Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Okręt Obrony Wybrzeża - wizja
Opublikował Wiadomość
michqq 
10


Pomógł: 24 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 6120
Skąd: -)
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2019   

oskarm napisał/a:
Zakladajac identyczne poziomy wyciszenia, odpornosci udarowej itp., platrofma fregaty 6000 tonowej w stosunku do 2000 tonowej korwety jest drozsza o 10-15%. Nawet naped nie musi byc mocniejszy by osiagac te same predkosci (wieksze mozliwosci optymalizacji ksztaltu na dluzszym kadlubie).
Dzieki wiekszej przestrzeni, serwisowanie platformy fregaty jest tansze o okolo 10% (latwiejszy dostep do urzadzen i instalacji, mniejsza liczba roboczogodzin na wymiane, naprawe). W cyklu zycia koszty wyjdzie wiec podobnie.
Rozmiar korwety decyduje o tym, ze trzeba rezygnowac z wielu zdolnosci lub isc na wiele kompromisow (w tym jesli chodzi o przezywalnosc okretu). Przy naszym typie wybrzerza, nie ma wiec sensu brnac w kolejne Slazaki.


Ale policzyłeś porty leżące pomiędzy Świnoujściem a Gdynią zdolne do przyjęcia okrętu o długim kadłubie?

Rozumiesz z jakiego powodu te nowe statki wielozadaniowe dla naszych urzędów morskich będa trzymać sie pewnego limitu długości (poniżej wypisanej), niezależnie od faktu że te wszystkie benefity ktore powyżej wypisałeś stosuja się także do statków wielozadaniowych urzędów morskich?

https://www.swinoujskie.i...dowi-morskiemu/

:cool:

Nie doszukałem sie informacji jakie rozmiary ma miec nowy statek dla SAR, pisze o tym:

http://www.ratownik-med.p...ln-zlotych.html

Czy ktos ma jakies info?

PS:
Już mam:
http://gdynia.naszemiasto...rt,t,id,tm.html

:cool:

Od czterech lat oskram dzielisz się z nami wizja Okrętu Obrony Wybrzeża.

OBRONY WYBRZEŻA

Czy mógłbyś w związku z tym wreszczie sporządzić i przedstawić szczegółową analizę owego polskiego wybrzeża które okręt miałby w założeniu bronić, ze szczególnym uwzględniemiem parametrów naszych pożalsięboże portów schronienia?
Dziękuję.
_________________
"Słowo LUB należy rozumieć jako jednocześnie alternatywę i koniunkcję."
(Logika wojskowa. WZTT na modernizację dywizjonu NEWA)
 
 
maxikasek 
8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 3849
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2019   

Chyba sami nie wiedzą ;) Wybrano na początku tego roku inżyniera projektu a w zeszłym autora strony internetowej (powinna od początku tego roku działać- ale nic nie znalazłem). Ale poza tym cisza od 2017. Ale zakładam że do 60m- takie sa ograniczenia portów w Dziwnowie i Ustce.

[ Dodano: Nie 28 Kwi, 2019 ]
michqq napisał/a:
Już mam:
http://gdynia.naszemiasto...rt,t,id,tm.html

Jeśli faktycznie to ograniczony do dużych portów. Z mniejszych tylko Hel, Kołobrzeg.
_________________
Jestem z pokolenia H5N1.
 
 
Wojciech Łabuć 
6
Leperchaun


Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 1522
Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2019   

Cytat:
z jakiego powodu te nowe statki wielozadaniowe dla naszych urzędów morskich będa trzymać sie pewnego limitu długości (poniżej wypisanej), niezależnie od faktu że te wszystkie benefity ktore powyżej wypisałeś stosuja się także do statków wielozadaniowych urzędów morskich?


Nie bedą miały odniesienia ponieważ są to jednostki o zupełnie innym przeznaczeniu i innej budowie. Dla tych jednostek znacznie wazniejsza jest zdolność do manewrowania w ograniczonej przestrzeni oraz stosunkowo niewielkie zanurzenie a nie wysoka prędkość i zapas wyporności dla skompliowanego wyposazenia i uzbrojenia. Oraz te jednostki mają operować w dość ograniczonym rejonie.

W Kołobrzegu obsługuja jednostki do 100m długości i zanurzeniu 4.7m. Generalnie jest to port o znacznie większym rocznym przeładunku niż Elbląg. Niestety podobnie jak Elbląg ma wielką wadę czyli brak rozwiniętej infrastuktury lądowej. W obecnych warunkach rozbudowa tego portu miałaby jednak większy sens niż marnowanie pieniędzy na przekop Mierzei Wiślanej i ładowanie pieniędzy w błoto tamże oraz byłoby tańsze. Jednak z punktu widzenia operowania większymi jednostkami nie ma to tak istotnego znaczenia.

Michqq kwestia portów, które będa mogły przyjąć okręty wilkości fregaty pomiędzy Świnoujściem a Gdynia nie ma tu wielkiego znaczenia ponieważ w trakcie konfliktu te okręty nie będą stały w portach. Bedą operowały na morzu bo takie jest ich przeznaczenie. Porty bedą potrzebne od uzupełniania paliwa i zapasów czy co jakiś czas oraz przeprowadzania bardziej skomplikowanych napraw. Do tego nie muszą być używane nasze porty, jesli będzie taka konieczność. Bałtyk jest niewielkim morzem a prędkości osiągane przez jednostki wielkości fregat są tak znaczne, że przemieszczanie się z jednego miejsca na drugie nie zajmuje wiele czasu. W zasięgu krótkiego przebazowania mamy wiele portów sojuszniczych, które mają odpowiednią infrastrukturę i w NATO przeprowadzane są ćwiczenia sprawdzające interoperacyjność. Jeśli NATO zadziała jak powinno to problem nie będzie niczym wielkim a jeśli NATO nie zadziała to jakiekowliek gdybanie przestanie mieć sens. Fregaty byłby tak samo przydatne jak dodatkowa papierowa dywizja ;p

To co napisałem o fregatach nie oznacza, że jestem w 100% zwolennikiem ich posiadania. Na razie to, poza niszczycielami min bo te musimy mieć tak czy inaczej, nie mam 100% przekonania do posiadania jasno określonych wielkością i przeznaczeniem jednostek w naszej MW bo to nie są czasy, kiedy cokolwiek w wojsku kupuje się bez uwzględaninia całości armii oraz polityki obronnej tak naszej wewnętrznej jak i NATOwskiej. Niestety tak jak brakowało wizji i zdrowego rozsądku tak nadal brakuje. I dlatego nawet gdyby wielkośc portów miała tu krytyczne znaczenie, a nie będzie miała, to i tak nie byłoby to kluczowym argumentem wpływającym na wybory decydentów. Jak można kupować działą bez zapewnienia amunicji to jakim cudem ktoś będzie się przejmował wyborem wielkości jednostek dla MW lub ich sensem w obecnym systemie?
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4767
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2019   

Prawdopodobnie jedynym portem, ktory moglby przyjac Slazaka, a nie mog przyjac fregaty jest Port Wojenny na Helu (pewnosci nie mam, bo nie znalazlem danych dla portu po tym jak wybudowano w nim molo po srodku basenu portowego. Do kolobrzegu mogw wchodzic maksymalnie 85 metrowe jednostki.
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
Wojciech Łabuć 
6
Leperchaun


Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 1522
Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2019   

Oficjalna strona portu w Kołobrzegu podaje 100m a nie 85 tak jak Wiki. Na fregatę nadal za mało ale kwestia portów w czasie W to tak jak pisałem. Albo bedziemy mieli poparcie sojuszników z NATO i np. będzie mozna korzystac w razie potrzeby z portów niemieckich czy duńskich albo i tak nasze dywagacje nie bedą miały znaczenia :D

Generalnie to gdyby nasi decydenci byli normalni to świeży wybór śmiglaków ZOP wskazywałby na przyszłą wielkość największych bojowych jednostek MW. Niestety ten zakup, jak wiele innych, miał podwójne i potrójne dno oraz kilka warstw mułu. Sensu i racjonalnego planowania w tym nie ma. Po kiego nam tak ciężkie śmigłowce ZOP? Skoro nie planujemy oprowania tymi smigłowcami z pokładów jednostek pływających to dlaczego nie poszliśmy w kierunku samolotów takich jak choćby C295 MPA? Mamy już jakies zaplecze, koszt mniejszy i w wypadku lądowego bazowania znacznie większa efektywność. Inaczej to wygląda jeśli patrzymy na SAR ale jakim cudem te 4 śmigłowce będą w stanie zapewnić nam zdolności ZOP i SAR jednoczesnie? Niemniej kwestia tego czy (!!!) i jakie śmigłowce ZOP kupujemy powinna mieć uzasadnienie w tym, jakie okręty mamy/bedziemy chcieli mieć.
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4767
Skąd: 3miasto
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2019   

A to faktycznie musieli zrealizowac jakies inwestycje, bo w chwili gdy pisalem tekst na stronie portu bylo podane 85 metrow i taka wartosc znajduje sie w dokumencie o strategii portu z 2010 roku (ktory nadal wisi na ich stronie).
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
Wojciech Łabuć 
6
Leperchaun


Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 1522
Skąd: Kraina Deszczowców
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2019   

https://www.zpm.portkolobrzeg.pl/293,port-handlowy

Cytat:
Port Handlowy zlokalizowany jest przy ul. Portowej, a spółka jest tutaj właścicielem nabrzeży o łącznej długości 668 m. Wielkość jednostek handlowych jakie mogą być obsługiwane przez Port Kołobrzeg wynosi 100 metrów długości oraz zanurzenie do 4,7 metra.


Może jeszcze jakieś inwestycje przeprowadzą jeśli do skutku dojdzie to co w związku z budową CPK i rozudową linii kolejwoych jest planowane:

 
 
michqq 
10


Pomógł: 24 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 6120
Skąd: -)
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2019   

Cytat:
zrealizowac jakies inwestycje, bo w chwili gdy pisalem tekst na stronie portu bylo podane 85 metrow i taka wartosc znajduje sie w dokumencie o strategii portu z 2010 roku (ktory nadal wisi na ich stronie).


Gdybym to ja mial podchodzic do tematu (ale nie będę) to bym googlowal po hasle " locja bałtyku" w tym także i na chomiku.
Pozdrawiam i ukłony.
_________________
"Słowo LUB należy rozumieć jako jednocześnie alternatywę i koniunkcję."
(Logika wojskowa. WZTT na modernizację dywizjonu NEWA)
 
 
mr_ffox 
5


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 348
Skąd: Nowa Deba
Wysłany: Sro 01 Maj, 2019   

Moze cos na bazie Slazaka/Gawrona w wielkich bólach koncza ale cała dokumentacja jest, jakies doswiadczenie rownież, potrzeba tylko decyzji np. o CAMM jako Narwii.
Doposażyć w NSM + CAMM + to co jest już na Ślązaku i polskie okrety z polskich stoczni :) propagandowo rowniez sukces.
 
 
ToMac 
10


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 7417
Skąd: [boot]
Wysłany: Sro 01 Maj, 2019   

Większe MEKO?
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4767
Skąd: 3miasto
Wysłany: Sro 01 Maj, 2019   

Może być większe fregatowe MEKO.

mr_ffox napisał/a:
Moze cos na bazie Slazaka/Gawrona w wielkich bólach koncza ale cała dokumentacja jest, jakies doswiadczenie rownież, potrzeba tylko decyzji np. o CAMM jako Narwii.
Doposażyć w NSM + CAMM + to co jest już na Ślązaku i polskie okrety z polskich stoczni :) propagandowo rowniez sukces.
Tylko to jest myślenie od strony, byle by było a nie od strony wykorzystania taktycznego i operacyjnego oraz maksymalizacji współczynnika zdolności/koszty. Koszty licencji / dokumentacji to jest mały ułamek kosztów całego okrętu. A jak dołożymy do tego LLC to będzie jeszcze o połowę mniejszy.

Moim zdaniem dalsze pchanie się w kolejnego Slązaka/Gawrona, to jak próba zrobienia z M-346 Master pełnowartościowego WSB.
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
mr_ffox 
5


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 348
Skąd: Nowa Deba
Wysłany: Sro 01 Maj, 2019   

Moim zdaniem ma kilka atutów jest szybki a to moze mieć znaczenie na małym akwenie jak Bałtyk plus jakaś baza i doświadczenie które pozostało, serwis na miejscu.
I tak jak napisałes lepszy rydz niz nic, a taktykę użycia mogą dostosować do posiadanego sprzętu. Koszty przy wiekszej skali np 3 takich okretow powinny byc akceptowalne, casus Kormorana (wiem ze mniejsza jednostka i inna technologia).
Jezeli by polaczyc NSM z okretu i NDR w sieć to samo CAMM w systemie IBCS taki okret mogł by sluzyc jako wysuniety osrodek ogniowy oraz element odstraszania.
 
 
oskarm 
9



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4767
Skąd: 3miasto
Wysłany: Sro 01 Maj, 2019   

Zakładając, że nie mamy F-16, przygotuj taktykę użycia naszego jedynego myśliwca/samolotu wielozadaniowego M-346 Master, jego współpracy z OPL. Jego zwrotność to na pewno zaleta, plus jakaś baza i doświadczenie które pozostało, serwis na miejscu. I tak jak napisałeś lepszy rydz niż nic...

Mniej więcej ten sam poziom sensu. Dlatego nikt poważny nie mówi o kupowaniu bojowej wersji M-346 tylko o F-35.
_________________
One of the serious problems in planning the fight against American doctrine, is that the Americans do not read their manuals, nor do they feel any obligation to follow their doctrine...

"W Polsce są zazwyczaj dwa wyjścia z sytuacji: normalne i nadprzyrodzone. Normalne jest takie, że z nieba schodzą zastępy aniołów i robią za nas. A nadprzyrodzone - kiedy sami weźmiemy się do roboty." Tadeusz Konwicki

"Une guerre de religions, c'est quand deux peuples s'entretuent pour savoir qui a le meilleur ami imaginaire"
 
 
ToMac 
10


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 7417
Skąd: [boot]
Wysłany: Sro 01 Maj, 2019   

Artykuł: 81 nowych okrętów WMF FR

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=27991

Cytat:
Przy okazji rozpoczęcia budowy nowych okrętów dla WMF FR w St. Petersburgu poinformowano, że od 2012 rosyjska flota otrzymała ponad 80 nowych okrętów. Teraz ukazała się lista tych okrętów. Łącznie 81.


Cytat:
Porównanie tego co robią Rosjanie z osiągnięciami polskiego MON i sytuacją MW RP pozostawiamy Czytelnikom. Im muszą wystarczyć defilady, wielokrotnie przepłacone zakupy zagraniczne i prymitywna propaganda. Za nasze pieniądze.


Trudno się nie zgodzić.
 
 
beryl73 
8
kiedyś to było wojsko...



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 3940
Skąd: zielone berety
Wysłany: Sro 01 Maj, 2019   

Takie małe ale... Właściwie to rzut oka na mapę powinien każdemu wystarczyć. A komentarz wybitnie prymitywny.
_________________
6. Starajcie się pisać po polsku z zachowaniem kultury języka (...).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Patronat prawny Forum
EGIDA - Kancelaria Radcy Prawnego Robert KŁOSIŃSKI