Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zalew Wislany - przekop - Zatoka Gdanska -kontekst militarny
Opublikował Wiadomość
maxikasek 
9


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 4561
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 06 Maj, 2023   

zielony1 napisał/a:


Czy ja wiem - czy pół i to swojego mieszkania ? 30% jest własnościa komunalną czyli miasta .
Jak opublikowało miasto strukturę własnościową to wyszło ,że 30% jest ich ,24% Skarbu Państwa a 46% prywatnych inwestorów . Najlepsze jest to ,że miasto nie wydzierżawiło czy wynajeło - po prostu sprzedało te 46% .


Efekt prywatyzacji w latach 90-tych. W 1994 kiedy utworzono port morski w Elblągu miasto miało 30%, 66,6% należało do państwa (reszta do UM, AWR i prywatne). Jak widać miasto dalej ma swoje 30%,
Ustawa o portach :gent: Nawet jeśli nabrzeże jest prywatne to część opłat portowych dalej pobiera Zarzad Portu. Bo to on zarządza portem-prywatny właściciel ma prawo tylko do nieruchomości na brzegu (i opłaty przystaniowej i pasażerskiej).
Kolejna sprawa to w 1994 portem uznano wszystko wzdłuż rzeki. Tymczasem plany rządu razem z tymi 900m spornymi zakładają pogłębienie do mostu Unii Europejskiej, bo ten z prześwitem 9m skutecznie blokuje przepływ większych jednostek poza barkami. A większośc prywatnych terenów jest za mostem ;)
Stąd dochodzi do kuriozum, że ministerstwo zablokowało sprzedaż działki na Starym Mieście pod budowę hotelu, bo jej część leży nad rzeką- a to już "port". A dwa lata temu ARP dogadała się z miastem i sama chciała na Wyspie Spichrzów budować biurowiec (na miejskiej działce).
JUż oczyma wyobraźni widzę te place składowe na Starym Mieście pod opieką WKZ ;)

zielony1 napisał/a:
Czy ten prywatny właściciel to pan Zenek - i to też jest problematyczne - tak jak napisałeś Grupa Żywiec , ale też Viterra Silos , Odlewnia ELZAMECH , Alstom Power , Zakład Mechaniczny Elzam Zamech .


I tu patrz wyżej.

zielony1 napisał/a:
Ciekaw jestem jak wypadnie badanie opinii mieszkańców Elbląga , które ma zakończyć się jutro ?

Na pewno wiarygodniej niż rządowa ankieta, gdzie pytanie miało brzmieć "czy jesteś za rozwojem portu?" tak czy nie.
_________________
Jestem z pokolenia H5N1.
 
 
zielony1 
7


Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 2309
Skąd: z granicy
Wysłany: Nie 07 Maj, 2023   

maxikasek napisał/a:

Efekt prywatyzacji w latach 90-tych. W 1994 kiedy utworzono port morski w Elblągu miasto miało 30%, 66,6% należało do państwa (reszta do UM, AWR i prywatne). Jak widać miasto dalej ma swoje 30%,
A dwa lata temu ARP dogadała się z miastem i sama chciała na Wyspie Spichrzów budować biurowiec (na miejskiej działce).
JUż oczyma wyobraźni widzę te place składowe na Starym Mieście pod opieką WKZ ;)



A to zwracam honor :gent: nie wiedziałem .

Sami chcą rozwoju , mają terminal towarowy, pasażersko -promowy , oraz na węgiel i drobnice plus elewator zbożowy chyba 14 tysi m3 .
Na początek wystarczy . A i Zamech może przeładowywać ponadgabaryty .
 
 
Gecko 
Vice Admin
Sceptycznie wyrachowany optymista



Pomógł: 43 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 4649
Skąd: Z innej bajki
Wysłany: Nie 06 Sie, 2023   

Minęło trochę czasu od uruchomienia kanału.
Czy w tym okresie przez tę drogę wodną przepłynął jakikolwiek ORP lub choćby jednostka pomocnicza MW? Wszak to przecież po to by na zalewie takie jednostki pływające mogły operować.
Pozdrawiam
_________________
Proszę nie naciskać na likwidację agentury. W każdej szanującej się rodzinie powinno być jakieś zwierzątko. Świat jest wtedy weselszy.
 
 
maxikasek 
9


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 4561
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 06 Sie, 2023   

Sam przekop przepłynął, ale za nim zaraz zawróciły na morze :cool:
_________________
Jestem z pokolenia H5N1.
 
 
michqq 
Guru


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 11566
Skąd: -)
Wysłany: Pon 07 Sie, 2023   

maxikasek napisał/a:
Sam przekop przepłynął, ale za nim zaraz zawróciły na morze


No dokładnie. Okręty klasy Lublin są w stanie na ten akwen wpłynąć... i wrócić.
Prawdopodobnie byłyby w stanie "na styk" czytez "na tarcie o dno" wejść do Elbląga i tam się obrócić - ale to tylko z tego powodu że to płaskodenki z założenie przeznaczone do sztrandowania na plaże, a więc wyglądają - o tak:




Nawet dla nich to jest jednak ryzykowne i ZTCW żaden tego nie zrobił.
:gent:
_________________
Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
 
 
kolega 
6


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 1745
Skąd: centralna Polska
Wysłany: Pon 07 Sie, 2023   

michqq napisał/a:
Nawet dla nich to jest jednak ryzykowne i ZTCW żaden tego nie zrobił.
:gent:


Czyli rozumiem, że operacyjnie pod względem możliwości operowania tej klasy okrętów nie został odebrany przez MON :)
To nadal na mapach widnieje czarna plama w zakresie możliwości, nie licząc PTS-a czy riby
 
 
michqq 
Guru


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 11566
Skąd: -)
Wysłany: Pon 07 Sie, 2023   

kolega napisał/a:
Czyli rozumiem, że operacyjnie pod względem możliwości operowania tej klasy okrętów nie został odebrany przez MON
To nadal na mapach widnieje czarna plama w zakresie możliwości, nie licząc PTS-a czy riby


Nikt tego nie napisał wprost, jednakże od zawsze zakładano, że okręty MW planowo nie działają na akwenach o takich głębokościach, poza przypadkami operacji desantowej.

Na akwenach o głębokościach "na chłopa głęboko" działają nie okręty MW tylko Wojska Lądowe, a szczególnie jednostki Obrony Wybrzeża. Ponadto na zalewach przygranicznych (Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany) liczyć się powinny siły SG i Wojsk Specjalnych.

Polska nie ma w tej chwili "Brown Navy", czyli szuwarowej gałęzi marynarki wojennej, przeznaczonej do wód płytkich - Polska ma, w założeniu, pełnomorską MW.
(Kiedyś mieliśmy - flotylla Pińska, monitory rzeczne itd.)

Biorąc pod uwagę że główną klęska żywiołową na terenie Polski sa powodzie - uważam że raczej Wojska Lądowe powinny iśc w kierunku zwiekszenia swoich możliwości działania na płytkich akwenach. ( Więcej PTSów w WL, rozbudowa brygady Obrony Wybrzeża ).
A błędem byłoby inwestować w "Brown Navy".
:gent:

kolega napisał/a:
To nadal na mapach widnieje czarna plama w zakresie możliwości, nie licząc PTS-a czy riby


Na Zalew Szczeciński "od zawsze" jest dogodne wejście, szerokie i głębokie, a jednak MW nie uważa tego akwenu za swój obszar działań. MW nie jest od szuwarów tylko od pełnego morza.
_________________
Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
 
 
kolega 
6


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 1745
Skąd: centralna Polska
Wysłany: Wto 08 Sie, 2023   

michqq napisał/a:
MW nie jest od szuwarów tylko od pełnego morza.


Nie ma wiedzy takiej jak ty w możliwościach operowania MW, natomiast do twojego zdania się odniosę, Czy pamiętasz jeden obiekt przekazany przez sojusznika któremu było za płytko na tym naszym pełnym morzu :)

Natomiast co do operowania masz racę, w tej brygadzie która istnieje z nazwy a która posiadała (jej poprzedniczka z tradycjami) PT76, wprowadzić podobne pojazdy i siły i środki z nastawieniem rozpoznania inżynieryjnego, penetracji terenów zalewowych/szuwarowo bagiennych. Może wtedy by przekop był pod odpowiednią osłoną :)
 
 
239099 
10
nie taki ekspert



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 6057
Skąd: z nikąd
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2023   

kolega napisał/a:
Natomiast co do operowania masz racę, w tej brygadzie która istnieje z nazwy a która posiadała (jej poprzedniczka z tradycjami)
Cóż to poprzedniczka była dywizją - z nazwy...
A BOW nadal w planach (jak widać) i na ćwiczeniach realizuję zadania które ma wypisane w nazwie...

Inna sprawa czy słusznie...

Moim zdaniem desantu z morza dywizji morpiechu spodziewać się nie należy...
Co innego jakieś nękanie grupami rozpoznawczo-dywersyjnymi.
Pytanie czy to tego trzeba brygady na BWPach?

Moim zdaniem to zadanie dla WOT - stworzyć w pasie nadmorskim sieć jednostek - wyposażyć w pojazdy patrolowe, środki przeciwlotnicze i wyszkolić w prowadzeniu patroli, i służbie przeciwdywersyjnej...

No i oczywiście - miny i minowanie :cool:

Co do floty szuwarowo-bagiennej
Mamy Zalew Wiślany, mamy Zalew Szczeciński ba nawet Zatokę Gdańską da się podciągnąć pod tą problematykę.
Myślę że kilka szybkich łodzi pokroju fińskich Jurmo (ino z moździerzem Rak) z piechotą wyszkoloną do działań w warunkach szuwarowo-bagiennych by się przydało - do pilnowania tych rejonów...

Tego PTS-M nie zrobisz...
_________________
Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
 
 
zielony1 
7


Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 2309
Skąd: z granicy
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2023   

239099 napisał/a:


Mamy Zalew Wiślany,


Do 2 poduszkowców Griffon 2000 na Zalewie Wiślanym , SG dokupiła kolejne 2 sztuki .
 
 
michqq 
Guru


Pomógł: 28 razy
Wiek: 48
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 11566
Skąd: -)
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2023   

kolega napisał/a:
Natomiast co do operowania masz racę, w tej brygadzie która istnieje z nazwy a która posiadała (jej poprzedniczka z tradycjami) PT76, wprowadzić podobne pojazdy i siły i środki z nastawieniem rozpoznania inżynieryjnego,


239099 napisał/a:
A BOW nadal w planach (jak widać) i na ćwiczeniach realizuję zadania które ma wypisane w nazwie...
Inna sprawa czy słusznie...
Moim zdaniem desantu z morza dywizji morpiechu spodziewać się nie należy...
Co innego jakieś nękanie grupami rozpoznawczo-dywersyjnymi.
Pytanie czy to tego trzeba brygady na BWPach?
Moim zdaniem to zadanie dla WOT - stworzyć w pasie nadmorskim sieć jednostek - wyposażyć w pojazdy patrolowe, środki przeciwlotnicze i wyszkolić w prowadzeniu patroli, i służbie przeciwdywersyjnej...
No i oczywiście - miny i minowanie


- W Polsce najbardziej powszechną klęską żywiołową jest powódź.
- Mamy Zalew Wiślany, mamy Zalew Szczeciński.
- Mamy pas pojezierzy.
- Obrona ma bazować na przeszkodach wodnych, głównie na dolinie Wisły, i poprzez Wisłę będzie się wycofywać. Pod ogniem.

Mamy wręcz za mało za nie za dużo wojska ziemnowodnego

:gent:
_________________
Toast wódczany o postaci dialogu.
Zasłyszane na dniach.
:
- Ruskij wojennyj korabl?
- Do dna!
 
 
239099 
10
nie taki ekspert



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 6057
Skąd: z nikąd
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2023   

michqq napisał/a:
- W Polsce najbardziej powszechną klęską żywiołową jest powódź.

A nie głupota?

michqq napisał/a:
Mamy wręcz za mało za nie za dużo wojska ziemnowodnego
:gent:
Cóż jako państwo które funduje sobie pływające KTO i pływające BWP to tak średnio się z tą tezą można zgodzić...
PTS-M a raczej jego następca nie załatwia sprawę...
To pojazd uzupełniający zdolności - wspierający. Potrzebny - ale samodzielnie nie budujący "zdolności"

Wojsk inżynieryjnych potrzebują promu samobieżnego...
Ersaztem jest wybór PFM (zamiast tańszych klasycznych SRB/IRB) gdyż ten system zapewnia szybką budowę "promów" (1-2 segmenty = 1 prom bez ograniczeń typu liczba kutrów w zestawie)
Co to da - ano z jednego zestawu można zorganizować kilka osi przeprawy - promowych oczywiście...
Inno ma wadę - mobilność taktyczną
https://vpk.name/file/img/izobrazhenie-transportnogo-komplekta-mostovogo-modulya-priobretaemogo-polshei-fr-0j1gmefr-1655902081.t.jpg

Potrzeba następcy tego
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Amphibious_ferry_GSP.jpg/640px-Amphibious_ferry_GSP.jpg
Pojazd pojedynczy powinien przewieźć załadowaną ciężarówkę, czy RAKa
A dwa połączone powinny przewieźć Abramsa...
_________________
Taktyka to najprostsza z nauk. Wystarczy tylko postawić się na miejscu przeciwnika i pomyśleć, jakiego postępowania się po nas spodziewa. A potem zrobić dokładnie na odwrót. Ot i cała taktyka.
 
 
Tytan w dresie. 
10


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 6982
Skąd: Z Polski
Wysłany: Sro 04 Paź, 2023   

No i znowu ten kacapski troll...
 
 
manfred 
Guru



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 12852
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: Sob 09 Mar, 2024   

A tu takie

Cytat:
Według wiceszefa Ministerstwa Aktywów Państwowych port w Elblągu ma być czwartym portem morskim w kraju.

Ma przeładowywać od 1,5 do 2 mln ton surowca. Ten port będzie zarabiał sam na siebie. Cała inwestycja pogłębienia tego toru to 13,5 km. Rzeka Elbląg ma głębokość od 2,7 do 3 m, a my ją chcemy pogłębić do 5 m, żeby mogły nią pływać statki o pojemności tysiąca ton - podkreślił Zbigniew Ziejewski.


jedną z przyczyn, dla których ukraińskie zboże zostaje w Polsce jest zapchanie portów, o czym właśnie mówią rolnicy.

Ale to wszystko była panie gigantomania ***.

Jak tam panie senatorze Różański, nadal pan twierdzi, że przekop nie ma znaczenia militarnego?

Tak jak tu wiele razy pisałem. Antek był potrzebny.
_________________
Jedyny użytkownik Forum, który dostał 6 ostrzeżeń na raz.
 
 
Brzytwa 
6



Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 1736
Skąd: z kątowni
Wysłany: Nie 10 Mar, 2024   

Ooo, co za zmiana poglądów. Port w Elblągu nagle potrzebny?! :lol:
_________________
....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group