Wysłany: Pią 13 Sie, 2004 "Polscy piloci mają na czym latać"
CENTRUM INFORMACYJNE MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ
______________________________________________________________________
Al. Niepodległości 218 ¨ 00-909 Warszawa
tel. 68-40-230; fax 68-40-224
Pan Jerzy B. WÓJCIK
Redaktor Naczelny
Dziennika „METRO”
Zgodnie z art. 31 Ustawy Prawo Prasowe proszę o opublikowanie niniejszego sprostowania:
w nawiązaniu do publikacji red. Grzegorza Rzeczkowskiego pt. „Polscy piloci nie mają na czym latać” („Metro” nr 409 z dnia 12 sierpnia br.) informuję, że Siły Powietrzne RP dysponują potencjałem lotniczym, który odpowiada aktualnym potrzebom. Posiadamy 88 samolotów myśliwsko-bombowych Su-22, 40 MiGów-29, 107 szkolno-bojowych TS-11, 34 samoloty szkolne „Orlik” oraz samoloty transportowe i śmigłowce.
Polska już od ponad 5 lat jest członkiem NATO i nasze lotnictwo stanowi część systemu zintegrowanej obrony powietrznej Paktu Północnoatlantyckiego. Ze wzajemnych zobowiązań wynika, że polska przestrzeń powietrzna chroniona jest również przez lotnictwo sojusznicze.
Decyzja o zakupie samolotu F-16 i pozyskaniu niemieckich MiGów–29, a także ustalenia dotyczące warunków realizacji tych transakcji wynikają z analizy aktualnych potrzeb Sił Powietrznych, stanu budżetu państwa i możliwości wojskowych zakładów remontowych.
Polscy piloci szkolą się obecnie na symulatorach i samolotach MiG-29 oraz wykonują zadania lotnicze na samolocie szkolno-bojowym TS-11 „Iskra”, aby zachowując ciągłość szkolenia mogli w przyszłym roku rozpocząć loty na wyremontowanych MiG-ach.
Nieprawdą zatem jest, że „polscy piloci nie mają na czym latać”. Siły Powietrzne nigdy wcześniej w historii nie rozwijały się tak intensywnie jak dzisiaj. Skuteczność, potencjał i możliwości nie tylko sprzętu bojowego i infrastruktury, ale przede wszystkim personelu latającego i zabezpieczającego stanowią gwarancję realizacji zadań, wynikających z potrzeb obrony powietrznej i międzynarodowych zobowiązań.
DYREKTOR
płk dr Piotr PERTEK
Pan płk dr Piotr Pertek musi coraz częściej "coś" prostować. Teraz już wiemy, że nasze lotnictwo jest silne i świetnie wyposażone, przeżywa wręcz okres rozkwitu.
_________________ Praktycznie jesteśmy przekonani, że w okresie przejściowym nastąpi stosowny ruch kadrowy powodujący że nie będzie przypadków żeby chorążowie zajmowali stanowiska oznaczone etatowo stopniem podoficerskim np. kaprala, plutonowego lub sierżanta
CENTRUM INFORMACYJNE
MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ
_______________________________________________________________________
ul. Niepodległości 218¨ 00-911 Warszawa
tel. 6840 230 fax. 6840213
Polska Agencja Prasowa
Stan techniczny polskich MiG-ów 29 nie budzi zastrzeżeń Dowództwa Sił Powietrznych RP
W związku z doniesieniami mediów dotyczącymi samolotów MiG 29 przekazywanych Polsce przez Siły Powietrzne Niemiec informuję, że nieprawdą jest jakoby samoloty MiG 29 eksploatowane w polskim lotnictwie wojskowym znajdowały się w gorszym stanie technicznym niż egzemplarze niemieckie. Samoloty MiG 29, będące na wyposażeniu 1. eskadry lotnictwa taktycznego w Mińsku Mazowieckim, wykonują swoje zadania zgodnie z harmonogramem.
Nieprawdą jest, że mamy tylko cztery samoloty bojowe gotowe do działania. Oprócz eskadry samolotów MiG 29, Siły Powietrzne RP uzbrojone są w cztery eskadry Su-22. Przestrzeń powietrzna RP, oprócz pokrycia radiolokacyjnego, chroniona jest przez załogi dyżurujące w natowskim systemie obrony powietrznej NATO, a ich liczba wynika z naszych zobowiązań sojuszniczych. W razie jakiegokolwiek zagrożenia, w bardzo krótkim czasie możliwe jest wzmocnienie przez samoloty polskie i sojusznicze.
DYREKTOR
płk Piotr PERTEK
_________________ Praktycznie jesteśmy przekonani, że w okresie przejściowym nastąpi stosowny ruch kadrowy powodujący że nie będzie przypadków żeby chorążowie zajmowali stanowiska oznaczone etatowo stopniem podoficerskim np. kaprala, plutonowego lub sierżanta
_________________ Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.
Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
Lukas Gość
Wysłany: Pią 13 Sie, 2004 Humor
Gdyby nie moje "Nato-Secret" podałbym Wam pilotów polskich super technikę.
Oj, mają ci oni na czym latać.
Na drzwiach od Szmajdzińskiego teściowej stodoły.
Kupa śmiechu raz jeszcze"
wodnik [Usunięty]
Wysłany: Pią 13 Sie, 2004
Gościu nie nabijaj sie z drzwi od stodoły teściowej Szmajdzińskiego. To są najlepsze drzwi w NATO, przechodzą coroczną konserwacją w mysl NATOwskich procedur. Jednorazowo moga utrzymać 10 pilotów.
No nie dawno tak się nie ubawiłem
W mniemaniu propagandystów z Wawki jesteśmy tak silni jak byki
Komu oni taki kit wciskają-czy silne jest lotnictwo które nie jest w stanie bez ekwilibrystylki obstawić dyżurów bojowych
Dlaczego nie powiedzieli ile z tego złomu jest sprawne ,dlaczego nie mówi się o tym że piloci myśliwców szkolą się na iskrach których przydatność w szkoleniu zaawansowanym jest conajmniej problematyczna
Obiecanki o wyremontowaniu poniemieckich Migów 29 też można sobie w buty włożyć -uwierzę w te samoloty jak je zobaczę
Najdziwniejsze jest to że nie szuka się winnych zapasci naszego lotnictwa,a tworzy się bajki propagandowe i butnie potrząsa szabelką-normalnie jak za starych dobrych czasów
_________________ "...Nic nie jest skończone dopóki się nie skończy..." MIŚ YOGI
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2004 Posty: 1038 Skąd: czy to ważne?
Wysłany: Nie 15 Sie, 2004
Iskra - samolot szkolno-bojowy? Ciekawe. Czyżby pokłosie wypowiedzi, że "...na Iskrze można robić wszystko - nawet wyższy pilotaż." życzę powodzenia. Z pełnym szacunkiem dla latających na tym samolocie.
Szkolenie na symulatorze, też ciekawe, polecam Lock On, ale wymaga mocnego kompa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum