Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak z cywila dostać się do wojska?
Opublikował Wiadomość
rezor 
1


Dołączył: 28 Cze 2020
Posty: 1
Skąd: Mielec
Wysłany: Nie 28 Cze, 2020   Jak z cywila dostać się do wojska?

Pytanie jak w temacie, ale znam już ogólne materiały z internetu, tylko dostępnych dla jest mnie wiele ścieżek, a ja nie mam pojęcia którą wybrać i to właściwie przy wyborze jakiejś konkretnej ścieżki potrzebuję pomocy. Docelowo chciałbym trafić do Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni, ponieważ wydaje mi się że tylko tam jest możliwość aby w pełni wykorzystać moje aktualne doświadczenie zawodowe.

Moja sytuacja wygląda następująca:
- poza kwalifikacją wojskową nie miałem żadnej przygody z wojskiem
- zaocznie studiuję informatykę - studia magisterskie - został mi jeszcze rok studiów
- jestem aktywnym zawodowo programistą z kilkuletnim stażem - nie chodzi o to że się chwalę tylko zastanawia mnie czy nie mogę tego jakoś wykorzystać

I teraz opcje na które sam znalazłem:
- studium oficerskie - chyba najbardziej sensowne, tylko chyba raczej stosunkowo trudno się dostać
- WOT - komponent cyber - nie wiem co o tym myśleć ale może byłoby łatwiej się później dostać do wojska zawodowego
- Legia Akademicka - wydaje mi się to tylko jakąś organizacją na pokaz i nie wiem czy daje jakiekolwiek możliwości
- służba przygotowawcza
- i tutaj coś co mnie bardzo zastanawia - czy gdybym zatrudnił się jako cywil w NCBC (patrząc po wymaganiach jest kilka ofert pracy na które mogę aplikować) to w jakiś sposób byłbym w stanie uzyskać dodatkowe możliwości np. są jakieś procedury rekrutacji do służby zawodowej spośród pracowników cywilnych wojska albo jakieś dodatkowe punkty przy rekrutacji na studium oficerskie?