Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sąd: były kontroler lotów uniewinniony ws. katastrofy CASA
Opublikował Wiadomość
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   Sąd: były kontroler lotów uniewinniony ws. katastrofy CASA

PAP, WP.PL, 25.03.2014r.

Uniewinnieniem zakończył się proces b. kontrolera lotów z bazy lotniczej w Mirosławcu por. Adama B., oskarżonego w związku z katastrofą samolotu CASA z 2008 r.

We wtorek Wojskowy Sąd Garnizonowy w Warszawie nieprawomocnie uznał, że B. nie jest winien niedopełnienia obowiązków.

Zarzuciła mu to prokuratura wojskowa, choć zarazem uznała, że nie przyczynił się on bezpośrednio do katastrofy. Prokuratura chciała dla niego 10 miesięcy ograniczenia wolności w postaci dodatkowego pozostawania w dyspozycji przełożonych po cztery godziny przez dwa dni w tygodniu. Obrona wnosiła o uniewinnienie.

Według prokuratury B., "mając obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa samolotu CASA, poprzez kontrolowanie ruchu samolotu na ścieżce zniżania, przekazywania załodze samolotu informacji o pozycji statku w stosunku do ścieżki zniżania, nie egzekwował tych powinności". Miał on akceptować "sytuację braku określenia odchyleń w wysokości pozycji samolotu i sytuację braku korekty tego stanu przez załogę".

Zdaniem prokuratury B. nie miał bezpośredniego wpływu na katastrofę - po stronie załogi stwierdzono bowiem błędy w sztuce pilotażu, brak synchronizacji wysokościomierzy, nieobserwowanie przyrządów. Efektem było doprowadzenia do przechylenia i pochylenia samolotu, utraty siły nośnej i katastrofy. Z uwagi na śmierć sprawcy umorzono śledztwo wobec dowódcy CASY.

Wojskowy samolot transportowy rozbił się 23 stycznia 2008 r. pod Mirosławcem. Na pokładzie maszyny, rozwożącej uczestników konferencji bezpieczeństwa lotów wojskowego lotnictwa, było czterech członków załogi i 16 wysokiej rangi oficerów Sił Powietrznych; wszyscy zginęli.

Pomnik CASA Miro.jpg
Plik ściągnięto 156 raz(y) 85,84 KB

 
 
bocian 
3



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 111
Skąd: bocianie gniazdo
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

Może Pan Klich przeprosi ...
_________________
Jeżeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki - Murphy
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

bocian, on?! Do tego trzeba mieć honor i klasę. On ani jednego, ani drugiego nie posiada.
Notabene, okazuje się, że winnych katastrofy brak. I to mnie przeraża. Bo, że Adam był "kozłem ofiarnym", to wiemy od samego początku.
:gent:
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

To może mu sie uda "odszczekać" te oszcerstwa, skoro na przeprosiny nie można liczyć..
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
bolekino 
5


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 483
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

Winny jest. To piloci jednak ze względu na ich śmierć w tej katastrofie nie wyciągane są konsekwencje.
 
 
Diver 
6


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: EPWA
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

Czyli sposób postępowania kontrolera był prawidłowy i inni kontrolerzy powinni postępować tak jak on postępował ? To pewnie teraz powinien zostać instruktorem w Dęblinie.
Zapis korespondencji z pilotami czytałem kilka lat temu i wrażenie wtedy miałem dość niepochlebne o sposobie sprowadzania CASy.
_________________
It’s a whole lot better to go up
the river with seven studs
than a hundred shitheads.
 
 
28ATC 
5
I like dealing with traffic


Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 320
Skąd: ATC
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

Diver nie wsadzaj znów "kija w mrowisko".... ten chłopak padł ofiara system a raczej BRAKU SYSTEMU SZKOLENIA WOJSKOWYCH KONTROLERÓW w tamtym czasie i nie on za to dopowiada tylko panowie generałowie i pułkownicy...a na koncu sam miłościwie wtedy panujacy Klich i jego poprzednicy
_________________
Pozdrawiam MIL ATC
 
 
Walles 
4
Walles


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 155
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

Ciekaw jestem czy Pan Senator KLICH wogóle się poczuwa do przeprosin. "Spuścił" chłopaków w TV, to przyzwoitość nakazuje naprawić błąd w podobny sposób!!!
 
 
bolekino 
5


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 483
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

Zapewne uznaje, że puścił to w niepamięć. :-o
 
 
Diver 
6


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: EPWA
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

28ATC - i o to chodzi, że za warunki w których miał kontroler pracować i za jego szkolenie ktoś odpowiada. W tej chwili, po tym wyroku, wniosek jest taki. Nikt z żyjących nie zawinił, tylko piloci. A sposób sprowadzania był bezbłędny.
Czyli może być jak było.
Czy kontroler miał właściwie zorganizowaną pracę na stanowisku, właściwe narzędzia i wyszkolenie ? Nie ? Dlaczego ?
Ten wyrok to ostatni akt dramatu. Pomimo tego, że pasażerowie mieli wielu przyjaciół wśród dowództwa w Warszawie, to będąc już teraz z boku odnoszę wrażenie, że choćby w imię pamięci po nich, Warszawa mogła zrobić więcej.
_________________
It’s a whole lot better to go up
the river with seven studs
than a hundred shitheads.
 
 
fiodor.mk 
5


Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 355
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 26 Mar, 2014   

Diver napisał/a:

Czyli może być jak było.


Po obu katastrofach zmieniło się bardzo dużo, zwłaszcza w podstawach prawnych (IRL-2013) i w szkoleniu kontrolerów (CAPTO WSOSP). Inna sprawa to mentalność ludzi (przepisy swoje a życie swoje) i opór przed nowym, które zawsze wrogiem starego. Dziczy jaka była między 12.03.99-10.04.2010 (szmat czasu :!: ) już nie doświadczymy, no chyba że Władimir przywróci UW.
 
 
Star660 
6
Biturboengine



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 1220
Skąd: MSS
  Wysłany: Sro 26 Mar, 2014   

2008-2014 - trochę dłużej niż II WŚ. Pogratulować sprawności systemowi sądownictwa. :viktoria:
_________________
BORN TO RIDE
 
 
Fala 
1


Pomógł: 1 raz
Wiek: 65
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro 26 Mar, 2014   s

Od 2008r !!!. Podejrzewam że nie miał żadnego wsparcia prawnego i adwokat kosztował go fortunę.
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4774
Skąd: 3miasto
Wysłany: Sro 26 Mar, 2014   

Jeśli wygrłał, to chyba raczej nas... ;)
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
Antonio 
9



Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Paź 2004
Posty: 4337
Skąd: stąd
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014   

Ale wstyd. Jeżeli sprawa była cienka dowodowo to po co prokurator wojskowy upierał się przy akcie oskarżenia? :oops1:
_________________
####### - Zdrap zdrapkę, a zobaczysz opis.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group