnego będzie potrzebne przygotowywanie rezerw osobowych i przekazywanie je DORSZ? Ktoś to musi min. też robić.

[ Dodano: Wto 23 Kwi, 2013 ]
Dżaba napisał/a:
Idąc tropem makary21 - czy prawdą jest, że w Zespole (etatowym) przez Pana reprezentowanym nie ma żadnego specjalisty od działań specjalnych wywodzącego się z obecnych WS :?:
Jeśli tak właśnie jest, to bardzo niepokojące jest to dla "prawidłowości" reformy DWS, bo dyskutowałyby na ten temat osoby, które nie mają o tym pojęcia, a tylko coś tam słyszały.


Żołnierze z DWS byli jednymi z pierwszych, którzy pojawili się na konsultacjach w zespole. Nie muszą być na miejscu cały czas i na co dzień pilnować swoich spraw.

[ Dodano: Wto 23 Kwi, 2013 ]
jeszcze wojskowy napisał/a:
Moje Pytanie brzmi co będzie z dublujacymi się strukturami np Szef Służby Zdrowia tak jak teraz SP,WL,WS,MW będzie jedno szefostwo? czy nie będzie go wcale i co będzie z etatami pułkowników na których są obecni szefowie? gdzie Oni pójdą do "linii" jeśli np w Bazach Lotniczych i Skrzydłach max etaty to major co będzie więc z pułkownikami i ppłk


Cały czas pracuje zespół ds. reformy służby zdrowia. Niemniej jednak planowane jest stworzenie na szczeblu DG zarządy służby zdrowia. Na szczeblu brygady mają sekcje służby zdrowia. Niemniej jednak na razie są to ogóły. Więcej będzie wiadomo w drugiej ołowie maja.
 
 
PDT 
Guru
iuris peritus in spe



Pomógł: 32 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 13757
Skąd: ex rei publicae defectae
Wysłany: Wto 23 Kwi, 2013   

Szczepan Głuszczak napisał/a:


Zamówiono trzy opinie prawne konstytucjonalistów (niezależnych) z różnych miast i instytucji. Wyraziły one swoje argumenty i nie zarzuciły niezgodności z konstytucją. Art. 134 konstytucji zawiera przede wszystkim regulacje kompetencji Prezydenta RP w zakresie pełnienia funkcji najwyższego zwierzchnika Sił Zbrojnych RP. W odniesieniu do struktury dowódczej Sił Zbrojnych artykuł przewiduje istnienie określonego rodzaju stanowisk (funkcji), których nie można pominąć w regulacjach ustawowych.

Teraz projekt ustawy jest w Sejmie, najbliższy czas pokaże jaka będzie jej przyszłość.

Opinie prawne:
http://sejmometr.pl/legislacja_projekty_ustaw/1307

Pozdrawiam



Dziękuję za wskazanie tego zbioru dokumentów a w szczególności pisma zawierającego te wspomniane trzy opinie. Szczegółowa ich analiza zajmie mi trochę czasu. Pozwolę sobie już, że ja byłbym ostrożniejszy w lansowaniu o jednoznaczności tychże opinii gdyż one, jak zauważyłem, odnoszą się do założeń a nie do dokumentu końcowego jakim jest projekt ustawy. Pozwolisz, że jeszcze pozostanę "niewiernym Tomaszem".
:gent:
_________________
Nec stultis solere succurri.
******* ****
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group