Strona Główna


<b><font color=blue>REGULAMIN</font></b> i FAQREGULAMIN i FAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  <b>Galeria</b>Galeria  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
"Polscy piloci mają na czym latać"
Opublikował Wiadomość
marian888 
5



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Cze 2004
Posty: 848
Wysłany: Pią 13 Sie, 2004   "Polscy piloci mają na czym latać"

CENTRUM INFORMACYJNE MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ
______________________________________________________________________
Al. Niepodległości 218 ¨ 00-909 Warszawa
tel. 68-40-230; fax 68-40-224

Pan Jerzy B. WÓJCIK
Redaktor Naczelny
Dziennika „METRO”



Zgodnie z art. 31 Ustawy Prawo Prasowe proszę o opublikowanie niniejszego sprostowania:



w nawiązaniu do publikacji red. Grzegorza Rzeczkowskiego pt. „Polscy piloci nie mają na czym latać” („Metro” nr 409 z dnia 12 sierpnia br.) informuję, że Siły Powietrzne RP dysponują potencjałem lotniczym, który odpowiada aktualnym potrzebom. Posiadamy 88 samolotów myśliwsko-bombowych Su-22, 40 MiGów-29, 107 szkolno-bojowych TS-11, 34 samoloty szkolne „Orlik” oraz samoloty transportowe i śmigłowce.
Polska już od ponad 5 lat jest członkiem NATO i nasze lotnictwo stanowi część systemu zintegrowanej obrony powietrznej Paktu Północnoatlantyckiego. Ze wzajemnych zobowiązań wynika, że polska przestrzeń powietrzna chroniona jest również przez lotnictwo sojusznicze.
Decyzja o zakupie samolotu F-16 i pozyskaniu niemieckich MiGów–29, a także ustalenia dotyczące warunków realizacji tych transakcji wynikają z analizy aktualnych potrzeb Sił Powietrznych, stanu budżetu państwa i możliwości wojskowych zakładów remontowych.
Polscy piloci szkolą się obecnie na symulatorach i samolotach MiG-29 oraz wykonują zadania lotnicze na samolocie szkolno-bojowym TS-11 „Iskra”, aby zachowując ciągłość szkolenia mogli w przyszłym roku rozpocząć loty na wyremontowanych MiG-ach.
Nieprawdą zatem jest, że „polscy piloci nie mają na czym latać”. Siły Powietrzne nigdy wcześniej w historii nie rozwijały się tak intensywnie jak dzisiaj. Skuteczność, potencjał i możliwości nie tylko sprzętu bojowego i infrastruktury, ale przede wszystkim personelu latającego i zabezpieczającego stanowią gwarancję realizacji zadań, wynikających z potrzeb obrony powietrznej i międzynarodowych zobowiązań.

DYREKTOR

płk dr Piotr PERTEK


Pan płk dr Piotr Pertek musi coraz częściej "coś" prostować. Teraz już wiemy, że nasze lotnictwo jest silne i świetnie wyposażone, przeżywa wręcz okres rozkwitu.
_________________
Praktycznie jesteśmy przekonani, że w okresie przejściowym nastąpi stosowny ruch kadrowy powodujący że nie będzie przypadków żeby chorążowie zajmowali stanowiska oznaczone etatowo stopniem podoficerskim np. kaprala, plutonowego lub sierżanta
 
 
marian888 
5



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Cze 2004
Posty: 848
Wysłany: Pią 13 Sie, 2004   

Kolejne "sprostowanko".

CENTRUM INFORMACYJNE
MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ
_______________________________________________________________________
ul. Niepodległości 218¨ 00-911 Warszawa
tel. 6840 230 fax. 6840213



Polska Agencja Prasowa



Stan techniczny polskich MiG-ów 29 nie budzi zastrzeżeń Dowództwa Sił Powietrznych RP

W związku z doniesieniami mediów dotyczącymi samolotów MiG 29 przekazywanych Polsce przez Siły Powietrzne Niemiec informuję, że nieprawdą jest jakoby samoloty MiG 29 eksploatowane w polskim lotnictwie wojskowym znajdowały się w gorszym stanie technicznym niż egzemplarze niemieckie. Samoloty MiG 29, będące na wyposażeniu 1. eskadry lotnictwa taktycznego w Mińsku Mazowieckim, wykonują swoje zadania zgodnie z harmonogramem.
Nieprawdą jest, że mamy tylko cztery samoloty bojowe gotowe do działania. Oprócz eskadry samolotów MiG 29, Siły Powietrzne RP uzbrojone są w cztery eskadry Su-22. Przestrzeń powietrzna RP, oprócz pokrycia radiolokacyjnego, chroniona jest przez załogi dyżurujące w natowskim systemie obrony powietrznej NATO, a ich liczba wynika z naszych zobowiązań sojuszniczych. W razie jakiegokolwiek zagrożenia, w bardzo krótkim czasie możliwe jest wzmocnienie przez samoloty polskie i sojusznicze.



DYREKTOR

płk Piotr PERTEK
_________________
Praktycznie jesteśmy przekonani, że w okresie przejściowym nastąpi stosowny ruch kadrowy powodujący że nie będzie przypadków żeby chorążowie zajmowali stanowiska oznaczone etatowo stopniem podoficerskim np. kaprala, plutonowego lub sierżanta
 
 
Stevie 
Admin Site
Polak



Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 14796
Wysłany: Pią 13 Sie, 2004   

Dawno sie tak nie uśmiałem :lol: :lol: :lol:
_________________
Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za opinie wyrażane przez użytkowników NFoW.

Jest broń straszniejsza niż oszczerstwo: to prawda
 
 
Lukas
Gość
Wysłany: Pią 13 Sie, 2004   Humor

Gdyby nie moje "Nato-Secret" podałbym Wam pilotów polskich super technikę.

Oj, mają ci oni na czym latać.
Na drzwiach od Szmajdzińskiego teściowej stodoły.

:P
Kupa śmiechu raz jeszcze"
:P
 
 
wodnik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Sie, 2004   

Gościu nie nabijaj sie z drzwi od stodoły teściowej Szmajdzińskiego. To są najlepsze drzwi w NATO, przechodzą coroczną konserwacją w mysl NATOwskich procedur. Jednorazowo moga utrzymać 10 pilotów. :oops: :oops:
 
 
GRYZLI 
9



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 4472
Skąd: Znad morza~~~
Wysłany: Sob 14 Sie, 2004   

No nie :!: dawno tak się nie ubawiłem :!:
W mniemaniu propagandystów z Wawki jesteśmy tak silni jak byki :lol:
Komu oni taki kit wciskają-czy silne jest lotnictwo które nie jest w stanie bez ekwilibrystylki obstawić dyżurów bojowych :?:
Dlaczego nie powiedzieli ile z tego złomu jest sprawne ,dlaczego nie mówi się o tym że piloci myśliwców szkolą się na iskrach których przydatność w szkoleniu zaawansowanym jest conajmniej problematyczna :?:
Obiecanki o wyremontowaniu poniemieckich Migów 29 też można sobie w buty włożyć :!: -uwierzę w te samoloty jak je zobaczę :!:
Najdziwniejsze jest to że nie szuka się winnych zapasci naszego lotnictwa,a tworzy się bajki propagandowe i butnie potrząsa szabelką-normalnie jak za starych dobrych czasów :!:
_________________
"...Nic nie jest skończone dopóki się nie skończy..." MIŚ YOGI

Flogger Fanclub na NK
28 SPLM na facebook
 
 
 
Toyo 
6


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2004
Posty: 1038
Skąd: czy to ważne?
Wysłany: Nie 15 Sie, 2004   

Iskra - samolot szkolno-bojowy? Ciekawe. Czyżby pokłosie wypowiedzi, że "...na Iskrze można robić wszystko - nawet wyższy pilotaż." życzę powodzenia. Z pełnym szacunkiem dla latających na tym samolocie.

Szkolenie na symulatorze, też ciekawe, polecam Lock On, ale wymaga mocnego kompa.

A tak ogólnie to wszyscy zdrowi. :balanga:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group